Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Thailand

Jon

over 22 år siden

Jon

Siden det pissregner ute og dagens planlagte runde derfor går rett i vasken, ble internett erstatningen i dag....

Skal for første gang friste tilværelsen som golfer på ferie i Thailand i februar og skulle gjerne hatt noen tips om baner i områdene Bangkok og Hua Hin. Har trålet rundt på nettet, men det er et hav av baner og jeg klarer ikke å danne meg et bilde av hvilke baner vi helst bør spille. Skal også til Singapore, men der har firmaet sponsorlapper på en bane. Tips om Thailand mottas med takk!

Jon

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Sawasdee!

Det er flust av fete baner i Bangkok - Lam Lukka er et must - de har 2 baner og jeg har spil mesterskapsbanen - en av mine absolutte favoritter uansett destinasjon...På vei sørøst mot Pattaya ligger det en fet bane som heter Royal Lakeside hvor klubbhuset ser ut som det Hvite Hus - banen er veldig fin. Spilte også kveldsgolf i flomlys på Muang Ake - det er flere Muang Ake baner rundt Bangkok og jeg tror flomlysbanen heter Muang Ake Vista - uansett en fenomenal opplevelse! Suphapruek GC er rå når det gjelder designen, men her var det noe tørre fairwayer -men lekre greener.

Har ikke spilt i Hua Hin, men har blitt fortalt at Springfield og Royal Hua Hin er tom meget bra baner som MÅ spilles.

Reiser forøvrig tilbake i slutten av november og skal spille MANGE runder på Lam Lukka!!

God tur! Enjoy!

JP (med forbehold om skrivefeil av de thailandske navnene)

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Glemte å si at det i Thailand er store forskjeller på greenfee på ukedagene og i helgene. Man kan faktisk oppleve at spill på ukedager kan være en tredjedel av prisen som man betaler i helgene.
Greenfee varierer fra 400Baht til 2500Baht (75-500 kroner). Sistnevnte pris betaler man kun på noen få prestisjeklubber (der kryr det av tregtspillende japanere...)

Caddie er obligatorisk på de fleste baner og man betaler gjerne det samme i tips til caddien som man betaler i "Caddiefee" til klubben sammen med greenfee før runden. Normalt ligger caddiefee på +/- 200Baht - cirka 40 kroner.......

Det er i tillegg ikke uvanlig at det er servering på hvert 3. hull - hvor øl,mineralvann og småretter er til salgs.

JP

kjetil

over 22 år siden

kjetil

Hei JP, det var gode tips. Skal selv til Bangkok i slutten av november og er på utkikk etter baner med flomlys (er opptatt på dagtid). Hvor langt ligger Muang Ake Vista fra Bangkok?. Jeg skal også være tre dager i Kuala Lumpur og ønsker gjerne tips om tilsvarende baner der....

Hilsen Kjetil

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Hei Kjetil,

Banen ligger ca. 10 minutter fra flyplassen i Bangkok - mens kjøretiden fra sentrum selvfølgelig avhenger trafikken - som kan variere enormt.

Jeg kjenner ikke til andre baner i BKK med flomlys.

Vi kommer ned 27/11 - så vi sees kanskje der.

JP

Einar

over 22 år siden

Einar

Jeg har også lyst til å dra til Thailand!! Sutre sutre.........Norge suger om vinteren!! Vennligst ikke skriv flere innlegg om reiser til varmere strøk, jeg blir grønn av misunnelse!!

henrik

over 22 år siden

henrik

befinner meg i malaysia naa, har jobbet meg nedover banene i thailand. de har 4 veldig fine baner i hua hin omraadet.ca. 20 minutter fra hua hin sentrum. ellers har phuket meget bra baner, bla. arrangor banen av volvo open for et par aar siden. phuket golf & country club er helt raatt!
et tips: pass opp for slanger i roughen, har sett flere av dem!

god tur

Jon

over 22 år siden

Jon

Vil takke for tipsene om Thailand og flomlysalternativet virker jo meget fristende. Men hvordan er det egentlig å spille i flomlys?

Jon

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Det er faktisk dødsfett å spille i flomlys - var skeptisk selv - men ballen var faktisk enklere å følge enn i vanlig sollys. I tillegg var lyset så bra at banen faktisk ble bedre enn på dagtid - så utrolig det enn høres ut.

Puttingen var heller ingen problem - lese linjer gikk fint.

Artig når alt utenfor banen er bekmørkt!!

Gled deg!

JP

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her