Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Veien til golf

Sannhetens vitner

over 15 år siden

Sannhetens vitner

Noen som vet hva den nye grønt kort opplæringen blir?...som de skal informere om på Tinget? Blir det Veien til Golf eller slik som nå, eller noe helt nytt?

hehe

over 15 år siden

hehe

hvem vet:)

Zin

over 15 år siden

Zin

Overraskende at ingen vet.. Kubein vet sikkert, han/hun vet alt.. ;)

nnn

over 15 år siden

nnn

Usikker, men jeg tror det er mer learning by dooing. Kravene vil være de samme vil jeg tro, men teori og praksis skal sammordnes mer enn noen har gjort i dag.

Det skal stilles større praktiske krav, legge større vekt på etikkette og mindre på regelkunnskap håper jeg. Noen klubber har kjørt pilot på det og hva man ender opp med vet jeg ikke.

Regner med at det fortsatt blir en praktisk og teoretisk prøve. Tror det blir på en annen måte enn i dag.

Personlig håper jeg på følgende: Kandidatene gies anledning til å spille på hjemmeklubben, kun der og pay and play banene under opplæringa. Klubbene bestemmer dette sjøl. Feks. så spiller de fra GRØNT.
Når de har klart å spille 6 eller 9 hull på feks. 2 over par i gj.snitt fra GRØNT. (Klubbens pro bestemmer hvor det er og avstandene/kravet kan være forskjellig for kjønn/alder - hvis man vil)

Når man har klart det går man opp til prøve og kravene bør være de samme som dagens BANEPRØVE. Under denne runden snakker man regler - kandidaten må redgjøre for hva han vil gjøre. Det det legges mest vekt på er etiketten. Det er viktigere i mine øyne at man skriker foore enn dropper riktig feks, ved ett sidevannshinder eller triller baggen rundt greenhindrene

Klarer kandidaten dette er det grønne kortet bestått og hjemmeklubben kan utstede det. Rettighetene for GK-spillere er som i dag.

Før spillerene slipper ut på banen vil jeg anbefale ei opplæringspakke som består av: Minimum 10 - 12 timer_ Praktisk opplæring over fire økter a 2 timer. (putting, chip, lange slag og bunker)
2 timer regler og etikette ute på banen og to timer innendørs for å lære å finne fram i regelheftet og bli kjent med undervisningsmaterialet og lære føring av scorekortet. Det vil være best å gjøre under spill, men vil sikkert skape kø på hovedbanene, Klubber med bane II vil ha ett fortrinn i såmåte med å bruke denne SVÆRT AKTIVT i opplæringa.

Tilbudene i egen klubb bør også vies stor oppmerksomhet (dame-, herre-, senior-, jr.-, treningspartier, konkurransetilbud etc. etc.)
Mange har aldri vært på en golfbane før de møter opp til kurs.

Jeg tror det vil føre til at folk raskere kommer seg i spill enn mange gjør i dag enn der det er krav til min. GK.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her