Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfsiden.com kontra Scangolf

En irritert

over 15 år siden

En irritert

Det er trist at golfsiden.com er mer brukt som forum enn det frie scangolf. Igjen og igjen klager brukere på sensur på golfsiden, og igjen har jeg blitt sensurert. Jeg lurer virkelig på hvorfor det er så stor underholdningsverdi på siden til AR - er det hans ekstreme kontrollbehov som gjør forumet mer interessant? Eventuelt, er det noen spesielle personer som har ødelagt scangolf?

AR skrev her om dagen:
AR (17. des 2009 14:05) * IP
Jeg liker ikke skittkasting fra anonyme mot navngitte personer. Det er for feigt. En viss seriøsitet bør vi ha. Vi ser stadig debattsteder hvor frislipp av krangling og skittkasting fører til at forumet mister sin verdi og interessen med den.

Jeg spurte AR om hvilke nettsider han peker til men det ble selvsagt slettet. Vi skjønner alle at han kun tenker på Scangolf og jeg synes metoden hans for å hele tiden sparke på scangolf er patetisk. Han prøver å kontrollere internettet hele tiden om hvem som får lov til å si hva. Jeg er glad for at scangolf ikke lar seg påvirke så mye. Men det skal sies at han har fått lov til å sensurere her også. Noe jeg syns er lavmål.

Det hadde vært kult om det kunne blitt mer aktivitet på et fritt forum sammenlignet med ARs imperium, som så mange liker og ikke liker.

Hva tror dere er grunnen til at så mange godtar herskingen?

007

over 15 år siden

007

Golfsiden.com er primært en furte-site.
Det lages klagemeldinger, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken.
Siten er et skue for hvordan JANTE fungerer i Norge.
Utrolig at enkelte faste skribenter gidder å skrive der.

Hersking på en 'Jante-site' ..... hmmm .. interessant .....

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Mye enig med 007. Tilsynelatende voksne mennesker som sutrer og føler seg dårlig behandla.

Enn om de brukte like mye energi på å gjøre noe positivt for norsk golf.

@lle Fugler

over 15 år siden

@lle Fugler

hm.... som sagt...se på ballen hele tiden så...ler...
ops...hvor ble det av ballen ;)

GG

over 15 år siden

GG

AR opptrer overhodet ikke som en uavhengig redaktør. Han er snarere en arrogant besserwisser som har mistet bakkekontakten. Særlig hans "jeg vet best" holdning rundt kritikken av vår sportssjefs manglende engasjement er kritikkverdig. Det blir helt feil å ha en sportssjef som med all tydelighet brenner for en annen sport. Det blir bare helt feil og det tror jeg enhver journalist skjønner. Det dreier seg om fokus og å brenne for jobben.

Jarno väkiparta

over 15 år siden

Jarno väkiparta

Da tror jeg ikke du vet hvem AR er, ???...Selvkritikk, selvinnsikt og evnen til å se ting fra andres side enn sin egen, er så fraværende at det er skremmende.

Likevel syns jeg det er morsom - faktisk tragikomisk - å se måten han diskuterer på. Eksempel: "ja, du har rett. Jeg har feil. Hva vet vel jeg om dette, som kun har drevet med golf i snørti år".

Maken til tåpelig argument skal man vel lete lenge etter:)? Hehe. Man kan altså ikke diskutere noe med AR - uavhengig av om det er innen golf eller astrofysikk - med mindre man har drevet med golf lenger enn han - noe svært få har gjort.

Selv holder jeg meg unna golfsiden. Dvs: leser der nå og da, men skriver ikke lenger. Syns dog det er helt fint at andre orker diktaturet hans:)

Husker sist tråd jeg skrev i. Da redigerte han innlegget mitt. Han slettet det ikke, men fjernet noe av det. Hehe. Da kan vi snakke om endring av mening. Menmen. Han vil vel at alle skal mane det han mener - det er jo den eneste sannheten:)

PS: Sitat fra AR er ikke direkte hentet, men ca slik jeg husker det

Enig

over 15 år siden

Enig

Må si meg skuffet at denne siden har latt seg styre av AR ved flere anledninger.

Her husker jeg det var tråder med 250 innlegg og temperatur.

Men redaktøren fikk ikke sove om natten stakkar, og ringte denne sidens redaktør og samarbeidspartnere og drev terror og trusler kan jeg tenke meg.

Jeg forstår redaktøren her som ikke vil bli vekket på natten av en twisted redaktør, men se hva som har skjedd. Her er knapt 5 innlegg om dagen, mens han styrer sitt lille terrorvelde, der mobbing av de han ikke liker er hverdagslig.

Men redaktøren sier man ikke skal skrive noe om navngitte personer, som sportssjefen og andre, mens han selv har vært direkte ufyselig mot en viss nordlending og andre som tør stå imot og opp for egne meninger, som ikke er parallelle med redaktørens.

Nå i det siste ser jeg han har luket ut og slettet en del innletgg som viser blant annet til en tidligere tråd om doping, der radaktøren mente det ikke var noe å hente på å dope seg.

Nå som det kan se ut til at Tiger har brukt restitusjonen til noe mer enn å hele sitt skadde kne, ved bruk av en omdiskutert doktor i Kanada, så mener redakøtren at en diskusjon om Tigers "nye og oppbulkede" kropp etter hans retur ble for my for siden hans. Det er en debatt der en kan synse så mye en vil, og så får FBI avgjøre hvor langt de vil granske saken og om de finner noe.

Selv synes jeg dopingspekulasjoner og debayy bør være hyperaktuelt, da jeg er imot juks i enhver form.

Arnold Palmer sier jo at det foregår mye medisinbruk og at det bør testes.

Det vil heller ikke være noe risiko for Tiger og bruke steroider, da det kanskje til og med var lovlig bruk pga kneskaden, men uansett ville nok PGA stilt garantier for at han ikke vil bli testet, siden han betyr alt for golfen. Det er pengene som styrer alt, og den som ikke har forstptt det, han henger bare ikke med i denne saken.

Nå håper jeg denne siden endelig tør la en åpen debatt gå sin vante gang, og så får vi se om terrorredaktøren holder scangolfs folk våken om nettene, elelr om scangolf endelig tenker på seg selv først, og ikke gir etter for trusler fra konkurrenten.

Jeg heier på Scangolf, men ble svært overrasket over at trafikken gikk så kraftig ned og siden så død ut.

Nå får vi håpe de skjønner at folk kommer tilbake hit dersom de får lov å skrive fritt og kunne debattere fritt.

Dessverre frykter jeg denne tråden lever knapt 24 timer før terriristen plager vettet av denne flotte sidens sjef.

007

over 15 år siden

007

En av de ytterst få som gidder å skrive noe her skriver dette:
"
bah (17.11.09 kl. 07:35)

Gjør som når du er i operaen selv; hold kjeft!
"

Hurra for gjengen på Scangolf...

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jeg har vært en aktiv skribent på flere forumer på nettet, deriblandt også Golfsiden.

Etter en periode hvor innleggene mine ble redigert, endret, kommentert med ufattelig slitsomme hvite firkanter og mailvirksomhet for å oppklare ting som redaktøren ikke ville kommentere på sitt eget forum, så ga jeg til slutt opp.

Orket ikke tanken på å måtte forklare meg og "avsløre" hvem jeg var for å få innlegget mitt til å bli liggende.

