Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf vs Golfsiden

Inspektør Snusen

over 15 år siden

Inspektør Snusen

Hei
Jeg har nettopp vært hjemme hos en golfkompis og er ganske sjokka. Han viste meg litt korrespondanse og fortalte meg om opplevelser i forbindelse med Scangolf.
Kompisen min hadde lest noen av innleggende på her og ble opprørt over hvor gemene disse innleggene var. Derfor mailet han til eieren av Scangolf, og sa hva han synes om slik drittslenging og det å spre dritt og ondskapsfulle rykter om redaktøren av en viss annen golfside.

Det burde han ikke gjort. Etter hvert fikk han et svar – med drittslenging. Så ett til – så ba han om å slippe å bli plaget – så fikk han en drittmail til, nytt forsøk på å be om ikke bli plaget av moderator av Scangolf og så til sisit mått han sende enda en mail der han gjentok og gjentok og gjentok at han ikke ville bli plaget mer.

Slik jeg ser det kjører Scangofl en kampanje mot Golfsiden. De består av eier og 2 moderatorer som under forskjelige nick tirrer opp og skriver drittmeldinger til eieren av golfsiden og her.

Scangolf skal visstnok være et sensurfritt forum. Det er de beviselig ikke. Vi får se om denne tråden slettes? Men de skrev faktisk til golfkompisen min og i klartekst sier de at dersom noen er sinna på eieren av golfsiden så er det ikke mobbing fordi de er sinna. Tullingen av en moderator som skrev til kompisen min påsto at Scangolf ikke er underlagt redaktøransvar som er nedfelt i medias Vær Varsom Plakat og derfor kan de ikke slette innlegg som er mobbende? Hvor jærla fucked up er det mulig å bli Gunnar.

Er det penga som er drivkraften?

Jeg vil tippe at den ene moderatoren som også bl. annet skriver under nicket Gunnar Bull, (det er jeg villig til å vedde på Gunnar) at strategien er å skape så stor misstemning på golfsiden, lage så jævla mye kvalme der, tirre opp og plage eieren der slik at han sletter innlegg. Hvorfor?

Dette er en såpeopera av værste sort. Slik dritt er med på å ødelegge golfmiljøet i Norge.

Ps ganske interessant; den ene webmasteren skrev til kompisen min at dersom han ikke ville ha meldinger fra Scangolf gutta, så fikkhan sende mail fra et sted det ikke kan spores tilbake til.

Herregud for noe pakk. For sikkerhets skyld poster jeg dette også på Golfsiden. Forøvrig skriver jeg ikke hverken her eller på GS, men det hender jeg følger med når Henrik Bjørnstad spiller.

Er det noen forskjell på Golfsiden og Scangolf. Ja her er det fri flyt av mobb. Det erdet ikke på golfsiden Eiieren der er sktremt skikekelig både på banen og utenfor. Han sletter alt som ikke innebærer god folkeskikk.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Kryp under steinen din igjen.
Dette er tull, og jeg oppfordrer nå alle de som har fått mail fra AR her, både moderatorer og admins, samt private (SS) om å legge de ut her, ihvertfall antall, slik at folk kan se hvem som er på viddene, og mangler folkeskikk.

donk

over 15 år siden

donk

Spøk? hvis ikke så må du nok trekke pusten å roe deg ned. har vært ivrig leser både på golfsiden og scangolf i flere år . her på scangolf har de som regel slettet de innleggene som bør slettes og ikke fler.på GS virker det som det blir laget nye forumsregler hver dag,noe som er helt håpløst å forholde seg til.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

(svarer det samme her som jeg gjorde på golfsiden.com)

Jøssenam. Jeg kan svare her på et par konkrete feil:

1. Jeg kjenner de som driver Scangolf, men er ikke moderator der. Så vondt vil jeg ikke meg selv.
2. Hvis det er penga som er drivkraften, så taler det neppe Golfsiden sin sak, som er det eneste nettstedet av de to som har reklame på sidene sine og er et kommersielt foretak.

