FriDropp
Jeg har de siste par årene forsøkt meg litt på 1-plan svingen. Min subjektive opplevelse er at 1-plan svingen på mange måter er enklere å få til. Det er mindre som skal koordineres og dermed mindre som kan gå galt. Det synes også (eller kanskje derfor) at teknikken er mindre følsom for dagsform og andre forstyrrende elementer.
Ulempen for meg som har en kropp som ikke er dominert av de raske musklene er at jeg synes å tape en del lengde i forhold til 2-plan. Videre får jeg en lavere ballbane.
På slutten av fjorårs-sesongen gikk jeg tilbake til 2-plan som ga de forventede effekter:
- økt lengde
- økt høyde
- økt ustabilitet :(
Er det andre som har erfaringer med de to grunnteknikkene? Hadde vært særlig interessant å høre om man deler erfaringen med lengde dersom man har en "treg kropp".
Ulempen for meg som har en kropp som ikke er dominert av de raske musklene er at jeg synes å tape en del lengde i forhold til 2-plan. Videre får jeg en lavere ballbane.
På slutten av fjorårs-sesongen gikk jeg tilbake til 2-plan som ga de forventede effekter:
- økt lengde
- økt høyde
- økt ustabilitet :(
Er det andre som har erfaringer med de to grunnteknikkene? Hadde vært særlig interessant å høre om man deler erfaringen med lengde dersom man har en "treg kropp".