Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ting & Tang på tinget

Curious Mac

over 15 år siden

Curious Mac

Tittelen sier vel alt, noe som skjer på tinget?

Daly

over 15 år siden

Daly

Jeg håper bare at de IKKE øker junioralderen til 21. Det er gale nok for proene å måtte trene talentløse/foreldrebeskyttete 80-shoting 18-åringer om de ikke også må trene de i tre år til.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Tinget åpner vel omtrent nå, så det er vel litt tidlig å forlange rapport?

Økning av junioralderen til 19 år blir nok vedtatt etter mye spill i kulissene den senere tid, til tross for Dalys vektige og saklige motargumenter.

Daly

over 15 år siden

Daly

Å heve junioralderen til 19 er jo helt tilbakestående. Det er jo f.eks ingen vits å ha med en 19-åring på juniorlandslaget siden alle internasjonale juniorturneringene er kun for 18 og under. Og mer i den dur. Men det er vel en del foreldre på tinget. Det ender isåfall med dårlige utvikling av talentene. Istedet for å bruke pengene og energien på en talentfull 13-åring må klubbene bruke masse penger på 19-åringer som blir nr 21 på Titleist Tour.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Klubben må ikke nødvendigvis gjøre noe som helst.
Det er forøvrig åpenbart at en 19 åring ikke er på et mesterskap hvor det er 18 års aldersgrense.
Jeg tror Daly burde hatt litt erfaring fra en juniorkomite i en større klubb og erfart frafall av spillere i 19-20 års alderen bl.a. fordi turneringstilbudet er mangelfullt. Dette har også mye med å bredde og golfglede å gjøre, ikke bare landslag. Det er ikke uten grunn at så mange klubber stiller seg bak forslaget og har fått NGF til å snu i saken.

Jens

over 15 år siden

Jens

Svenskene og danskene har 21 års junirgrense og det funker. Godt at de hever til 19 så får vi ta eventuelle ytterligere skritt siden. Enig i med Pepper i at en økning faktisk kan hjelpe med rekrutteringen. Daly, det e mulig du har misforstått dette. det dreier seg om det strukturerte elitearbeidet som har bortfalt ved fylte 18 år. En 13 ring skal ha det gøy me golfen. Med økt alder ivaratas våre talenter i et år til og får dermed bedre tid til å modnes. Kvaliteten på TT vil også forbedres. Jeg ser ingen nedside i å øke til 19.

Hei

over 15 år siden

Hei

Liten presisering, Pepper. Du og jeg og alle andre golfmedl. er ngf. Gjennom klubben vår har vi forhåpentligvis blitt hørt i våre meninger. Repr. fra min klubb deltar på Tinget for meg. Han/ hun legger opp kursen i ngf.
Det er ikke noe som heter å få ngf til å snu. Det er vi som bestemmer hvordan det skal være. Får vi ikke det til så har vi sendt feilfolk.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det var NGF's administrasjon som snudde pga trykk fra medlemsklubbene, håper det er grei nok presisering.
Forøvrig, i min verden snur NGF i en sak når organisasjonens medlemmer bestemmer at noe helt annet enn det som har vært gjeldende politikk heretter skal være den nye politikken. Hvis Hei vil kalle det noe annet er det helt greit for meg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her