Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Flere typer medlemskap på Miklagard

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Fra 2010 skjer det tydeligvis en del forandringer på Miklagard.

Vanlig medlemskap vil koste 9.900, altså en del billigere enn i fjor.

Totalmedlemskap vil koste 13.950, men inkluderer fri range, 6 stk dagsmedlemskap, en halv protime, gratis kaffe, fri bruk av golftraller (Sun Mountain) + 10% rabatt i proshoppen. (Jeg går nok for denne, tenker jeg)

Familiemedlemskap for to voksne og inntil 3 barn vil koste 16.950, og studentmedlemskap vil koste 4.900. Og så jobber de med et fordelsprogram "First Class Golf" som skal gi meget gunstige prisbetingelser en del andre baner.

Spennende! Er det andre klubber som har liknende planer?

007

over 15 år siden

007

Spennende og sikkert smart, men hva er retningslinjene for aksjeexit?

veggiss

over 15 år siden

veggiss

spennende ja...er free agent nå etter utmelding fra holtsmark så får se hvor jeg havner.

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Totalmedlemskap innkluderer også å kunne ta med tre gjester uansett tid. Kan også være verdt noe..

Aksjeexit er gjeldende fra 2010. Dvs. at du før årets utgang kan melde deg ut og betale en avtalt pris (trolig 10.000) og derved være kvitt fremtidige krav om årskontingent selv om du ikke får solgt aksjen. Forhåpentlig vil det være interesse for aksjer i Miklagard fremover slik at denne ordningen ikke blir så interessant...

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Men uansett greit å vite at du faktisk KAN flytte til en annen kant av landet uten å være forpliktet til å betale årskontingent i uante mengder år fremover, Hvis nå engang golf-aksjemarkedet skulle svikte totalt... (om mulig...)

007

over 15 år siden

007

Miklagard trenger et (mobilt) tak på rangen.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg er kjempebegeistret for Miklagards grep her. Et godt tiltak, et smart trekk og godt at noen evner å tenke nytt.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Gratis kaffe, hoho, det liker jeg :-) Jeg bælmer kaffe for flere tusen per sesong.

Moahahaha!!!

007

over 15 år siden

007

Bra tilbud til juniorene!

Er kleskoden(ikke demin) fortsatt streng for dem?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det vil jeg anta, 007. Enig med deg ang tak på rangen, men det koster pæng vet du.

Det skjer vel ingen spesielle endringer på Bogstad med det første. Er det andre klubber som prøver nye grep?

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Drammen, Asker og Kjekstad hadde et opplegg med at medlemmer kunne betale 1500 NOK for fritt spill (1500 pr bane)på de andre banene.
Jeg vet ikke om dette skal fortsette dette året.
Hadde selv en bane ekstra siste år, men det er begrenset hvor mange runder man får tid til.
I tillegg finnes det rabattavtaler med en rekke klubber.

Andel på Kjekstad koster 1 kr. :-)

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Enig i at dette er et meget bra konsept fra Miklagard. At ikke flere klubber har differensierte årsmedlemskap står meg som helt uforståelig. Med og uten fri range - genialt og burde vært en gjenganger i alle klubber..

Spennende

over 15 år siden

Spennende

Spennende nytt konsept! Har ikke sett noe prospekt på dette, men det kan jo være risikabelt å gi alle aksjonærene en exit-mulighet. Er dette for alle, eller bare for de "nye" aksjonærene som kjøper for 10.000, eller i realiten for kr 1?

Kan jo tenkes at klubben har lagt inn noen krav, som et minimumsantall på aksjonærer, slik at klubben må ha over et visst antall betalende medlemmer for at aksjonærer som vil ut kan benytte seg av exit-muligheten?

007

over 15 år siden

007

Tips til GB & Co på Miklagrad:
http://www.prgk.org/Foto/7-2006-rangeoverbygg/

Jeg lover å bli med en dag ... :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Takker for tipset, 007.

Vi får snakke med de rette folka.

007

over 15 år siden

007

Det konkrete rangeoverbygget er den fineste og mest romslige jeg har stått i.

Det er som regel en hyggelig stemning under et rangeoverbygg når det (foss)regner utvendig.

Klart medlemsmassen på Miklagard også har den nødvendige kompetansen.

Spennende

over 15 år siden

Spennende

Har nå lett på hjemmesiden til Miklagard for å finne litt informasjon rundt exit-muligheten. Fant ingen ting.

