Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Belek Tyrkia

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Goofy m/venner reiser til Belek neste uke i et forsøk på å spille golf. Svingen har vel frosset helt fast... men er det noen som har gode tips på baner som må prøves?
Vi kommer til å spille Nick Faldo som ligger ved Cornelia samt National.
Andre baner som er verdt et besøk?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Goofy, kom gjerne med inntrykk fra turen! Jeg skal selv nedover dit i februar, og er litt spent på området. Aldri vært i Tyrkia før...

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Skal bli, men er det ingen som har vært i området??

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

tydeligvis ikke, jeg har planer om en tur dit i mars, så setter også pris på inntrykk fra turen.

Litt om banene der nede om det skulle være interessant:
http://www.top100golfcourses.co.uk/htmlsite/country.asp?id=60

pekka

over 15 år siden

pekka

Har vært på Sueno de hadde 2 fine baner samt bra treningsområde,
Veldig bra hotell
utenfor resorten så det litt dårlig ut

http://www.sueno.com.tr/suenogolf.asp?islem=sayfa&id=141

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Goofy,

One of my good friends designed this course in Belek

http://www.top100golfcourses.co.uk/htmlsite/productdetails.asp?id=2060

It is called Carya and the lead designer was a Danish architect called Philip Spogaard who worked for Thomson, Perrett and Lobb when it was designed and built. I have not seen the course but seen many photographs and it looks very good.

Tim Lobb is a very competent designer and I know Philip put his heart into this course so it is probably worth a visit.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Goofy, tar jeg ikke helt feil så har Enur (som var innom her før NGF-gate) vært i Belek minst en gang - så du får kanskje etterlyse feedback fra ham på Golfsiden

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jeg skal til Belek en tur i februar. håper på godt vær og litt høyere temperatur enn her hjemme...

brrr....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kan førstemann som reiser til Tyrkia ta med noen varmegrader hjem? Jeg er sikker på at de selger det i tax-free sjappa i Tyrkia. De står ved siden av klimakvotene i hylla.

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Jeg reiser til onsdag Sam - jeg skal sjekke hylla men jeg er redd det kan være utsolgt!! Hvor mange grader skal jeg evt kjøpe :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg tar alle gradene de har Goof. Får jeg for mange så vil jeg tro det finnes et annenhåndsmarked :-)

Klaus

over 15 år siden

Klaus

Jeg har vært på Sueno i februar 2009 og skal dit ijgen nå i februar. Spilt begge banene og er veldig fornøyt.Hotellet er bra standard og ligger mellom begge banene (trenger ikke bil, bare heissen ned).Temperatur har vært mellom 16 til 19grader. DR med gress og kjempestor puttinggreen med mulighet for pitch og chip.

