Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan gikk det med målsettingene 06-09

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Virksomhetsplanen er den overordnede plan som NGF styrer etter.
For perioden 06-09 sier den:

” NGF har som overordnet målsetting å utvikle tourspillere. Innen 2012 er målet å ha 8 utøvere representert på enten LET/ET/LPGA/PGA.”

Juniormålsetting:
NGF skal etablere en strukturert juniorsatsning for aldersgruppene 11-13 år og 14-15 år innen planperioden .
Dessuten videreutvikle arbeidet med ungdomsgruppene i aldersklassen 16-18 år, slik at rekrutteringsgrunnlaget til elitesatsningen kraftig forbedres.
Innen 2012 skal antallet utøvere i kategorien junior elite (def. Spiller som holder et så høyt nivå nasjonalt at han/hun kan
representere Norge internasjonalt i sin aldersklasse) være minimum 100 spillere totalt for begge kjønn.

-------------------
Og hvordan gikk det? Er vi kke stort sett i mål? Mye er oppnådd allerede og resten ser ut for å kunne være innen troverdig rekkevidde.
I rak motsetning til de fleste andre virksomhetsplaner i næringslivet i samme periode.
Noe må være gjort riktig?

Dersom en fremdeles ikke er fornøyd så må en rette skytset mot Planen og ikke mot Ullevål. Og Planen, den er i stor grad utviklet av klubbene i et samarbeid med NGF, og senere stemt igjennom av de samme klubbene på Tinget.

Det er nok her som med de fleste problemer vi møter i livet; løsningen ligger mye nærmere oss selv enn vi tror.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

2012? er vi ikke i 2010 nå?

Drømmegolf

over 15 år siden

Drømmegolf

Kevin: For perioden 06-09 sier den:
les 2x2 ganger før du stiller ?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det er åpenbart noe jeg ikke helt har forstått her:
Virksomhetsplanen for perioden 2006 - 2009 angir flere konkrete mål for 2012? Da er det vel mer snakk om visjoner og håp enn konkrete mål siden de skal oppfylles 3 år etter utløpet av virksomhetsplanen?

Hva med de konkrete målene for virksomhetsperioden 2006 - 2009? Hva var målene, og i hvilken grad ble de oppfylt? Det er vel også av interesse?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Dette er som en forretningsplan Kevin-Pepper. For perioden 06-09 skal man innrette seg slik at man kan nå 2012 målene i 2012.

Men er man der i dag? Er det 100 elitejuniorer der ute?

Er rekrutteringsgrunnlaget til elitesatsningen kraftig forbedret?

Og; man har nå 2 år på seg til å finne 4 spillere som skal være gode nok for Tourene. Hvem er de? Jeg kan se Børsheim, Kofstad, Larsen og Thorp - men da må alle fire innfri. Evt kan jeg skimte Kaensche og Brovold, Raastad, Martens og Valle.

It ain't over 'till the fat lady sings - og det er mitt håp at alle målsetningene innfris med bravur.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Stian Lund kommer vettu!

Året er 2012, og jeg er caddy på Valderama. Leser en liten brekk høyre venstre på hull 18, som Stian ikke ser, for seier!!

100.000 Euro i lomma! yummi-yummi.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Vel,jeg synes det var et betimelig spørsmål,siden det var litt uklart og dårlig formulert. Det hadde ikke blitt bedre om jeg hadde lest 99x99.
Men noe klarere hvis det er slik Sam sier...

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg også skjønner at man i en forretningsplan for en gitt periode skal legge grunnlaget for arbeidet også etter perioden, og det er djervt å sette slike mål for den etterfølgende perioden. Allikevel, jeg hadde ikke blitt overrasekt om det hadde vært satt konkrete mål for perioden som sådan, dvs pr ultimo 2009 og heller vært litt vag på de etterfølgende årene. Men greit nok.

Jeg ser ikke helt hvordan vi skal få 100 juniorspillere i 2012 som holder det ønskede nivået, men det hadde vært hyggelig om det ble oppbnådd.

Målet om 8 spillere på PGA/LPGA/ET/LET er det nok mulig å oppnå, men da skal mange innfri. Børsheim, Kofstad, Kristiansen, Thorp, Larsen er alle kandidater. På damesiden er det tynnere. Raastad blir vel ferdig som collegespiller sommeren 2012 tror jeg, og med all mulig respekt for de øvrige damene tviler jeg på om Martens, Valle, Engzelius holder det nivået som kreves. Flotte jenter alle 4, men allikevel...
Jeg håper min tvil blir gjort til skamme!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her