Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nyttårsforsett innen golf

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Mitt nyttårsforsett for i år er å trene mer på nærspill, spesielt chipping. Der var jeg rimelig god før og nå synes jeg at jeg chipper ganske på bærtur dårlig. Tanken er å gjøre denne delen av spillet enklere. I år har jeg chippet med for mange ulike køller og har prøvd på for mange fancy slag.

Skal dere trene på noe spesielt?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal trene på neste sesong. I 2009 tenkte jeg at jeg skulle trene mye og spille mye konkurranser. Drite i hcp.

Som vanlig ble det så som så med treningen, og ikke ble det så mange konkurranser heller. Det eneste jeg sånn sett lyktes med var å drite i handicapet. Regga ikke en eneste runde utenom km og litt til, og gikk opp fra 6,7 til 7,1.

Lærte mange fancy slag av Ross Robertson, men når jeg ikke trener på dem så forsvinner de også etterhvert.

Kan man trene på å være lat? Da kan jeg få mange treningstimer :-)

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Den begrensede tiden jeg skal bruke på trening, går til nærspill.
Etter jeg sluttet og stresse hcp., og spille golf kun for å ha det morro, har scoren og hele opplevelsen blitt mye bedre.

Nei til egocentriske forsett

over 15 år siden

Nei til egocentriske forsett

Mitt nyttårsforsett er å være mer avslappet på golfbanen, respektere banemannskapet mer , ikke stresse de i ballen forann, fikse fler nedslagsmerker, ikke trø unødvendig mye på greenen, rope FORE høyere, aldri spille på sommergreen dersom en burde være i tvil om det er lov, dele med meg av mat og drikke til noen golfere dersom de glemte og til sist le enda høyere av alle som ikke respekterer slike ting.

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Jeg likte det siste forsettet :) digg. Jeg blir med på den.

jonag

over 15 år siden

jonag

mitt nyttårsforsett er å komme mer innenfra i golfsvingen med høyere hastighet ;-) skal slutte med å slå kort og skjevt....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg hadde store håp og forsetter i fjor. Jeg kan jo håpe at arbeidet som ble lagt ned i fjor gir resultater i år. To konkrete forsett har jeg; forbedring av nærspill og roligere svingbevegelse.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Hadde satt meg bra mål for 09 sesongen,men klarte bare å innfri to av de...antall runder skulle være mer enn 50,og skulle spille mer enn 20 forskjellige baner. De målene klarte jeg lett.

Så jeg burde kanskje se på de andre målene mine,om jeg kan bruke de igjen. Kanskje sette meg et nytt mål,at jeg skal spille litt færre runder og heller trene mer,samt ta pro-timer.

Ellers så hadde jeg en god forbedring i scangolfturneringa i år kontra fjoråret,får sette meg mål om å forbedre meg ennå mer og klatre på lista

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg ble pluselig påmint at Yngve og meg har klart å overvintre med SAMME handicap! Det burde jo åpne for en ny målsetting, nemlig å avslutte 2010-sesongen med lavere hcp enn han.

Men fan. Det kræsjer jo med målsettingen om å gi blaffen i handicap...

Nei, jeg kan ha begge! Jeg kan drite i hcp, men samtidig forvente å få et lavere hcp enn Yngve. Det burde ikke være så vanskelig.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Eller, du kan bare snu det rundt og si at du driter i handicap, men skal ha lavere snittscore enn meg i 2010....

det klarer du nok glatt, siden jeg er en berg & dalbane spiller..... :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Da burde du spille Skoger istedet for Tyrifjord. Den passer bedre til ditt spill :-)

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

Etter å ha vært skadet i hånden i nesten hele 2009 er målsetningen enkel.

Bli kvitt den inn i gamperæva irriterende cutslicen jeg har pådratt meg etter skaden og trene på det geniale nærspillslaget jeg lærte av den meget gode nye sportsjefen til Grønmo prp Magnus Olsson.

Og hvis mulig få enda litt mer trøkk i driven, sånn for moro skyld.

Keiko

over 15 år siden

Keiko

Skal bli bedre på nærspill. Svingen sitter forholsvis bra men jeg taper slag inn mot hullet. Har en god plan, begynner på fornebu rett over nyttår!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Simen - mer trøkk i driven? Planlegger du å slå fra første hjemmetee til Groruds hull 2?

Hvis Yngve og GB fortsetter å krangle risikerer de høyere snoittscore enn meg i 2010. (neppe....)

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

Smilende Sam; Groruds hull 2 blir litt langt, kommer jeg til Haugers hull 3 skal jeg si meg fornøyd he he;-)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

slå einar på slag

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Sam da, GB og jeg krangler ikke...
Vi er til og med enige, siden vi begge tror at han er best.... :)

Veggis: lykke til.... ;)

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Forsette å ha det gøy på banen og i klubben, samt trene mer nærspill.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her