Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Forskjell på Titleist 983 K og 983 E???

Petter

over 21 år siden

Petter

Er forskjellen at K er lovlig på touren mens e ikke er det??? Noen som vet det?

Gjermund

over 21 år siden

Gjermund

Jeg er ikke 100% sikker her, men så vidt jeg har forstått, er forskjellen at K er "draw-biased" mens E er "fade-biased". Det har i alle fall ingenting med lovlig eller ulovlig å gjøre.

SB

over 21 år siden

SB

Har de en som går rett fram også, eller er det for mye å forlange?
;-)

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

E skal ha mer penetrerende ballbane enn K. E er for de som normalt slår høyt. Titleist lager ikke ulovlige drivere lenger.

Picard

over 21 år siden

Picard

E'en er optimalisert for spillere med veldig høy svinghastiget. Den sender ballen ut litt lavere og produserer mindre spinn i ballen. Begge har en COR på .0830 og er lovlige på touren. Jeg vet derimot at K'en også har blitt produsert med en COR på .0860 for det europeiske markede som da ikke er lovlig på PGA-touren.

Tror ikke det har noe med at de fade eller draw-basert å gjøre. Men jeg kan jo ta feil.

P

over 21 år siden

P

E er litt mindre enn K. K har litt draw bias

Picard

over 21 år siden

Picard

Hva vil det si? At du slår lettere en draw enn fade med den?

P

over 21 år siden

P

Ja, lettere å slå draw.
Men skaftet har veldig mye å si

Picard

over 21 år siden

Picard

Testet en 983K med et stiff Titleist 4560. Feilslagene gikk ned til venstre. Skal teste flere skaft i ettermiddag.. Kanskje vurdere en E?

Bobby Peru

over 21 år siden

Bobby Peru

Titleist hevder - som er nevnt her - at E'en er for "high ball speed players who need reduced spin" og K'en er for "serious golfers" - et begrep Titleist bruker på de mer lettspilte køllene sine.

Det som er litt merkelig er at Phil Mickelson og Ernie Els spiller med K'en ... ikke akkurat low-ball-speed-gutter det, nei ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her