Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

hva skjer med Scangolf?

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Det er ikke på langt nær så mye liv her som tidligere.
Ser ut som Golfsiden har tatt over spesiellt turneringsdiskusjonene.

Synspunkter?
Kvifor ?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Har lurt på det samme selv. De som var mest aktive her før er enten ikke så aktive lenger eller har overført mye av aktiviteten sin til golfsiden. For min del synes jeg det er synd, for på golfsiden er det en del ting som jeg ikke er særlig glad for.

007

over 15 år siden

007

Her skrives det nesten bare om golf?

Litt sært og kjedelig i lengden?!?

007

over 15 år siden

007

007

over 15 år siden

007

Og 007 er schizofren!

over 15 år siden

Og 007 er schizofren!

det gjør det ikke noe bedre...

007

over 15 år siden

007

xyz:
På Scangolf går de fra å diskutere sak til å ta person dersom de ikke er enige....

Har du noen eksempel?

xyz

over 15 år siden

xyz

mange - du kan vel stort sett bare ta for deg de trådene som er mer enn 24 innlegg.

007

over 15 år siden

007

At noen alltid skal tas - blir ikke det litt kjedelig i lengden??

Pepper

over 15 år siden

Pepper

De som gjerne vil diskutere videodømming i fotball, journalistikk og andre ting må gjerne holde seg på golfsiden for min del, jeg synes det er helt greit at scanagolf konsentrerer seg om golf.

xyz

over 15 år siden

xyz

jo - bedre å diskutere sak

007

over 15 år siden

007

Pepper:
Sa du fra om det til "Sjakk Matt" som nylig lagde en tråd om sjakk her??

xyz

over 15 år siden

xyz

Legg merke til 007, at Pepper sier at han synes det er greit at SG er golfrelatert - ikke at han krever dette. Det er stor forskjell på det... derfor kanskje er det ikke kommentert noe særlig at du kommer her og skriver ett av dine langtfragolfrelaterteinnlegg. Du har jo mange av dem på GS. er du her på grunn av forvirringen din er værre enn før eller er det noe anne som driver deg

007

over 15 år siden

007

xyz, jeg stusset over det samme som trådstarter.
Liker best når det er bra med liv her.
Trådstarter spør om hvorfor det er så stille, jeg prøver å lage litt liv.
OK?

xyz

over 15 år siden

xyz

for all del - om ikke annet så er du god til å poste intetsigende innlegg - det skal du ha... så bare post i vei du

007

over 15 år siden

007

xyz:
Du skriver:
"Scangolf er langt å foretrekke men man blir jo lei det også."

Er du litt sånn lei av å spille golf også??

xyz

over 15 år siden

xyz

Nei, men jeg blir innmarri lei av deg!

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg husker en notis fra den andre redaktøren for noen år siden, før han kopierte formatet her inne. Han skrev at hans side aldri i verden skulle bli som Scangolf med innlegg fra anonyme tullinger.
Han måtte etterhvert innse at han ikke kom utenom et debattforum som hadde samme format med anonyme deltakere.

007

over 15 år siden

007

norske golf-forum er forsvinnende små og lite aktive.
tråder jeg lager i Norge blir nesten ikke besvart mens de samme trådene kan 'eksplodere' i utlandet.

xyz:;)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

HenrikFan

Du spør hva som skjer her på forum?
Ikke mye solid for tiden, men jeg fant litt trøst i denne...

http://www.pgatour.com/video/?/video/nationwide-
tour/highlights/2009/10/27/nwt_09top25_henrik_bjornstad_new.pgatour

Og gleder meg til neste års sesong på både bane og to follow HB.

Jada, den er vel ikke helt fersk, men det gjør det vel ikke dårligere av den grunn?

Scangolf-fan

over 15 år siden

Scangolf-fan

Synspunkter:

Scangolf som debattforum har nok flere historiske utfordringer som har ledet til dagnes lave aktivitet. Her er min subjektive oppsummering av de viktigste punktene.

Dårlig moderering (nei, det behøver ikke å bety at AR er bra).
Moderator(er) deltar i debatter under ulike navn og uten alltid å gjøre oppmerksom på at de er moderatorer.
For mye internt med "Mikla-mafian".
Tigerlilly ødela utrolig mye i en lang periode.

