Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henrik Bjørnstad

tertit

over 15 år siden

tertit

Har HB spillefri i helga?

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Ja

Saparatonican Hubulikantinof

over 15 år siden

For nå, halvveis i 2dre runde ligger mange av spillerne som er like bak Bjørnstad på pengelista bra til. Med litt "uheldige" tilfeldigheter kan Bjørnstad rase mange plasser nedover på rankingen.
UT fra fjorårets pengestatistikk kan det se ut som HB bør sope inn minst 30 000 penger til for å være noenlunde trygg.
Jeg føler meg langt fra sikker på at HB klarer dette. Han har hatt en lei tendens til å snuble i siste hekken mange ganger.

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Syntes ikke det er noe godt tidspunkt å stå over en turnering.. Men han har jo vært med på mye i det siste. Blir meget skuffet hvis han ikke skulle klare det i år.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Har sagt det før og sier det igjen... Det var kun i fjor at man trengte godt over 200 000 dollar for å kvale til PGA. Alle andre år holdt det med litt over 200 000. Det spesielle i år er at Michael Sim har vunnet mange turneringer og dermed dratt med en god del penger. Derfor vil det i år holde med rundt 205 000 dollar. Det har Bjørnstad så og si klart ettersom han minimum får 3000 dollar NW Championship. Turneringen denne helgen har lite premiepenger i forhold til de siste turneringene. Synes det er helt riktig å stå over denne helgen.
klarer han en cut til så tror jeg han er bankers

KL

over 15 år siden

KL

Grensen er fullstendig avhengig av hvor på lista de som tar topplasseringene ut året er. Hvis spillerene fra #17-40 håver inn er Bjørnstad ferdig. Hvis derimot de foran han på lista eller de som er alt for langt bak tar topplasseringene har han allerede tjent nok.

over 15 år siden

Det ordna seg ganske bra, Mathias Grønberg trakk seg, og flere andre hakki-i-hæl kandidater gikk på trynet. Slik det ligger an etter 2 runder mister han bare 2 plasser. Og enda er det 2 runder igjen.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Falt bare en plass til 17.. Det gjør ingenting, hadde sikkert godt av en frihelg

c

over 15 år siden

c

På den andre siden:

- så tapte i hvert fall 2 lag fra de øverste divisjonen (snakker fotball nå) 3 "sikre" poeng i løpet av 5-6 minutter. Fra ledelse til tap.

- så var det en ren tilfeldighet at ikke konvolutten med søknaden gikk av sted i tide fra en viss herremann slik at det ikke ble PGA-spill det ene året...

og så videre...

En viss herremann med navn Murphy har laget en regel om dette og den har en tendens til å slå til når man minst ønsker det - spesielt når ting utsettes til siste liten. Da er det skikkelig dumt å ikke sikre seg 100% så tidlig som mulig.

Hva med noe så lite som en enkel svineinfluensa som slår til på fredag. Noenlunde recovery fra denne tar en uke - da er 2 helger med spill plutselig borte. Forbannelse, forbitrelse og stress slår til på den siste turneringen og cutten på den siste turneringen ryker og han er på Nationwide neste år også.... måtte gud forby men det er faktisk ikke mer som skal til.

Idioti og ikke bite tenna sammen og sikre fremtiden så tidlig som mulig når han nå har muligheter til det, er min mening.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Det ser ut til at grensen flytter seg med noen tusenlapper for hver turnering så dette tror jeg allerede er i boks.

Klumpfot

over 15 år siden

Klumpfot

c: Det kan hende det er akkurat det han gjør. Han lader opp. Man kan ikke spille golf når batteriene er tom og man er sliten. Da ødelegger man helgen etter også. Er fyren sliten er det nok lurt å trene istedet. Jeg tipper Henrik kjenner kroppen sin bedre enn deg - men kanskje jeg tar feil ...

Kubein

over 15 år siden

Kubein

c: du kan ikke sammenligne fotball og golf.

Har full forståelse for at Bjørnstad tok seg fri denne helgen. Føler man seg mentalt sliten så klarer man ikke å prestere på topp.
Pengepremiene var også veldig mye lavere enn de blir senere i sesongen. Tipper han har hatt godt av en frihelg og stiller uthvilt og fresch på torsdag.
Pengepremien på denne turneringen er nesten dobbelt så stor som på turneringen denne helgen....

Rune.

over 15 år siden

Rune.

c: "og cutten på den siste turneringen ryker "

Det er ingen cut på siste turnering.

c

over 15 år siden

c

Jeg sammenligner ikke fotball og golf - jeg sammenligner resultatetene og konsekvensen med å snuble på målstreken. Eneten klarer du det ikke eller så klarer du det ikke. I fotball er det tross alt uavgjort - det finnes ikke i golf.

Beklager at jeg har erfart Murphys lov på linje med andre. Det er bare det at ett år spilte han poker i stedet for å delta i en eller annen turnering på slutten, ett annet år røk PGA på grunn av ett brev som ikke ble sendt, putting er ikke nødvendig å trene på og nå tar han frihelg før kortet er 100% sikkert.

Hvis det ikke er cut på siste turnering så er det likt for alle og hvis det ikke er cut på siste turnering så er det cut på PGA - enten spiller han eller så spiller han ikke, det kommer an på hvordan han har gjort det i år, det er cutten og hovedsaken.

Hvorfor ikke spille EN helg til og sikre seg kortet? og deretter ta fri når alt er i boks????? det skjønner jeg ikke og har heller ingen sans for. Beklager men sånn er det og så trett er det ingen som er.......

Det mye du ikke skjønner c

over 15 år siden

Det mye du ikke skjønner c

særlig når det gjelder golf...

