Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sensurering på Scangolf sider

hansa

over 15 år siden

hansa

Dette forumet skulle jo være fritt og uavhengig. Og det har regler, de gjelder. Det er greit.
I tråden om Golfsiden kontra dette forum, blir reglene til de grader brutt, innleggene er useriøse, krenkende overfor enkeltpersoner og innleggene blir ikke fjernet av webmaser.

I litt "pyntelig" former, men uten å bryte reglene så påpeker jeg dobbeltmoralen, samt at det er jo fint dersom "kverulantene " samles her på scangolf. Jeg tillater meg også å skrive at jævla sure "smilende sam" er frekkere enn flatlusa fordi han som baksnakker AR, fortsatt skriver på golfsidene og at . AR derfor må være særdeles tolerant.

Dette innlegget som ikke bryter reglene, blir altså slettet og deretter blir diskusjonen stengt.

Fritt og uavhengig forum, KISS MY ASS

Quasimodo

over 15 år siden

Quasimodo

Enig!

ggggggggg

over 15 år siden

ggggggggg

Vi får si som AR, liker du det ikke, så stikk!
Send evt 1 mail eller 100!!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er i utgangspunktet enig i at det er krenkende å sammenlikne noen med en diktator. Det burde være unødvendig.

På den annen side mente AR at det var greit å skrive at Jens Stoltenberg var en dust, fordi alle skjønte at det ikke stemte.

Alle skjønner selvfølgelig også at sammenlikningen mellom AR og en diktator ikke har rot i virkeligheten. Sånn sett kan vel disse sakene sammenliknes?

Til sist mener jeg at Sam trolig er den som taper mest på å bruke sånne ord i en debatt.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

For øvrig (jeg synes dette er et interresant tema) synes jeg argumentet med Jens Stoltenberg er dårlig. Det er helt sikkert mange som er 100% overbevist om at JS faktisk ER en dust :-)

Derimot mener jeg at jo større makt du har, og jo mere kjent du er, desto mere må du også tåle. Både av usaklig drittslenging og saklig kritikk.

Jens Stoltenberg er - som politiker og ikke minst statsminister - nødt til å heve seg over drittslenging, og svare på saklig kritikk. Den dagen han slutter med det, så er han også ferdig som politiker.

Selv om AR selvfølgelig ikke kan sammenliknes med Stoltenberg, så er han blant de mest kjente profilene i golf-norge. Hans posisjon som nettaviseier og forumdeltaker/moderator gir ham mye makt. Hans meninger blir lyttet til. Skryter AR av et golfprodukt, selger produktet bedre. Sier han noe negativt, selger produktet mindre.

Dette kalles makt, og når man har en slik posisjon, må man også tåle at andre setter et kritisk søkelys på seg.

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette er åpenbart. Men si meg gjerne imot...

hansa

over 15 år siden

hansa

Det var ikke det Gunnar Bull som er det største problemet at AR ble kalt en diktator, det er det at et innlegg der såkalte "smilende Sam" skrev et innlegg der han mente det var en fornærmelse overfor Kim Il Sung å bli sammenlinget med AR. Ergo mener han AR er værre enn KIm Il Sung. Sitat fra den hellige "smilende Sam" Jeg har tidligere sammenlignet den redaksjonelle linjen med Nord Korea. jeg innser nå at det er en fornærmelse mot Kim Il Sung. Burma er kanskje mer dekkende. " Sitat slutt. Innlegget står fortsatt.

Du skrev jo at det var deilig å kunne skrive hva du vil Gunnar, men nå vet du at du bare kan skrive hva du vil så lenge du rakker ned på AR, og at dette forumet er for og av kverulanter som hater AR. Jeg har truffet AR et par ganger og oppfatter ham som en veldig hyggelig kar, selv om humoren hans er litt rar, og selv om han har vært litt klønete i håndheving av regler, men tross alt har hans arbeide og engasjement for golf via Golfsiden og ellers hatt en viktig funksjon for golfnorge. Det skal han ha credit for, og ærlig talt synes jeg ikke alle disse besserwissere på disse sidene som til dels utgyder edder og galle over Golfsiden og AR fortjener credit i det hele tatt. Hverken er de gode golfspillere eller hyggelig. Det er nå min obervasjon

Vel vel. ggggg: AR sier stikk til de som hetser og skriver dritt om ham. Du sier stikk fordi jeg forsvarer en mann som blir hetset og fordi jeg påpeker inkonsekvens og dobbeltmoral?

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

"fritt og uavhengig forum, KISS MY ASS".... så hva mener du? Er det FOR fritt? Skal det bare være litt fritt?
Er det ikke lov å mene at AR er, på sitt vis, verre enn Il Kim? Hvorfor er det ikke lov å mene det isåfall? (forsåvidt litt enig at det blir merkelig å dra sammenligningen såååå langt, men dog, han har lov til å mene det!)
Du sier "kiss my ass", jeg sier Stikk, hvis det er slik det skal være. Jeg forsvarer "smilende" sam sin rett til å mene det han mener.

NB, det er 10 stk g, som blir ti-gr.... hoho...(nå tror jeg det ble 9-gr....men det var ikke med vilje. nå er jo forsåvidt 10-gr 9-gr også..^^, men det er vel ikke helt politisk korrekt å skrive...

hansa

over 15 år siden

hansa

g i nte- whatever. Jeg skrev ""fritt og uavhengig forum - KISS MY ASS" fordi et innlegg jeg skrev ble slettet (uten at regler ble brutt) . og diskusjonstråden stoppet.

For meg kan du mener hva du vil, og det kan også den hellige "smilende sam", og egentlig er det ikke så farlig, fordi dere har ingen injurierende kraft - etter min mening. Men ser du deg i et speil, kan det være at du ser "litt" dobbeltbilde - kanskje det kommer av din dobbeltmoralisme er "litt" fremtredende?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Til hansa. Jeg klarer ikke helt å se den prinsipielle forskjellen på "å sammenlikne med en diktator" og å si man er "verre enn" diktatoren. Etter mitt skjønn er det usaklig og drittslenging uansett, og burde vært unngått av Sam.

Dermed blir det vel bare et spørsmål om hvor høyt moderator vil legge lista? Du - og AR - kan ihvertfall beskrive Sam på samme måte her, uten at det blir slettet. Hvis ikke, vil jeg ihvertfall bli meget skuffet. Det er moderators vanskeligste oppgave, nemlig å ikke forskjellsbehandle.

At AR's arbeide og engasjement for golf har hatt en viktig funksjon for golfnorge er jeg enig med deg i. Han får vel også mye credit for det.

Men Golfsiden er ikke frivillig innsats for golfnorge, Golfsiden er forretningsdrift med en rimelig god inntjening, så vidt jeg vet. Det er imponerende i seg selv, men neppe noe godt argument for å få prisen for årets ildsjel.

"Forskjellsbehandling" er fortsatt et stikkord her.

c1

over 15 år siden

c1

Kanskje litt merkelig å forsvare en som har slettet og redigert innlegg etter eget forgodtbefinnende, kalt folk løgnere når det har påpekt og sagt sine meninger og når an får noe av dette tilbake så begynner han å sende mailer og diverse for å få stoppet det an adde stoppet uten problemer selv hvis an hadde sjansen.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

'diktator'-

subst. m diktator () [dɪkˈtɑːtuɾ] hersker i et diktatur, person som har all makt

c1

over 15 år siden

c1

At det finnes en diktator på GS er vel hevet over enhver tvil. Å kalle redaktøren en selvbestaltet diktator på egne sider er vel ikke en gang en overdrivelse.... Å klage her på dette er jo bare tullete. Dette er jo noe svært mange har følt på kroppen.