Don

over 15 år siden

Don

Når du selv kaller deg Scangolf-fan kan du ikke helt klage på andres forskjellige nicknames :)

Moderering er ikke enkelt. Jeg liker forumer som ikke praktiserer moderering, men som tar det aller verste. Slik er Scangolf, men jeg synes det kunne blitt moderert mer her. Men som vi alle kjenner til som har besøkt Scangolf en stund blir det klaging også når det modereres.

Nå tror jeg også at Tigerlily og Bernt-mafian har bidratt mye til at Scangolf har blitt stille. Det har vært deilig her i det siste uten dem. Men begge er vel utestengt nå da :)))))

007

over 15 år siden

007

... de kjedelige diskuterer hvorfor de er kjedelige ..... zzzz zzzz zzz

Don

over 15 år siden

Don

Intelligent innlegg 007

Mafia

over 15 år siden

Mafia

Kanskje det rett og slett er fordi at seriøsiteten er større på golfsiden? De som ikke liker det kan jo skrive på scangolf. Så mye useriøst som postlegges til enhver tid, bli man fort lei av. Det er fritt frem for alle, folk kan jo bruke det de vil. De som trives her blir her, de som trives andre steder, velger jo det. Noen velger også flere steder. I tillegg blir de enkelte etterhvert berømmet for sine kunnskaper innen de ulike fagfeltene, og endel folk får dermed svar på sine spørsmål, evt. lærer ny kunnskap. som feks. Jonag sine gode kunnskaper innen det tekniske omkring køller. Oggi som sitter sentralt i en klubb og skal på golftinget og prøve å tale junioralderens sak.

Og så er det noen som er utestengt, og heldigvis for det. Det bidrar til at forumet fortsatt klarer å opprettholde sitt nivå. Det er forskjell på dette når vi alle kan komme med ulike nick hele tiden og underbygge våre påstander hele tiden, slik at det skaper en sjev fordeling av synspunkter. I tillegg blir du hele tiden tatt som person og så kommer "vennene" og tar deg i tillegg fordi ditt syn ikke stemmer med deres syn om deres bane etc. Lykke til videre. Tror ikke forumet på scangolf vil oppleve så stor trafikk fremover, men at vi har bruk for det, så absolutt.

007

over 15 år siden

007

Vi trenger også Scangolf - enig.

whatever .. Don

Faciten

over 15 år siden

Faciten

Scangolf mangler seriøse debattanter som Pro V1 og Beartown bla.a.
007 klarer SG seg godt foruten.

Gunder

over 15 år siden

Gunder

Mafia: Du har veldig rett i det du skriver. Her må det gjøres en jobb av oss!

Gunder/Moderator

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Hva med å lage en helt ny site?
Helt nytt forum etc?
En site som ser litt mer up-to-date ut og ikke som den fortsatt levde på 90-tallet?

Dette burde vi ta tak i nå, Gunder! Vi har jo laget et par hundre nettsteder siden scangolf ble oppdatert sist! :-)

Er det stemning for det?

Gunder

over 15 år siden

Gunder

Hehe. Du er morsom du :)

Men joda. Designskisser har vi. Ideer har vi. Utvikler har vi. Men vi trenger nok utviklerE.

Er det flinke utviklere der ute som vil tjene seg rik på Scangolf og operasjon Ta Over Jorda?

Mafia

over 15 år siden

Mafia

Takk for det Gunder. Du er jo en oppegående sjel i tillegg, så dette tror jeg ordner seg. Det kan være at noen på golfsiden også skriver her inne under andre nick. Men de seriøse innleggene og diskusjonene foregår nok for det meste der borte nettopp fordi at de har endel regler slik at det kan forbli seriøst.

Når det gjelder utvikling så skal man ikke på død og liv forandre bare for at ting skal være fancy. Jeg arbeider endel med hjemmesider og dette skal også vedlikeholdes. Bruk av eks. sshare point er jo meget bra, men igjen så kreves det mye bilder etc for at ting skal bli fint. Det kreves mye tid og resurrser av webmaster. Balansegangen er hårfin. Så lenge ting på nett er gratis, så tror jeg ikke vi skal gape over for mye innen de krav vi gratisbrukere forlanger til enhver tid.