Når jeg så skrev her om min opplevelse på GS, så klagde AR til redaktøren av Scangolf og kalte meg en anonym drittslenger, og det på tross av at jeg hadde utgitt meg med mitt eget navn....
Årsaken til at jeg da i hans øyne fortsatt var anonym, var at ingen i verden vet vel hvem jeg er!!!!

så, med andre ord, så må man være selvskreven kjendis for å ikke være anonym, og du risikerer å få innleggene dissikert og delvis slettet så innholdet kommer helt ut av kontektst dersom du ikke står frem og er en person som alle kjenner til fra før av.

Dette kan sikkert virke noe overdrevent, men slik opplevde jeg det, og så får våre oppfatninger av virkeligheten gjerne være forskjellige. Det kan jeg leve med.

Det jeg ikke kan leve med, er å bli redigert på en måte som endrer innholdet og meningen med innleggene mine.
Det er frekt, og det er intolerant.

Sånt går meg fullstendig på nervene, da dette betyr at personlig preg og små feil skal bli redigert, så man risikerer at innholdet tolkes annerledes enn det var ment, og det uten å få gehør for det når det kommenteres, enten det er på forumet selv, eller via epostutveksling.

Nei, mitt håp er at Scangolf skal komme seg igjen, så det blir flere som skriver artige diskusjoner her inne.
Det er mye friere, og vesentlig morsommere.
Så får vi lese det redaksjonelle på golfsiden, for det gjør jeg fortsatt.

trådstarters opplevelse er velkjent, og jeg synes det er merksnodig at folk finner seg i redaktørens måte å kontrollere på.

Nå skal det selvsagt også sies at jeg respekterer at et forum må være under en viss kontroll, men det er forskjell på kontrollert forum og blogg. Eller det burde i hvertfall være det.....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Utrolig bra skrevet Yngve,kl.0152 på natta?

Jeg er helt enig og deler din erfaring på GS. Sluttet å bruke tid der for lenge siden. Hender jeg er inne og leser litt rundt Bjørnstad turneringene da er aktiviteten stor. Ellers er det utrolig mye visvas både når det gjelder innhold og AR`s innblanding.

Det er ganske utrolig at folk finner seg i den slags type sensur,men det har kanskje noe med at man er helt anonym og ikke bryr seg om det i det lange løp.

At folk velger GS pga det "redaksjonelle" finner jeg litt merkelig,for det er stort sett yesterdays news der. Stort sett alt utenom hans egne tips finner man på andre sider lenge før,enten internasjonale sider eller en og annen norsk. Men man liker kanskje å ha et alt sted.

Jeg håper og tror Scangolf aktiviteten tar seg opp igjen,når det nærmer seg sesong igjen. Det finnes mange brukere av community her,et system som er det beste jeg har sett av den slags. Disse brukerne blir nok mer aktive på forumet og straks de legger inn rundene sine igjen

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det er nok en del av oss som opplever det samme andre over her skriver. Ren hetsing av individer redaktøren ikke liker, spydig tone overfor debattanter på golfsiden som er uenig med redaktøren, sletting og endring av innlegg osv, gjør at behovet for scangolf definitivt er tilstede. Jeg har derfor også blitt overrasket over den store nedgangen i bruken av scangolf, og håper virkelig trafikken tar seg opp igjen og siden består slik at vi har et fungerende alternativ til golfsiden.

Haha

over 15 år siden

Haha

Hehe, og snart kommer det sikkert en melding til Redaksjonen her, om at disse forferdelige innleggene må slettes! "Hetsing" av golfbloggen til AR kan da ikke gå ann!!

Apropos

over 15 år siden

Apropos

AR har en pussig tone, men når x antall personer gjentatte ganger dundrer i vei med møkk om enkeltpersoner i NGF synes jeg det er greit at han gjør tiltak.

Spesielt når kritikken tilsynelatende kommer fra personer som ikke er involvert i golf-Norge foruten å være spiller, og i mer eller mindre grad kjenner den jobben som gjøres for norske spillere.

Skitt er skitt, uansett om det pakkes inn med fullt av "flotte" ord og setninger.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Jeg må oppfordre om at deltakere i denne debatten tenker seg om før de poster sine innlegg så vi slipper å moderere tråden.

Det er greit å diskutere konkurrenten, men husk at det skal være saklig så slipper dere å få innleggene fjernet.

vi redigerer ingen innlegg. vi fjerner ikke deler av innlegg, men er det innhold som vi ikke vil stå for, så fjerner vi hele innlegget.

Hilsen Moderator.

xyz

over 15 år siden

xyz

Apropos:
Det er ikke snakk om NGF sine ansatte her - det er snakk om de aller fleste trådene hvor det er en utstrakt "korreksjon"" i innleggene. En del av korreksjonene lages bare for å irritere den som poster slik at det kommer svar og mange innlegg i stille perioder. Synes også det er underlig at folk er så aktive på GS som de er. Han sitter vel og poster fra flere maskiner selv så ivrig som han er i de fleste debattene der borte.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Rett skal være rett. Av og til mener jeg det er helt riktig av Ramnefjell å moderere innlegg. Selv om han bommer noen ganger, så tror jeg det er den viktigste grunnen til at Scangolf har mistet sin posisjon. Scangolf må gjøre noen aktive grep hvis de skal klare å få tilbake skribentene sine.

Problemet for Scangolf er jo at de ikke tjener penger på denne siden, og da er det ikke mulig å bruke masse tid på den heller.

For øvrig synes jeg egentlig at begge forumene har blitt dårligere, men det kan jo være fordi jeg blir eldre og eldre. og surere og surere :-)

007

over 15 år siden

007

De som ikke trives på forumene og som synes de er dårlige bør kanskje trene litt mentalt.

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Det er alltid brukerne som skaper stemningen på forumene. Ikke skyld altfor mye på moderatorene ;) Eller har dere problemer med autoriteter?

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg har opplevd at moderator på Scangolf er mer konsekvent enn moderator på den andre siden.

Og det er utrolig slitsomt med innfletting og korrigeringer som gjøres på den andre siden.
Han burde spille etter samme regler som de andre deltakerene i debatter må spille etter.

enig

over 15 år siden

enig

xyz.
Du har skjønt det, for da kan han fortelle om den store veksten sin (i prosent vel og merke) til sine annonsører.

Var ikke dette redaktøren som påsto han hadde over 100.000 unike treff.......over hva slags tidsrom, en mnd ?? særlig

Anton Reveriet

over 15 år siden

Anton Reveriet

Jeg skummet litt av innholdet i denne tråden. Helt enig i den kritikken som skrives om AR. For mye usaklig kontroll etc. Scangolf mister allikevel mange til golfsiden fordi det tillates for mye "usakligheter, fjas og tull" her. Virker som om det er et noe eldre (ikke nødvendigvis modent) publikum på golfsiden. Det er vannskelig å dekke alle behov, men det beste fra begge ville kanskje vært en ide?

enig

over 15 år siden

enig

xyz.
mente påstanden var 100.000 unike i uken..

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Vil forøvrig gjerne fortelle dere at jeg er en av moderatorene her på Scangolf, og vil fortsette å skille mellom personlige innlegg og moderatorinnlegg.

Dette for å klarere min egen posisjon i saken.

007

over 15 år siden

007

Kan man søke på en sånn funksjon? ;)

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Hehe.... Nei...... :)

!???

over 15 år siden

!???

men Yngve, er du sikker på at du er Yngve? Og hvordan kan vi vite at du er Yngve? hmmm....

Nalle

over 15 år siden

Nalle

Problemet for Scangolf er vel at de fleste som skriver her inne, er folk som har "flyktet" hit fordi de en eller flere ganger er blitt furtne over å ha blitt redigert eller slettet på AR sin side.