For øvrig: Når man skriver en mail til Scangolf og beskylder Scangolf for mobbing, er det vel utrolig naivt å forlange å ikke få svar på sine beskyldninger. Det tar rett og slett kaka :-)

Å beskylde andre for mobbing, uten å se saken fra mer enn en side, kan like gjerne være mobbing fra den beskyldende part. Hvilket jeg mener stemmer i denne saken.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmm. Jeg har nå fått lest trådstarters innlegg litt nærmere, og har to spørsmål jeg ber om svar på:

Spørsmål 1: Jeg ser du henvender deg til en du kaller Gunnar to ganger. Hvem er denne Gunnar du snakker til?

Spørsmål 2. Du bruker ord som "tullinger" og "pakk" selv. Synes du det er berettiget? Og i tilfelle - hva skiller deg fra de du skjeller ut?

Inseepktør Snusen

over 15 år siden

Inseepktør Snusen

For det første, Gunnar, det var deg jeg snakket til. Dersom jeg har blandet deg med webmasteren og deg så beklager jeg men det virket litt for tilfeldig at kompisen min sendte webmaster en mail der et avsnitt var identisk med et innlegg fra deg.

For det andre ble jeg rasende når jeg så hva webmaster skrev i en mail til kompisen min, det er det nedrigste jeg har lest og det dreide seg om hakking på en situasjon golfsidens eier hadde beskrevet.

Jeg har ikke sagt at dette er fint gjort, å poste dette, men slik jeg fikk det forklart og vist var det jo skikkelig mobbe og hetskampanje rettet mot golfsidens eier. Og det kunne jeg observere var helt sant.

Det er helt klart at dersom en person skriver til denne sidens utgiver, så må han forvente å få svar. Det han fikk var en mail med kopi til neon andre. Han ba om å få slippe å bli plaget av flere mailer, men fikk mailer om og om og om igjen. Det er totalt respektløst.

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

For det første: Jeg sendte et seriøst svar til "kompisen" din og var enig med han i at det begynte å bli litt i meste laget angrep på golfsiden og at vi ville forsøke å bremse dette ifremtiden. Samtidig forteller jeg han at folk som er missfornøyde med et produkt kan, ifølge norsk lov, ha lov til å formidle dette uten at det skal være mobbing av den grunn.

Vi forsøker så godt vi kan, å skille mellom useriøse angrep på personer og produkter. I dette tilfellet gjelder det missnøye rundt et produkt. At Ramnefjell er en ekstrem skikkelig person kan jeg være enig med deg i, og det er det sikkert mange her som er enig i. Det er ikke det som er saken, det er hvordan han behandler deltagerne i forumet på og de sensurreglene han opererer med. Jeg skal ikke legge meg opp i de reglene, det får bli han sin sak.

Jeg forstår at det kan tas personlig i og med at AR driver golfsiden alene. Hadde samme missnøyen vært rettet mot et nettsted med en redaksjon på 20 stykker hadde nok saken vært en annen og ingen enkeltindivider hadde vel tatt det så personlig.

For ordens skyld: Din kompis sendte oss en mail hvor han formidlet sin skuffelse over hvor mange som "slengte dritt" om et annet nettsted. Han skrev i ganske sterke ordlag. Jeg trodde kanskje han ville han en forklaring fra oss og videresendte mailen til de som moderer på Scangolf. Dette reagerte han veldig kraftig på og mente at han ikke ville innblandes i en diskusjon rundt dette.

Nå skal jeg innrømme at jeg er ganske forvirret. Du formidler altså dette på to debattforum. Kompisen din må da ha fotalt deg at han ikke ville la dette utarte seg. Dine innlegg, med særdeles provoserende tone, gjør deg hverken bedre en de du ikke har noe til overs for, ei heller vil det legge noen demper på denne saken.

Jeg syntes det er fryktelig leit at det hele har skjedd, og vil samtidig si at dette er det ingen i scangolf som har satt i gang.

Mr. Snusen spør om det er pengene som er drivkraften.
scangolf.no dro inn utrolige NOK 1 400,- BARE i løpet av år 2009, så det er bare å innrømme at det er sant.

Nei, Hr. Snusen! Her er nok nok noe du ikke har fått med deg. Du har tydelivis bare fått med deg den ene versjonen av saken også.

