Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i USA

water

over 15 år siden

water

Hei og godt nyttår,

Er det noen her som kan gi meg noen gode råd om hvor en bør dra nå på vinter eller tidlig vår? Tar gjerne i mot detaljerte opplysninger siden jeg ikke har besøkt USA tidligere. :-)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Var i Palm Springs for noen år siden. En fantastisk opplevelse. Ta fly til LA og lei en bil så er det 3 timers kjøring (eller noe sånt).
Vi booket inn på en pakke der man hadde fri golf på noen PGA West baner. En kan vel si at de holdt helt grei standard :)

c1

over 15 år siden

c1

LA er jo litt langt da - hvorfor ikke Florida. Det bør jo være bedre å reise over uten å reise over hele USA i tillegg og 3 timers kjøring i tillegg.... enkelte synes jo det er ok å fly da :)

USA eksperten har en del opplegg tror jeg

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det er flotte anlegg og baner mange steder i USA, så det er mye å velge mellom.
California er selvfølgelig kjempebra, men det er langt dit. Hvorfor sitte noen timer ekstra på flyet hvis du ikke må?
I Florida er det et utall baner og det lett å reise dit med fly til Orlando, Miami ++. Mange reisearrangører kan hjelpe deg selv om det kanskje blir billigere å gjøre alt selv. KLM f.eks har bra priser og en nettside det er lett å navigere i, sjekke ut alternativer og bestille. Leiligheter kan du f.eks. finne på www.floridaleilighet.no / www.condorentals-florida.com.
Florida er imidlertid ikke spesielt billig til å være USA, tvertimot. Carolina er også et godt alternativ.
Vil du til et forholdsvis billig område av USA kan du spille Robert Trent Jones Golf Trail i Alabama, 7-8 flotte RTJ anlegg, alle med minst 2 18 hulls baner og enten en tredje bane eller en flott korthullsbane. Det å spille en 18 hulls par 3 bane hvor det 3-4 gressutslag på alle hullene er veldig god trening.

Yankee

over 15 år siden

Yankee

Florida er OK, men været om vinteren kan være ustabilt. Et annet alternativ vil være Arizona. Tørrere og mer stabilt klima. Baner i alle prisklasser rundt Phoenix og Tucson.

vest

over 15 år siden

vest

om du ønsker noe mer enn golf mens du er der borte kan det være vert dei ekstra timene på flyet til vestkysten.. har dog aldri spilt golf når eg har vert der borte og østkanten er fin nok den men skulle eg velge tok eg gjerne ein kjøretur langs vestkysten med enkelte avstikkere inn i landet igjen :)

Yankee

over 15 år siden

Yankee

Var ei uke i Phoenix tidlig i desember. Hadde tenkt å reise til Orlando, men ombestemte oss heldigvis. Denne uka var det så dårlig vær (regn, vind) i Florida at de fleste banene der var stengt. Temperaturen rundt Phoenix kan i verste fall komme ned i 15-20 C på dagtid i desember-januar (om natta er det kaldere), men banene er uansett åpne og sola steiker normalt så godt at det uansett kan spilles i shorts. I Phoenix/Scottsdale området er det golfbaner over alt. Mange av de kan virke trange, med bolighus helt innpå fairway, men det finnes også ørkenbaner hvor det eneste huset du vil se er klubbhuset.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg er enig med Yankee at Phoenix/Scottsdale er et veldig bra alternativ. Luften er tørrere og klimaet er nok mer stabilt enn i Florida, og det er svært mange bra baner i Arizona. Jeg har vært i Phoenix mange ganger i jobbsammenheng, og har alltid likt meg der.
Ifølge mine informasjon er har forøvrig Phoenix gjennomsnittstemperaturer i januar, februar og mars på hhv 19, 22 og 24, mens Orlando har hhv 22, 23 og 26. Men Phoenix har nok som sagt et mer stabilt klima enn Florida.
Selvfølgelig er Highway 1 i California et morsomt tillegg, men man kan kjøre til Grand Canyon fra Phoenix, og det er også fantastisk å se.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Et tilleggspong: i månedene januar - mars regner det gjennomsnittlig omtrent en 1/3 i Phoenix av regnværet i Orlando, så det er klart tørrere i Arizona.

Yankee

over 15 år siden

Yankee

Er du i Phoenix kan du i tillegg stikke innom PING fabrikken og bli "custom fitted" for køller. De utfører fitting for både jern, woods og puttere. Dette er gratis og det er bare å møte opp, ingen timebestilling. Du kan ikke kjøpe køller direkte fra PING, men de håper selvfølgelig at du tar med deg utskriften over køllespesifikasjoner til en forhandler og kjøper PING køller der. Vi var 4 stk som fikk utført PING-fitting i desember. Jeg har tidliger blitt PING-fitted hos forhandler for mine G10, og fikk beskjed av PING om at det ikke var noen hensikt å bytte til andre jern. Mine G10 er 1 tomme forlenget og 3 grader upright lie. PING mente imidlertid at jeg burde forlenge køllene med ytterligere 0,5 tomme neste gang jeg byttet grep.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her