Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Race From Dubai

Stian

over 15 år siden

Stian

Med nyhetene om at Dubai er i ferd med gå konkurs har European Tour virkelig fått noe å tenke på.Om ikke naboemiratene bailer de ut så var nok årets Race to Dubai det første og siste, og OM naboemiratene bailer de ut så er det ikke sikkert golf står høyest på lista over hva som skal reddes først.

Etter å ha lest litt mer om Dubai og skyggesidene om hvordan ting fungerer håper jeg at European Tour trekker seg ut av Dubai, og helst hele regionen og finner seg ett litt mer menneskevennelig klima ett annet sted i verden.

Som med F1 er det noe sjelløst over golf i denne regionen, det lyser KUN penger og kommersielle interesser og sporten som utføres er bare et middel.Jeg ser iallefall at det ikke vil skapes noen uforglemmelige øyeblikk og magi på en bane i denne regionen.

Er det bare jeg som er på bærtur rundt det siste punktet, og at golfen i seg selv er nok, og helt uavhengig av setting, sted osv ?

Niblick

over 15 år siden

Niblick

The European Tour and everyone within the golf industry has known about Dubai for about 18 months now. They are just hoping Abu Dhabi will pay off each project just before bankruptcy happens.

Mafia

over 15 år siden

Mafia

Det er litt merkelig oppbygging. Det er Dubai World som er skyldig 330 milliarder. Dubai World er et investringsselskap der regjeringen (dvs. staten med Makhtum familien) er på eiersiden. Men de vil ikke gå inn med egne midler å redde selskapet. Nå håper de på at Abu Dhabi vil gå inn på eiersiden. Hvorfor skal de gjøre det? Når det er 50% ledig lokaler i Dubai og tilsvarende i Abu Dabhi er 8%. Mulig de ser verdier på sikt og vil "hjelpe" sine naboer. HSBC vil bli den store taperen som er den banken som har lånt Dubai World mest penger. RBC er en annen bank, men som har lånt ut ubetydelige midler i forhold til HSBC.

Tror fortsatt at Dubai ser verdien av å sponse, da turismen er meget viktig i fremtiden da oljen engang vil ta slutt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her