Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Prestasjoner under 2009 sesongen...

Dirty Frog

over 15 år siden

Dirty Frog

Jeg har sittet og lest gjennom de siste trådene her nå, og det har vært mye interessant lesning der må jeg si..

Men jeg tenker mye på hva som egentlig er den største prestasjonen i golf-Norge i 2009?

Jeg vil si at Henrik sin prestasjon gjennom 2009 sesongen på Nationwide touren er en større prestasjon enn f.eks det Marianne har gjort, selv om hun har vunnet 2 turneringer og spilt fantastisk i år!

Henrik har på sin side ikke vunnet noen turneringer i år, men har til gjengjeld kvalifisert seg inn til PGA Touren gjennom å spille en meget stabil sesong på Nationwide touren.

Jeg setter Henrik sin prestasjon som større pga tøffere motstand, jevnere spillere, flere i toppen under hele sesongen og klare da å komme innenfor de som kvalifiserer seg til den gjeveste touren er mer imponerende.

Malick

over 15 år siden

Malick

Jeg føyer meg til dette, synes Henrik sine prestasjoner er større. Må jo også peke på at kvinnene får 2 sjanser til å kvale inn til LPGA, det kommer jo aldri gutta til å få.

Synes kvaliteten på dameidrett (hvis det kan kalles det) generellt sett er mye mye lavere enn herreidrett.

HIO

over 15 år siden

HIO

Er vel ingen tvil om at Henrik sin prestasjon kommer høyere enn det Marianne har gjort denne sesongen.
Tutta sin seier i Canadian Open er for meg det største høydepunktet i år. Deretter kommer Bjørnstad.

Nelly

over 15 år siden

Nelly

Å sammenlikne "dameidrett" og herreidrett er som å sammenlikne Haugesund med Real Madrid eller noe.. Henriks innsats er en helt annen klasse enn både Tuttas og Mariannes..

Dirty Frog

over 15 år siden

Dirty Frog

Det er et godt poeng Malick, hvorfor skal damene få to sjanser til å kvalifisere til LPGA-touren...? Mon tro det noen gang blir det for herrer også.
Da kan man i prinsippet innføre mulligans på turneringer, hvis man begynner med et dårlig utslag...!!

Lars

over 15 år siden

Lars

De har 2 sjanser på 1 steget litt fordi turneringene går i Sept og da kan sammenfalle med turneringer på LET JLPGA + noen College turneringer. I Finalekvalet er det en sjanse og 20 plasser og spille om tror jeg. De siste årene har du måttet gå ca -4 for og få kortet.

Utover det så har alle 3 gjort et bra år og sammenligne prestasjoner som er så ulike er i min mening umulig.

Nelly

over 15 år siden

Nelly

Mulligan hadde vært noe for jentene!!
Lars, burde det ikke da kun være mulig å melde seg på 1 av kvalene? Nå kan man jo ryke ut i det ene og fremdeles ha en sjans..

Nelly

over 15 år siden

Nelly

Mulligan hadde vært noe for jentene!!
Lars, burde det ikke da kun være mulig å melde seg på 1 av kvalene? Nå kan man jo ryke ut i det ene og fremdeles ha en sjans..

Dirty Frog

over 15 år siden

Dirty Frog

Jeg tenkte på mulligan for alle, vi gutta har minst like mye godt av dette..

Og Lars, jeg setter ikke noe negativt lys på jentene her, prøver bare å se hvor store forskjeller det er med tanke på konkurranse mellom dame og herregolf.
Suzann er en unik golfspiller og idrettsøver, som har satt Norge på verdenskartet i golf. De prestasjonene hun har hatt tar jeg av meg hatten for og jeg er en stor fan av henne.

Når det gjelder kvalet så mener jeg at de kun skulle få spille et av de, for det er mest fair i mine øyne.

STRØMPETYVEN!

over 15 år siden

STRØMPETYVEN!

Du kan ikke sammenligne dame og herreidrett. Det vil alltid være mye mer oppmerksomhet, penger og mye høyere nivå i herreidrett. Det har sin natulige forklaring i at kvinnen er fysisk underlagt mannen.

Hvis Norge vinner Fotabll VM for damer, kan det sammenlignes med om Norge vinner for herrer? Hva er den største prestasjonen?
Dameidrett er gjennomgående veldig kjedelig, med mindre utøverene er lettkledde og pene.

Lars

over 15 år siden

Lars

Jeg tror noe av årsaken er at det ikke er så mange som spiller da hadde det blitt for få spillere til 2 omganger nå kan du betale for 2 for en sum eller 1 for en litt mindre sum så jeg tror det kan ha noe med at LPGA vil ha inn mer penger for de fleste betaler for 2 og de som klarer seg på 1 kommer ikke til andre men har betalt for begge.
I år skal vi glede oss over at det var 2 forsök for det gjorde at MS er i finale kvalet og kan bli den andre norske på LPGA.

til Strömpetyven vil jeg si at jeg er uenig med deg jeg har stor glede av og se bra kvinneidrett og det er letter og sammenligne sitteget spill med kvinnene på toppnivå i Golf.

Zin

over 15 år siden

Zin

Jeg synes Marianne er bedre enn Bjørnstad

nickløs

over 15 år siden

nickløs

Jeg synes både Tutta, Henrik og Marianne har gjort fantastiske prestasjoner i år. De fortjener å ikke bli sammenlignet og veiet opp mot hverandre, da alle har gjort en fenomenal jobb og vi burde være stolte av at vi har disse 3 flaggskipene som leverer (på tross av ngf)

Tutta og Marianne er ikke engang ferdig med sesongene sine

Årets norske idrettsprestasjon er uansett Aksel Lund Svindal. Gleder meg til idrettsgalla, kanskje vi får noen innslag fra Golfspillere??

snappy

over 15 år siden

snappy

Karslen er norges idrettsprestasjon.

Ronni

over 15 år siden

Ronni

Tutta er en av Norges beste idrettsutøvere uansett kjønn. Har uten tvil levert den beste golfprestasjonen i år, som vanlig.
All honnør til HB som har endelig får lov til å spille blant de beste i verden. Der burde han vært hele tiden, han har rotet lenge men er nå på rett vei. Gleder meg til neste år. En klar nummer to.
Marianne har overrasket i år og kan bli veldig god, selv om hun selvsagt har lang vei opp til Tutta enda. Nummer tre
De andre norske kan forbigås med taushet, de har stort sett skuffet alle sammen. De deler sisteplassen (som burde vært lavere enn fjerde)

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Med Tage og Thorp på vei mot Europatouren kan vi vel holde 4-plassen åpen enn så lenge:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her