Freud

over 15 år siden

Freud

Å kalle AR for diktator er da både rett og riktig. Det begrunnes i følgende fakta:
- han har opprettet og eier golfsiden, og lever delvis av den
- han har laget reglene som gjelder for debattsiden der
- han vurderer hvert enkelt innlegg
- han sensurerer etter eget behov
- han deltar aktivt i debattene, og starter selv tråder
- han har dobbel-og trippelroller i norsk golf, og tar stilling i hver debattsak avhengig av hvilken rolle han spiller og hvem/hva det berører eller krenker.

Dette er naturlig maktutøvelse, noe han er i sin fulle rett til. Men da må han også tåle å bli kalt for det som er rette navn for en med eneveldig makt: diktator. Verre er det ikke.

hansa

over 15 år siden

hansa

Freud
når jeg eier et firma så bestemmer jeg over det, jeg lager interne regler, men må følge lovene som gjelder allikevel i landet: Jeg er ikke diktator for det. . En diktator trenger ikke følge landets lpver,

Men det var ikke ordet diktator jeg reagerer over, det var at "smilende sam" skrev i alt alvor at AR er værre enn Kim Il Sung.

Dvs verre en en person som halshugger oponenter, som sulter folk, som forbyr ytringsfrihet overhodet, som står over loven og forandrer landets lover etter forgodtbefinnede, som forer sitt folk med løgner og styrer med jernhånd, og truer sine naboland med krig og atombomber osv osv.

Men "Smilende sam" har jo rett i en ting; AR er dårligere golfspiller enn Kim Il Sung. Det er riktignok et par år siden at Kim tok sin første golfrunde. I følge det Nord Koreanske informasjonsdepartement, fikk KIm ikke mindre enn ca 12 hole in one første gang han tok i en golfkølle . Det klarer ikke AR. Det skal jeg vedde på

Keiko

over 15 år siden

Keiko

hansa, Hvis SS hadde kallt meg mer korttenkt enn ei ukegamal hyse Ville du trodd på det oxo? neppe!!!

hansa

over 15 år siden

hansa

Nei, Keiko, men med fare å bli slettet, må jeg gjenta litt av noe jeg skrev og som ble sensurslettet på disse sidene, Hadde SS kalt deg det, så hadde han - pga naturen av hatet og usakeligheten utsagnet inneholder - ikke lenger hatt noen injurierende kraft og det var akkurat det jeg skrev i et innlegg som be slettet -
Eller sagt på en annen måte: når SS er så tjukk i huet og så hatefullt sutrende "ÆÆÆ, AR slettet et innlegg der jeg gikk over streken iforhold til reglene hans- Han skal få igjen! Jeg skal rakke ned på ham alt jeg klarer og hetste ham andre steder! Jeg skal si han er mye verre enn KIm Il sung" , at når han har denne innstillingen, da har han plassert seg utenfor deg det gode selskap av mennesker, da har han mistet injurierende kraft - og jeg har nulll tiltro til ham

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er enig med deg, hansa, i at Sam har mistet sin injurierende kraft ved et slikt utsagn.

At ditt innlegg ble slettet høres derimot ikke så bra ut. Det må sjekkes opp.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg håper Scangolf blomstrer opp og at det blir liv i debattene her inne igjen.

Men jeg mener dette er feil måte å blåse liv i forumet på.
Prøv heller å lage noen golfrelaterte innlegg og prøv å diskutere sak.
Når snøen er borte og vi møtes på banene så skal man vel kunne se hverandre i øynene.
Meningsløst å bruke slike personbeskrivelser som det forekommer her nå.
To-tre deltakere svinger pisken noe helt utrolig.

Humor skader ikke, noe GB beviser.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg synes og det var litt rart at noen innlegg ble slettet,men det kan nok være slik at man sletter de som er overtramp og de som omhandler eller kritiserer overtrampene. Men det er bare en antagelse fra meg,men jeg hadde ikke gidda starte en tråd for det. Ihvertfall ikke hvis jeg i den samme tråden konstaterte at alle kverulantene har flyttet over hit.
Du sier selv i samme tråden også at du ikke liker å delta et sted hvor man kan slenge anonym dritt,og at det er ingenting golfrelatert her. Samt at du bare har vært innom en tråd tidligere,da antar jeg at du er relativt ny bruker her.

Sålangt har du såvidt jeg kan se ikke bidratt med så mye golfrelatert,heller inntatt en litt kverulerende og negativ holdning til forumet. Som jeg skrev i den andre tråden rett før den ble stengt så finnes det metoder for å rapportere innlegg man mener er overtramp,les det.

Men,jeg er enig i at slike karakteristikker som ble brukt er unødvendig,og har ingen injurierende kraft.

c1

over 15 år siden

c1

Hansa
Skulle tro det var deg personlig som var krenhet og ikke AR. Det er jo veldig som du har hengt deg opp i en eneste kommentar / linje av alle de hundrevis av de gode innlegg som SS har lagt ut i mange år.

En liten kommentar hadde vært nok men nå har du brukt 2 dager på å surre rundt dette. Jeg tror de fleste har skjønt at du ikke likte den så kom deg videre og finn noe annet å sutre for kanskje.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

hansa kan ikke forsvare de han ønsker.

Men c1 kan forsvare SS.

c1.
SS har jo brukt hele julen på budskapet sitt.
Og det budskapet går hjem hos deg. Viktig å tåle begge siders meninger i en debatt, kanskje.

c1

over 15 år siden

c1

Nå er det ikke budskapet Hansa har hengt seg opp i - han har akseptert SS sin rett til å si det han har sagt unntatt at AR er på samme Diktatoriske nivå som Kim Il Sung, noe som selvsagt er en smule overdrevet i det AR neppe kan få noen til å skrive under på ett scorekort med 12 HIO og samtidig kunne forlange å bli trodd.

At SS har brukt en del tid til å bearbeide sin forbannelse over å bli utsatt for AR sitt ufine spill for å få nye rekorder i antall treff på siden sin synes jeg er relativt forståelig i motsetning til Hansa sin fornærmelse på vegne av en annen, når ansa tross alt har akseptert alt som har skjedd på GS.

Har ingen problemer med å akseptere argumentasjon dersom noen finner det opportunt å forsvare sensur, redigering av innlegg og sletting på grunnlag av egne meninger. De bør være enkele å sette på plass når man kan argumentere fritt ute korrigeringer.....

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

c1
Du går i fellen som er veldig menneskelig.
Når du peker på en så peker 1 av fingrene mot den du per på, tommelen peker sideveis, men viktigst av alt er at 3 av fingrene peker tilbake på deg.

Du mener at han på GS ikke skal sensurere, men du forsøker faktisk å stoppe hansa i å fremme hans meninger.

Kanskje bra at du ikke har muligheten til å slette innlegg. :-)

hansa

over 15 år siden

hansa

du har et poeng, c1, kanskje uten å være klar over det, nemlig at dersom jeg bruker tid på å rakke ned på "smilende Sam" eller hans uttalelser, eller bruker tid på å surtre over at Scangolf sensuerer mine innlegg fordi jeg evt sier at Sutrende "Smilende Sam" ikke har noen injurierende kraft, så blir jeg paradoksalt nok ikke noe bedre enn den sutrende Smilende Sam.

