Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Interessant artikkel på Golferen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=453148

Kloke ord sagt om Skarpnord og for en gangs skyld en anelse journalistisk brodd fra norske golfjournalister. Kanskje Golferen kan bli det litt frittalende nettstedet innen golf?

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Espelid og Golferen har avgjort blitt mer synlig og interessant den senere tid.

Håper de klarer å holde seg oppdatert, og oppdatere, i tida som kommer.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Veldig bra skrevet.

Blir spennende å se resultatene til alle etter neste års sesong også....

Tenk om alle får sine fortjente seire, eller tenk om ingen vinner noe.
tenk om alle ryker ut, eller tenk om vi får enda flere i 2011.
hvem blir neste som rykker opp en divisjon?

Mange spennende spørsmål rundt denne saken :)

Freud

over 15 år siden

Freud

Mer interessant er Espelids artikkel på golferen med edruelige uttalelser om norsk golfs stilling internasjonalt og sammenlignet med våre nordiske naboer.

Reflektor

over 15 år siden

Reflektor

Golferen synes jeg er et eksempel på at det ikke er nødvendig å skrike høyest for å bli hørt.

Herrene Næss/Espelid er i mine øyne det nærmeste Norge har kommet golfkommentatorer som mener noe som faktisk har betydning for golfens utvikling her til lands.

Noen som vet om de to blir med over i den nye nettsatsingen til forbundet forresten?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg håper Næss/Espelid ikke blir med over. Aldri har de skrevet så godt og med så interessante perspektiver som etter at det ble klart at de ikke fikk oppdraget med å ta Norsk Golf videre. Dersom de klarer å beholde et godt golfnettsted uten forbunds- eller sponsortilknytning så tror jeg det vil være svært sunt for norsk golfdebatt.

Merkelig

over 15 år siden

Merkelig

Det er flott at herrene Espelid/Næss omsider setter viktige saker på dagsorden og tar opp viktige temaer...

MEN... det er skremmende at dette først skjer ETTER at avtalen deres med NGF er utløpt.

Det er utvilsomt skjedd en stor endring hos golferen.no den siste tiden.

Står det virkelig så dårlig til i NGF at vi ikke tåler å høre sannheten i vårt "medlemsmagasin" ? Må de sminke på journalistikken og passere NGFs sensur for å komme på trykk?

(Hmm.. dette med sensur minner merkverdig om en annen aktuell debatt? Og jaggu står ikke disse partene hverandre nær også... )

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

I golf-norge er det et ganske lite miljø som sitter med forholdsvis stor makt. De i NGF + Næss, Espelid og Ramnefjell er vel blant de viktigste påvirkerne våre.

Jo mere makt man har, desto mere må man tåle å få kritikk. Spørsmålet er: Hvor lenge hadde Jens Stoltenberg beholdt jobben sin hvis han skulle begynne å nekte folk å skrive kritisk om ham?

Hmm. Selv om jeg ikke er noen tilhenger av Arbeiderpartiet, så er jeg utrolig glad for at vår statsminister heter Jens og ikke Asbjørn.

Hahaha. Sorry, nok om den saken nå! Fysj, Gunnar!!!

Trulte

over 15 år siden

Trulte

Makt? Hva slags "makt" er det de har? Skal de f.eks. bestemme når jeg skal spille golf? Tjihihi

Reflektor

over 15 år siden

Reflektor

Til Merkelig: Tror du virkelig at NGF har forsøkt å styre hva som skrives elller rapporteres på nettet? Eller i bladet Norsk Golf?

Rent generelt synes jeg at det er rart om et forbund forsøker å styre det som kommer i media. Da blir jo idretten nesten som politikken.

Tror neppe norsk idrett er like råtten som de politiske partiene.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmmm. Jeg tror faktisk mye av de små miljøene i idretten er mere råtten enn en gjennomsnittlig politiker.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

At det i idretten er mye rart viser dopingproblemet, avsløringene rundt IOC, IHF og kampfiksingsskandalene i fotball.

Hva angår NGF - Norsk Golf så trenger ikke dette være direkte påvirkning, men kun en svært indirekte effekt av at bladet i noen utstrekning var forbundets offisielle magasin. Her kan det være ubevisste lojalitetseffekter - ikke aktivt press av noe slag.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her