Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ramnefjell igjen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg beklager overfor Scangolf at jeg bruker diskplass på den ærede redaktør i Golfsiden, men siden han lar sine beskyldninger mot meg ligge ute, men stryker mine svar ber jeg om å få publisere fullstendig dialog her, kanskje særlig siden han trolig sikter til Scangolf når han sier at det finnes steder med fri flyt av mobbing:

Ramnefjell skrev:

-----Til Pro V1: Med all respekt: SS har meldt seg ut. Derfor tar jeg bort din kommentar om dette her. Ber ærbødigst om forståelse for dette. AR.----

AR,
du bør være ærlig nok til å innrømme at det er feil at jeg har meldt meg ut. Du har meldt meg ut ved at du sletter alt jeg skriver helt uavhengig av innhold. Det illustreres godt ved at ProV1 kan målbare de samme meninger som meg like ovenfor - uten å bli slettet.

______

---- Jeg tok det som en utmelding når du ba meg stryke alle dine innlegg samt mobbetonen i ditt innlegg. Du gir meg mye ekstra arbeid med måten du mobber meg på. Det irriterer meg. Ber om mer respekt fra din side. Du kan heller mobbe meg på steder hvor det er fri flyt av mobbing, men det leser ikke jeg. Og mange med meg.
AR-------

AR,

Jeg har ikke mobbet hverken deg eller andre. Falske beskyldninger er støtende og krenkende.

Jeg ba deg stryke alle innlegg i en spesifikk tråd. At du ønsker meg ut fordi jeg har rettet saklig kritikk mot NGF, Scheie og din redaksjonelle linje har jeg fått med meg, men ikke jug om det.

Respekt er noe man gjør seg fortjent til.

Jeg forventer at du lar dette innlegget stå siden jeg har tilsvarsrett til dine beskyldninger jfr. redaktørplakaten.

Sorry Sam, jeg har ingen ting mot dine meninger. Det er mobbingen din jeg ikke kan tålerere. Dessuten er det jeg som bestemmer hva som skal kunne tåleres her. Ikke du!
AR----------

Frisk redaktøropptreden å ignorere tilsvarsretten, hagle på med beskyldninger om noe jeg ikke har gjort og så la dine grovheter stå. De to innleggene du nå har strøket inneholdt ingenting som var anstøtelig mot noen.

Å si at du ikke har noe i mot mine meninger er ikke korrekt - du har jo selv hevdet noe annet pr. e-post.

Shame

over 15 år siden

Shame

Get a life, SS!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Fordi jeg ikke finner meg i å bli rakket ned på av Ramnefjell uten å få svare? Nei.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Det begynner å bli nok nå....
Greit nok, jeg var enig med deg, og jeg liker heller ikke AR spesielt, MEN, be the bigger guy, og drit i ham da?!

Ingen som tvinger deg til å lese siden eller skrive på siden. Jeg sier ikke at du IKKE skal skrive der, men da får du ta det som det kommer.
Det er Bloggen til AR, og han bestemmer der!
Vi er nok flere nå som begynner å bli smått lei gnålet ditt ang dine og AR sine motsetninger.
Du skriver mye, og du skriver en del bra. Hvorfor ødelegge alt med denne vendetttaen mot en som ikke har noe makt, annet en å "piss you of"?

mvh, J

Quasimodo

over 15 år siden

Quasimodo

Så enig så enig, nok sutring nå.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg er faktisk enig med dere jeg og. Paradoksalt nok.

Jim Tonic

over 15 år siden

Jim Tonic

syns AR totalt sett gjør en god jobb, men det lukter pubertet av den sensureringen han bedriver nå

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Jeg forstår deg SS. Synes selv AR har en omtrentlig omgang med sannhet, f.eks. når han sier at du ikke vil gi deg til kjenne (selv om han velger et anonymt forum) og når han bevisst mist-tolker din henstilling om å stryke innleggene dine i klimatråden. Jeg leste hva du skrev der, det var overhode ikke til å misforstå og helt umulig å tolke som en generell utmelding og oppfordring til å slette framtidige innlegg.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det er uproblematisk nå, FriDropp, for nå har han sperret for alle innlegg fra mitt nick. Det er kanskje like greit.

Det som nok er grunnen til at jeg irriteres er at utgangspunktet for det hele var at han ikke aksepterte kritikk av NGF/Scheie - og den var saklig. Han har ikke en gang i private mailer klart å vise til noe usaklig. Like fullt skjønner jeg gggggggg ovenfor og vil respektere det han sier.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Mener du at Smilende Sam automatisk avvises når du skriver, eller at han manuelt fjerner det du skriver?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det var ganske tydelig at SS ikke meldte seg ut, det var redaktøren som gjorde det i strid med det SS skrev.

Jeg forstår SS godt. Redaktøren skrev et innlegg jeg svarte på, redaktøren slettet sitt eget, mitt + sikkert noen andre innlegg. Da jeg kommenterte det svarte han med at han hadde skrevet om "opprydding" i et annet svar, og strøk mitt innlegg igjen. Ganske spesiell oppførsel for å si det mildt, eller rettere sagt barnslig og patetisk.

