Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fargeblind

Snappy

over 15 år siden

Snappy

Er Per Haugsrud fargeblind... ??? Noe som vet... ??

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Utfordre ham til å slå en rød golfball en runde, så får vi se....!

arild

over 15 år siden

arild

har du ikke byttet over til engelske og amerikanske komentatorer enda snappy? at du gidder å hør på per

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Jeg synes Per Haugsrud er en god kommentator, men det er litt overraskende at han som tidligere profesjonell ikke kan reglene for fritak fra sidevannshinder.

herrtommy

over 15 år siden

herrtommy

Hva skjedde?

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Harrington i går, og McIlroy i dag, slo begge ut i sidevannshinderet på hull 18. Etter å ha funnet ut hvor ballen gikk inn i hinderet, visste begge spillerne at en også kunne droppe i samme avstand fra hullet på motsatt side av vannhinderet (green-siden). Dette skjønte Per H tydeligvis lite av.

!!!

over 15 år siden

!!!

Per H. er en god kommentator, så lenge han holder kjeft!
Jeg trodde faktisk han var flink, men han er jo faktisk ubrukelig.

snappy

over 15 år siden

snappy

Det var jeg og min far som satt å så på sammen... han er ikke så stødig i engelsk. Derfor ble det norsk. Har

jonag

over 15 år siden

jonag

Nja, ofte er fargeblindhet eller fargesvakhet hos menn en svakhet fra å se grønt og rødt klart og det å se farger som er kombinasjoner av en av disse fargene og andre farger. Gult og blått ser man lett, mens røde staker kanskje blir mer grå eller går forvirrende over i det grønne. Uansett, om man bruker eliminasjonsmetoden ser man at staken ikke er gul, ikke hvit og ikke blå, da må den nok være rød siden den står langs en bekk midt i FW.

Jeg tror ikke fargeblindhet var problemet i dette tilfellet...

Når man ser proffene på TV og hvordan de tilkaller dommer uansett hvilken regel de skal anvende, ja da blir man kanskje ikke god på å benytte regler...eller ? McIlroy brukte 10min på en dropp for sidevannshinder. Det må jeg si snart er rett og slett unødvendig forsinkelse

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Nå var det jo litt mer enn vaffeln i pro-shopen som stod på spill da.
Hadde McIlroy droppet der han først mente han kunne droppet hadde han jo i verste fall blitt diskvalifisert. Det vil vel aldri bli regnet som unødvendig forsinkelse av spillet å få en dommeravgjørelse.

snappy

over 15 år siden

snappy

I det tilfellet jeg tenker på (Harrington) så forsto mr. Haugsrud ingenting... han kunne ikke forstå at Harrington fikk droppe på green siden av hinderet. Men han sa han var usikker på om at ballen hadde krysset linjen til hinderet på greensiden, og at den sikkert hadde gjort dette ettersom han hadde så ufattelig flaks at han fikk droppe på greensiden.

Det er helt utrolig at han kunne dette. Men noen ganger får man black out, men de varer sjelden i mer en 10 min.

Jeg synest det er dårlig.... Og det irriterer meg noe helt sykt.... Jeg roper og skriker... Men haugsrud klarer dessverre ikke høre det. :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her