Men det er en viss forskjell og det er at jeg ikke er sinna (Sam-aktig) - jeg har tatt på meg en rolle, og dersom jeg ikke hadde blitt bortsensurert - noe jeg synes var litt morsomt, så hadde jeg ikke giddet å skrive her mer. Men i folkeopplysningens tjeneste, så mente jeg det var greit å fortsette å svare på innspill, fordi når dere her på Scangolf synes å ha en felles plattform å være sure på at AR sletter innlegg når dere bryter regler, så sitter dere i glasshus her på Scangolf. Dermed er mitt engasjement på denne siden over; like barn leker best, og for å si det sånn, jeg føler meg ikke veldig lik mange av de som frekventerer disse sidene. Selv om jeg sikkert også har talent for å være kverulerende. Takk for meg.

c1

over 15 år siden

c1

Du er ikke så rent lite latterlig du scrambler. Den der fingerleken tviler jeg på at du har funnet på selv..... :)

Jeg mener at Hansa har tygget tilstrekkelig lenge på en uheldig setning - les: en uheldig setning - fra SS. Det kan jeg gi uttrykk for og mene så mye jeg ønsker. På GS hadde jeg ikke fått lov til å mene dette hvis ikke redaktøren ønsket at det var tillatt. Derfor skiller GS seg ut fundamentalt fra de fleste åpne kanaler i dette landet.....
En sak kan jeg garantere deg: skulle jeg ha noen mulighet til noen moderatorrolle så skulle jeg holdt meg langt unna sletting og redigering, noe jeg finner svært forkastelig.

c1

over 15 år siden

c1

hansa
Da er det helt fastslått at du ikke er AR - noe du kunne mistenkes for å være innimellom - AR hadde aldri takket for seg før han hadde fått det som han ville :)

Godt år til deg også...

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

c1

Bra at du får deg en latter. Jeg føler meg ganske komfortabel med å være kar nok til å si det jeg mener.
Ang hva man finner på selv: Etter-dilteren i denne tråden er vel ganske så tydelig. Jeg siterer:
"hundrevis av de gode innlegg som SS "
"å bearbeide sin forbannelse over å bli utsatt for AR sitt ufine spill for å få nye rekorder i antall treff på siden sin synes jeg er relativt forståelig "

Slike utsagn blir noe pompøse og ikke minst patetiske på et diskusjonsforum mellom week-end hackere.

c1

over 15 år siden

c1

jaja scrambler
- du har lov til å mene det du vil og jeg skal ikke en gang forsøke å ta fra deg retten til det. Kan jo likevel mene at du er OB.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Gitt at AR var blitt til del en diktator-rolle i en egen stat, så tror jeg ikke at han ville vært en verre diktator enn Kim Il Sung eller andre diktatorer. Ikke tror jeg AR ville bedrevet folkemord, ikke jøde-utryddelser eller andre diktator-ting som vi forbinder med kjente og fæle diktatorer. Tvertimot så tror jeg AR i den sammenhengen ville kommet ut som den klart foretrukne av de fleste kjente diktatorer. Jeg tror heller ikke at det var dette SS mente heller, altså at AR ville gjort en verre diktator-gjerning i en stat en Kim Il Sung.

"Diktator"-begrepet er vel i seg selv ikke noe skjelsord av særlig injurierende tyngde. Man kan jo som diktator også velge å være en vennlig og snill diktator, selv om man er allmektig trenger man jo ikke å misbruke sin makt. Det er det som er så fint med å være diktator, man bestemmer det helt selv! :) Jeg vet ikke om historien kan bevitne mange snille diktatorer opp igjennom, sannsynligvis ikke. Det er nå engang sånn at personer som først ser for seg en karriere innenfor diktator-yrket, har en tendens til å ønske seg denne makten av en grunn, og den grunnen er gjerne at maktmisbruk er noe som tiltaler dem.

Men nå er jo ikke AR statsleder, han driver en side på internett, og det tror jeg de fleste har skjønt. Sikkert SS, og sikkert også hansa, GB og de fleste andre. Det kan av den grunn virke noe overdramatisk å spinne på og blåse opp denne noe flåsete sammenligningen mellom AR sin styring av en internett-side og diktatorer som styrer stater. Det var nok ikke ment å bli tatt så bokstavelig tror jeg, og burde ikke være nødvendig å presisere for en antatt oppvakt forsamling som dette.

At AR er allmektig på Golfsiden (på samme måte som alle moderatorer er det på sine respektive internett-sider) er hevet over enhver tvil, og rollen i seg selv kan sees på som klart diktatorisk av natur. Og da kan man jo isteden snu på det og fundere omkring hvorvidt Kim Il Sung ville ført en strengere eller mildere linje enn AR, gitt at Kim Il Sung var moderator på Golfsiden.

Det er sånn jeg tolker SS, han får korrigere meg hvis jeg tar feil. Funderingen kan jo være interessant i seg selv, og så kan vi alle gjøre opp vår egen mening om den saken.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

De som klager på modereringen her kan umulig ha frekventert "det andre stedet". Det jeg har sett av moderering på Scangolf har vært forbilledlig. Og om det eventuelt har vært en glipp så vil jeg likevel ta av meg hatten for den linjen man ligger på. Stau pau.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Om det er noen som ikke har fått dette med seg, så er vi ikke online til alle døgnets timer på Scangolf.
ingen får betalt for å gjøre moderering her, men vi gjør alle vårt beste for å holde siden ren for innlegg vi mener ikke har noe her å gjøre, samtidig som vi ønsker at antallet innlegg som slettes skal være et minimum, da vi mener at alle kan ytre sine meninger, med visse unntak.

Dersom det er gjort en glipp i moderering som gjør at noen føler seg støtt, så beklager vi det, men vil samtidig understreke at det oppleves som noe overdrevent å lage en egen tråd om dette og dermed mene at forumet ikke er fritt basert på en enkelt hendelse som dette.

i tillegg rekker vedkommende som klager å utrykke sitt sorti og forlater Scangolf i protest.

Dette beklager vi også, da vi ønsker alle velkommen her, med de meninger de måtte ha.

Jeg har slettet innlegget til Smilende Sam, selv om dette nå blir litt fåfengt, i og med at vedkommende som klager allerede har sitert det han klagde på opptil flere ganger i samme tråden, så teksten eksisterer fortsatt, om dog med mindre injurierende makt.

Må da slenge på en advarsel om at slike uttalelser ikke er ønsket på forumet, og kan bli slettet uten forvarsel da vi ikke ønsker å fremstå som kun et klageforum for de konkurrerende nettsteder, men alikevel vil fremstå som et fritt og åpent forum for alle.
At vi er forumet for de som vil slenge dritt om andre er bare tull, men vi aksepterer at folk har meninger om andre, selv om de skulle være negative og kritiske.

Om det høres paradoksialt og selvmotsigende ut, så er det bare fordi vi er normale personer her som setter grensene etter skjønn.

Lykke til videre i diskusjonen.

Hilsen Moderator.

hansa

over 15 år siden

hansa

Hei Moderator
I og for seg grei redegjørelse, selv om det er uforståelig for meg hvorfor mitt innlegg ble sensurslettet, - det var en meningsytring om det å poste krenkende angrep på en navngitt tperson og en golfside. Så vidt jeg kan forstå var innlegget ikke brudd på reglene.

Jeg tillater meg å mene at det var naturlig å lage en tråd om sensurering av innlegg på Scangolf, når det var en annen tråd om forskjellen mellom Scangolf / golfsiden og hvor de fleste av de 100 innleggene handlet om nedrakking av AR/ golfsiden og lovprising av Scangolf som fri og uavhengig debattside..

Men det hadde vært fint å få en redegjørelse på uttalelsen: "vi mener at alle kan ytre sine meninger, med visse unntak." dvs tør jeg spørre hvem er det som ikke får anledning til å ytre sine meninger her?

Hvis det tilfeldigvis skulle være AR, så dreier dette seg om gruppemobbing, fordi kjennetegnet ved mobbing, er gjentagnende angrep eller hetsing av personer som ikke kan å ta til momæle eller forsvare seg. Hvis det ikke skulle være AR, hvorfor skjer da denne innskrenkningen i ytringsfriheten?

c1

over 15 år siden

c1

Hvis kritikk og nedrakking er det samme så var / er det nedrakking. Jeg mener ikke nedrakking og kritikk er det samme. Jeg mener at det er en eneste lang kritisk tråd som behandler måten han selv behandler sine lesere og debatanter på. Disse kunne han fått behandlet på egne sider dersom han ønsket det OG HADDE GITT akseptable forklaringer og tilbakemeldinger på hvorfor han gjør som han gjør.

