Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sensur - eksempel

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Asbjørn Ramnefjell skrev på Golfsiden:

St. Able Fords spørsmål

Du stilte spørsmål hva som tillates av linking til andre nettsteder, St Able Ford. Jeg har endret en del på dette den siste tiden slik jeg lovte tidligere i år etter ønske fra flere debattanter. Men reklame for nettsteder som selger varer og tjenester og nyheter for å utnytte Golfsidens gjennom 10 års opparbeiding av et internettmarked tillates ikke. Dette vurderes i hvert enkelt tilfelle fordi det er umulig å definere noen fast grense på dette området.

Du har rett i at praksisen på dette området er endret. Det er blitt mye mer liberalt her på Golfsiden i det siste. dette burde jeg gitt klarere uttrykk for, og jeg beklager at så ikke har skjedd før nå.

Du skriver: "Jeg kan heller ikke se at din policy hjemler en praksis som tilsier at lista skal ligge høyere for hva navngitte (ikke anonyme) skribenter kan tillate seg enn de som skriver under et nick."

Det er riktig at dette ikke er skikkelig klargjort. Her kommer en oppklaring: Golfsiden ønsker ikke at navngitte personer skal utsettes for verbale overgrep, dype fornærmelser og lignende fra innsendere som skjuler seg bak anonyme nicks. Golfsiden regner dette som useriøst. Derfor blir det strøket.

Jeg håper du St Able Ford og andre finner dette utdypende og oppklarende ut over den generelle retningslinjen: "Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, vil bli fjernet."

Jeg innser at jeg tydeligere burde ha påpekt slikt på et tidligere tidspunkt. Da hadde vi sluppet en del av den negative tonen vi har sett ved noen anledninger.

Her er det full ytringsfrihet, men mobbing av navngitte personer inngår ikke i Golfsidens tolkning av ytringsfrihet. Andre nettsteder har sikkert en annen oppfatning av dette. Da slipper noen hver å bli irriterte. Vi skal ha en saklig og positiv debatt på forumet. Det er opp til leserne å bidra til dette. Dessverre er det elementer der ute som forsøker å ødelegge. Golfsiden forsøker etter beste evne å holde slike unna.

Og som sagt åpenbare usannheter og mobbing av navngitte personer er det ikke rom for på Golfsidens debattside. Kanskje jeg er gammeldags på dette området. Men det får så være.

Smilende Sam svarte:

Her er det full ytringsfrihet, sier du.

I så fall er det kun lovgivningen som setter skrankene for hva man ikke kan skrive.

I all saklighet spør jeg igjen om å få konkrete eksempler på den mobbing, sjikane, fornærmelser, usannheter og overgrep du gjentatte ganger har beskyldt meg for å begå og som jeg ikke kan se at jeg har begått. Jeg tror dette kan gi de som blir igjen her på forumet retningslinjer og innsikt i hva du (og ingen andre) legger i full ytringsfrihet.

I all saklighet spør jeg også igjen hvorfor NGF/Scheie tråden ble slettet, mens Tiger Woods og funksjonærene i årets NM utsettes for grove overtramp. Hvilken personkrets er innenfor din beskyttelse og hvilken er utenfor?

Som debattatant her i 10 år er det trist å se forumet utarte til en fanklubb der man ikke har lov til å kritisere det bestående. Eller sagt på en annen måte; der det bare er lov til å kritisere det redaktøren finner kritikkverdig. Jeg kan ikke utelukke at jeg titter innom og legger igjen en melding i blant, men at det blir sjeldnere det er helt sikkert.

Asbjørn Ramnefjell tok vekk hele mitt svar og erstattet det med:

Jeg orker ikke mer av dette, SS. Jeg har kopiert ut ditt innlegg og vil svare deg på epost når jeg får sett på dette mer inngående. Orker ikke en ny omgnag med vedvarende krangling. Det kommer ikke noe godt ut av det. OK?
AR

Smilende Sam svarte:

Var det jeg skrev støtende? Var det krenkende? Var det useriøst? Markedsførte jeg noen nettsider? Jeg krever at du gir meg teksten jeg skrev tilbake, at den legges ut igjen og at jeg får en uforbeholden unskyldning her. Jeg var pinlig saklig - og du vet det.

Spørsmålet er:

Var det sensurerte innlegget i strid med policy om at

"(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, vil bli fjernet.)"

Jeg er interessert i synspunkter - også fra de som er uenige med meg - selvsagt. Med mitt begrensede intellekt ser jeg nemlig ikke at jeg har brutt noen av ARs regler.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Du hakka vel i overkant på FS - bakgrunn, ferie, sole seg i glansen, engasjement, etc - i forbundet i AR sine øyne, men du skrev samtidig at det kun var organisering av NGF som var tema. Eller noe lignende.