Alllikevel, SS har fått frem poenget sitt og er voksen nok til å stoppe i tide. Og det tidspunktet nærmer seg vel egentlig ganske raskt?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Fridropp - prøv selv - skriv et innlegg med navnet Smilende Sam som avsender :-) Da får du feil 13. Ikke mer avansert enn at du legger innen skrivefeil i navnet så går man rundt. Men stort klarere kan man ikke si - uten å si det - at man er uønsket. AR har jo mailadressen min men var ikke voksen nok til å sende en mail og si "hold deg unna" - istedet la han inne en sperre.

Pepper; som sagt; klokeste gir seg og dette er min siste tråd om temaet.

Veteran

over 15 år siden

Veteran

Du vet SS at når redaktøren blir presset på omtrenlighetene og ofte dårlig begrunnede påstander, så ser han ingen annen utveg enn å slette innlegg som setter ham opp mot veggen.
Kan ikke miste ansikt veit du.
Han er tross alt ufeilbarlig
Har fulgt tråden du sikter til, og er av den oppfatning at det er du som blir mobbet, og at redaktøren er mobberen.

ARi

over 15 år siden

ARi

Alle vet vel at det er useriøst og off-topic å presse redaktøren i et hjørne, slikt må selvsagt tas bort.

Kjære webmaster

over 15 år siden

Kjære webmaster

Vennligst gi en klar melding til Smilende Sam nå om å legge denne saken død. Nå begynner det å bli nok syting fra han!

Show

over 15 år siden

Show

Det er godt at det er mulig å springe et annet sted for å si fra når noen er slemme.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Shame/Show/hansa/kjære webmaster; og nettopp sånne som deg er det som gjør det nødvendig.

Mens høflige Pepper gjør at AR skal få dyrke meningsenheten i fred. Takk og lov at det finnes alternative forum og andre meninger enn ARs/deres. AR må tåle debatt når han kaller det "debattsider".

biffen

over 15 år siden

biffen

virker temmelig patetisk det du holder på med SS.

Også her på scangolf skal d ha hendt at webmaster har utestengt folk som ikke oppfører seg og skaper unødig krangel og bråk. Enig med innsender 20:46

Show

over 15 år siden

Show

Beklager, jeg var flåsete. Veldig bra med flere fora, men absolutt ikke med slike trådstarter som dette.

Og snart er snøen borte.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Greit nok det biffen. Vi er ikke enige, men det er greit for meg....

Sippern

over 15 år siden

Sippern

Det hjelper å sutre, eller?

http://www.youtube.com/watch?v=1kIHXSW4nW8&feature=related

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Pussig hvordan innlegg om Ramnefjell røyker ut en haug personer med helt nye nicks. De var ikke her før og de dukker ikke opp igjen. Til dere; tror dere at det er noen som er så dumme at de ikke forstår hvor dere kommer fra/hvem dere er?

...den dagen dere bidrar med positive tråder og saklige debatter skal jeg lytte til dere, før det er dere vann på gåsa.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Det må nok karaktriserast som ein pussig passiar det som skjedde i den tråden på GS. SS meldte seg sjølvsagt ikkje ut på forumet, kun i den akuelle tråden. Det kunne neppe misstydast.
Synd det skulle ende slik - synest du hadde mykje fornuftig å kome med, SS.

biffen

over 15 år siden

biffen

Hei Sippern
linken (e) med Sippern var hysterisk morsomme.

Men dette med sipping syting og sutring kan vel muligens være et tegn i tiden. Min observasjon er at en viss partileder har vist seg som en god rollefigur og på en måte "legaisert" denne evindelige sippingen.

Jeg liker personlig bedre budskapet i "always look on the bright side of life" med monty Pyton eller Bob marleys "Dont worry be happy."

Bob Marley

over 15 år siden

Bob Marley

det er muligens Bobby Mc Ferrin du tenker på biffen

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

If life seems jolly rotton, there's something you've forgotten
and that's to laugh and smile and dance and sing
When you're feeling in the dumps, don't be silly chumps
Just purse your lips and whistle, that's the thing

So always look on the bright side of death
just before you draw your terminal breath

hihihi

biffen

over 15 år siden

biffen

hei bob, det var jo du som skrev låten og sang den først, har du glemt det?
http://www.lyricsondemand.com/b/bobmarleylyrics/dontworrybehappylyrics.html

Solskinnsgolferen

over 15 år siden

Solskinnsgolferen

Etter å ha vært borte et halvt års tid så er det godt å se at alt er ved det gamle. :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Sippe-Biff, jeg kan ikke se at du har startet en eneste tråd her inne med positivt innhold de siste 12 mnd. Gjør samme søket på meg og fortell meg hvem av oss som bidrar med golf, smil og happy-happy? Hvem av oss er biff-sipper'n da?