Er intressert i å kjøpe en aksje, men trenger å vite om exit-muligheten er "fri for heftelser". Er det noen her på forumet som har noe info rundt dette?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det er vel som Kamte sier i et tidligere innlegg her:

Aksjeexit er gjeldende fra 2010. Dvs. at du før årets utgang kan melde deg ut og betale en avtalt pris (trolig 10.000) og derved være kvitt fremtidige krav om årskontingent selv om du ikke får solgt aksjen. Forhåpentlig vil det være interesse for aksjer i Miklagard fremover slik at denne ordningen ikke blir så interessant...

Slik jeg tolker det så må du altså betale for ett år du ikke bruker aksjen. Du får istedet noen greenfeebilletter, husker ikke hvor mange. Ring 6398 6910 og spør, så får du vel detaljene der tenker jeg :-)

Exit mulighet

over 15 år siden

Exit mulighet

Du har rett i det meste GB. De som benytter seg av muligheten får 10 billetter det påfølgende år. Avgiften er den samme som laveste årlig avgift foregående år. Prøv å ringe 63 94 31 00 for å vite hele ordningen. Det nummeret du nevner er ikke til Miklagard.

Les mer om de ulike medlemskapskategoriene på http://www.miklagardgolf.no/medlem.asp?avd=19&page=publish&pt=page&pid=2113

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Rait. Nummeret var til kontoret mitt. haha.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Det er sleip forretningstaktikk GB... ;)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg ringte nummeret og fikk tilbud om telefonhealing. Inngår det i Total-medlemsskapet?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmm... Sam, eneste forklaringen er at du begynner å bli skjelven på hånden.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Neppe, men den føyer seg jo bare inn i mobbingen din

Spennende

over 15 år siden

Spennende

Takk for svar!

Googlet Exit og Miklagard, og fant dette:
http://www.miklagardgolf.no/dokarkiv/innkalling1.doc

Der sto det følgende, og lurer på om dette er praksis, eller om noe annet er vedtatt:

"Retten til å kreve innløsning etter denne bestemmelse gjelder fra 2010 og kun dersom antallet aktive aksjer som ikke eies av selskapet overstiger 1100"

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Dette stemmer. I dag tror jeg antallet er ca 1234aksjer som ikke er eid av selskapet . Dvs. at over 100 i dag kan benytte ordningen før begrensningen slår inn.

Spennende

over 15 år siden

Spennende

Da blir det nok litt for "spennende" for denne herren. Regnet med at Miklagard hadde sikret seg ang. denne exit muligheten, og hadde vel rett i mine antagelser.

Ser at det allerede ligger over 20 Miklagard-aksjer som gis bort bare her på denne siden, og med vedvarende "trange" tider blir de litt over 100 borte, og folk som meg blir fanget av "1100 regelen".

Takk uansett! Kommer nok til å karre meg opp til denne flotte banen neste år også! :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

At noen vil gi vekk disse aksjene skjønner ikke jeg. Jeg smiler hver gang jeg ankommer Miklagard og synes jeg er heldig som skal få nyte 18 hull på Kløfta.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Bare så synd du sjelden smiler når du reiser fra Kløfta etter 18 hull.. ;p

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Du er bare ond for tiden barce, så deg hører jeg ikke på. Dessuten så vet du jo at det du sa nå var løgn og forbannet dikt. Det er få som smiler så mye etter en dårlig runde som meg. Alle er ikke som deg som går inn i en to ukers depresjon pga en 71 runde.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Sam, det er idetheletatt få som MÅ smile så mye etter en dårlig runde som deg :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Den skjønte jeg faktisk ikke, GB, det er dere som må smile for å holde latterbrøelene unna - ikke jeg - for jeg har sett all verdens rare slag før.

Vi kan uansett ikke alle bli så sure som du ble den ene gangen du tapte :-)

Back on topic; det er bra å se at Miklagard tenker i nye baner i nye tider og at man tar grep. La oss håpe at det blir en solfylt og flott sesong.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Nye baner?
skal Miklagard bygge flere baner Sam?

:D

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jepp. En med trær og rough, Yngve

Natterangler

over 15 år siden

Natterangler

Når jeg ser hvordan gutta fra Miklagard oppfører seg her inne, må jo det anlegget være Norges største barnehage?