Når samme greia ble gjentatt av deg i det uendelige ble det vel bare for mye for en engasjert redaktør. Greit nok for noen, uhyrlig for andre.

Adam

over 15 år siden

Adam

At du gidder. Har du ikke noe annet å finne på enn å forfølge denne saken inn i elendigheten. Hos oss er det vanlig å gå på ski med barna eller gå i julebesøk på denne tiden av året. Stå på videre, du har sikkert ikke brukt nok timer på dette.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

..har vært på ski med barna i hele dag jeg Adam (og i julebesøk mange dager til ende) - og ja jeg gidder når jeg beskyldes for noe jeg ikke har gjort.

...men tråden gjaldt den konkrete sensuren.

Du er en skikkelig nisse

over 15 år siden

Du er en skikkelig nisse

Smilende Sam! Foreslår at du stopper nå før det blir for patetisk!!!

Nickk

over 15 år siden

Nickk

Nå har det vel vist seg opp til flere ganger.

Når redaktøren, som forøvrig er ufeilbar, skjønner at han er ute og sykler og blir presset opp i et hjørne, sletter han innlegg eller hele tråder.
Det er en måte å komme seg ut av en pinlig situasjon på.
Ganske patetisk, men det er jo sånn det fungerer der.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg er helt enig med deg denne gangen Sam,men det er nok veldig rett som Nickk skriver,når presset blir for stort så sletter man og vil ikke diskutere sak. Og sånn kan man fortsette i det uendelige dessverre,man kommer ingen vei der borte. Ydmykheten og evnen til å ta selvkritikk er lik 0,og det kommer ikke til å endre seg.

Foreslår heller å ikke bruke tid på siden hans,og heller bruke all energien her eller andre steder. Du har jo så mye å bidra med,og mye energi...og ikke minst tid(:-)) til å debattere golf

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg er langt på vei enig med deg i denne debatten SS, men dette er en sak og debatt du aldri kan vinne så lenge redaktøren er motparten. Jeg tror derfor du vil være best tjent med å gi deg i denne debatten, og heller lene deg til det gamle ordspråket om at den klokeste gir seg først.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tror nok du har rett her Pepper. Dessverre. Men det er et godt ordtak.

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Din kritikk mot AR blir for god SS. Kritikken er så god at den blir useriøs i redaktørens hode - dermed kan og må det strykes.

Hvorfor redaktøren her legger seg ut mot sine beste debattanter er for meg en gåte. GS vil bli veldig fattig uten SS og GB.

Flere vil følge deres fotspor...

hahaha

over 15 år siden

hahaha

Som et lite apropos, så bør kanskje noen ta til ettertanke den tid da spesielt en kar fikk samme behandling av vedkommende...som SS får nå.

Jeg forstår deg godt SS, jeg har fulgt med i noen år nå, og har brukt flere nikc. Jeg tror det er lovlig :)

Det som sto igjen etter noe som jeg og flere andre fikk med seg før redaktøren slettet han, var et det var løgn og støtende. Dette stemte sjeldent.
Ikke rart vedkommende ble pissed.

Nå ringer vel telefonen til moderator fra Herr Göring - on the other side hahaha

C1

over 15 år siden

C1

Har hatt samme opplevelsen som SS og har vel kanskje blitt enda mer forbannet enn SS og gitt uttrykk for det - er visst nå erklært "persona non grata" eller hva det er der borte uten at det betyr så svært mye....

SS vet jo også at man ikke endrer red sine meninger uansett hvor gale de er. Du klarer ikke å få den mannen til å endre mening uansett hvor galt han har. At den mannen for eks kan så mye som nevne takhøyde på sin side er en skam for alle som virkelig vet hva utrykket betyr.

jonag

over 15 år siden

jonag

Skjønner at ting har gått litt vel langt SS. Har ikke klart å følge helt med, men hever øyebrynene litt og gir litt opp. Folk og innlegg jeg oppfatter seriøse og saklige, men dog skarpe og direkte i denne runden blir sensurert. Det kan jeg ikke like...

Men golfdiskusjon skal vi nok få til videre uansett...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg vil oppfordre alle til å lese St.Ables innlegg på GS i tråden som AR startet i hans navn. Det er trolig det beste innlegget noen har skrevet på et norsk golfforum. Jeg bøyer meg dypt i støvet og er glad for at noen kan formulere de problemstillingene som tas opp på en så god måte.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Jeg vil gjerne oppfordre alle til å lage nye tråder, men blir glad om ikke alle handler om Golfsiden.... :)

jeg foreslår å sette strek i denne nå med Sams siste oppfordring.

Hilsen Moderator.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her