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Da var Goofy tilbake fra Belek i Tyrkia. Jeg lovet en tilbakemelding på turen siden det vare flere her inne som skal nedover senere i vinter.
Vi valgte å reise fra Rygge til Antalya, pris ca 1900 kr pr pers. Opphold ble bestilt gjennom golfturkey.com. Det norske alternativet heter vel DinGolfreise.no. Vi valgte den tyriske varianten og sjanset på at alt gikk ok – og det gjorde det. Vi lå på Cornelia Diamond i Belek ca 20 min kjøretur fra Antalya flyplass. Her lå resortene på rekke og rad, sikkert bra alle sammen. Diamond som vi lå på var et av de større og inneholdt ”alt”. God service og det var bare å spise og drikke det man orket. Vi var der nede i 1 uke og spilte 4 baner. Her kommer mine inntrykk fra disse:
Cornelia Golfclub
Siden vi lå på en Cornelia resort så var dette vår ”hjemmebane”. Inkludert i oppholdet hadde vi 4 dagsgreenfee på denne banen, samtlige ble benyttet. Dette er en 27 hulls Nick Faldo golfbane. 9 hulls sløyfene kalles henholdsvis King, Queen og Prince. En herlig skogsbane med trange fairways og masse doglegs. Hvis utslaget var litt skjevt ble man straffet. Til stadighet var det tre i veien for innspillet  Banen hadde flere nydelig par 3 hull. Flotte tee-steder og greenene var bra, kanskje litt trege. Prince sløyfen var noe mer åpen enn de 2 andre og dermed noe lettere å spille. Klubbhuset var stort og fint med fine garderobe forhold. Dette er en bane for spillere som slår rett. Er du langtslående og ofte litt skjev så raser det på med dobbelbogeys og verre.
Terningkast 4
Sueno Golfclub
Dette er kanskje den mest populære plassen å reise til siden dette er et rent golfhotell. Hotellet ligger ved hull 1 og 18 og plasseringen er altså perfekt. Hotellet har 2 golfbaner: Pines og Dunes. Vi spilte kun Pines (som ble anbefalt som den mest krevende). Pines er også en skogsbane med mange trær i spill. I tillegg er den shapet med masse ”kamelpukler” på fairways, særlig på hull 1-9. Fine tee-steder og greener var ok, ganske lik Nick Faldo banen. Men den voldsomme onduleringen på fairways trakk ned inntrykket. Utslag midt i fairway og man kunne risikere å måtte slå i kraftig nedoverbakke . Det var tydelig at dette hotellet var populært. Masse folk på banene og spillet gikk tregt – veldig tregt. Skal du ned til Belek for å trene kan Sueno være en god base. Hotellet hadde flotte treningsforhold, rangen var kjempefin.
Terningkast 3
National Golfclub
Dette er den eldste banen i området. Det bar den også preg av. Her var det en flott atmosfære og alt var veldrevet. En perle ! Range og puttegreen var ikke all verden men klubbhuset og banen lå i nydelige omgivelser. Flere herlige par 3 hull med vann i spill. Et herlig avslutningshull over vann inn mot klubbhuset. National anbefales ! Klubben har kleskodeks.
Terningkast 5
Papillon Golfclub
Dette er en Montgomerie golf bane. Og for et herlig besøk dette var. Dette må være en av europas fineste golfbaner!! Heldigvis hadde vi booket all-day på denne banen og denne ble utnyttet til fulle. Tee-steder var gigantiske, åpne fairways. Her kunne man endelig være litt skjev med utslagene. Alle bunkene var fylt med knust marmor – vakkert!! Greenene var i ultraklassen, superraske! Vi snakket parkettgulv folkens. Hvert hull var et syn for øye, flere herlige par 3 hull. Midt i runden fikk vi regn, da kom en ansatt kjørende ut på banen med tørre håndkle til oss – kjempeservice! Vi ble stupforelsket i denne banen. Klubbhuset stod ikke tilbake for noe. Det var noe majestetisk med denne golfbanen.
Terningkast 6
Ingen av oss hadde vært i Belek før. Vi ble positivt overrasket over kvaliteten på golfbanene der nede. Her får man utrolig mye golf for pengene. Vi skal ned igjen og da vil vi også spille Carya Golf course. Den så ut til å være på nivå med Montgomerie banen. Sueno blir neppe spilt igjen.
God tur og gled dere!!
goofy

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Tusen takk for all infoen, Goofy. Jeg ser at vi skal spille på en trang skogsbane, det er ikke akkurat optimalt med en ustabil "vintersving", men det er vel bare å ta med seg nok baller.

Godt jobbet, respekt!

PGA

over 15 år siden

PGA

Belek er fantastisk!! Vi var der 2 uker i sommer, hele familien. Far spilte golf om morgenen og kom tilbake til en litt sen frokost med resten av familien. Vi leide oss villa, kjempestor og høy standard for lite penger. Skal ned igjen i påsken og to uker igjen til sommeren. To små, koselige byer, Belek og Kadrye. Lite turister, små koselige restauranter. Strandområdene er en drøm!! Golf i Belek er det ikke lett å sette ord på. Må oppleves. Jeg har vært i mange land å spillt golf,men hvis vi snakker "value for money", så er det ikke noe som kommer opp imot Belek!! Ta kontakt med Roger på DinGolfreise/Ferieboligen. Jeg kan nesten garantere at dere ikke blir skuffet!!!

bjarnebell

over 15 år siden

bjarnebell

Trange fairways: Terningkast 4
Åpne fairways: Terninkast 6.

La meg gjette goofy, du spilte bedre på papillon enn å cornelia?

Goofy

over 15 år siden

Goofy

bjarnebell: nei det er nok ikke slik...
mine terningkast er etter mine fattige evner til å bedømme golfbanene - ikke mitt eget spill :-)

forøvrig hadde jeg en dårlig runde på papillon, men jeg drømmer om å spille der igjen...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her