Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skaft til 983K

Picard

over 21 år siden

Picard

Min gode gamle 975J sprakk i face'en her en dag og nå trenger jeg ny driver. Titleist gir meg en 983K i erstatning, men nå må jeg finne ut hvilket skaft jeg skal ha. Har en svinghastighet på ca. 105 mph. Fikk teste en 983 med et stiff Titleist 4560 skaft. Den føltes ikke veldig bra. Litt slakk og død liksom. Har hørt at Aldila skaftet er meget bra. Noen som har erfaringer?

Aldila

over 21 år siden

Aldila

Kan anbefale skaftet som sitter orginalt i Cobra SS 7 wood. Slår lett 225 med samme svinghastighet som du har. Har lagt vekk 5 wooden

P

over 21 år siden

P

Skaftet som sitter i Cobra SS #7 egner seg godt til fluefiske, men ikke i noen driver. Derimot er Aldila NV veldig populært for tiden. Fujikura har også mange bra skaft. Husk at 983 er bore through og kanskje vil spilles litt stivere.

Picard

over 21 år siden

Picard

Da har jeg fått ny driver. Ble med et stiff Aldila NV 65. Prøvde med en del forskjellige og Aldila skaftet føltes best. Slo også best med dette skaftet. Fikk målt svinghastigheten igjen også.. Var nå 110-115 med 118 mph som max speed.

Så til dere med en svinghastighet rundt 110 kan jeg anbefale en 983K med Aldila skaft på det varmeste :-)

Joker

over 21 år siden

Joker

Hvor går man for å få muligheten til å teste flere forskjellige skaft og målt svinghastigheten?

Picard

over 21 år siden

Picard

Jeg bor i Stavanger, så jeg går til min pro ved Stavanger GK. Men vil tro alle litt større proshoper vil tilby dette.

Joker

over 21 år siden

Joker

I proshoppene på Østlandet synes jeg det stort sett er Taylor Made og Callaway som selges. Skal de bytte skaft må de sende bort køllen.
Er det noen som har andre erfaringer, og som kan anbefale en proshop med tilsvarende tilbud som Stavanger GK på Østlandet?

Bobby Peru

over 21 år siden

Bobby Peru

Er nok heller dårlig her på østlandet ...
Har ikke sett noe NV skaft (hverken org. montert eller i "løs vekt") i proshop'er i Oslo området enda ... :-(

Picard

over 21 år siden

Picard

Fikk tips om en Lasse hos Custom Golf på Fornebu. Han kunne spesialtilpasse drivere.

Http://www.customgolf.no/

P

over 21 år siden

P

Vet ikke om Custom Golf fører Aldila, men de gir deg et bra Fujikura-skaft for 1200-1500 ferdig montert. Jeg er veldig forøyd med mitt Fujikura Tour Release 27.3 S

Gunnar S

over 21 år siden

Gunnar S

Picard:

Jeg fikk "lagd" en driver av Custom Golf i fjor høst. Carlton hode på Fujikura Vista Pro skaft. Kan anbefale deg en tur innom de gutta.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Vi i nettogolf gjorde sist uke avtale med Aldila, og starter lagerføring av deres skaft i neste uke.

Børje Pedersen
Nettogolf.com

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her