Takk for hyggelig melding peg tee!

Tomba

over 15 år siden

Tomba

SS, Jeg er 100% enig med deg i alt om Ramnefjell og kunne godt lagt ut min egen mening om han her. Problemet er bare at det hadde sklidd helt ut og blitt svært usakelig, kjenner jeg grøsser på ryggen bare jeg tenker på det!!

Dette tok jeg konsekvensen av for et par år siden, da det finnes nok viktigere ting i verden å irritere seg over sluttet jeg rett og slett og besøke siden hans.
Har kun kabel TV, så jeg skrudde også av lyden på tv de gangene han kommenterte golf jeg ønsket og se på.

Tipset mitt er enkelt: Slutt og besøk siden hans, koble han ut av livet ditt, legg han død, la han være i sitt eget univers.

Du vil få det bedre, jeg garanterer :-)

Godt golf år, gleder meg til det blir 45 grader varmere i lufta!

Tomba

c1

over 15 år siden

c1

Helt Enig med Tomba.

- håper forøvrig på ett lokalt klimaproblem i form av oppvarming på grunn av min vedfying snarest mulig!

PGA

over 15 år siden

PGA

Til SS, det er vel bare en ting å si: Du kjemper en umulig kamp!! mannen er jo TOTALT ubrukelig! Jeg er helt enig med Tomba!! Jeg har selv prøvd å diskutere med AR mange ganger. Anser meg selv for å være en relativt oppegående person, men normal inteligens. Jeg har prøvd ærlighet, saklighet, usakligheter, konkrete "beviser" sitater fra ndre websider, ja ALT har jeg prøvd, men når den selvoppnevnte guru mener at andre har feil, eller er uenig med han, ja da slettes eller redigeres det ove en lav sko. Det er et gammelt ordtak som sier at: "Mot dårer kjemper selv gudene en forgjeves kamp". La mannen og menigheten styre på og bare la den kampen ligge, det vil garantert gi deg et bedre liv!!

SA-fan

over 15 år siden

SA-fan

Det som forundrer mest er hvordan han prøver å innbille massene om at han nesten ikke sensurerer noe som helst, mens det han ønsker seg er en oppslagstavle av innlegg som passer han selv.

patetisk.

Støtte til Sam i denne saken. det som er trist, er de anonyme uten egne nicks som bare slenger med leppa uten å ha noe å fare med, enten det er kritikk eller ros.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Sannelig godt AR ikke leser på "disse andre stedene", det vil si her.
Han skrev hvertfall det i går. I et innlegg som senere ble strøket.

Veteran

over 15 år siden

Veteran

Nå tror jeg ikke han kan innbille massene noe som helst, bortsett fra blodfansen.
Han har i det siste vist for alle hva slags debattant han er.
Ellers så ser jeg han påstår at han ikke leser denne siden.
Han er jo litt søt også da.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hehe, jeg hørte et rykte om at grunnen til den sene aksesstiden på scangolfsidene (som var et problem tidligere) skyldtes at en maskin på Oslo vest sto på autorefresh hvert 10. sekund :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tror Tomba mfl.'s råd er gode råd. Hyggelig med støtte fra dere som ikke har spontan nick - det gjør det jo lettere å følge det gode rådet.

GB, tenker du på megaserveren på Østerås? Den som kjører all den tunge grafikken til "en annen side som ingen leser"? ;-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

heihei, nei hva vet vel jei :-)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Kan umulig være en server som strever med en Access-database hvertfall, den har ikke kapasitet ledig hvert 10. sek :)

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Vet ikke helt jeg, men klokka her går da unektelig feil fortsatt?? Eller har man ikke byttet server ennå??
Virker som det er ca 16 minutter feil fortsatt`?

Freud

over 15 år siden

Freud

Til PGA.
Riktig sitat er: "Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves". (Schiller)

Og det passer vel bedre i denne saken.

jonag

over 15 år siden

jonag

Styret på GS er bare leit. Det var flere parter, men enden på visa ble rett og slett dårlig. Veldig synd. Det kunne vært gjort mye bedre.

Men vi har da Scangolf, så da diskuterer vi iallefall ufortrødent videre.

McFerrin

over 15 år siden

McFerrin

Fra Wikipedia:
"Til tross for at det var Bobby McFerrin som laget sangen, har Bob Marley ofte vært den som får æren for den"

Bob Marley

over 15 år siden

Bob Marley

Takk Mc Ferrin.
Jeg var ganske sikker på at det ikke var jeg som lagde den.

PGA

over 15 år siden

PGA

Freud: Mener bestemt (og det mener google også :-) ) at det er et ordtak som sier: Mot dårer kjemper selv Gudene forgjeves.
Spiller ingen rolle, jeg tror vi er enige om hva jeg tenkte/mente

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg tror både McFerrin og andre er nødvendige etter dagens dose AR. Siden jeg ikke skrev noe på GS i dag kan jeg vanskelig beskyldes for noe denne gang.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

PGA/Freud, siden dårer normalt opptrer dumt så er vel meningsinnholdet det samme?