Stian

over 15 år siden

Stian

Ville tro at å ha nyheter å kommentere, artikler o.l ville det ha skapt mer trafikk i form av diskusjon og en mer dynamikk.

Nå må jeg komme med litt stygg egenreklame her, men har kjørt et webprosjekt i altfor lang tid uten å ta steget til det mer komersielle.En helt intakt, uavhengig, fullstendig bygget fra bunn webside som for øyeblikket ligger brakk i påvente av å bli dytta ut på markedet.Alltid litt tweaking på gang, og noen feil her og der.Men stort sett er siden intakt og dynamisk på alle måter.

Denne trenger bare en kompis å samarbeide med, scangolf ville vært en slik en.

Ta en titt på www.bunkeren.no

Om det var litt mye reklamen, bare slett innlegget, jeg vil ikke bære noen nag :)

gRautnisse

over 15 år siden

gRautnisse

Hovedproblemet med Scangolf er at 3-4 kompiser på død og liv skal overbevise verden om at deres synspunkter er det eneste riktige.
Så snart noen med en annen mening poster et inlegg renner det på med dritt og halvparten av innleggene går på personangrep.
Det er grenser for hvor lenge seriøse skribenter gidder å pisse i dassen til Gunnar Bull & Co.
Jeg synest designet på Scangolf er meget bra. Fint å slippe glorete migrenefremkallende reklame som drukner det sidene egentlig handler om. Her står innholdet i fokus.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig i mye av dette, gRautnisse.

Et problem som kanskje kan tillegges er useriøse skribenter som prøver å fremstå som mange ved å bruke forskjellige nick.

GrAUTe

over 15 år siden

GrAUTe

Hvem bestemmer hvilke som er useriøse? Og hvorfor er det useriøst å bruke flere nick? Sannheten er lik uansett, eller?

007

over 15 år siden

007

Er jeg i humør så pisser jeg gjerne i dassen til GB & Co.

Denne ble registrert "007 klarer SG seg godt foruten." ..

Veteran

over 15 år siden

Veteran

Langt på veg enig med gRautnisse.
Mange blei rett og slett lei den krampaktig morsomme chattingen til GB & Co.

Fra å være det mest brukte forumet i lang tid, ble det rett og slett uinteressant å delta her.

c-2

over 15 år siden

c-2

enig med gRautnissen

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hihi, er livet blitt så kjedelig for deg, c, at du begynner med hobbyen din igjen?

Du har sikkert rett i at kamerater er noe dritt, og at jeg og et par-tre stykker til har vært årsaken til at Scangolf har daua ut. Det er en troverdig forklaring.

For å hjelpe forumet vil jeg derfor oppfordre deg til å fortsette med å være enig med deg selv under enda flere nick her inne. En splittet personlighet er uansett mer spennende enn ingen personlighet, og slik det er nå så er vel alle bidrag med på å forsterke underholdningsverdien :-)

007

over 15 år siden

007

Når noen klager på at det er liten trafikk på et forum så starter jeg 2/3 tråder.

Er ikke det sympatisk gjort da?

..|..

over 15 år siden

..|..

du starter 0.66 tråder?? hm, forklar.

007

over 15 år siden

007

Faktisk dritmosjom, .... ! :o)

Jeg har mer enn 2,3 barn.

c-2

over 15 år siden

c-2

GB - Joda jeg har skrevet under xyz, men ingen andre. her er det faktisk noen som har sett det jeg har påstått tidligere.

Har rett og slett ikke hatt bry til å diskutere på en stund - det blir for personlig i den grad det er mulig (mye utenomsaklig drittslenging). Det er vel kanskje det som har ødelagt forumet og gjort at mange gir seg etter en stund.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Min mening er at forumet har blitt ødelagt først og fremst fordi det har blitt utkonkurrert av Golfsiden.

Hvorfor? Jeg tror det er fordi Golfsiden blir aktivt moderert, slik at de mest useriøse og tullete kommentarene blir sensurert bort. IP-registreringen gjør også at det blir mer slitsomt å operere under flere nick.

Personlig sluttet jeg mer eller mindre å skrive her inne for over et år siden, etter at jeg fant ut at en person som angrep meg på samme måte som nå, opererte med 6-7 forskjellige nick.