Med så store forklaringsproblemer som han har med sin likegyldighet til egne handlingers påvirkning på debatantene så får han stå for den kritikken han for. Her kan han tross alt ikke oppføre seg på samme måte som på GS hvor han utøver sin rett akkurat som han vil. Det er hans side så han har visst rett til det etter som de hevder der borte.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Du hadde helt rett,vi hadde fått over noen kverulanter fra et annet nettsted...du er en av de... Er dette virkelig så viktig for deg? Klarer du å finne på noe mer?

Foreslår å delta i trådene som omhandler golf,siden du etterlyste det selv tidligere

Ta deg en skitur i det fine været

hansa

over 15 år siden

hansa

Hehe Kevin, Rask til å dømme?
Trodde det var en liten forskjell på det å stille et spørsmål og være nysgjærrig, og å være kverulant.

For jeg var jo fornøyd med innlegget til Moderator. Jeg ønsket bare å vite hva som menes med uttalelsen: "vi mener at alle kan ytre sine meninger, med visse unntak." dvs jeg spurte hvem er det som ikke får anledning til å ytre sine meninger her og hvorfor denne innskrenkingen i ytringsfriheten?

Forresten definisjonen på en kverulant er jo en som stadig klager og hele tiden føler seg forulempet. (ikke helt ulikt og noe som gjenspeiler en del av innleggene her på Scangolf i forhold til GS) Men hvis du blir lykkelig av å kalle meg kverulant - er det helt greit for meg.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

SS har vel figurert på disse sidene i åresvis. Du har åpenbart akkurat dumpet innom. Du bør kanskje være litt mer varsom om å komme enkelte i forsvar og fordømme andre på bakgrunn av de siste ukers ordveksling.

"Med visse unntak.." er ikke myntet på AR. Han er nok mer enn hjertelig velkommen til å skrive her. Men av kommersielle årsaker - så beskytter han vel sitt varemerke så godt han kan - og foretrekker å skrive esklusivt på sin egen side. Han er jo tross alt en liten golfkjendis som mange åpenbart liker å bli chit chatte med..

vriompeis

over 15 år siden

vriompeis

Hansa: Du kaller det mobbing av AR. Sakens kjerne er jo at mange blir lei av hvordan AR opptrer og behandler sine "kunder". Derfor skjer det som har skjedd. Jeg tror ikke noen av de som klager har vært urettmessig ute etter redaktøren og forsøker å ødelegge for en de ikke kjenner.

Det er forsåvidt bra å se at det er flere perspektiver i denne saken. For min del er jeg lite imponert over hvordan redaktøren opptrer, og da også opp mot Scangolf.

Sensureringen her på Scangolf som du opplevde syns jeg er trist. Bra at du reagerer og forteller om det slik at de kan skjerpe seg.

Håper denne saken kan roe seg snart :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg vil til enhver tid forsvare Hansas rett til å skjelle meg ut slik han gjør i denne tråden. Jeg forsvarer til og med at han har rett til å gjøre det på feil grunnlag.

Jeg sammenlignet ARs redaksjonelle linje med den linjen som finner sted i en del land man i Norge ikke vil sammenligne seg med. Dette var en spissformulering. Sammenligningen bygget på den tilfeldige sensuren, manglende transparens og det faktum at kritikeres utfall sensureres mer radikalt enn tilhengeres.

Jeg sammenlignet IKKE personen AR og hans handlinger med Kim-Il-Sungs handlinger forøvrig - dette fremgår av sitatet gjengitt i Hansas innlegg ovenfor.

Det er et vesentlig skille mellom å sammenligne AR med en diktator generelt og det å sammenligne ytringsfrihetens levekår. Siden mange har misforstått dette tar jeg en viss selvkritikk ift. å ha formulert meg uklart nok til at noen misforsto.

Forøvrig er jeg saklig uenig med moderator i slettingen siden det er en vanskelig linje å følge. Tilsvarende spissformuleringer finnes på trykk jevnlig i norsk presse og i norsk mediedebatt ofte representert gjennom formuleringen "kan bare gjenfinnes i regimer vi ikke liker å sammenligne oss med" og mer eksplisittre varianter av dette. Redaktørforeningens medlemmer har mange ganger kastet slike og langt sterkere utsagn mot hverandre......

...så får jeg leve med at noen mener at jeg er både det ene og det andre og alt som verre er - det er en del av ytringsfriheten det også.

hansa

over 15 år siden

hansa

ojoj,
Kjære ikke fullt så smilende, men litt sutrende Sam

Jeg kjenner ikke til til at jeg har skjelt deg ut i denne tråden slik du sutrer over. Jeg har kritisert ditt ordbruk. Og jeg sa noe stygt i det innlegget om deg som ble slettet, nemlig at "du er frekkere enn en flatlus fordi du hetser og sutrer over AR og hans linje og deretter stikker du innom hans forum og fortsetter å skrive" . Om dette er krenkende eller støtende, beklager jeg og trekker det tilbake. OK?

Jeg har satt fingeren på 2 ting - 1. at det også skjer sensurering på Scangolf (noe som er helt naturlig og OK for meg ) . og 2. det faktum (i mine øyne) at du og andre opptrer som ekte kverulanter pr definisjon - dere sutrer, klager, furter og er forulempet over AR og hans redaksjonelle linje. Skulle jeg komme med en kommentar, Get over it, (det er menneskelig å feile og vi gjør alle feil)

Og siden du nå tar en viss selvkritikk, så er det vel ikke annet å si enn;, I rest my case. Du er sikkert en fin fyr, som de fleste av oss, når vi er smilende og ikke sure. Ønsker deg et godt nytt år

Zarathustra

over 15 år siden

Zarathustra

Det som forundrer meg litt, er at hansa ikke ser problemet med at AR figurerer både som redaktør,debattant og lettere paranoid moderator.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Jeg gjentar:

AR er ikke redaktør (i såfall kun selvoppnevnt)! Han driver en blogg - i så fall har vi mange redaktører her.

At han debatterer er vel greit.

Han kan moderere som han vil. Det er vårt valg om vi ønsker å skrive der eller ikke.

Det er allikevel klinkende klart at hans posisjon innen norsk golf påvirker hvordan han ønsker å utforme sitt produkt. Som igjen er hans fulle rett..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hansa,

du sier:

"Jeg kjenner ikke til til at jeg har skjelt deg ut i denne tråden slik du sutrer over."

Jeg skriver vel at de karakteristikker du har brukt er en rett du har og det er i min bok ikke å sutre - kan vi være enig om det?

Men siden du etterlyser det - et par eksempler på det jeg for min del ville unngått når poenget ditt er å understreke hvor feil jeg tar:

jævla sure "smilende sam"

SS er så tjukk i huet og så hatefullt sutrende

"hellige smilende sam"

Rent debattmessig ville du lettere nådd frem med dine argumenter med litt annen ordbruk - men jeg respekterer at du velger din form, dine ytringer og har dine meninger.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

barcentrale, en kommentar - AR oppfatter seg selv som redaktør - og du har selv hatt lange debatter med ham rundt håndteringen. Skulle vært morsomt å vite hva som endret din oppfatning til å bli tilhenger av denne formen for sensur?

hansa

over 15 år siden

hansa

Hehe Smilende Sam
Vel vel du er nesten hellig og ufeilbarlig - det skal du ha.
Ydmykt på mine knær ber jeg om unnskyld. Men Det du skrev var "Smilende Sam (02.01.10 kl. 17:59) Hcp: +23 Klubb: Valderrama
Jeg vil til enhver tid forsvare Hansas rett til å skjelle meg ut i denne tråden "og det er jo hyggelig at du synes det er greit å gi karakteristikker til hverandre som ikke er helt greie. Det er jeg egentlig ikke enig i, men det er en annen sak. Men i anstendighetens navn er dette sagt litt i en humoristisk tone, (kanskje jeg bomma på det) men det å karakterisere, er ikke det samme som å skjelle ut. Og dessuten blir ting alltid litt feil når det tas ut av sin kontekst.