PGA

over 15 år siden

PGA

Jepp, det er det :-) og det var vel det viktigste....
Var IKKE meningen å virke snurt, dersom noen oppfattet det sånn
Synes bare det er hyggelig å kunne skrive ute fare for at deler eller hele innlegget blir slettet, redigert eller motsagt etter noen sitt forgodtbefinnende!!!
Utrolig hvor paranoid den mannen må være. Jeg synes oppriktig synd på han. Nå må jeg, i rettferdihetens navn. si at jeg kanskje ikke er helt subjektiv i mine uttalelser. Jeg har nemlig også hatt "gleden" av å hatt et par skikkelig ubehalige insidenter med denne redaktøren. Det dreier seg ikke om sensur eller lignenede på hans forum, men lenge før det i det virkelige liv. Kan love at det var en ganske sjokkartet opplevelse. Trodde de gangen at mannen bare hadde en dårlig dag, men har jo forstått i ettertid at det sånn han er. KUN det HAN mener og sier som er riktig og du du skla ikke komme her og komme her...... OK mer enn nok energi brukt i denne omgang. Nå gleder vi oss over at sola har snudd og vi går mot lysere tider......

Freud

over 15 år siden

Freud

Jeg har kontaktet mitt sitatleksikon "Bevingede ord". Der står det at sitatet er fra skuespillet "Jomfruen fra Orleans" av Schiller fra 1802, og lyder i originaltekst:
"Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens".

Men meningen blir jo den samme, som Sam så klokt sier. En dåre (jfr. Riksmålsordboken) kan være både en sinnssyk person og en tåpelig/enfoldig person. Peer Gynt havner i Dårekisten i Kairo, der bestyreren Begriffenfeldt uttaler de bevingede ord: "Den absolutte fornuft avgikk ved døden i aftes klokken 11". Hvorvidt dette passer på AR skal jeg være varsom med å uttale meg om.

Nå er tingene satt på sin rette plass, og alle sitater om dårer og fornuft ivaretatt.

Stian

over 15 år siden

Stian

Jeg vet ikke hva jeg skal si til redaktørens siste utfoldelser på GS, men dæven heller virker det ikke som om han har klikka helt.Det er _HELT_ utrolig hvordan han klarer å gjøre seg såpass mye til offer som det fremstår i uttalelsene hans.

Ja, dette er åpen mobbing av meg, fra en så-godt-som-ikke-anonym-person til en annen.Jeg har vel velsignelse da har jeg ikke ?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har bedt om å få vite hva mobbingen består i flere ganger uten svar.

Jeg synes vel heller ikke det er god folkeskikk å skjelle meg ut og så la utskjellingen og alle hans tilhengeres innlegg stå mens de innlegg som gikk motsatt vei, bl.a. fra ggggg og barecentrale blir slettet. Jeg har ikke forsøkt å forsvare meg selv - det vet jeg blir strøket.

Jeg har kjent til AR og har fulgt med på hans tiltak siden 70 tallet da jeg var caddy for en av motspillerne hans under NM. Han var kontroversiell da og det har eskalert. Det er leit, for han er en kompetent person en del ting og det hadde vært hyggelig om han fokuserte på det.

Jeg kan ikke dy meg helt; han skriver nå at han er ydmyk. Akkurat det er kanskje ikke helt riktig bruk av begrepet.

biffen

over 15 år siden

biffen

jeg har vært her inne på disse sidene noen ganger nå og forsøkt å følge med i det som foregår, men det er sjelden jeg har observert så mange drittsekker på et sted som det jeg har iaktatt her.

Det var mitt siste ord.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

10-g er....altså TI-ger...:)

Jah, la forsåvidt inn et lite innlegg på GS isted, og som forventet var det slettet i løpet av en liten surfe-runde.

Nuvel, saken har gått rundt og rundt og rundt, og nå begynner det vel å nærme seg slutten forhåpentligvis?!

Biffen, Rune/Enur, ProV1 med noen til, kan gjerne henge i ballehårene til AR, jeg håper bare at du SS kan være det bigger man, og glemme den gamle blogg-eieren. Tror han blir glad for det, og ikke minst du.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

SS, jeg skjønner deg godt. Jeg har også noen ganger prøvd å få svar på hva som er problemet med ting, men føler jeg blir møtt med usannheter og bevisste forvrengninger. Alle kan komme skjevt ut i en diskusjon, men de fleste klarer å si at jo, du har rett eller noe i den duren. Synes det er trist at AR bare maler seg inn i et hjørne helt til han ikke ser noen annen utvei enn å slå hull i veggen (slette tråden). Og at han samtidig tror at han får/opprettholder respekt ved å redigere som han gjør. Det som gjør det ekstra merkelig for meg er at han vil legge seg sånn ut med kundene sine. Det er da vi som frekventerer siden som er hele inntektsgrunnlaget og som er kundene som man skal stelle pent med. Og de navngitte personENE han hele tiden klager på er vel i realiteten bare en, nemlig han selv (og kanskje Frode Scheie).
I tillegg får han seg til å klage på at folk er anonyme. Han har selv lagt opp til et anonymt forum (av forståelige grunner) og når folk på oppfordring oppgir navnet sitt i mail så er det ikke godt nok dersom det er ikke entydig i folkeregisteret. Jeg har spurt hva han krever, f.eks. personnr. Slike spørsmål blir bare strøket. Jeg konkluderer med at han bare vil holde fast på at kundene er anonyme kverulanter og at han derfor unngår å svare på spørsmål om identifisering.