Så diskuterer de en stund med hverandre her inne, men siden de er av den furtne typen, som ikke tåler at noen er uenig med dem, så furtner de til også her, og slutter etterhvert å skrive her også, og dette forumet dør sakte men sikkert ut.

Det eneste de er enige om er at AR er en dritt, og at det er deilig å hetse ham. Og slik oppstår en tråd som dette med jevne mellomrom....

Stian

over 15 år siden

Stian

Syntes denne tråden her sier alt egentlig.Mange gode poeng her ja, men det er noe feil når den eneste tråden med litt fart er der folk kan syte og klage og whine.

Hvorfor ikke bruke tiden på litt produktive tråder isteden ? Det er jo det som må til

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jeg er den første til å innrømme at jeg ble furten når innlegget mitt mistet den trøkken jeg ønsket at det skulle ha, men jeg har aldri vært en flyktning til Scangolf, da Scangolf alltid har vært mitt primærsted å bruke tid på forum.

Det siste året har det vært lite skriving fra min side også, men det vil ta seg opp på nyåret.

Det er arbeidsmessige årsaker til at jeg skriver mindre i perioder. Ikke furting, og heller ikke hevntanker fordi jeg skulle være dårlig behandlet på den konurrerende siden.

Jeg synes det er bra at folk sier de savner Scangolfs åpne debattforum, og håper vi kan få opp trafikken her inne igjen, så det blir det morsomme åpne fristedet for golfere med frustrasjoner eller andre tanker de vil dele på forumet.

og til !???, nei du kan ikke være sikker, men det er jeg.... :)

ellers tiltredes innlegget til Stian, og da får vi bare oppfordre til å skrive mer produktive tråder fremover.

jeg begynner nå! :)

Skreddersydd

over 15 år siden

Skreddersydd

Jeg oppfatter vel ikke at furting skaper mest engasjement. Det er heller NGF's arroganse som skaper engasjement. Det er klart at sportsjefens usynlighet i golfnorge koplet med synligheten i tv ruta når det spilles håndball har provosert hele golfnorge minus AR. Dette kalles engasjement ikke furting. NGF burde med sin relativt store organisasjon kunne klare å informere bedre særlig etter at de ansatt kommunikasjonsansvarlig (har ikke sett bedring etter ansattelsen av kommunikasjons ansvarlig). Dette er ikke furting, men snarere kontruktiv kritikk. Med 5 ansatte i sportslig ledelse så burde man kunne forvente at websiden var oppdatert. Det er jo flaut når informasjonen er gammel og ikke oppdatert.

En irritert

over 15 år siden

En irritert

Jeg ser det er flere som har samme meninger og erfaringer fra meg. Godt å se sånn at jeg ikke virker som en surpump.

Det er bare en ting å gjøre og det er å lage gode tråder her inne der vi kan diskutere åpent og fritt. Honnør til scangolf som ikke sensurerte denne tråden. Regner med det har vært kommunikasjon med AR når jeg leser Yngve og Moderators svar :)

@lle Fugler

over 15 år siden

@lle Fugler

Det er jo her som ellers i livet; er det noe man ikke liker eller ikke finner passende, så forbigå det i stillhet/vend ryggen til!
Det er alt for mye bra her inne på ScanGolf til at man trenger å henge seg opp i det en ikke liker ;)

Foooore

over 15 år siden

Foooore

"Feiden om putteren, del 1, 2 og 3" er vel begravd og fortrengt av de fleste.

Det som skjer nå er at "etablerte" og som oftest saklige debattanter blir sensurert, modertert mm.

AR er i sin fulle rett til å gjøre hav han vil, muligens forsvinner noen derfra av den grunn. Voksne folk gjør mye rart. So what.

At noen ellers har paranoide tanker om at AR styrer alt på alle golfsider(pluss-pluss?) overrasker heller ikke.

Og sola har snudd! (om da ikke AR har bestemt noe annet...)

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Jeg slettet innlegget til Hans med påfølgende kommentarer da vi har sagt klart ifra tidligere at vi ikke ønsker å disktutere puttersaken her igjen.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Godt moderert, Moderator :-)

For øvrig helt enig i årsaken også.

jah..wohl?

over 15 år siden

jah..wohl?

Jeg ville foretrukket at du lagde hvite firkanter, hvor du skrev dine ting inni, litt her og der. Det er liksom det jeg har blitt vant til dah...
Kanskje slette noen få innlegg nå og da, bare for å markere også??

hans

over 15 år siden

hans

jeg godtar den moderator.Jeg ville egentlig ikke pirke i den suppa igjen, men det er dog spesielt den saken som har opprørt meg og som har stukket seg fram som et grovt eksempel på maktmisbruk og manipulasjon i form av endring av innhold, og sletting av innlegg der det legges igjen et intrykk at det var svært grovt innhold.

Jeg har ved flere anledninger fått med meg innleggene som har blitt slettet, og disse har ikke vært av grov art, og helt klart innenfor reglementet. Det er bare at redaktøren fjerner helst de som sier han imot.

bra jobba Moderator!

Hickory

over 15 år siden

Hickory

Vi trenger Scangolf på lik linje som vi trenger golfsiden. At folk velger den ene eller den andre, er no big deal. At også etablerte debattanter m.m blir sensurert engang i blandt, får så være. Men hvorfor skal man dra saker over hit egentlig?? Og i tillegg henger jo hylekoret seg på som en klegg og sutrer om alt mulig mellom himmel og jord. Det er en grunn til at så mange bruker AR sin side, enten man er enig med ham eller ei. Jeg har også i likhet fått med meg mange av innleggene før de er slettet og tro meg når jeg sier at de aller fleste (nærmere 99%) burde så absolutt være slettet. Men hans elsk over FS og glede over alt NGF gjør, har kostet ham endel "ansikt" og troverdighet. Likevel ville ikke forumet hans vært i nærheten hvis det ikke var regler og kommentarer. Da ville det jo vært samme som her - og alle kan jo se hva som har best besøk. Hvis scangolf hadde moderert oftere og tatt vekk halvparten av fjortisinnleggene og kommentarer fra folk som bruker ulike nick hele tiden får å underbygge egne påstander, så hadde det vært et godt stykke på vei. Seriøsiteten er atskillig høyere på golfsiden. Om det er rett eller galt?? Men noe må AR gjøre rett siden de fleste i golfnorge er der.
Lykke til Scangolf. For noen år tilbake var jeg innom Scangolf flere ganger pr. dag. Nå er det kun en sjelden gang desverre.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg tror jeg med stolthet vil kalle meg flyktning. Noen vil si at jeg var en sur Sam ifb. med NGF debatten. Tja kanskje. Men jeg mener til jeg dauer at det finnes forhold rundt NGF og Scheie det må være lov til å stille spørsmål ved og når AR forsvarer, sensurerer på det mest sinnsyke vis og tar vekk setninger uten å nevne at innlegget blir sensurert - ja da blir jeg sikkert ikke bare sur, men ganske furten. Kanskje er jeg sure sam, kanskje er jeg provoserte Sam. Men stort sett er jeg fortsatt smilende Sam som er kjeppjaget fra GS.

C1

over 15 år siden

C1

Velkommen etter SS og andre... Når man blir forbannet skriver man nok saker og ting som har utartet men AR kan virkelig gjøre noen og enhver forbannet.....

Det må alltid være lov å stille spørsmål ved saker og ting som skjer. Det er det som er demokrati. Hvis ting ikke tåler dagens lys så kan man heller ikke debattere dette på en åpen og ærlig måte. Spesiellt i ett åpent debattforum.

