Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vær Varsom

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Vær Varsom-plakaten pkt 2.3

"Redaksjonelle medarbeidere må ikke ha oppdrag, verv, økonomiske eller andre bindinger som kan skape interessekonflikter i forhold til deres redaksjonelle oppgaver. De må unngå dobbeltroller som kan svekke deres troverdighet. Vis åpenhet om forhold som kan påvirke redaksjonelle medarbeideres habilitet."

Toppgolf.no

"ToppGolf er et ressursmiljø som består av mennesker som er interessert i golf.

ToppGolf ønsker å støtte utviklingen av norske golftalenter som i fremtiden skal representere Norge på de beste golf tour'ene i verden. ToppGolf samarbeider med Norges Golfforbund (NGF) i dette arbeidet.

Midlene skal kanaliseres via NGF i form av treningssamlinger, reisebidrag til internasjonale turneringer, stipendium, støtteapparat etc."

Nettstedet som ikke

Golfsiden - nettsted som hevder at:

"Du er kommet til den best oppdaterte golfsiden i Norge. Oppdateringer skjer som regel flere ganger daglig.

Her finner du hva som skjer på nasjonalt og internasjonalt toppnivå ved å klikke på "Ukens tuneringer".

Nyheter og andre interessante golfartikler henvises det til ved hjelp av lenker på førstesiden.

I de grønne feltene finner du en rekke områder som kan være av interesse - ofte med henvisninger til grundige artikler om ulike temaer. Alle undersidene blir mye lest. "

Det ser ut som om nettstedet drives av Asbjørn Ramnefjells enkeltmannsforetak (org.nr. 942380887)

Ramnefjell:

Redaktør for Golfsiden og boken "Golf", journalist på Golfsiden, debattant på Golfsiden, golfbanedesigner/konsulent (Sorknes Golfbane på Rena, Gulljord Golfbane, Mosjøen og Tyrifjord Golfklubb), administrasjon for Toppgolf.no som samarbeider med NGF.

Mange hatter. Heldigvis er ikke blogger omfattet av Vær Varsom plakaten. Normalt har de ikke en redaktør heller. Men når man leser debattinnlegg ogt artikler fra "redaktøren" så kan hattene over være greie å kjenne. Spillere som ønsker seg pengetilskudd kjenner sikkert minst to av rollene. Hvis du heter Tiger Pedersen og tror det er mulig å få tilskudd fra Toppgolf - lar du da være å ta telefonen når "redaktøren" ringer?

Styreleder i Toppgolf.no er Per Heidenreich. Også han har mer enn en hatt. Han var lagkaptein for herrelandslaget i EM.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

*rister oppgitt og trist på hodet*

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Er dette noe vi trenger å få info om når vi debatterer her inne?
Slik at vi bedre kan tolke noe, eller noe annet?!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hihi, jeg har vel sett klarere budskap enn dette, Sam. Ble litt sent i går kveld, skjønner jeg :-)

Det jeg tror er poenget ditt, er derimot absolutt relevant.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Julen 2008 hadde vi Gaza-konflikten.
Julen 2009 har vi GS-konflikten.

Jeg er overasket/forundret over at noen lar seg engasjere så sterkt som SS.
Rene Mads Gilbert, skjønner dog sistnevntes engasjement lettere.

Men, det er jul, for vi har jo både jesus og maria med oss i denne tråden.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg har også kommentert det i en annen tråd,om rolleblanding. Og ser helt klart det poenget. Men samtidig synes jeg vi skal VÆRE VARSOMME med å bare lage tråder om GS eller dens eier...det kan fort bli oppfattet som en heksejakt,selv om ikke det er intensjonen.

Men det er en interessant problemstilling;)

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Og vi oppfordrer også til å lage tråder med andre temaer enn dette, selv om vi ikke ønsker å kneble noen av den grunn.

Nyttårsoppfordring fra Moderator... :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig med både Scrambler og Kevin i at det kanskje er greit å la denne ligge nå. Kan fort bli oppfattet som en heksejakt og da blir resultatet det motsatte av intensjonen.

Godt å se at jesus maria er med oss, selv om han/hun bare bruker kroppsspråket så langt :-)

På den annen side så er det helt åpenbart at denne siden blir lest av de fleste på "den andre siden". Det blir ikke så lett å gjøre alle til lags når vi:
a) kritiseres for å diskutere Golfsiden på Scangolf (som AR gjør)
b) kritiseres for å diskutere Golfsiden på Golfsiden (som Enur m.fler gjør)

Jeg har bestemt meg for å holde diskusjonene her, så lenge jeg vet at de leses av "motparten". Hvis de velger å ikke svare her, så kan jeg ikke se at det er mitt problem.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Jeg er med på alt jeg GB ;)

dutte (in disguise)

over 15 år siden

dutte (in disguise)

Lurer på om Sam og GB har byttet ut akevitten med Red Bull denne julen? Energi har de ihvertfall nok av.

"Motparten" er det Golfsidens brukere generelt, eller er det AR spesielt?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg tar Moderators herlig høflige oppfordring ad notam - og til følge. Mitt poeng var å påpeke at rollene kan påvirke meningene som uttrykkes og sensuren som utføres. At nok er nok nå i følge mange kloke hoder tar jeg til meg.

dutte - du vil aldri bli en motpart - med mindre vi begge befinner oss på Aker Stadion og det andre laget har røde drakter med Sparebanken Vest reklame på.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmm. Hvis det skjer at Sam benytter anledningen til å oppleve vakker natur kombinert med overkjøring av sitt elskede fotballag, så drar jeg pinadø til Molde jeg også.

- Dutte, Sam og Bull
- Molde, Brann og full

hyggelig å se dere, både jesus, maria og dutte. Bra du sa fra om disquise, dutte. Ellers ville jeg aldri kjent deg igjen :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her