Jeg bare håper at dette ender på en god måte til slutt og at vi kan fortsette å ha et fint forhold til golfsiden.com. Det er bare å oppfordre til deltagerne om å ta et standpunkt til hvor de vil diskutere og la denne saken ligge død snart. Provokasjonene som har florert den siste tiden (fra begge parter) hjelper ikke på dette, men de tar sikkert slutt snart. Får vi håpe.

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Husk forresten å skille mellom Webmaster og Moderator. Du blander disse sammen. Moderator er den som moderer på forumet og som har hatt de forskjellige dialogene i denne saken.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg godtar din beklagelse, Snusen. Selv om det er temmelig langt over streket å anklage meg for å ha sendt mailer jeg selvfølgelig ikke har sendt.

Jeg antar de du EGENTLIG henvender deg til i Scangolf vil svare for resten av sjikanen din.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Sorry, må bare skrive dette:

Det har vært sendt mange mailer frem og tilbake mellom våre to kjære golfsider. Den andre siden - ved bl.a. Ramnefjell og nå Snusen - beskylder Scangolf hele tiden for mobbing av Ramnefjell.

Jeg synes det er merkelig at de som beskylder Scangolf for mobbing, også er de som IKKE ønsker en åpen diskusjon. Og som IKKE ønsker at mailene skal bli offentliggjort.

Er ikke det rart? Tenk litt på den, Snusen og ev andre som måtte føle seg truffet.

keiko

over 15 år siden

keiko

Mosjomste er jo at Inspektrø snusen trodde scangolf skulle slette traden hans. Hvoffor skulle de det?!? han trodde han skrev et godt innlegg stakkar. Litt synd på han faktisk.

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Siden Inspektør Snusen beskylder scangolf for å driver med hetsing på mail ville jeg bare legge ut det antall mails som er sendt/mottatt i denne saken:

Fra kompis til SG/GS: 4 (lange utfyllende)
Fra SG til kompis/GS: 3 (inkl første svar med videresending til mod.)
Fra GS til SG/kompis: 4

Ellers var det 3 mails mellom SG og GS uten kopi til kompis.

Så Inspektør Snusen, du overdriver en smule.

Hva som ble skrevet i disse meldingene forblir mellom oss. Og når det gjelder drittslenging, var det ikke mye av dette, hverken fra den eller eller andre.

Oberleutenant

over 15 år siden

Oberleutenant

Trist, men desverre ganske underholdende disse "psykopatgreiene." Oppførselen likner til forveksling veldig

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Snusen, hvordan føles det å skrive et sted der innlegget ikke blir endret eller strøket selv om man kritiserer de som eier nettstedet? Er det vondt?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Interessant taktikk for tiden...det dukker opp nye nick hele tiden med påstånder om mobbing og sverting. Minner om noe man har sett før,og med de vanlige skrivefeilene også

Webmaster redegjør på en veldig bra måte,keep up the good work.

biffen

over 15 år siden

biffen

dete var mye tull. Det som blir interessant å se, er om webmaster kommer opp med en skikkelig proff kommersiell Scangolf site fullt med annonsører akkurat i tide til at Bjørnstad starter touren.

Hvis det skjer, ser jeg inspektørens poeng.

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Har inpektøren noe poeng?

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Dette begynner å bli ganske intetsigende. Først irriterer Asbjørn sine egne brukere. Brukerne reagerer med å kritisere politikken. Asbjørn irriterer enda mer med å slette andres meninger. Så går brukerne til Scangolf for å få ut frustrasjon. Så klager Asbjørn med utallige mailer til Scangolf fordi de ikke praktiserer sensurpolitikk som hører hjemme i diktaturer. Og så klandres Scangolf (som ikke tjener penger på annonser) for å ha en agenda for å sverte Asbjørn?

Utrolig intelligent konklusjon.

biffen

over 15 år siden

biffen

Vriompeisen - jeg er dypt uenig i din situasjonsanalyse. Tror ikke det er slik det har skjedd. Sannheten kommer en dag til å åpenbares - tror jeg.

Det blir spennende å se hva som skjer videre.

Får biffen rett i sin analyse? Poenget til Snusen er såpeopera og penger.

Den som lever får se.

donk

over 15 år siden

donk

dette begynner å ligne en konspirasjonsteorier som er ganske morsom. Egentlig bare å se hvordan redaktøren på GS oppfører seg mot enkelte av kundene sine så skjønner man at folk finner andre alternativer.