Sannelig godt at ScanGolf finnes. De har hvertfall skjønt hva ordene debattforum og moderering innebærer.

Veteran

over 15 år siden

Veteran

Biffen,
Du får maile AR noen av innleggene her.
Han leser jo ikke etter eget utsagn denne siden selv!!!!!!!!!!!!!!.
Han kunne jo ikke la innlegget til Barcentrale bli stående, for han satte ord på akkurat det hele problemet dreier seg om.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Sitat fra S Sam: Jeg har kjent til AR og har fulgt med på hans tiltak siden 70 tallet da jeg var caddy for en av motspillerne hans under NM. Han var kontroversiell da og det har eskalert

Jeg mener dette er langt over streken SS.
Dette er verken du eller Scangolf tjent med.
Du antyder vel nærmest at han gjør ting som en spiller ikke bør gjøre. Jeg har spilt i konkurranser med han, ikke i samme flight, men han er kjent for å være redelig.

Jeg synes du bør legge dette bak deg nå. Det blir for mye sutrende Sam over deg på denne måten.
Lev heller opp til nicket ditt.

Og nå som "alle" er enige om at det er for mye sensur på GS så er det vel smartere å diskutere golf her hvor det er bra moderering istedet for å kose seg med sutring om den andre siden.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Nå feiltolker du med vilje!
SS nevnte da ikke spillet hans? Han sa han var kontroversiell, det første jeg tenkte var i tale og tenkemåte. Ikke spill.
Skjerpings!!

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

OK. Man leser det man leser.
Å si at en navngitt person er kontroversiell ( bryter med det vanlige og forventede, omstridt) er ganske sterkt.

Hva gjør en spiller kontroversiell?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg siktet ikke til ARs spill. Overhodet ikke. Hans meninger var kontroversielle da også var det jeg primært siktet til.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Hva gjør en PERSON kontroversiell?

At han har andre meninger. At han har sære meninger?? At han sier det han mener?

Slik tolket jeg det. Derifra til og si at du påstår SS sier AR jukse, er å tøye strikken meget langt, og en fortolkning kun VG/SE&Hør verdig!

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Enig med 10g.
Tolket utsagnet som han.
Kontroversiell kan jo være oppførsel, meninger etc uten at det går på juks og bedrag.
Det å være kontroversiell betyr vel i praksis at man har skarpe og/eller avvikende meninger eller oppfører seg litt på tvers av forventningene. Eksempel på et par kontroversielle kan være Vidar Kleppe og Ari Behn.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

adj. kontroversiell ( kontroversielt - kontroversielle) [kuntɾuʋæʃɪˈjel] som bryter med det vanlige og forventede, omstridt

Hvis DETTE er å gå langt over streken, da skjønner til og med JEG snart hvorfor folk tilter av mohammed-tegninger...

Hickory

over 15 år siden

Hickory

Nå er det mange som trår i den samme fella som SS. Noen begynner også å komme nick's som sympatiserer samt å prøve å røpe nick's som liksom skal sympatisere med AR.

Hvis nå SS skal kjøre på alt han orker her på Scangolf med en klar filosofi, så skjønner jeg ikke annet enn det er mobbing av AR. Og for personer som av en eller annen grunn ikke liker AR, så henger de seg med i hylekoret. Da blir ofte seriøsiteten deretter. En tråd her kan fort utarte seg til noe helt annet og uten regler så blir folk ærekrenket og mobbet gang på gang, spesielt AR. Hvis dere ikke ser det så er dere blendet. Selv er jeg enig med AR i noen saker og uenig i andre. Man må også tåle å bli moderert, og når man i tillegg skriver at dette sikkert blir slettet o.l. og har meldinger som man burde være for god til å sende, så får man som fortjent. Folkeskikk, er stikkordet. Dette hadde du jo endel av før SS. Nå har du startet et korstog, og hylekoret jamrer i vei med engang.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg synes Sam har gnålet lenge nok om dette.

Man bør prøve å en gang bli ferdig.
Å si at en navngitt person var omstridt da og at det har blitt verre siden er i mitt hode litt vel mye.

Det er summen av alt som er sagt fra Sam om vedkommende som jeg synes utarter til å gnage på det samme.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Da foreslår jeg at alle slutter her. Sam har sagt han skal slutte, blir ikke lettere av at alle skal ha en mening om det også.