Nå kan man hevde at vi som debatterer ikke er så åpne siden vi debatterer under anonyme nick, men meninger har og skal vi ha lov til å ha og så lenge vi holder oss noenlunde innenfor redaktørens krav over eller under innleggsboksen så bør det ikke redigeres.
Når det gjelder lovens bokstav så har ikke GS ikke noen injurierende kraft i følge flere offisielle hold så han kan ikke bli straffeforfulgt for noe av det som kommer på siden hans. GS er ikke så seriøs at de tas alvorlig i de kretser.

Når den som har makten på siden bruker denne til å slette, endre og irritere debattantene av åpenbare årsaker så er man relativt nærme det man kan kalle diktatur. Dette er det svært mange (også undertegnede) som har hevdet overfor redaktøren og forsøkt å få gjort noe med. Han er ikke interessert i å endre dette så derfor ser det ut til at han ønsker å opprettholde en viss irritasjon hos leserene sine. Da opprettholder han antallet treff på sidene sine.

Jeg kan faktisk ikke se at en mann med så liten respekt for andre og andres meninger fortjener å ha noen som helst støtte i form av mange lesere. Jeg er nok desverre fortsatt innom en gang eller to i uka (mot fere ganger om dagen tidligere) og ser at han fortsetter sin vanlige redigering. Håper faktisk at mange nok ser hva han holder på med og holder seg borte fra siden hans. Mannen fortjener ikke noen oppmerksomhet selv om det er enkelte saker på siden som nok kan virke intressante.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Småtrist og patetisk å skrible så mye negativt om en annen nettsides redaktør. Utrolig hvor snurtne noen kan bli ved at det skjer "horrible" ting i regi av AR.

God jul.

C1

over 15 år siden

C1

Du kan gjerne mene det, Apropos - du er kanskje en av de mange som bare ser på uansett hva som skjer - så lenge det ikke hender deg selv da....

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Jeg glemte at jeg ikke er i "klubben" her inne.

Gjør ihvertfall noe konstruktivt i klubben min. Og prøver å påvirke via den.

tast i vei

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Apropos - mange gjør noe for klubbene sine, for andre idrettslag og deltar i andre organisasjoner på toppen av det - OG - mener noe på nettet. Hva angår AR så synes jeg ikke det er usaklig å reagere på tilfeldig sensur når den heller ikke markeres som redigert og når sensurinstansen får skrive hva han vil. Det er selvsagt ikke livsviktig - men ift. ytringsfrihet er det prinsipielt.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg skal prøve å beskrive min mening på en informativ måte, med den respekt jeg mener å fortsatt ha for alle parter.

La oss si at du, ”Fredrik Fredriksen”, har et forholdsvis kjent navn i golfkretser og får en forretningside, nemlig å starte en nettside som handler om golf. Der kan du selge annonseplasser, og jo flere som er inne på din side, desto flere annonsører får du som betaler deretter. Du reklamerer for siden din på et TV-program som du er med på, og bruker navnet ditt for det det er verdt. Alt dette er helt greit.

For å skape mest mulig interesse om nettsiden, legger du også inn et forum på nettsiden, hvor folk kan diskutere golf og liknende anonymt. Fortsatt er alt greit.

Du velger selv å delta i forumet, starter tråder og er med på diskusjoner. Men du bruker ditt navn, Fredrik Fredriksen. Og under det samme navnet bestemmer du hva som kan godtas, og sletter ting du ikke liker. Det er også forholdsvis greit.

Men, det er én ting du absolutt ikke liker, og det er negativ fokusering på din person. Dette begrunner du med at du har et kjent navn, og at det derfor må finnes andre regler for deg enn for resten av forumdeltakerne.

Her begynner det å skurre litt. Du, Fredrik Fredriksen, har startet et forum hvor du selv bidrar og får publisitet på grunn av navnet ditt. Positiv feedback mottas med takk, men negativ feedback tar du rett og slett bort. Negativ omtale av andre enn deg blir derimot behandlet helt annerledes.

Du kan selvfølgelig gjøre som du vil på ditt eget forum, men det er vanskelig å kalle dette ytringsfrihet. Det vil være ytterst naivt å forvente at alle forumdeltakere (som i utgangspunktet skriver fordi de har et stort ytringsbehov) føler at dette er greit og aksepterer en slik sensureringsform.

Det du deretter oppdager, er at mange av de du sletter faktisk går til et annet forum og skriver det du har slettet der i stedet. I tillegg skriver de negative ting om deg, og det liker du som kjent ikke! Derfor tar du kontakt med nettstedet og forlanger at mobbingen av deg må tas bort. Med begrunnelsen at du har et kjent navn!

Du mener med andre ord at når du bruker ditt navn på ditt eget forum, så kan du kneble all kritikk av deg på alle andre forum også? Høres det egentlig særlig logisk ut? Er det de andre som er skyld i at du bruker ditt eget navn?

Hvorfor skriver du ikke selv under et nick på ditt eget forum? Selvfølgelig fordi det ville være tåpelig å ikke utnytte fordelen du har med å ha et kjent navn.

Så konklusjonen, Fredrik Fredriksen, blir at du vil ha fordelene du kan få ved å ha et kjent navn, men du vil ikke akseptere de negative konsekvensene. Det minner mistenkelig på et ordtak som lyder slik: Den som er med på leken, må tåle steken.

Det ordtaket gjelder tydeligvis ikke for Fredrik Fredriksen.

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Well spoken GB!! Spot on

Stnger

over 15 år siden

Stnger

Det aller værste er vel at Fredriksen redigerer andres innlegg uten å informere om dette.

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Meget bra skrevet og meget bra oppsummert Gunnar Bull.

Problemet til Fredriksen er mangel på respekt for andres meninger. Det er klart at ingen liker kritikk av eget nettsted men det er man bare nødt å la folk få komme med. Hvis ikke blir mange irriterte når de gang på gang blir kneblet.

Jeg har forsåvidt merket meg at kritikk av Scangolf alltid blir stående. Der kommer det både positiv og negativ - men hvordan ellers skal man kunne ha en åpen diskusjon?

Dette med anonymt navn eller ikke er knekkende likegyldig. På internett er det VANLIG å ha et kallenavn man selv har funnet på. Man skaper sin egen identitet på nettet rundt dette navnet, og man er normalt friskere i sine meninger enn ute i det åpne. Dette er vanlig kotyme på nettet og det er det største problemet Fredriksen har. Nemlig at han ikke forstår hvordan Internett fungerer.

Det er forsåvidt ikke noe krav på Scangolf eller Fredriksen.com om at man skal bruke det ekte navnet sitt. Det står heller ikke skrevet i noen regler at man høster fordeler av å bruke sitt eget navn. Så hvorfor denne politikken ikke kjøres konsekvent er for meg en gåte.

Sensur er og blir utrolig irriterende. Spesielt når det går på forskjellige meninger.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å være moderator på et diskusjonsforum. I en slik posisjon er det helt avgjørende å være konsekvent for å få respekt. Da kreves det en evne til å se ting fra forskjellige ståsteder, ikke bare sitt eget.

Du kan ikke bygge en vei, forlange at alle skal kjøre på høyre side i maks 80, mens du selv kjører på venstre side i 150.

Det går gærent til slutt.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Helt rett Vriompeis: AR forstår ikke hvordan internatt fungerer, særlig ut fra et sosialt interaktivt ståsted - han er av den gamle skolen og en annen generasjon!. Han føler et redaksjonelt ansvar for hva som står skrevet på forumsidene. Ikke rart mannen ikke får sove på natten! :) Ligger å lurer på om noen unngår stor forbokstav eller innlegg uten korrekt avsnittsbruk - eller i værste fall om en fiende hoster opp gammelt oppgulp..

