Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NGF's hjemmesider

Jens

over 15 år siden

Jens

Hva er det med NGF. Hvorfor klarer de ikke å oppdatere hjemesidene sine. Med en såpass stor stab der man til og med har informasjonsansvarlig burde man kunne forvente at web sidene var oppdaterte.

Misnøyen rundt sportslig ledelse, tror jeg, har nok mer med informasjon (manglende) enn nødvendigvis jobben som gjøres. Frode Scheie kunne jo skrevet litt om visjonen sine for golfnorge på NGF's hjemmesider. Svenskene er veldig flinke til å holde sine sider oppdaterte med rankinger linker og golfnyheter etc. Dette er viktig for å få informasjon ut til hele golf norge. Har et inntrykk av at jungeltelegrafen er informasjons kanalen på østlandet. Resten av Norge får lite og ingen informasjon.

Hva mener dere andre her om dette.

snappy

over 15 år siden

snappy

Jeg er enig

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Det står masse på sidene, men alt er absolutt ikke like relevant og lite oppdatert.

Jeg tror NGF bør prøve å skille mellom "golf som mosjon" og "sportslig satsing", inkludert mye og kjapp info ift gruppe2.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Dette temaet har vært tatt opp eller berørt i flere tråder etterhvert. Jeg er helt enig med trådstarter. De fleste gangene jeg har kommentert NGF og NGF's virksomhet har jeg vært kritisk med hensyn til informasjonsvirksomheten og nettsidene, NGF har et stort stykke arbeide å gjøre på dette området.

Facit

over 15 år siden

Facit

Jeg har sett gjennom nyhetsarkivet til NGF. Noe har skjedd underveis. Se på denne statistikken over antall nyhetssaker:

2009: Ca 100
2008: Ca 160
2007: Ca 280
2006: Ca 250
2005: Ca 270
2004: Ca 240

Jeg tipper de har lagt seg på en annen linje og informerer kun om ting som er aktuelt for klubb-Norge. Venter de seg da og ha en levende side som mange besøker?

Jens

over 15 år siden

Jens

Interssant statistikk Facit. Det virker som de har gitt opp websidene. Dette er dramatisk og det er ikke rart at NGF sliter på sponsorsiden. Man må skape interesse for sporten vår. Din "fasit" er dog stikk i strid med strategien lagt for virksomhetsplanen for 2008 og 2009:

Kommunikasjon
• NGF skal ha en klar og tydelig media- og kommunikasjonsstrategi.
NGF skal kommunisere aktivt med medlemmer og mediekanaler, samt gi oppdatert informasjon og oversikt over forbundets virksomhet, blant annet via tekst, bilder og levende bilder (multimedia).

Kunne de bommet mer.......her er det noen som ikke har levert spør du meg.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Enig Jens, men er det noen som vil / kan / tør ta det opp som en sak på tinget? Jeg tviler, men håper.

Jens

over 15 år siden

Jens

Sittende president (Anker-Rasch) må ihvertfall forlate skuta med en flau smak i munnen. Han har selv vært med og utformet målet innenfor kommunikasjon men han har dessverre ikke fått dette til og det finnes faktisk ikke unnskyldninger. Ikke rart han nå forlater NGF frivillig, han hadde vel blitt kastet dersom han ønsket gjenvalg. Slik er det dessverre, leverer man ikke må man ta sin hatt og gå.

Ryktespreder

over 15 år siden

Ryktespreder

Jeg har hørt flere rykter om at NGF skal gjøre en del om på det som har med kommunikasjon å gjøre. Bl.a. annet vil Norsk Golf komme i ny utgave og nettsidene legges om. Jeg vet ikke flere detaljer rundt dette, men kanskje noen andre vet mer?

Jens

over 15 år siden

Jens

Flott dersom ryktene er korrekte og endringene medfører større åpenhet. Hemmelighetskremmeriet som er rundt NGF for tiden er ihvertfall ødeleggende. Håper at nytt forbundstyre tar tak i dette og at man denne gang får en president med litt mer synlighet og handlekraft. Man kan ikke lage enkle mål for deretter å gjøre det motsatte uten at dette medfører konsekvenser.

Kanskje det nye forbundsstyret kan klare å få en "tydelig media- og kommunikasjonsstrategi og kommunisere aktivt med medlemmer og mediekanaler, samt gi oppdatert informasjon og oversikt over forbundets virksomhet, blant annet via tekst, bilder og levende bilder (multimedia)". Målet var ihvertfall greit men det manglet gjennomføringsevne.