Det opplever jeg som mobbing, og på et nivå hvor det blir helt uinteressant å engasjere seg, så jeg har derfor stort sett skrevet på Golfsiden etter denne episoden.

Hvis mine skriverier er årsaken til at Scangolf har mistet omtrent alle sine lesere, synes jeg det er rart at den største nedgangen har skjedd etter at jeg mer eller mindre sluttet å skrive her.

Og da jeg stort sett har skrevet på akkurat samme måten på Golfsiden, finner jeg det like rart at Golfsiden i samme perioden har hatt en klar oppsving i antall besøk.

Uansett synes jeg det er trist at Scangolf går dårlig. Jeg forstår det slik at webmaster ikke har tid til å gjøre de forandringene som må til for å gjøre forumet attraktivt igjen, så da spørs det om det blir noe særlig fart her igjen.

Vi kan jo alltids håpe...

Buck Cherry

over 15 år siden

Buck Cherry

Golfsiden er pøkk

Mafia

over 15 år siden

Mafia

Gunnar Bull sine refleksjoner stemmer overens med mine.

xyz

over 15 år siden

xyz

GB - på seg sev tror man man kjenner andre sies det. Skriver du under mange nick. Det er ikke sikkert andre holder på med det samme som deg vet du. Kanskje det er flere enn en som er uenige med deg.

xyz

over 15 år siden

xyz

Sa vel egentlig bare at jeg var enig med grautnissen og dermed kastet du deg over meg med kommenterer om kamerater og venner og din sedvanlige drittslenging.
Selv etter et helt år som du sier du har vært borte fra Scangolf - jeg tror du må få hjelp til å bearbeide hatet ditt av noen profesjonelle får det ødelegger deg sorry men du er på tur. Grautnissen er ikke hverken meg eller noen jeg kjenner men jer er enig med ham eller henne

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Til xyz. Jeg beklager at du føler deg truffet. Jeg vet ikke hvem du er, og henvendte meg heller ikke til deg. Sikkert jeg som var klønete.

Og takk for din omtanke, jeg lover å tenke over rådet ditt :-)

Uansett understreker vel dette mitt poeng med at forumet burde ha en eller annen form for nick-registrering?

Lancater Gate

over 15 år siden

Lancater Gate

Du har sikkert rett. Synd for Scangolf burde vært det beste forumet som et uavhengig forum uten unødige haler insmett eller sensur

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jaja, sånne som deg xyz, som kun kan komme med uforbeholden drittslenging hvor det du beskylder andre for er å komme med drittslenging blir vi nok dessverre aldri kvitt.

Jeg har også hatt en pause fra forumskriverier, og når det er dette som møter en som kommer tilbake, så er det ikke særlig fristende å delta igjen heller.

Gunnar Bull kommer svært sjeldent med drittslenging, og er vel i værste fall syrlig med humoristisk snitt på nær sagt alt han kommer med.

xyz har kun bidratt med å fortelle at han er lei av 007 og at GB som vanlig slenger dritt, men ikke noe som kan være med og bygge diskusjoner på et forum som bør være fullt av det.

hva med å starte en tråd xyz, som faktisk omhandler et tema som interesserer deg. hadde det vært en ide?
eller er det bedre å være ultra-anonym og bare være nedlatende mot de trofaste mot forumene?

du velger jo selv selvsagt.

Gunnar Bull for president!

007

over 15 år siden

007

Ingen problemer med GB som president!

Han er en god lytter!

xyz

over 15 år siden

xyz

Yngve - du bevisere at du er den samme som før - faktisk ingen endring...
Jeg har faktisk deltatt i svært mange diskusjoner OG faktisk bedt om at det diskuteres sak svært mange ganger men det nytter jo ikke noe når sånne som du går tom for argumenter. Da oppfører du deg som en okse som ser rødt og kaster deg over person i stedet for å holde deg til saken.
Dette gjelder jo uansett hvilken diskusjon du blander deg inn i. Dette har du blitt tatt på gang på gang og beviser det samme nå igjen - samme skjer hver gang.

007

over 15 år siden

007

En med nick Yngve har skrevet masse bra her gjennom tidene.

xyz er booooring, knapt jeg gadd å skrive dette...

Yngve

over 15 år siden

Yngve

xyz,
har noen sagt de har endret seg her?
Du bekrefter jo bare det jeg skriver i første setning.
Jeg kan ikke si jeg ble overasket over svaret ditt.