Men det som irriterer meg mest er hans intetsigende tråder som f.eks: "Hva fikk dere til jul?", "Skal dere spille mye simulator i vinter+" etc.. Som om han bryr seg en dritt om hva forumbrukerne svarer.. (men selvsagt flott at de trykker seg i hjel på siden hans - da dette er noe å slå i bordet med ovenfor annonsørene)..

Hadde det vært et fnugg av mulighet for å tjene penger på forumsider - så hadde han gjort det for lengst. AR er ikke noen engasjert golfpioneer - men en hardbarka forretningsmann..

Dessverre noe man også kan si om Scangolf.. Ingen frontfigur med hjerte for golf i førersetet der.. Scangolf er i det minste mer nøytral..

Bra innlegg GB!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Da har jeg fått opplyst fra Scangolf om at en viss person har påklaget mitt innlegg fra kl. 14:50 som mobbing, og Scangolf har bedt om en uttalelse fra meg.

Min MENING med ovenstående innlegg var å gi en saklig forklaring på hvorfor sensuerering på internett ofte fører til eskalerende frustrasjon og sinne istedet for det motsatte. Dette følte jeg at jeg lyktes med.

Mitt HÅP med ovenstående innlegg var at jeg kanskje nådde inn til de som måtte føle seg truffet. Det var derfor overhodet ikke ment som mobbing. Dette innser jeg nå at jeg IKKE lyktes med.

Jeg klarer overhodet ikke å se at mitt innlegg kan karakteriseres som mobbing. For meg blir bare dette en understrekning av et tidligere poeng. Evnen til å ta kritikk er uhyre svak.

Det ble også nevnt som mistenkelig at Yngve og jeg har samme hcp, nemlig 7,1. Jeg kan forsikre klageren om at vi er to forskjellige personer. Grunnen til at Yngve har 7,1 er at han gikk seg ned fra 7,3. Grunnen til at jeg har 7,1 er at jeg gikk meg opp fra 7,0.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Godt skrevet GB,støttes fullt ut. Om reaksjonene fra "den andre siden" er det vel ikke noe å si,det taler for seg selv

tm

over 15 år siden

tm

?????? Fikk kokebok til jul.En flott bok signert Eyvind Hellstrøm.
Samme Hellstrøm var programleder i tv 3 denne høsten.
Etter de første programmene ble han kritisert for å være for "myk."
Resten er historie.
AR er veldig dyktig.Han er engasjert og tydelig utad;på godt og vondt.
Han skaper interesse.Samme med Hellstrøm etter hvert.
Merk at dette er den lengste tråden på Scan Golf nå.
Det er egentlig enkel psykologi.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Generelt er det vel et mål for noen på de få golf-debattsidene å diskutere ettellerannet som kan resultere i noe som kan gjøre norsk golf bedre på topp&hobby&klubb-nivå, og da spiller det vel ikke noen rolle hvor det er.

Ikke noe sjarmerende å bli noe som ligner på noen på balkongen i Muppet-show.

Keep up the debates please.

C1

over 15 år siden

C1

Ingen ting av det GB har skrevet i sitt innlegg kan, slik jeg ser det, karakteriseres som mobbing. Å skrive negative saker om en offentlig person som er godt fundamentert i virkeligheten er absoutt ikke mobbing. Konstruktiv kritikk kalles det i vanlige former....

Hadde AR hatt siden sin åpen for å debattere slike innlegg så hadde det blitt gjort der. Da hadde det blitt en debatt hvor redaktøren kunne debattert og argumentert sine meninger og ikke som nå med en forfalsket debatt hvor alt blir korriget inn mot redaktøresn aksepterte meninger.

Å påstå saker og ting om debatanter uten hold i hverken virkelighet eller det opparbeidede nicket på nettet er mobbing og trakassering.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har i likhet med GB mottatt direkte kritikk fra Asbjørn Ramnefjell for et innlegg her på siden til min personlige e-post adresse. Hans kritikk er besvart, grundig og saklig, men av respekt for den private dialog legger jeg ikke ut korrespondansen her.

Poenget med å nevne det er at jeg opplever det som underlig at hr. Ramnefjell forsøker å sensurere mine innlegg også utenfor Golfsiden og ikke respekterer at moderator her på Scangolf skal ha den frihet han selv forventer å ha på egen nettside.

Jeg har lenge før det ble et forum på Golfsiden vært bruker av siden og har deltatt under samme nick i mange år. Når jeg nå kritiserer AR, som jeg i mange år har forsvart både her på Scangolf og på Golfsiden, så er det fordi at jeg ikke opplever redaktørvirksomheten som konsekvent, at den utføres på en måte og med en form som er prinsipielt problematisk ift. ytringsfriheten og fordi at jeg opplever at rolleblandingen til AR er problematisk og påvirker sensuren.

Når det er sagt - Ramnefjell har i praksis rett til å drive sitt forum slik han ønsker. På den annen side; det betyr ikke at jeg må like det, at jeg ikke har rett til å kritisere hans linje på samme måte som jeg kan kritisere den redaksjonelle linjen til Dagbladet, Vårt Land, Nationen, the Times eller Komsomolskaya Pravda. Hvis han selv ikke vil trykke kritikken så er det opp til andre redaktører å vurdere om den skal kunne stå - ut fra deres oppfatning av ytringsfriheten. Dette er noe AR må respektere, forutsatt at ikke mine innlegg går utenfor det ytringsfriheten tillater.

Å problematisere om nick er vanlig på nettet er nesten litt underlig. Nick er ikke nødvendigvis det samme som anonymitet. Det er nok mennesker her som vet hvem jeg er til at jeg vil bli satt på cella den dagen jeg bryter med ytringsfrihetens rammer og sklir over i injuriene.

Nalle

over 15 år siden

Nalle

Noen golfkamerater møtes til simulatorspill like før jul. Alle er sinte og lei seg fordi de nylig eller tidligere er blitt utsatt for sensureringer og slettinger av en slem, ondsinnet og egenrådig redaktør på en bloggisde.
Stemningen er laber, inntil noen kommer opp med en ide om boikott.
"Men vi har jo så stort ytringsbehov" sier en av dem. "Hvordan skal vi overleve da?". "La oss blåse nytt liv i den andre siden", sier en av de andre, "den som er døende og som nesten ingen andre skriver på!".
De enes om at dette er en god ide, og går i gang med friskt mot. Nye innlegg postes, tråder opprettes, og man aner en positiv tone mot det nye året. Kanskje litt for positiv, det tar liksom ikke av helt av. Det er bare simulatorgjengen + noen til som skriver, og det er mest støtteinnlegg i en koselig tone som ros til de andre for at de har vært så flinke til å skrive her! Og så har de i tillegg fått med nissen fra Holmenkollåsen på lasset, og han hadde jo flere av dem helst sett at ikke var blitt med.
I romjulen finner de ut at de må gjøre noe mer. "Vi må skape mer temperatur", sier en. "Kan vi ikke skrive litt mer om han andre redaktøren, det pleier å hjelpe?". "Ja, supert, og så kan jeg moderere deg litt senere på dagen, sånt pleier det å bli bråk av", sier en av de andre. "Jeg er tross alt moderator der, og det er ikke så mange som vet at vi kjenner hverandre". "Flott, jeg skriver noe om sensur jeg og", sier tredjemann. "And you can count on mee, too" sier fjerdemann, statistikeren.