God bedring og lykke til med salgstrikset bare barn kan gå på!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Og slik blir det når man rangler for lenge oppe om natta :-)

Quasimodo

over 15 år siden

Quasimodo

Fra barn og fulle folk får man høre sannheten sies det... :p

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det ordtaket er funnet opp av et fullt barn, det er jeg sikker på.

Skulle vært morsomt å vite hvorfor Mikla er Norges største barnehage dvs. fått en saklig begrunnelse. Når jeg nå sammenligner exit muligheten i Drøbak med Miklagard sin og vet at det er flere medlemmer i Drøbak så er det vanskelig å se at det ikke er flere som er blitt lurt i Drøbak enn på Mikla.

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Ikke noe salgtriks her. Aksjonærene får flere alternative medlemskap å velge i.
For noen blir det billigere, mens andre får et bedre produkt til en høyere pris.
Exitmuligheten er bare et velment tilbud. Den måtte begrenses i fall ektraordinære forhold gjorde tilbudet for populært og gjenværende medlemmer ble skadelidende. Etter all sannsynlighet, slår ikke denne begrensningen på noen måter inn.

Medlem

over 15 år siden

Medlem

Jeg synes Miklagard har gjort noen veldig gode grep her med å differensiere ulike former for medlemskap. Samtidig er det ikke et helt riktig å si at 9.900 er billigere enn i fjor. Vi bør sammenligne epler med epler og pærer med pærer. Hvis jeg husker rett så utgjorde selve årsavgiften i underkant av 9000.-, og så kom det i tillegg norsk golf, greenfeebilletter m.m på toppen av dette som gjorde at totalen havnet på i overkant av 13.000.-

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Drøye 11 laken var det i fjor inkl. billetter. Det er ikke noe unormalt over at det dyreste medlemsskapet gir mest valuta for pengene. Slik er det i de fleste produkt- og tjenestemarkeder av samme type.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Jeg vil vel påstå at Oslo GK gir mer for pengene, men dette produktet er vel ikke på markedet? Så da kan jeg kanskje være enig...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

lol @ barce. Oslo hadde flott spillefelt i fjor og har den geografiske fordelen hvis du bor vest i Oslo og øst i Bærum. Men treningsområdene er sørgelige og medlemsmassen gammel. Når min mor fremstår som en ung medspiller er det ganske grått. Men igjen; det er hyggelig at alle ikke liker det samme og at barce er glad i hjemmeklubben sin.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Jeg tipper det er langt flere spillere under 20 år på Bogstad enn på Mikla..

Det er greit at man kniver om hvilken bane som er best etc.. men man kan ikke seriøst mene at Mikla gir mer for pengene enn Bogstad? (13000 vs 8000)

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Nå er vel sammenligningen 9900 vs 8000, men som du selv sier ; Bogstad ikke tilgjengelig før etter mange år på venteliste.
"Totalmedlemskapet" gir altså fri range, fri kaffe, tre gjester når som helst, 14 dg forhåndbooking, 6 dagsmedlemskap , gratis protime. En del tilleggsgoder som trolig mange vil sette pris på.

"Medlem" har rett i at det ikke er billigere enn i fjor, selv om enkelte medlemmer vil oppleve det slik. Poenget at man får flere valg og klubben forhåpentlig øker sine inntekter.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Var nok litt rask der ja i forhold til prissammenlikningen - beklager. Enig i resten du skriver ang. prisdifferensiering Kamte. Bra opplegg!

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Flere ulike medlemsskap, flott at klubbene viser nytenking!

Topp

over 15 år siden

Topp

Nå skal vel Oslo GK øke sin medlemsavgift til 9500,-, så de nærmer seg Mikla med stormskritt...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Garantert flere barn på Bogstad, barcus. Jeg var på snitt.

Jo, jeg mener Total-medlemsskapet er mer verdt enn medlemsskap på Bogstad, men det er vel smak og behag. Jeg ville ikke vært medlem på Bogstad, men skjønner at noen ønsker det.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Hvis Bogstad var på markedet, så tipper jeg at de kunne tatt mer enn 9900 i året.. Det er ikke noe unormalt over at det dyreste medlemsskapet gir mest valuta for pengene. Slik er det i de fleste produkt- og tjenestemarkeder av samme type.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

ja, de kunne sikkert bedt om 10900, til og med rederenkene ville fortsatt ha råd til det.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Espelid følger opp og skryter av Miklagard,samt tar opp "problemet" med årskontigenten i en hel stor bolk http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=453936

Bra skrevet synes jeg

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her