Skulle man være voksen nok til å konkludere: AR har gjort mange feil. Jeg har gjort mange feil. SS har nesten ikke gjort noen feil, bortsett fra en og annen uheldig kommentar.
AR gjør en god enorm innsats for Norsk golf og for golfinteresserte, han lever og ånder for golf og er egentlig en hyggelig kar. Han ønsker at hans forum skal være fri for drittslenging og derfor opererer han som redaktør etter beste evne, men han har innrømmet å ha gjort noen feil. Han er "litt" tolerant- for han lar sånne som deg, som "nesten" skjeller ham ut og "nesten" baksnakker ham, fortsatt få lov til å være en velkommen gjest i hans debattrom. Og han sørger for at vi alle som er golfinteresserte finner ett relativt hyggelig norsk nettsted der vi kan lese om hva som skjer i vår hobby og store interesse og uttrykke vårt sinne eller vår glede.. Og dersom han tjener litt penger på det, så kommer sikkert alle jantene og tar ham, mens andre kan sette pris på det.
God kveld.

spiderboy

over 15 år siden

spiderboy

Så gøy at du synes drittslenging om andre er så ufyselig at du bare må slenge dritt om SS.....kanskje på tide å gå litt i seg selv?

c1

over 15 år siden

c1

Du har rett i noe Hansa, AR har gjort mange feil, han fotsetter åogså å gjøre de samme feilene. Han har enda til gode å korrigere 99% av feilene siden han aldri ser egne feil, kun de feilene han ønsker å se hos andre.

Den enorme innsatsen AR gjør og har gjort for Norsk Golf har jeg faktisk til gode å se, foruten den innsatsen som er sammenfallende med den rene egeninteresse han har for eget velbefinnende. Han har tross alt dette som jobb og gjør det han tjener penger på.

Når du konkluderer så er det forsåvidt ikke en forutsetning å være voksen, men konklusjonen bør sammenfatte alle syn. I din konklusjon tar du kun høyde for ditt eget syn, derfor er neppe flere enn du selv enig i din konklusjon.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har i årevis forsvart mye av det AR har gjort og har da vært velkommen i forumet. I det øyeblikket jeg var uenig med ham i en enkelt sak møtes jeg med sensur. Det er ikke synd på AR, ikke synd på meg. Alt jeg har reagert på er at det er synd at man ikke har rett til å mene saklig og fritt.

AR har ikke, hverken i forum eller i mailer til meg klart å påvise et eksempel på at jeg har drevet drittslenging slik både han og du har beskyldt meg for - som de eneste.

Så kan du kalle meg jævlig, hellig og tjukk i huet så mye du gidder - saklige argumenter ville hatt bedre effekt.

hansa

over 15 år siden

hansa

Vel
Siste saklig forsøk på fornuftig saklig argument. Seelv om jeg tviler på gjennomslag.
Og så er det slutt.
For det første jeg så jeg du fortsatt skriver på GS uten å bli slettet.
Det å påstå at Kim Il Sung ville bli fornærmet over å bli sammenlignet med AR, tror nå jeg 99.99 % av normale mennesker ville ansett som drittslenging. At du ikke synes det, tar jeg til etterretning.

Jeg fulgte litt med på diskusjonen med herr AR og andre kverulerende her på Scangolf som i ettertid sutrer og føler seg forulempet (jfr definisjon på kverulant) .

Mitt perspektiv, AR forsvarte en ansatt i golfforbundet, mens andre skjelte ut og baksnakket denne personen, og gikk til angrep på ham (og deretter på AR). AR som ikke liker at folk baksnakker folk på sitt forum, slettet tråden.. Det kan jo være at du i din opphissethet, som den ener du er, som den eminente golfspiller du er, og med all den erfaring du har med å organisere golfidrett eller andre idretter,, mener du har rett til å mene at den ansatte i golfforbundet og Norsk golf er en katastrofe, og at du har rett til uten å bli slettet, evt. å utgyde edder og galle over denne personen eller andre. Det er helt greit, men likefullt mener jeg at en redaktør av en blogg eller et forum har rett til å slette innlegg som han ikke synes er fair. Det har ikke noe med diktatorisk eleveldig makt å gjøre slik du forfekter, det handler om at en mann forsøker å gjøre sin jobb. Og det synes jeg vi skal respektere, liksom jeg får respektere at mitt innlegg her ble slettet. BIG BIG DEAL?

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Hansa,

For det første så har vi beklaget dersom det ble gjort en glipp i modereringen. Ytterligere forklaring bør vel da ikke være nødvendig.
For det andre så har du helt rett i at det foregår sensur også på Scangolf.
Det er det som er moderering. Takk for at du respekterer det.
Vi ser det som fullstendig poengløst å gjeninsette innlegget, siden poenget med innlegget har blitt sitert en rekke ganger av deg selv.

Når det gjelder unntakene fra fri bruk av forumet, så er ikke dette noen liste som vil bli publisert.

Smilende Sam,
Vi slettet innlegget av den enkle grunn at det var såpass uheldig formulert at det kunne lett tolkes dit Hansa tolket det, og vi ønsker ikke å fremstå som underbyggere av tolkningen.

Vi forstår alikevel at du er saklig uenig, og setter pris på din respekt for modereringen.

Nå har Hansa selv sørget for at innholdet i din post blir udødelig og umulig å moderere med sine gjentatte sitater, så poenget er fremmet, uansett hvordan det måtte ønskes tolket.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hansa, Hyggelig at jeg får rett til å mene det jeg mener om NGF m.m, men det er synd jeg bare får lov til det under forutsetning av å være en eminent golfspiller, en ener og en person med erfaring - meningsretten og den ytringsfrihet som følger den er i de fleste samfunn uavhengig av slike forhold.

Jeg gjentar til deg som til din venn AR: Gi meg et eksempel på utskjelling og grovheter fra min side mot NGF/FS? Du finner det ikke, nei? Nettopp. QED. Pussig nok opererer dere begge etter prinsippet om at hvis man gjentar en løgn ofte nok så blir det sant. Jeg hadde respektert sletting hvis den gjaldt alle innlegg av samme type - det er der AR feiler. Det vil ikke du innse - slik er det å være blodfan. Helt ok - men ikke vent at jeg skal respektere det.

...og slutt og gnag på at jeg sutrer - det har jeg ikke gjort. Jeg har kritisert en redaksjonell linje. Jeg skal ikke legge ut ARs mailer til meg på nettet - men er vel så menneskelig at dine usannheter om hans vennlig og altruistiske opptreden gjør meg fristet.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Enten så misforstod du SS - eller så har du fått et litt stikk høydesyke..

Som kongen på haugen har han full råderett på sin side. På lik linje med tenåringsblondinen Ida Wulff, som sikkert også sensurerer bloggkommentarer til sin fordel..

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

Sensur er en uting da ytringer er den viktigste rettighet vi har i ett moderne demokrati.

Det skal tungtveiende grunner til å sensurere. Yttringer kan gjerne være sterke og spissformulerte så lenge de har substans.

Det er forskjell på å skrive "Simen du er en jævla idiot" og Simen du er en jævla idiot fordi:"

Alt 1 kan gjerne modereres, mens alterantiv 2 bør stå da det begrunnes hvorfor jeg er en "jævla idiot" og jeg kan dermed møte påstanden med argumenter.

Jeg trenger egentlig bare si to ord som tilfeldigvis er ett navn og ett produkt som har ett navn, og vi har hele problemstillingen med forskjellsbehandling og sensur oppsummert.