Pussig, hvilke bilder man får i hodet ved å lese noen av trådene her inne....

Moderator

over 15 år siden

Moderator

På grunn av usaklig hetsing av den debatterte redaktøren, så jeg meg nødt til å fjerne innlegget til Jeeez.

Ser ellers ingen grunn til å fjerne andre innlegg i tråden.

007

over 15 år siden

007

Nalle:
"
Og så har de i tillegg fått med nissen fra Holmenkollåsen på lasset, og han hadde jo flere av dem helst sett at ikke var blitt med.
"
Hvorfor det?

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Forøvrig så sletter vi heller ikke innlegg som omtaler våre hensikter, selv om de er aldri så langt fra sannheten.

C1

over 15 år siden

C1

Fortsettelsen av historien
Bloggsidens redaktør ser hva som skjer og begynner å sende mailer og forsøker å stenge debatten uten hell.

Til slutt ser han ingen annen utvei enn å få noen til å poste ett innlegg med historier om hva soom er skjedd. For at det ikke skal bli sendt fra sin egen maskin så lager han innlegget og ber en annen sende det av sted. Han kan jo ikke benekte all sensuren, korrigeringen og det andre han er beskyllt for siden dette tross alt er sant og noe alle vet men han kan jo forsøke å skrive litt om sammensvergelsen som er skjedd (selv om han nok innerst inne vet at det er litt fortjent) så alle ser hva som virkelig har skjedd.

C1

over 15 år siden

C1

Forunderlige bilder....

Jeeez

over 15 år siden

Jeeez

Beklager at jeg dro jesu navn inn i dette. Var ikke meningen å hetse Ham! Den andre nissen derimot, får ta det han får.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hvis Nalle tror at det går an å drive et forum på grunnlag av å hetse et annet, så må han jo gjerne tro det.

For min del skriver jeg her først og fremst fordi jeg synes det vil være trist om norske golfspillere kun har ett forum å forholde seg til.

Jeg har ingen ønsker om å ødelegge for golfsiden, men fri og bevare meg om det skulle bli det eneste forumet vi kunne bruke.

Noe av drivkraften min for å skrive på forum, er å få uttrykke hverdagshendelser og gleder. Men også sorger og irritasjon. Det er faktisk ikke mulig på golfsiden. Dessverre.

Og det er det jeg prøver å forklare redaktøren. For så å få slengt anklager om mobbing i trynet. For meg virker det som om vedkommende har vanskeligheter med å definere forskjellen mellom kritikk og mobbing, og det diskuterer jeg gjerne med ham.

På et fritt forum.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Nalle-Pu er Nasse Nøff på svensk. Kult nick.

Spøk til side; man kan åpenbart drive forum basert på snodige idéer siden det finnes klare eksempler i markedet, men man kan neppe drive forum på det grunnlaget Nalle synes å ha fått med seg.

Golfsiden kommer til å bestå i sin form og på sin måte - den er statisk slik sett og har sine fans og da er det hyggelig for dem å møtes der.

Å kalle dobbelt-nullet for nisse er ikke trivelig gjort.

007

over 15 år siden

007

SS: Nisse går greit.
Verre å ikke være velkommen.

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Her er du velkommen, 007......

007

over 15 år siden

007

:-)

GB & Co vil kunne bli motsagt her også ja ...

mhm

over 15 år siden

mhm

bare så det er sagt, Nisse var ikke beregnet på 007, men på "fredrikson".

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Trodde ikke jeg ble sjokkert lengre over hva som kommer fra GS,men at man besøker Scangolf forumet tydeligvis ganske ofte(og neppe uten å skrive noe her),bruker det i tråder på sin egen side,tar kontakt med scangolf moderatorer og klager sin nød over mobbing og hetsing...helt håpløst av en som kaller seg redaktør for en "seriøs" golfside. Det er en svært uvanlig oppførsel og praksis for nettsteder. Og jeg håper virkelig ikke moderator her gir etter for slikt "press". Går man løs på enkeltmennesket som driver GS så skjønner jeg at moderering må til. Men diskusjonen gjelder "redaktøren",hans rolle som det og måten man driver sensur på. En diskusjon som ikke går an å føre på GS,og heller ikke utenom forumet der...på mail eller telefon som han gjerne vil. Det er fordi han ikke vil at misnøyen skal stå på trykk.

At det skal være noen konspirasjon om å boikotte siden hans en viss Nalle skrev over her finner jeg ganske latterlig og føyer seg inn i rekken av dumheter derfra.
Fikk med meg hans sensur i tråden om nettstedet norskgolf.no,og må si jeg trodde paranoiaen hadde sine begrensninger. At det skulle være en tråd som kunne ansees som reklame i hans øyne er smått fantastisk. Og viser klart og tydelig problemet med å ha slike roller som er i konflikt med hverandre. Som eier av ett nettsted,som ansees(i hans øyne) å være konkurrent med Norges golfforbunds nettsider,samt være daglig leder for en samarbeidspartner til NGF.
Han burde vel i sin posisjon fronte NGF`s sider. Skal han sensurere alt som har med Golfbox å gjøre og da?
Her er man helt på ville veier med sin sensur dessverre. Sletting av innhold og endring av emnet er ganske dagligdags,og det tror jeg ganske mange begynner å bli lei av

Så kan man spørre seg hvorfor jeg ikke skriver det på GS? enkelt(forutenom at jeg aldri skriver der mer)...det er inget fritt forum som GB sier,og det ville garantert blitt sensurert...uten at noen andre enn "redaktøren" ville skjønt hvorfor

Stian

over 15 år siden

Stian

GS står for uendelig mye humor som interresant nok IKKE er humor i utgangspunktet.Håper "Norsk" tråden fortsetter i evig tid med stadig påfyll av påstander/unnskyldninger/the works.

Golf

over 15 år siden

Golf

En redaktør ringte engang til proshoppen på min hjemmeklubb for å spørre butikkansvarlig om de hadde en demo med en norsk putterprodusent den dagen.
Redaktøren hadde nemlig funnet ut fra sin IP-kontroll at en forumbruker, som han trodde var putterprodusenten, hadde slengt drit om han fra en PC i denne byen.
Putterprodusenten kommer ikke fra denne byen og dermed ville redaktøren "bevise" at putterprodusenten hadde krenket han på hans diskusjonsforum.
Denne redaktøren er paranoid.

PS. Klubben hadde ikke demo med putterprodusenten denne dagen.

007

over 15 år siden

007

Scangolf er BRA!!
"
Stian (27.12.09 kl. 17:50) Hcp: 16.4 Klubb: Losby GK
GS står for uendelig mye humor som interresant nok IKKE er humor i utgangspunktet.
"

Dette visste jeg ikke!!!

Keiko

over 15 år siden

Keiko

Scangolf er kjempebra!!! I hvert fall for sjela mi.

Jeg diskuterer heller med 10 opplyste på et ekte forum, enn med 100 hjernevaskede konspirasjonsteoretikere med paranoia på et halvveis-forum.

Men moro å erte de er det da =)

Stian

over 15 år siden

Stian

007 : Da vet du det nå.Bare hyggelig å være en kilde til informasjon

c1

over 15 år siden

c1

Tror nok at det tar av litt innimellom og at det tas beslutninger som ikke er helt gjennomtenkt. Derfor blir debatantene trigget til å skrive ting som er litt ufine, noen ganger med god grunn og andre ganger kanskje litt grunnløst.

Dette er jo en konsekvens av at vedkommede deltar i debatten og da bør akseptere det som kommer og argumentere for og mot sitt syn.