Takk.

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Selv velger jeg å slutte å diskutere golf helt, i hvertfall under dette nicket da det tydeligvis er oppbrukt...

Prøvde å megle for nte gang på Golfsiden i dag, tråden ble slettet.
Prøvde å komme med en bitter men kort avskjedstale, slettet.

Da er det bare å begynne på nytt, det vil også skje her, om en stund.

Leve Internett!

Testogolferen

over 15 år siden

Testogolferen

Får ikke opp golfsiden her på jobben, noe jeg forstår er relativt kjipt akkurat idag. Men gleder meg som en unge til å komme hjem for å få med meg restene av gallamiddagen:)

Til dere som hakker på SS: Det er et fritt forum her. Han skriver ikke mer om krangelen med AR om dere ikke mener noe mer om det. Når dere kommer med meninger, anklagelser eller spørsmål, rettet mot SS, er det naturlig at han svarer på det.

Derfor: La det ligge, så gjør Sam det også.

Personlig håper jeg Sam kommer tilbake til golfsiden, ettersom han er den som får meg til å trekke på smilebåndet oftest i samband med GB. Ok da, så håper jeg GB også kommer tilbake:)

Forresten er det kaldt ute.....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Takk for den, Testo. Selv om den var unødvendig nølende :-)

Jeg for min del håper flere og flere får øynene opp for de til tider utrolig krenkende hersketeknikkene som blir utført på "den andre siden", og heller legger sine hoser hvor de faktisk er hjemme, nemlig i varmen her inne på scangolf :-)

Oj. Det ble jo nesten litt poetisk...

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

Herr Bull:

You'r a poet and you didn't know it........;-)

Stinger

over 15 år siden

Stinger

GB. Du er herved utnevnt til forumpoet

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmm. Utrolig hva litt ufrivillig poesi kan gi av uttelling :-)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Jeg har blitt med over til denne siden GB, dermed sank den gjennomsnittlige intelligensen på begge steder :p

Testogolferen

over 15 år siden

Testogolferen

Noen som kan poste dagens snadder fra den andre siden? Jeg har ikke fått det med meg ser dere. Kanskje lage en tråd som heter: ting som ikke tåler dagens lys på GS:) Hehe.

Beartown

over 15 år siden

Beartown

Peacepiepe!!!!! PLEASE.

Jeg har ikke vaert aktiv den siste tiden, men "can't we all get along".

Jeg er godt voksen. Har et meget bra temprament.....i Enlgand er jeg "Ginger". Det betyr, jeg tenner paa alle plugger. Det har jeg ogsaa gjort mange ganger. Men jeg har to helt vidunderlige barn som laerer meg mer hver dag som gaar. Jeg er, og har ikke vaert sint paa dem, men mitt temprament kan ofte gaa utover personer som jeg ikke kjenner. Dette er noe jeg har jobbet med lenge. Det a vaere langsint var noe jeg var for en tid tilbake, og jeg er meget skyldig a kalle folk baade det ene og det andre.

Tjente jeg egentlig noe paa det? Nei, egentlig ikke. Jeg var opprinnelig lei meg for mange ting jeg sa osv. Mange sier vel kanskje, hvorfor det? Dette er jo bare et diskusjonsforum? Alikevel saa sitter det personer back et nick, eller de som velger a bruke sitt egentlige navn. De fleste vet hva jeg heter, men det er helt greit. Jeg skulle baer oenske at de kunne "get along"

Uansett hva vi foeler saa heier vi paa Henrik neste torsdag.

Just my two cents :-)

MVH,

Beartown

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

Beartown:

Problemet er at scangolf er ett ikke røker forum.
Av den grunn takker folk nei til fredspipe kontinuerlig....;-)

Offentlige personer må finne seg i at deres virke diskuteres på godt og vondt.
På samme måte må vi finne oss i at offentlige personer gjør som de vil med sitt virke. (innen for lovens rammer)

Sånn må det være i ett demokratisk samfunn.
Det medfører en del litt pinlige øyeblikk fra begge leirer, men det får vi leve med.

Jeg er forøvrig veldig enig i at vi skal heie knallhardt på Henrik til torsdagen og resten av 2010

Go Bjørnstad!!

Sven Tumba

over 15 år siden

Sven Tumba

Kjør på SS, Testo og GB, dere mener mye riktig... og gleder meg til å lese det dere skriver.. Pølse m Brød er annen favoritt...

Men han AR er "før mycket"

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Gode innlegg fra to av mine favorittskribenter Beartown og Fulland. Denne gangen er jeg mest enig med sistnevnte (sorry Bear).

Jeg tror ikke dette er en konflikt som kan løses ved å nirøyke fredspipe. Konflikten er mellom flere parter, og alle parter føler seg krenket.