Jeg synes det er litt artig at man på to av landets største golfforum har kommet dit av man ikke kan diskutere verken mannen eller produktet hans.

Det er jo bare snakk om ett av de meget få norskproduserte/utviklede produktene i golfens verden.

Her er scangolf akkurat som de fleste medier etter Muhammed tegningene skremt til taushet.

Egenlig litt pinlig...

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Jeg synes fortsatt at modereringen på Scangolf er meget bra!
Kanskje det har vært en glipp eller to. Menneskelig faktor. Jeg vet om andre steder på nettet der sensureringen er mye mer uforståelig og avhengig av humør(syken) til redaksjonen der.
Stå på moderator(er), dere gjør en god jobb!

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Simen fulland: Bra innlegg! Injurierende utrop uten begrunning er vi enige skal fjernes. Ønsker man å forklare litt mer hvorfor noen oppfattes slik og slik burde lista legges høyere for sensur. Slik er det på de fleste forum.

Angående produktet du snakker om er disse personene uønsket på Scangolf pga mange årsaker. De har diskvalifisert seg selv og vi ønsker ikke at brukerne av Scangolf skal slite mer rundt denne saken. At du synes det er pinlig forstår vi ikke.

FriDropp: Glipper skjer men det er synd de har gjort det. I framtiden skal vi unngå disse så langt vi klarer.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

I mine øyne fremstår modereringen på scangolf som meget bra, helt enig med FriDropp der.

Glipper har skjedd og vil skje igjen, det kan vi leve godt med de aller fleste av oss.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Vi jobber for tiden med et helt nytt forumkonsept som er moderne og spennende med tanke på trender i sosiale medier. I denne sammenheng blir vi også å formulere regler for forum-etiquette slik at det er enklere for dere å respektere eventuell sensur, og ikke minst enklere for oss å være konsekvent. 2010 blir spennende :)

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Det har ikke skjedd noen glipp etter hva jeg kan se.
Det er slettet kun 2 innlegg siden forumet tok seg opp igjen før jul.
Siden da har det stort sett dreid seg om sensur på golfsiden.com og tråden som ble avsluttet kom det ikke noe mer fornuftig ut av.

Det har seg slik, som de fleste sikkert får med seg, at når en diskusjon har pågått lenge nok ebber den som regel ut i krangel eller annen svada. Om en tråd blir avsluttet eller innlegg blir fjernet er ikke dette nødvendigvis pga "sensur", men også et forsøk på å få debatten eller forumet på rett kjøl igjen. Tro det eller ei, men vi som er involvert i dette forumet faktisk er opptatt av at det skal diskuteres golf vi også.

Jeg brukte forresten min vetorett som yppersteprest på forumet og åpnet innlegget til "Hansa" igjen siden det ble en slik gneldring pga det.
På slutten av innlegget står det skrevet at innskriver tar det med knusende ro om innlegget blir fjernet. Dette stemmer vel ikke helt... :-)
Jeg vet at innlegget ble fjernet fordi det delvis var oppfølging av et annet innlegg som også ble fjernet og fordi man følte at tråden ville ende opp i det som er beskrevet ovenfor.

Andre innlegg som blir slettet, blir slettet fordi de er skrevet at individer som er utestengt fra forumet for godt.

c1

over 15 år siden

c1

Takker WM. Plutselig ble mitt forsvar av ScanGolf i omtalte streng mer korrekt.

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

Moderator:

Gleder meg til å se det nye forumkonseptet. Det blir spennende!

Generelt vil jeg si:

Jeg er en voksen mann og trenger ikke beskyttelse mot det andre skriver i ett diskusjonsforum med tanke på tema eller dumheter.
Jeg velger selv hvilke diskusjoner jeg leser eller deltar i.

Det eneste jeg vil beskyttes mot er sjikane og personangrep uten argumenter.

Er man som moderator konsekvent i henhold til eksempelet over : "Simen du er en jævla idiot" og Simen du er en jævla idiot fordi", vil også de mer opphetetede debattene bli mer siviliserte.

Her synes jeg scangolf har gjort en langt bedre jobb en Golfsiden.

Stå på!

Angående mitt "litt pinlig" utsagn:

For det første sa jeg "litt pinlig", og ikke pinlig... Stooooor forskjell;-)

Jeg vet en del om spillet rundt det overnevnte produktet. Det jeg ikke liker er at 2 menns barnslige fiendeskap skal gå ut over debattanters muligheter for meningsutveksling om et fysisk produkt.

Det har virket på meg som om scangolf har gitt etter for press i denne diskusjonen. Noe jeg mener uavhengige forum aldri bør gjøre. Er dette ikke tilfellet ber jeg om unskyldning.

Er grunnen som moderator beskriver over at vi brukerene skal slippe "å slite" med enkelte av de som skrev i denne saken er jeg uenig i sak.

De fine med scangolf er at her er det helt greit å være uenig i sak uten å bli sensurert.

Det er en styrke som scangolf bør dyrke.

Observa-Tore

over 15 år siden

Observa-Tore

Denne helgen har jeg bare blitt lei meg og trist over den tydelige, men samtidig usynlige krigen mellom nettstedene.

jeg postet et innlegg på Golfsiden, hvor jeg viste at jeg var kritisk til Ramnefjells måte å sensurere oss på, samt hans måte å håndtere krangling og opphetede diskusjoner som ikke passer han.

Han påstår at han har full ytringsfrihet, men tolererer ikke mobbing.
Dersom mitt innlegg inneholdt mobbing, så er det noe merkelig med enten min eller Ramnefjells oppfatning av mobbing.
Det var overhode ikke mobbing, men det passet ikke han, så herr "Jeg sletter nesten ingenting" fjernet det, og lot kommentarene sine stå, som igjen får meg til å virke som en idiot.

Nå i kveld har det samme skjedd igjen, men denne gang etter ett innlegg av Gunnar Bull som kun ble lagt inn for å forklare en påstand fra en motdebattant som igjen var kritisk til Gunnar Bull.

Jeg håper nå at de som er kritiske til Ramnefjells redaktørerolle slutter å skrive på hjemmebloggen han og heller blir med og sparke ytterligere liv i Scangolf.

jeg vurderte om jeg skulle poste innlegget mitt her inne, siden det ble slettet hos AR, men jeg velger å la være, og heller bare ytre min frustrasjon over at det er mulig å mene at kritiske meninger om et virke er mobbing.
Da er man bare hårsår og furten, og der har redaktør Ramnefjell nå bikket langt over grensen.
Jeg har lest mange deltakeres exit fra golfsiden de siste ukene, men ser at mange av de som melder seg ut fortsetter å skrive alikevel. Dette underbygger Ramnefjells holdning til sensuren hans, og gjør at han ikke forstår alvoret i et innlegg med "takk for meg".

Jeg er så lei hele den pakken hans nå at jeg ikke bare har bestemt meg for å slutte å skrive der, men jeg skal heller ikke lese hverken nyhetene hans, forumet hans, tipsene hans, eller andre ting jeg har hatt glede av gjennom årene.
Det er slutt, og jeg håper løftene om en ny hverdag hos Scangolf ender med en side som blir interessant for alle parter, for jeg tror Scangolf har langt større potensiale enn golfsiden.

Lykke til Scangolf, og ryk og reis til resten.... ;)

haparanda

over 15 år siden

haparanda

Moderator.
jeg klikket inn på denne siden for en stund siden og da oppdaget jeg en ny tråd. Den var startet av Gunnar.
Den var helt ufarlig,
Den inneholdt noe slikt som at det var deilig å å være på et mobbefritt forum eller noe slikt. Om han mente at dette forumet var fritt for mobbing eller om han mente at der var fritt frem for miobbing fikk jeg ikke helt klarhet i, for minutt senere var tråden slettet.