Det er sikkert også "redaktøren"s rett å kalle folk løgnere, ufine, uoppdragne og sjikanere deltakere av forumet på det groveste og la det stå uimotsagt, men at folk fortsatt bruker og debatterer på denne siden det er uforståelig.....

frøken bibelstripp

over 15 år siden

frøken bibelstripp

Å kalle debattanter for løgnere, uten at leserne får se hva som blir påstått, er ganske ille i mine øyne!

Dette er en manipulerende metode for å sverte debattanter, og dessuten blir det vanskelig å sjekke fakta i etterkant, for å se hvem som faktisk snakker sant.

Hilsen Psykologen

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Å tro at et nettforum kan holdes fritt for usannheter gjennom redaktørenes sensur er i seg selv ganske naivt og underlig. Å påstå at andre farer med løgn når de mener å ta redaktøren i det samme er jo ganske snedig. At redaktørenes sensur skal kunne være en garanti for at forumet er "løgnfritt" er selvfølgelig helt håpløst. Dersom man mener at andre farer med usannheter bør det møtes med motargumentasjon og det man selv mener er korrekte påstander og sannheter, og selvsagt ikke med sensur. AR burde ha lært at det nytter ikke.
I tråden som nå er slettet skrev redaktøren følgende: "Skal man skrive grovt nedsettende om navngitte personer, bør man oppgi sin identitet og ikke feigt skjule seg bak et nick som ingen vet hvem som står bak. På den måten kan en seriøs debatt bygges opp slik at seriøse golfspillere ønsker å besøke debattsiden." - Utrolig!
Vi vet at AR mener at det er ikke nok å oppgi sitt navn, man må i tillegg ha et navn som "folk vet hvem er". Utrolig snedig! Hvis man bare er kjent nok kan man altså skrive "grovt nedsettende om navngitte personer" på dette forumet. Men man må ikke fare med usannheter.
I et velment innlegg som ble slettet skrev jeg: "Når aktive og skriveføre, hyggelige og kreative, fornuftige og prinsipielle skribenter som SS og GB, reagerer som de gjør, ja da bør det kanskje ringe noen bjeller hos deg. (Og jeg aner ikke hvem som skjuler seg bak disse nickene, men har lest hva de har skrevet de siste 3-4 årene.) Etter min mening så står du står i fare for å gå deg bort i en inkonsekvent og overivrig, misforstått og helt unødvendig konfliktskapende "moderering" av forumet.
Dessverre."
Trist at AR ikke ser at hans egen inkonsekvente og forunderlige sensurpraksis står i fare for å ødelegge dette forumet. ARs kunnskaper og erfaringer er uomtvistelige. Og ekstra trist er det jo at denne debatten ikke kan føres på det aktuelle nettstedet. For øvrig: All mulig ros til Scangolf som forsøker å praktisere en ryddigere, åpnere og mer prinsipiell moderering. Men jeg ser at det ikke er lett...
(Sitatene mine er kopiert direkte ut fra innleggene før de forsvant, - av erfaring tar jeg av og til kopier av slike tråder...)

Keiko

over 15 år siden

Keiko

Veldig godt innlegg SAF!

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Takk for bra innlegg St. Able Ford.

Vi som modererer Scangolf ønsker å gjøre dette med sunn fornuft, men vil også påpeke at vi er ganske strenge i forhold til mange andre forumer rundt på nettet.

Vi ønsker at alle skal få ytre sine meninger, og det er vanskelig å sette grenser.

Vi mener det er stor forskjell på å kritisere navngitte personer og det å hetse eller mobbe de samme.
Kritikk er både lovlig og helt nødvendig, både av oss som modererer, debattanter, og andre personer i det offentlige rom.

Dette enten de liker det eller ei.

Vi har som ønske at alle skal føle seg velkommen her, og vi vil sensurere vekk det vi mener er over streken, og vil komme tilbake med en bedre definert grense på dette om kun kort tid.

Håper alle får en super nyttårsfeiring, og at livet som er i ferd med å ta seg opp igjen her på Scangolf vil blomstre ytterligere i 2010.

Hilsen Moderator.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Godt innlegg St. Able. Takk for hyggelig kompliment.

Hva jeg mener om redaktøropptredenen til AR er på det rene - og siden jeg ikke får svar fra ham på hvilke beskyldninger jeg fortjente sensur for hverken på mail eller i debatt så anser jeg saken for avklart og dokumentert i kritikernes favør.

Som sagt et annet sted; det er trist at et godt forum har utartet til et sted der kun en sides meninger får stå, der saklig kritikk ikke kan ytres og der eneveldet blir gjenfødt. Da er vi ikke på debattforum men i en fanklubb.

Herfra og ut tror jeg tiden er inne for de positive innleggene igjen :-) både fordi det er triveligere og fordi at Peppers råd i en annen tråd fortjener å bli fulgt.

hahaha

over 15 år siden

hahaha

Nå får du samme mishandling som spesielt en kar fikk en tid tilbake, uten å nevne det forbudte navn:)

Rart du ikke støttet denne karen da han fikk slik hersking av redaktøren.

Man skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer en selv!

Jeg har stor respekt for folk som ikke lar seg herse med av maktmisbrukere og manipulatorer, keep it up SS.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Gleder meg over at Scangolf har en kraftig økning i trafikk og antall innlegg,mens noen andre har en ganske dalende kurve...ikke spesielt overraskende,men veldig gledelig

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

For mitt vedkommende må jeg si det er utrolig deilig å vite at jeg kan skrive hva fan jeg vil!

Hehe.

Leve patagonia!

Superslicer

over 15 år siden

Superslicer

Vel - nesten hele økningen i trafikken her er vel "flyktninger" fra Golfsiden, som fortsetter sine diskusjoner fra Golfiden og ikke minst om Golfsiden. Det blir litt som å ta med seg BigMac'ene sine til BurgerKing og sitte der og snakke høyt og støyende om MacDonalds. Bare så måtelig velkommen "økt trafikk", vil jeg tippe.

Men for all del, hvis dere snart begynner å diskutere golf igjen, så vil kanskje både ScanGolf og Golfsiden bli lesverdige igjen. For det holder nå, gjør det ikke? Dere har jo ikke egentlig lyst til å ødelegge begge forumene?

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Jeg har nå fått tak i passordet mitt til Scangolf. Ser jo mye mer ryddig ut her ja, både mht redaksjonell linje og den visuelle/datatekniske løsning.
Satser på at det kan blir friske meningsutvekslinger om golf her. Enig i at vi som flytter på oss bør unngå å ha for mye fokus på golfsiden og dens redaktør. Hadde vært litt deilig om vi kunne bidra til et godt golfforum med takhøyde og åpenhet for andre meninger.

hansa

over 15 år siden

hansa

Gud hvor deilig det må være å skrive dritt om en navngitt person. Virker som noen i sin skadefrohet, nesten må skjule sin orgasme.

Artig med et golfforum der golf ikke diskuteres,

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Tullete Hansa. Her er det startet flere golfrelaterte tråder i det siste,og ingen tråder om skøyter,snømåking,kvoteregulering,hoppuka,tour de ski,julegaver etc.

Så får det være at noen ønsker å skrive noe om en konkurrende side,og dens "redaktør"...det går nok over etterhvert akkurat det behovet. Men at mange skriver dritt om en navngitt person er å ta hardt i.