Som 007 skriver, så har jeg skrevet her i mange år, og sånne som du, som bare endrer nick for å slippe å ha gammel kritikk hengende ved deg, og kan sprute ut med slengbemerkninger uten å måtte stå for det har det vært mange av her inne.

Du skryter av at du har bedt om at det skal diskuteres sak, men kan tydeligvis ikke lese hva du selv skriver.

jeg kan jo oppfriske deg litt.

"xyz (15.11.09 kl. 22:41)

Nei, men jeg blir innmarri lei av deg!"

"xyz (15.11.09 kl. 22:14)

for all del - om ikke annet så er du god til å poste intetsigende innlegg - det skal du ha... så bare post i vei du"

"Selv etter et helt år som du sier du har vært borte fra Scangolf - jeg tror du må få hjelp til å bearbeide hatet ditt av noen profesjonelle får det ødelegger deg sorry men du er på tur. "

Dette er utdrag fra denne tråden, hvor du angriper 007 like etter du har sagt at det er bedre å diskutere sak, så er du jo også nødt til å slenge ut at 007 er god til å poste intetsigende innlegg.... det er jo også svært saklig, før du avslutter med å ha en psykoanalyse av Gunnar Bull, hvor du ymter frempå at han må bearbeide hatet sitt av profesjonelle.....

Jeg vet ikke, men jeg føler at beskyldningene dine bare handler om deg selv.......

men, så har jo ikke jeg forandret meg noe, som du sier, så det er vel derfor.

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Hmmm, sorry, var ikke meningen at tråden skulle bli slik...
Men det ble jo en diskusjon mellom noen i alle fall!

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Er det nå slik at Scangolf har livnet til pga div. juleståk ?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg tror Scangolf har livnet til først og fremst fordi noen av oss har bestemt oss for å skrive mer her og mindre der :-)

En årsak for meg til å skrive mer her er at Scangolf har fått en moderator som orker å bruke tid på å være det, og som jeg stoler på er rimelig rettskaffen av seg.

Hvem og hva som er skyld i juleståket kan sikkert diskuteres lenge uten å gi noe svar (haha). Men konspirasjonsteoretikerne som tror vi krangler med Ramnefjell for å gi trafikk til Scangolf tar feil. Skal Scangolf ta seg opp igjen, så må vi alle bli flinkere til å skrive her om alt vi skriver om på et golfforum.

Skrive skrive skrive :-)

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Hmmm,
Finnes det altså slike konspirasjonsteoritikere?

hahaha

over 15 år siden

hahaha

GB er smart:)

007

over 15 år siden

007

GB tåler press!
Han satte den avgjørende 1,5m putten på 18. for deling, i sesongavslutningen 2009 på Miklagard.
:)

c1

over 15 år siden

c1

HenrikFan (29.11.09 kl. 12:32)
Hmmm, sorry, var ikke meningen at tråden skulle bli slik...
Men det ble jo en diskusjon mellom noen i alle fall!

HenrikFan (28.12.09 kl. 21:13)
Er det nå slik at Scangolf har livnet til pga div. juleståk ?

HenrikFan var misfornøyd med at denne tråden utartet slik den gjorde - men ikke mer enn at han selv trekker den opp igjen en måned etter-
Godt tenkt og gjort

XYZ

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Og konspirasjonsteoritikere er vel mer de som hevder en redaktør er årsak og bakmann til alt mulig fra krigene fra 100 år tilbake, fram til scangolf-forfølgelse i moderne tid.

Paranoia lenge leve!

Marve

over 15 år siden

Marve

Apropos = AR?

hahaha

over 15 år siden

hahaha

En mann som må sjekke om en viss kar er "in town" fordi det er skrevet noe kritisk på sitt nettforum, må da ha et alvorlig problem.

Ikke bare tror han at kun én person er kritisk til han, men også leter han etter "bevis" for å kunne "ta" noen - på et anonymt forum - come on - dette er mædness og intet annet.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Og der meldte Marve seg inn i konsp-gjengen!

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Enig med GB. Opp til oss å gjøre dette til et attraktivt forum ved aktivitet og unngå ødeleggende negativitet. Her inne er rammebetingelsene rettferdige og gode.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her