Jeg skjønner ikke hvorfor den tråden ble slettet.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Til haparanda: Har vi ikke hatt nok av disse trådene nå? :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Til @. Du stilte meg et konkret og ærlig spørsmål på golfsiden som jeg valgte å svare på. Jeg vet ikke om du fikk med deg mitt svar før jeg ble slettet. Hvis du fortsatt ønsker å diskutere dette på et saklig nivå, eller ønsker å se hva jeg svarte deg, så kan du sende en mail til gunnarbull@hotmail.com.

Jeg forstår veldig godt at Scangolfs moderator ikke ønsker mere krangling om dette emnet, derfor ble mitt lille hjertesukk her inne tatt bort. Jeg håper du legger merke til dette, og innser at det er stikk i strid med dine fantasifulle konspirasjonsteorier om Scangolfs intensjoner.

ARi

over 15 år siden

ARi

Alle som ønsker seriøs sensur av sine innlegg er hjertelig velkommen til golfsiden, der tillates det kun å kritisere andre for den som framstår med kjent identitet.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

I går la jeg inn et forsøk på fredspipe (i en tråd om fredspipe) der jeg ikke skrev et vondt ord om noen. Det er fjernet uten videre. Da vet jeg at det ikke bare er det useriøse og krenkende som tas ut - men innlegg skrevet av gitte personer.

Det jeg skrev var at jeg synes alle skulle gå hver til sitt, værer enige om å være uenige og slutte å krangle og slutte å sette de to nettstedene opp mot hverandre. Og så ønsket jeg alle god golfsesong.

Da har jeg forsøkt på fred. Dessverre så kan det synes som om man ønsker konflikt på "den andre siden", men jeg gidder ikke ta den provokasjonen. Nå er det golf og fred som gjelder, men jeg har ihvertfall forsøkt.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Så den SS. Det var et hederlig forsøk.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg rakk å lese innlegget ditt SS før det ble slettet, det var en utstrakt hånd og forsøk på fredspipe i mine øyne. Jeg har ingen forståelse for at det ble slettet.

Jeg postet et kort innlegg der igår også, det var et forsøk på å få folk til å holde opp kranglingen og stoppe nå. Det ble imidlertid også slettet uten at jeg vet hvorfor. Det var kanskje som en del av "oppryddingen"?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Godt, FD og Pepper - da finnes det øyenvitner :-)

Hickory

over 15 år siden

Hickory

Det som er synd nå, er at mange prøver å poste tråder for å teste ut AR, fremfor å være konstruktiv. Flere har agendaer om å ødelegge for så å poste innlegg hit igjen.

HEr blir alt stående hele tiden og jeg må si at webmaster gjør en dåprlig jobb, se bare i denne tråden, les da igjennom innleggene. AR besyldes av flere å være en diktator på linje med Sør Koreas diktator, og dere lar det stå. Hver gang hans navn kommer opp, og det gjelder jo nå i alle diskusjonene, er han egentlig en forsvarsløs fyr.

Og når noen igjen prøver å være litt seriøse, kommer den straks en melding om å gå å tygge en løk, eller annet fjortis lignenede kommentarer. Og så kommer 10-20 raske meldinger fra debattanter som underbygger hverandre sitt syn og latterliggjør hverandre. Når dette blir påpekt av en eller to så får disse tilbake igjen så hatten passer. Og så er det rett ut igjen på glattisen med beskyldninger og mobbing over en lav sko.

Hvis scangolf er på god vei igjen, så gleder det meg. Men vær så snill å ikke sverte den andre siden, og prøv å ødelegge. Vi trenger de begge.

Tyrifjord og Mikla folkene ellers hyggelige folk, men også de må bli mer ydmyke på formuet og har en særdeles makt her inne når de kjører på i saker.

Selv om noen støtter AR sine meninger og tanker omkring ting, så er jo ikke disse hverken dumme eller fortjener nesten latterliggjøring av visse personer.

Taperen oppe i alt dette er jo AR personlig, og de fleste kjenner han ikke engang.

Derfor burde dere sletter de tråder der hans navn og siden er med på, til deres alles interesse. Men da faller jo interessen for forumet igjen, og det blir da synd. Bygg den heller opp som en godt seriøst forum, der ikke kverulantene hele tiden skal få dominere.

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Hickory: Og da er jeg helt uenig med deg. Jeg er glad for at scangolf er et fritt forum uten sensur. Det har vært flere sleivspark mot Scangolf på golfsiden.com som aldri har blitt slettet. I tillegg har AR kommet med flere sleivspark mot Golfsiden. Da lurer jeg på hvorfor Scangolf skal særbehandle AR og hans "diktatoriske" problemer her?

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Enig i at vi lar AR være AR, men å påstå at han er forsvarsløs er vel litt dumt. Tror ikke han blir strøket om han velger å ta til motmæle. Det er vel heller en del andre som føler seg forsvarsløse på hans eget forum der han skriver og retter, mens de som forsvarer seg blir strøket.

Men nå gidder jeg ikke skrive flere AR/Golfsiden innlegg her. Han får holde på med sitt.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hvis du hadde lest mitt innlegg så ville du sett at det ikke hadde noe med testing å gjøre, men innebar et klart forsøk på det samme som du er inne på. Leste du det?

Jeg er bortsett fra det enig med deg i en del, men synes vel at det å peke på to klubbers medlemmer var litt unødvendig. Forøvrig, in all friendliness, Sør Korea har ingen diktator :-) og AR ble ikke sammenlignet med diktatoren; det var redaksjonell linje som fikk kritikk og ble sammenlignet.

AR har sin egen mediekanal og er langt mindre forsvarsløs enn alle oss andre. Samtidig og som jeg sa i mitt innlegg - saken er ferdig debattert og man blir ikke enige. Da får man være enige om å være uenige og gå videre.

Å slette alle innlegg som inneholder noens navn kunne kanskje vært en idé, men samtidig er det problematisk ut fra et ytringsfrihetsperspektiv. Men hvis man la det til side - så burde det kanskje gjelde begge nettsider, se f.eks disse:

http://www.golfsiden.no/debatt/thread.asp?id=6490&count=16

http://www.golfsiden.no/debatt/thread.asp?id=6480&count=10

....men igjen: På tide å fokusere på golf nå?

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Sorry. Men jeg ler så sinnsykt godt hver gang jeg ser AR skrive at han er ydmyk.

Støtter Sam. Lets move on så håper jeg også at vi kan ha TO ok forum i Norge. Bare ett ville vært trasig.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg mener også du tar feil, Hickory, når du sier at "mange prøver å poste tråder for å teste ut AR, og flere har agendaer om å ødelegge for så å poste innlegg hit igjen".

For min del prøver jeg fortsatt å unngå å snakke om dette temaet, men denne saken har to sider, og det er vanskelig å holde kjeft når noen kun ser den ene siden.

Bokstavelig talt :-)

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Slik jeg opplever denne parodien, er at SS og bla.a Pro V1 stillte AR til veggs i trådene om Sheie og forbundet.
SS og Pro V1 er harde og kunnskapsrike debattanter, som ikke lar seg avfeie med omtrentligheter og dårlig underbygde påstander.
Derfor blir det helt feil da AR etterhvert prøver å få det hele til å dreie seg om mobbing av ikke annonyme personer for å komme seg ut av en , for ham, ubehagelig situasjon.
SS og andre oppfordret ham gang på gang til å komme med eksempler på innlegg som han mente var mobbing, men de kom aldri, av den enkle grunn at de ikke eksisterte.

Jeg er enig i at en annen tråd her kunne vi vert forruten, men jeg forstår SS sin frustrasjon over den behandlingen han har fått.
Den burde AR holdt seg for god til.

biffemannen

over 15 år siden

biffemannen

biffen er stengt ute fra dette forum på en snedig måte. Hans nick er rappet og innlegg ble sperret når han forsøkte sende et innlegg. Dette skrives fra en databutikk.