Etter mitt skjønn ligger årsaken til konflikten i åpenbare verdiforskjeller. Hva ligger i ytringsfrihet? Hvor går grensen for hva man kan si og ikke si? Hva er kritikk, og hva er mobbing? Og ikke minst: Hvordan kan vi diskutere uten å miste respekten for hverandre?

Respekt er et nøkkelord. Hvis jeg ikke blir respektert som likeverdig med den jeg diskuterer med, blir det vanskelig å beholde min egen respekt. Og jeg synes livet er for kort til å menges med folk jeg ikke respekterer.

I bunn og grunn er det dette det dreier seg om. Vi har alle et valg. Ønsker vi å bidra på et forum hvor vi ikke blir behandlet som likemenn, så har vi selvfølgelig lov til det.

For min del sier jeg nei.

Som vanlig er jeg selvfølgelig en smule inkonsekvent, for det jeg egentlig mener er mer ett "mjaneeei".

Men gleden over Henrik på PGA - den deler vi heldigvis alle :-)

kompis

over 15 år siden

kompis

SS.
Hvorfor støttet du ikke den mannen man ikke kan nenve ved navn her.....da han fikk samme behandling som du får nå?

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Jeg synes GB oppsummerer meget godt.
AR har en ovenfra og ned holdning. Denne framkommer veldig tydelig når han møter gode argumenter. GS ender derfor opp som en AR blogg hvor han og fansen kan skrive.

kompis

over 15 år siden

kompis

Dersom AR påstår han ikke leser denne siden, ja da viser det hvem som er løgneren!
Han som kaller andre og nevngitte(!) personer for løgnere!

Straks det står noe her på siden om Ar, så ringer han og plager vettet av de som driver denne siden, det vet mange som kjenner personell herfra.

Så DET er virkelig en løgn.
Så hvem er løgner nå da, AR?

Det verste med AR, er at han kaller andre løgnere, men han sletter den påstand som AR mener er løgn, så mam kan aldri få sjekket hva som var selve løgnen, og finne ut om det er løgn eller en sann påstand!!!
Det er det som opprører meg mest.

Det andre jeg reagerer på er at han kaller kritikk mot seg for mobbing.
Han har sagt det så mange gang, at jeg tror han faktisk tror på det selv :)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Kompis,
IMHO så er det stor forskjell på SS og han som ikke kan nevnes. SS er blitt mer og mer frustrert fordi han ikke får lov til å uttrykke sine saklige meninger, men har i utgangspunktet ingen vendetta med AR. Her går striden på å bli kneblet på et debattforum og den asymetrien som oppstår når AR kan øse eder og galle ut over SS og så stryker tilsvaret.

Han andre har jo vært i full krig med AR, inkl politianmeldelse etc, og bruker GS som arena for krigen.

Men nå trives jeg bedre og bedre på Scangolf, så får menighetsbladet GS bare fortsette som eieren ønsker.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

FriDropp er ganske på merket her.

Utover det så fokuserer jeg nå på Scangolf og golf.

PGA

over 15 år siden

PGA

Jeg tror, og ikke minst håper, at med den eskaleringen i en viss redaktør sin til tider paranoide oppførsel, at ScanGolf kommer til å bli det webforumet som mange kommer til bruke. Jeg tro at grensen er nådd for mange, med tanke på sensur o.l. på GS

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Amen!

Forbundsmann

over 15 år siden

Forbundsmann

Oppfordrer AR, ProV1, Sam m.fl. til å ta forbundsdiskusjoner på en side som har registrerte brukere, f.eks. Golferen, for å få en saklig diskusjon.

Tar dere oppfordringen?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hehe. Jeg vet om én som temmelig sikkert ikke blir med på den.

Og han heter verken Sam, ProV1 eller "m.fl."

Forbundsmann

over 15 år siden

Forbundsmann

Da er det jo "han" som er feig da, som ikke tør ta den under registrert navn, og uten kontroll til selv å moderere.

Kylling!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Vi får jo se, jeg kan ta feil.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Som nyttårsgave ønsker jeg meg at Beartown og restene av F5-klubben også flytter til Scangolf. I tillegg til en mer normal redaksjonell linje har man jo her en enda bedre og raskere teknisk løsning.

I håpe at den utflytta romsdaling te utfordringa.

Inspektør Snusen

over 15 år siden

Inspektør Snusen

Jeg tror Beartown er for anstendig til å menges med dere her på Scangolf.

Freud

over 15 år siden

Freud

Jeg har gått permanent over til denne siden, og skriver aldri mer på ARs side. Årsaken er ikke bare ARs sensurpolitikk, men også den forsøplingen av forumet der som finner sted med hundrevis av fjortisinnlegg for hver dag i hver turnering HB deltar i. Jeg behøver jo ikke lese dem, hvilket jeg heller ikke gjør, men det irriterer meg...! Usaklig begrunnelse, sier du? Ja, gjerne det.
Det var ille da NW ikke ble vist på TV. Blir det like ille nå som HBs PGA-turneringer blir vist på TV?