Misfornøyd kontingent betale

over 15 år siden

Misfornøyd kontingent betale

Hovedsakene i dag på NGF's hjemmesider. Jeg tror NGF's ansatte må være på ferie eller avspaserer. Hva med Mariannes strålende prestasjon.

1. Tutta møter IOC
2. INNKALLING OG PÅMELDING TIL GOLFTINGET 2009
3. På lag med fremtidens golfstjerner!
4. Nytt NGF Nytt!
5. Titleist Tour Matchfinale

Vlad Tepes

over 15 år siden

Vlad Tepes

Golf er i ferd med å dø ut.
Denne idretten er på vei tilbake til sin vante anonyme plass der den alltid har vært i Norge.
Fra 15 til 5 år siden kom golf som en saftig fis inn i det norske idrettsbildet, men en fis lukter ikke evig.
Denne aristokratiske leken som bare tas seriøst i USA og et par land i østen passer ikke inn i den norske mentaliteten. Mange wannabees satset sparepengene sine på 90-tallet, men når inkompetente golfstyrer og et ubrukelig forbund ikke klarte å følge opp sprakk kvisa og etterlot seg ingenting......
Good bye golfbaner
Good bye golfspillere
You will never be missed and never remembered.

Buck Cherry

over 15 år siden

Buck Cherry

Skal si. NGF er på mange måter drevet på dugnad (dessverre) og mye blir deretter. Golfen vil aldri dø ut da helsegevinsten er veldig stor, og skadepotensialet lite.

Enig at de som vil satse innen dette er veldig overlatt til seg selv, og det er synd. Men, på en annen side, hvis du virkleig vil får du det nok til. Værre for jenter som vil drive med kombinert feks. De får ikke en gang lov samma hvor mye de vil.

Men, hvis Norge som nasjon ønsker at Norge skal bemerke seg utenfor skisporet bør vel noe skje, også i golf, men kanskje mest i media.

Jens

over 15 år siden

Jens

Jo mer kritikk mot NGF desto mindre informasjon fra NGF. Nå er det masse kritikk der ute og absolutt null informasjon. Dette henger sammen. I følge ryktebørsen skjer det masse der inne med uttakssamlinger uttak til landslag etc. Dette er info som bør legges ut på sidene, ellers blir det bare spekualsjoner og støy. Åpenhet er utrolig viktig i en medlemseid organisasjon. Uansett misnøyen forsvinner ikke med taushet.

HB

over 15 år siden

HB

De har nå fått med seg at Henrik er på PGA neste år.

Tja

over 15 år siden

Tja

Jeg tror ikke det er så ille; Vlad Tepes . Ikke good bay, men store endringer vil nok komme. Jeg tror klubbene har bitt seg sjøl i halen og i vinter og utover 2010/2011 vil vi miste en del klubber.
Tror ikke banene pløyes opp til sommeren, men kanskje i 2012 hvis det ikke skjer store endringer. (Bodø er kanskje først ute)

Alle dagens spillere har ikke anledning til å bruke nærmere kr 10000 på spillerettigheter. (medl.skap/greenfee i året) Muligens ca. 20-25000.

Det må spares, men hvor??????
I dag er det mosjonistene som betaler gildet, men de gidder ikke i det uendelige. Bare de som er mest entusiaster.

Jeg spår at medl.tallet vil bli på ca. kr 100000 31.12.2010. Muligens en liten tilbakegang også i år - 115.000 31122009

Holtsmark er inne på en løsning med lav medlemskontigent og greenfee for alle. Lar seg gjøre i tettbebygde strøk med stort potensiale, men kommer du 45-60 min. reise fra tOslo er ikke det mulig.
Klubben må være sikret ei inntekt på ca. 4-7 mill. tror jeg ellers kan man finne plogen.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Et av målene til NGF med en ny medieavtale er å gjøre forbundets nettside med undersider til den ledende golfportalen i Norge. Ny portal blir www.norskgolf.no som skal inneholde nyheter, informasjon og underholdning, og nettsidene skal være dagsaktuelle og følge golf i inn- og utland ifølge sakspapirene til Golftinget. Det er Sportmedia AS som skal sørge for at disse målene med hensyn til informasjon på nettet skal nås.

Med tanke på kvaliteten på NGF's nåværende nettsider kan det ikke være vanskelig å forbedre tilbudet, så vil fremtiden vise hva Sportmedia evner å få til.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Bra målsetting, men det vil nok ta tid å gjøre den til den ledende golfportalen!

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Betyr dette at dagens golferen.no, som er tilknyttet det utgående bladet Norsk golf fra, blir en konkurrent?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her