Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bytte av putter

007

over 15 år siden

007

Hjalp det på scoren sist du byttet putter?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Tvilsomt, og i så fall marginalt, men kanskje max 1-2 slag pr runde. Jeg liker imidlertid den nye putteren (TM Rossa blade) bedre og trives bedre med å putte med den. Så jeg er glad for byttet uansett.

golfer

over 15 år siden

golfer

noen som har prøvd never compromize puttern?

c-3

over 15 år siden

c-3

Ja forandring fryder

herrtommy

over 15 år siden

herrtommy

vel, en kølle som hadde spart meg 1-2 slag pr runde tar jeg imot any-day! Og når det gjelder putter, så kan jeg vel ikke forvente å gå fra 2 putter til 1 på hvert hull. Det handler jo om å få innspillet så nærme som mulig...

Så, en 2 slags-forbedring i å skifte putter vil jeg si er en sterk forbedring. Hadde det vært 7 slag, så hadde jeg tvilt, eller antatt at gamle putteren må ha vært i en så dårlig forfatning at den var moden for utskiftelse uansett :)

snappy

over 15 år siden

snappy

Ser ut som om Pepper har gjort et godt valg :-)

Vil vel ikke si det er marginalt...

007

over 15 år siden

007

Noen her som har byttet på mellom kort og lang putter?
Hva var erfaringene?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det var ikke meningen å si at jeg sparte 1-2 slag pr runde i gjennomsnitt, så en liten presisering er nok på plass. Det jeg mente å si var at jeg i enkelte runder kan ha spart 1-2 slag fordi lengdekontrollen føles bedre. Uansett, jeg er happy med den nye putteren min, synd at kona mi liker den så godt også.

Freud

over 15 år siden

Freud

Jeg har den erfaringen at de lange putterne er ganske mye lengere, og de korte er vesentlig kortere.
Men det er kun en personlig oppfatning da.

007

over 15 år siden

007

Lengdekontroll er vesentlig, Pepper. Bra føling. ..

Noen her som har eksperimentert med omvedt grep i puttingen?

snappy

over 15 år siden

snappy

ja...Omvent grep er bra om man kommer til en bane med utrolig raske greener... Skjer ikke ofte her i Norge, men noen ganger kan det skje.

Det er også bra dersom du pusher eller pull'er korte putter.... Ingen problem å skifte i løpet av en runde... På lange putter bruker jeg som regel vanlig grep... Men som sagt om man ikke redd for å slå ballen kort av hullet så kandet brukes på lengre putter også...

Tor-David

over 15 år siden

Tor-David

Ny putter fungerer ofte i starten, siden man kjøper seg ny selvtillit. Men etter 4- 5 tre putter så er man vel tilbake der man startet. Ny putter kan jo så klart hjelpe spillet ditt, spesielt hvis man har under 5 i hcp, men hvis man legger ned ett par timer på putte trening i uken i steden for å spille på banen så hjelper det mer enn ny putter!! Er billigere også:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her