Jeg ønsker denne siden alt godt, og håper flere og flere går over hit. Smilende Sam trengs ikke på Golfsiden, det gjør heller ikke Gunnar Bull. Dere skriver så godt, avslappet og saklig at det nok er her dere hører hjemme - uten sensur. Golfsiden går en dyster fremtid i møte, og det er selvforskyldt.

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Enig med Freud og har samme erfaring som HenrikFan fra golfsiden.
Jeg har tidligere skrevet under nick Lanvaster, men denne en vanskelig å poste under her av en eller annen grunn ( reservert med passord)..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Til forbundsmann; både redaktøren på Golfsiden, moderator og webmaster på Scangolf og forbundsrepresentanter vet mitt navn og min e-post adresse. En lang rekke personer på begge debattsider har jeg spilt golf med. Hvorfor skal jeg da flytte en debatt til Golferen der det har vært to innlegg siden oktober? For at noen skal misbruke navn, adresse og telefonnummeret mitt? Nei takk.

Jeg vil være her på Scangolf, føre en saklig, god og konstruktiv debatt og så får vi håpe at det er mulig uten en krig mellom sidene. De som foretrekker Golfsiden kan bruke Golfsiden, de som foretrekker Scangolf kan bruke Scangolf. Hver og en får ta sitt valg ut fra egne preferanser, så går nok verden videre.

Yankee

over 15 år siden

Yankee

Blir nok Scangolf som blir min side framover! Skriver ikke så mye, men leser siden hver dag. Trådene på Golfsiden har etterhvert blitt meningsløse.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

I en annen tråd ble det fremmet ønske om mer aktivitet og positive holdninger her på forumet, noe som mange med meg bifallte.

Jeg hadde min første erfaring med dette forum hvor det var my golfelig og noe jeg til tider utmerket kunne vært foruten. Hørte etter hvert om et annet omtalt forum og leste en del tråder der, men mistet fort interessen da det lett synlig ble gjort en del retusjering i innlegg som igjen gjorde at jeg mistet tråden i tråden, for å si det på den måten. Ble da utrolig fort lei og fant ikke mer innspirasjon til å føge tråder der.

Dette var en liten digresjon av min opplevelse og min erfaring med golfforum og ser nå frem mot en rekke seriøse aktive tråder og at gjeldende tema vil begraves, men ikke glemmes.

Om de utrykk jeg har oppfattet på forumet her de siste ukene er gjeldende, lover dette for meg et fantastisk og innspirerende forum fremover. Jeg håper jeg har oppfattet riktig og ser frem til et fantastisk år sammen med dere alle.
Det forreseten mange her jeg gjerne skulle hatt en runde golf eller to sammen med, men det får jeg komme tilbake til.

Et riktig godt og fantastisk forumår ønskes dere alle!

Mvh.
Lars

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Hvis man er av den oppfatning at det som skjer på (og mellom) 2 norske golfforum ikke er på topp 10-listen av viktige ting i livet...
Kan man da fortsatt skrive begge steder akkurat som i gamle dar'? (eller dægger som man sa før i tiden) Og det uten å fornærme verken den ene eller andre før DET evt er intensjonen?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hihi, du spør egentlig om det er lov å ha litt splittet personlighet? For meg kan du ihvertfall det. Jeg er bare glad for at du er med jeg :-)

Er det i såfall Jesus som er på Scangolf og Maria på Golfsiden?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

JM, jeg synes alle skal skrive akkurat der de vil og ha respekt for de valg andre tar og den begrunnelse den enkelte har for valgene.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Hehe Great Balls, hvis jeg må være schizo for å få det til, så er vel svaret ditt egentlig nei.. ;)

SS: kortversjonen er altså "Ja"? :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kortversjonen står ovenfor og må leses som den står (gjerne med en fredsdue sittende og kurre skulderen :-). Den lange versjonen er for lang.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Og veldig hyggelig at du kaller meg Great Balls, jm. Naiv som jeg er så tolker jeg alt slikt til min fordel.

Jeg må likevel innrømme at jeg neppe fortjener en slik hederstittel, da jeg ble fratatt den venstre under en canceroperasjon for mange år siden.

Jeg tror jaggu det var den største de tok også. Fortærende, men sant :-)

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

*flytter begge bena ut av salaten..* :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tråkke i salaten, dusje i dressingen og skjære seg på salatbestikket - alt i en melding.....

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Uff. Bra at Grea... GUNNAR BULL er så tolerant og
full av selvironi som han er :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ja, her er det takhøyde, vet dere :-)

For øvrig tok jeg feil på tipset mitt, i og med at Petter ble årets navn. Da tipper jeg at Magnus blir først på toppen i morgen istedet.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Syko, ditt innlegg ble fjernet. Dette var direkte sjikane. Sikkert humoristisk ment fra din side, men det var nok over grensen for hva vi kan godta.

syko

over 15 år siden

syko

Du har rett, og jeg er enig i din beslutning:)

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Vi avsluttet en tråd med samme tema og gjør det samme med denne.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her