Ytingsfrihet ivaretas sikkert på en god måte på denne måten på dette forumet hvor det er fritt for mobbing. Seriøst.

Saken er biff. biffen gidder ikke mer. "Sensur" eller ikke.

Biffen TØR IKKE spille på Mikla eller Tyrifjord mer. Kunne risikere å møte noen av disse skribentene her.

biffen er synes alt dette har vært trist. Spesielt trist er det at voksne mennesker har skylapper så langt ned over øynene at de ikke klarer å se lenger enn til nesetippen.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Jeg kan forøvrig forsikre alle om at ALLE får muligheten til å ytre sine meninger på forumet vårt, og det inkluderer selvsagt også Asbjørn Ramnefjell.
Å si at en person er forsvarsløs er bare tull, for alle kan skrive tilsvar til påstander, og vi er av den oppfatning at det er mye verre å slette en udokumentert påstand fra en debattant enn å la den som får skyts rettet mot seg få mulighet til å forsvare seg.

Der er vi sterkt uenige med flere av debattantene, men aksepterer selvsagt at de har andre meninger enn oss, og lar selvsagt innlegg med både motstand, kritikk og andre ytringer bli stående, så lenge de er innenfor de grensene som vi som driver Scangolf har satt.

I den forbindelse, så kan jeg samtidig fortelle at det blir skrevet nye regler for forumet i disse dager, og de vil oppdateres utover uken.

Mvh,
Moderator

Moderator

over 15 år siden

Moderator

"biffen".

dette er tullprat, og det vet du.
Ingen har mulighet til å "rappe" nicks.

dersom du vil ha enerett på et nick, så er det bare å reservere det, så er det ditt.

Mvh,
Moderator.

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Enig Biffen. Å rappe nicket ditt er ganske patetisk.
Også enig i det med skylapper

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er også enig i begge deler.

Hickory

over 15 år siden

Hickory

For meg er det helt greit, men det som er problemet er at disse trådene står på forumet her til allmen beskuelse fremover, selv om sakene evt. står som avsluttet.

At AR ikke velger å kommentere disse trådene på scangolf, skjønner jeg også meget godt. Selv om visse ønsker at han skal.

Når det gjelder deg SS så meldte du deg selv ut fra GS. Og det AR da gjorde var å slette dine innlegg. Hvis du da vil inn igjen kan du sikkert bare be om det. Derfor blir jo dine innlegg slettet, siden du er ute, selv om de sikkert er velformulerte og informative og ydmyke etc.

Tror alle vil ha deg på siden igjen slik du var før.

Eller så var det noen innlegg rundt det å ikke være for hårsår, å generellt tenke seg om. Neon kjenner hverandre godt og vet hvem som står bak ulike nick's, andre gjetter seg til det, mens noen på død og liv skal prøve å avsløre hvem disse er. De få som alle vet hvem er. AR, Simen Fulland, Gunder som opererer med sine navn. Respekt for det. Alle vi andre er og forblir anonyme, og må derfor ta litt konsekvenser av dette.

Jeg håper også Scangolf kan og bør få strengere regler etterhvert, slik at vi ikke igjen skal havne i samme suppen som har skjedd gang på gang de siste årene. Og igjen når det står fulle navn i forbindelse med innleggene så kan dette googles for alle, og det ligger på nettet til evig beskuelse. Tygg litt på den både webmaster og moderator. Hvis dette hadde vært meg personlig ville jeg tatt meg nær av det selv.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Klarer ikke la være å kommentere åpenbar feilinformasjon fra hickory

SS ba AR om å slette alle sine innlegg i en tråd.
AR skrev senere at SS hadde meldt seg ut
SS svarte at det hadde han ikke og at det kun gjaldt den ene tråden.
AR slettet dette og opprettholdt sin tolkning om at SS var utmeldt.
AR har så sperret for innlegg fra SS sitt nick.
SS har prøvd å røyke fredspipe.
AR slettet også det.

Greit at vi kan være uenig, men kanskje greiest å holde seg til fakta?
BTW, jeg har forståelse for om du ikke fikk med deg hele historikken her. Mye sletting gjør det vanskelig.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Eg kan (dessverre) stadfeste FriDropp si tolkinga av dette.
Må seie eg har vanskar med å skjøne logikken i handlinga til AR i denne saka - men trur det har gått litt over stokk og stein med dei fleste som var innblanda i dette.
Som sagt før så var det synd det enda slik. Men no er det på tide å "move on", både for SG, GS, AR og SS. EOD?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hickory, til tross for gode forsetter så klarer jegb ikke å la være å svare på direkte feil.

1. Jeg ba om at Asbjørn slettet alle mine innlegg fra en enkel tråd fordi han begynte å slette deler av innlegg og lot de innlegg som angrep de delene som var strøket få stå.

2. Jeg meldte meg ikke ut, men oppdaget at nicket Smilende Sam var sperret for innlegg. Det er et nick jeg har brukt så lenge det har vært forum for golf i Norge.

3. Det siste innlegget ble derfor lagt inn under et annet nick (Sam den Smilende) for å i det hele tatt kunne legges inn.

4. Jeg ønsker å respektere at Asbjørn Ramnefjell ikke ønsker meg som bruker på sitt forum. Når frontene har blitt steile og jeg har bidratt til det ønsket jeg likevel å skrive en slags fredspipe for å bidra til fred. Jeg gjorde det i god vilje og intet annet.

5. Jeg er ikke anderledes enn jeg var før Hickory. Forskjellen er at jeg har hatt kontroversielle meninger om et enkelt tema, som igjen har utløst en diskusjon rundt ytringsfrihet og forumregler. Jeg ønsker meg ikke tilbake til GS, men jeg ønsker å kunne ta til motmæle når jeg kritiseres.

Bortsett fra faktafeilene så synes jeg grunntanken jeg tror ligger bak innlegget ditt er god Hickory, spesielt siden en av grunnene til at jeg holder på min anonymitet er at jeg fikk mine persondata misbrukt på (NB! ikke av) Golfsiden for et par år siden.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg synes det var mye klokt i det du sier der, Hickory.

For min egen del har jeg ingen problemer med å forstå at AR føler seg uthengt her. Jeg er også helt sikker på at han plages av det, og at han føler det blodig urettferdig.

Jeg ser poenget med navnet hans og at det blir stående der. Det er jo en veldig god grunn til å bruke nick istedet, men det er en lang og vanskelig diskusjon. Min mening er for øvrig at AR burde brukt nick hele tiden når han modererer og diskuterer.

Også enig i at Scangolf burde få strengere regler, og såvidt jeg har hørt så kommer det en del endringer etterhvert.

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Vi har et sterkt ønske om at saken om golfsiden vs scangolf skal avsluttes. Flere av debattantene ønsker å legge det bak seg også. Vi håper på forståelse for dette og avslutter denne tråden kl. 1400.

Observa-Tore

over 15 år siden

Observa-Tore

Støtter Webmaster, og håper tråden får stå avsluttet.

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Vi vil også gjerne oppfordre deltagerne på forumet om å ikke åpne en ny tråd med samme tema.

jonag

over 15 år siden

jonag

Jeg kan bekrefte SS her, dog forsvarer jeg selvfølgelig ikke alt.
La oss huske at alle har sin grunn og resonnement som har endt opp i den situasjonen som finnes idag. Ved å ta en side gjør man garantert feil. Det skjedde ting fra begge sider som kanskje var uklokt og kunne vært ugjort. Som sagt, å forsvare kun den ene siden blir garantert feil.
Men i det store og hele heller jeg over til det SS fremstiller her.

Det hjelper nå å kutte ut offensive innlegg med for tøffe beskyldninger.

Det er en grunn til situasjonen, la den ligge og la oss gå videre.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Før tråden avsluttes; jeg har ikke ment at alt jeg har gjort og sagt er feilfritt. Det ville være for arrogant selv til meg å være :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her