Grissly

over 15 år siden

Grissly

ScanGolf er stusselige greier sammenlignet med Golfsiden synes nå jeg.

ARi

over 15 år siden

ARi

Enig med grisly, scangolf har mye å lære både innen behandling av anderledes tenkende, grafisk design, oversiktlige sider og teknisk løsning.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det ligger mye historie her. Såvidt jeg husker var Scangolf det første norske golf-forumet som var oppe på internett, og var også det forumet som hadde desidert mest besøk lenge.

Problemet - fortsatt min personlige mening - for Scangolf var (og er) at det ikke var noen form for nickregistrering, kombinert med manglende moderering, Dette førte sakte men sikkert til at de fleste skrev mer og mer på Golfsiden, mens de mest useriøse ble værende igjen her.

Jeg var en av de som stort sett har skrevet på Golfsiden de siste par årene. Grunnen til at jeg skriver mer her nå, er først og fremst at jeg mener det må være plass til to forum i dette landet. Ihvertfall ville jeg synes det var tragisk om alle som liker å skrive på golf-forum var underlagt én persons mening om hva som skal og ikke skal skrives.

Jeg må jo smile litt av "inspektør snusen" og "biffen"s konspirasonsteorier. Jeg tror det er et stort behov for et skikkelig golfforum i Norge, og jeg håper virkelig at denne krigen snart er over.

Kritikken mot Ramnefjell kommer fra frustrerte skribenter som faktisk føler seg mobbet. Når frustrasjonen får utløp så forsvinner den forhåpentligvis også av seg selv.

Enig i at det har forekommet mobbing av Ramnefjell her også, men slik jeg ser det så har den blitt moderert bort. Kritikk derimot må han lære seg å tåle, som alle andre.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Har fortsatt til gode å se hva som har blitt skrevet av en enkeltperson som kan beskrives som mobbing av AR. Og jeg skulle gjerne visst hvem denne mobberen eventuelt er..

Syns for øvrig at moderering er god for øyeblikket - og at den har vært det de siste månedene. Kanskje derfor aktiviteten har vært lav inntil nå. De seriøse forsvant da ting skled ut - de useriøse forsvant da modereringen ble bedre - ingen ble igjen..

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Så vidt jeg kan se er det en god del som er i gang her nå barce.
Mye lettere å holde fokus når en slipper å følge med på om ting forsvinner / endres hele tiden. Når transisjonsperioden er over og vi slutter å diskutere GS her på SG så tror jeg dette blir veldig bra :)

biffen

over 15 år siden

biffen

hehe du er morsom barcentrale, men ikke akkurat skapsynt

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Så kom med noen eksempler da biffen!

Stian

over 15 år siden

Stian

Jeg håper virkelig ikke scangolf tar lærdom av det grafiske designet som utføres på GS.Egentlig håper jeg ingen webside i hele verden tar noen tips derifra.(Foruten nostalgikerne som drømmer våte drømmer om internet anno 1992)

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

hmmmmm "skapsynt" hva i all verden er det?

En som er i stand til å se om noen er i ferd med å hoppe ut av skapet?

En som har ett firkantet skapformet syn på verden?

Eller en som skaper seg vel mye?

Dette må du forklare nærmere "biffen".......;-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Siden jeg er utpekt som sjefsmobber og versting så er en saksopplysning på sin plass:

Jeg har spurt hr. Ramnefjell om eksempler. Han svarer ikke. Jeg har forøvrig også fulgt hans oppfordring om å kontakte Scheie direkte under fullt navn, siden det er han som etter sigende er mobbet.

Forøvrig ligger all kritikk av undertegnede ute på GS, mens alle svar på kritikken er slettet. Jeg synes egentlig det er ganske beskrivende.

Forøvrig; la oss nå avslutte denne tråden og diskutere golf. Vi som vil debattere golf og relaterte emner her får la være å svare på provokasjonene til biffen, show, smash, hansa etc og alle andre nye spontannicks laget kun for denne debatten. Så kan freden senke seg.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Enig med SS, nå har alle fått sagt sitt. Foreslår at moderator setter strek for denne debatten :)

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Det var en god ide.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her