Hvis du savner golftråder så foreslår jeg at du deltar i de som finnes allerede,eller starter en eller flere selv...så får du nok diskusjonene du vil ha

hansa

over 15 år siden

hansa

Kevin du har rett i at det er flere tråder her om golf. Oppdaget etterpå at jeg tok feil - har bare vært her inne en gang før på en tråd og den handlet også om "tull"

Men personlig så misliker jeg å sterkt delta i et "party" der folks natur er å snakke dritt om andre, og det gjelder enten det ene eller andre forumet.

Innmari Serriøs

over 15 år siden

Innmari Serriøs

Nå er det vel ikke rart at folk må få utløp for sin frustrasjon heller da, med tanke på at redaktøren på den siden jeg antar vi snakker om nå også har begynt å slette innlegg som ikke følger trådstarters intensjon....

Dette er så nære patetisk at jeg mangler ord.
"Slettet. Off Topic" står det.....

Samtidig påstår vedkommende at han nesten ikke sletter noen ting.

hvor er selvinnsikten?

beklager..... et øyeblikks frustrasjon ble omgjort til 7 linjer med gruff.

happy new year.... :)

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Den nye linjen med å stryke off topic innlegg, skal bli interessant å følge.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

hehe, ja den er fin.
Også det at han sensurerer sine egne innlegg, men da lar han selvsagt ingen spor stå igjen.
Kanskje den nye underteksten blir:

Seriøse, Støttende og kontekstriktige innlegg KAN bli stående.

c1

over 15 år siden

c1

Etter å ha irritert på seg halvparten av de som frekventerer sidene hans så skryter han av at desember har vært toppmåned i fht antall treff på sidene. Han vinner altså på å drive på sånn som han gjør, hvorfor skulle han endre noe som helst da?

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Hvor mange av de 7 har 15,2 i handicap?
Hvorfor må han vite alt om de som skriver på hans anonymbaserte forum?
Er det for å kunne oppsøke deg hjemme, eventuelt ringe deg?

Jeg for min del vil fra nå av bruke Scangolf som hovedforum, selv om jeg det kan hende jeg slenger litt med leppa det andre stedet også.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

He he aner ikke svaret FriDropp. Ikke på noen av spørsmålene.

For meg er dette enkelt - uansett hva jeg skriver på GS så blir det slettet, så hovedforum er Scangolf. Det ville det blitt uansett etter de mailene jeg har mottatt fra AR.

Hakk i plata Smilende Sam???

over 15 år siden

Hakk i plata Smilende Sam???

Hva er egentlig hensikten med denne tråden? Smilende Sam skal skrive en rekke innlegg hvor han sutrer over golfsiden. Det poenget fikk med oss for lang tid siden, og han er helt uenig i hvordan Ramnefjell opptrer. Hvor forbanna vanskelig kan det da være å holde seg unna den siden, og la den ballen ligge død? Er det viktig for deg å få mest mulig støtte på denne siden?

hansa

over 15 år siden

hansa

Hehe, stakkars deg Smilende Sam.

Også her på denne siden kan du bli utestengt, dersom du ikke oppfører deg og skriver bare dritt. Det samme er tilfelle på VG. Jeg har hørt om en kar som skrev et innlegg på VG debattsider, med kritiske kommentarer mot en navngitt offentlig person, og han ble utstengt for evig og alltid.

Regler er regler, enten forholder man seg til dem, eller så må man ta de konsekvensene det medfører å bryte dem.

Herregud, hvor usaklig klarer du å bli. Å hevde at AR er mange hakk værre en Kil Il Sung, vitner om at du er en person som fullstendig mangler virkelighetssans og at du er en sutrepave av dimensjoner

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Regler Hansa? Tommyball?

Hakk i plata: svaret er nei på spørsmålet ditt. Jeg liker bare ikke diktatorer.

Forøvrig er alle karakteristikker notert - i min verden er det nemlig helt greit å være uenige.

Siden jeg kjenner VGs debattsider godt - les litt på dem - så ser du hvor mye kritikk som ligger det. Har noen blitt utestengt der så har han vært ekstremt grov - og altså over i det ulovlige.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Og siste ord fra kongen i nyttårstalen var:

Det er bruk for oss alle, og hver av oss har en uendelig verdi.

Svulstig, men likevel viktig å tenke på noen ganger.

(halvveis nedi Pærebrus-flaska...)

hansa

over 15 år siden

hansa

den høyst ondskapsfullle kommentaren til hahaha og "smilende sam"s kommentar om AR overfor; sitat "Jeg har tidligere sammenlignet den redaksjonelle linjen med Nord Korea. jeg innser nå at det er en fornærmelse mot Kim Il Sung. Burma er kanskje mer dekkende." tyder på at det på disse sider ikke er håndhever sine egne reglene "Useriøse innlegg eller angrep på enkeltpersoner eller menneskegrupper som kan virke krenkende eller støtende,"

Forøvrig mener jeg at j det er fint at diskusjonsavskum og kverutlanter samles her på disse sidene, og jeg vil vel si at etter min ydmyke mening, må AR være særdeles tolerant og snill når han tillater at en mann som til de grader baksnakker ham, slik som frekkere enn flatlusa "smilende sam" gjør. siden han fortsatt er velkommen og og får lov til å poste poste bullshit på debattsidene til AR. Hadde det vært opp meg, hadde jeg kastet den jævla sure og sutrende "smilende sam" ut på hodet og ræva uten å å nøle et sekund. Og da må vel jeg være mye mye verre enn både AR, Kim Il Sung, og despotene i Burma i "smilende Sams" øyne. Ikke at jeg bryr meg så veldig, for etter min oppfatning, har hverken hahaha eller "Smilende Sam" noen som helst injurerende kraft.
Og om dette innlegget blir fjernet, tar jeg med knusende ro.

hansa

over 15 år siden

hansa

hehe
her beviser jeg i en post at det postes useriøse innlegg og angrep på enkeltpersoner som er særdeles støtende og krenkende.

Hva skjer?

Joda selv om ingen regler er brutt av meg, så blir øyeblikkelig dette innlegget strøket av webmaster.

Fritt og uavhengig debattforum, ksis my ass,

Kevin

over 15 år siden

Kevin

For de som ikke skjønner helt hvordan dette forumet funker så vil jeg opplyse om at det finnes en knapp til høyre for nicket/dato/tid som heter "Rapportere innlegg til webmaster",anbefaler å bruke den hvis man mener noe går utover forumets regler.

PS! det kan kanskje være litt skummelt,for da må man oppgi navn,mailadresse og grunn til rapportering

Jøss nå ble jeg veldig formell...men det er et velment og godt tips:-)

c1

over 15 år siden

c1

Hyggelig å se at Hansa har fulgt med over til denne siden så har vi en vel tenkende debatant med ett positivt, ydmykt og hyggelig vokabular mellom oss som motsvar til SS, GB og alle oss andre- ref ditt andre avsnitt. Det er nesten så man kunne tro det var skrevet av en viss redaktør men det er det jo selvfølgelig bare vås.

Når det gjelder "injurierende kraft" så er vel den eneste som faktisk har fått dette prøvd både for retten og PFU en viss redaktør som fikk bekreftet at han ikke hadde noen injurierende kraft. Han kunne, sagt på en annen måte ikke tes alvorlig.

Nå er det vel sånn at lista her er lagt slik at det er svært høy takhøyde både for og i mot saker slik at alle innlegg blir stående stort sett. Dette vil si at både Hansa og alle andre kan uttale seg både positivt og negativt til en sak i relativt sterke ordelag uten at de dermed bli gjenstand for nordkoreansk redigering og sensurering. Derfor tror jeg du kan være relativt sikker på at ditt innlegg også blir stående ganske urørt i motsetning til hva det hadde blitt på andre sider.

Godt nytt År til deg også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her