Bobby Peru

over 15 år siden

Bobby Peru

"konvolutten med søknaden gikk av sted i tide fra en viss herremann slik at det ikke ble PGA-spill "

Det var søknaden til Q-shool. Google det, så får du litt info om hvor lett det er å komme seg fra Q-shool til PGA touren ;-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg vil anta at kvalitet er viktigere enn kvantitet. Henrik kan selvfølgelig spille alle turneringene, ha ingen dager fri, gå dritlei, miste motivasjonen og misse cuten på alle sammen.

Eller han kan planlegge ut fra hva han selv synes er best, ta fri med jevne mellomrom, lade batteriene og forhåpentligvis levere varene når han skal.

Bedre med tre runder på tiendeplass enn ti runder utenfor cutten.

Du skal være jævlig glad i å spille for ikke å gå tom med firedagersturneringer hver uke, alltid på reisefot, trening og proams dag ut og dag inn.

Gunder

over 15 år siden

Gunder

Hvis jeg hadde vært i Henriks situasjon så hadde jeg kanskje spilt turneringa. Også kan det hende jeg hadde latt vær hvis jeg trodde jeg fikk mer ut av å lade opp. Det er vel egentlig så enkelt at mannen selv bestemmer hva han tror er best :)

c

over 15 år siden

c

For å si det sånn så var det en viss konvolutt som ikke ble sendt og konsekvensen var at det ikke ble Q-shuul - jeg tror faktisk ikke at det var q-shuul som var målet den gang. Jeg er relativt sikker på at målet var PGA og ikke Q-shuul. Hvis ikke HB hadde noe tro på at han kunne klare Q-shuul så var det jo like greit at ikke konvolutten ble sendt, men måler var spill på PGA og ingen ting annet og der spilte han ikke.

Greit GB hvis det er 2 alternativer hvor det ene er som du sier:
spille alle turneringene, ha ingen dager fri, gå dritlei, miste motivasjonen og misse cuten på alle sammen.

eller å satse alt på siste turneringen når han har hatt 3 uker ferie å få en tiendeplass og skli inn på PGA med flagget til tops.

Da er vi faktisk enige. Det kan også godt hende at den planen han har nå vil fungere.

MEN jeg tror han hadde fått igjen mangfoldige ganger dersom han hadde engasert en klovn, eller en motivator eller kona eller hva som skal til for å holde oppe konsentrasjoenen og fokus på det eneste ene som han burde være opptatt av nå sikre PGA kortene for neste år og så ta ferie når alle de andre konkurentene tar ferie.

Å ta fri nå med en nagende følelse av at dette er noe jeg egentlig ikke burde gjøre er like godt som ingen ferie. Hvis ferien er for å få på plass svingen og trene og perfeksjonere seg til de siste turneringene så gjør han det rette men å ta ferie nå for å "lade opp" har ingen hensikt - tror jeg.....

Klart mannen bestemmer selv hva han gjør men man trenger ikke være enig i disposisjonene og fremtiden vil vise om han gjør rett.....

lloyd

over 15 år siden

lloyd

spar oss c... hold deg til noe du har peiling på.. nå er du ute og sykler på den tynne isen på jordet

Kubein

over 15 år siden

Kubein

c... Hehe, håper du ikke er så dum som du virker som

c

over 15 år siden

c

Det var ikke mye sak der....

Når man ikke kan argumentere på sak så angriper man person - da er nivået på nedandertalnivå og nok kanskje litt fornærmende også for dem slik historien forklarer dem.... synd på dere stakkarer...

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Det er vel ikke mange som har spilt flere turneringer på Nationwide enn HB i år. Sånn sett så har han sikkert tøyd strikken langt nok, og når så cut-missen kommer så virker det klokt å ta seg en pause.

Dette vet HB best, og vi kan synse så mye vi vil, men jeg stoler på at han gjør det han mener gir ham best sjanse for PGA-spill neste år. For det er vel tross alt for Henrik Bjørnstad at det er viktigst at Henrik Bjørnstad kvalifiserer seg.

Hacker

over 15 år siden

Hacker

c jeg var litt enig med deg i fjor når Henrik spilte så få turneringer og tok fri for ditt og datt, men nå har han faktisk spilt tilnærmet flest turneringer på NW!

Da blir det bare dumt å kritisere han for å ikke spille EN turnering. Han har vært litt ute av det nå siste to ukene, med MC. Da er greit å lade batteriene, trene på det som ikke sitter, og komme sterkere tilbake!

Dessuten har han kvalifisert seg allerede.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Beklager C, men at du tar til deg alle de påståtte person-angrepene fra anonyme er vel mer ditt problem enn andres.

Dine surmagete forsøk på å vite hva som er bra for Henrik Bjørnstad er dessverre ikke særlig realistiske.

Du prøver til og med å påstå at du og Gunnar Bull er enige, mens faktumet er at du kun ser disse tingene i svart/hvitt.

Hvis Henrik er nedfor eller sliten, eller prioriterer trening for å være bedre forberedt til neste fordi han ikke føler han er i stand til å prestere denne helgen så er det 100% riktig å stå over.

Det å kunne ta et slikt valg viser styrke og intelligens.
Det er ikke smart å brenne ut, og med det antallet turneringer som Henrik har spilt i år, så er det helt sikkert smart av han å ta en pause før innspurten nå.

å påstå at ingen kan bli så sliten vet vel strengt tatt ikke du noe som helst om.
Arrogant og usympatisk påstand, og når du da blir sutrete for at noen flyr på deg for dette, så gjør vel ikke det saken noe bedre heller.

Kabel

over 15 år siden

Kabel

C.."da er nivået på nedandertalnivå"

Vet ikke om du er den rette til å uttale deg om forskjellige nivåer

c

over 15 år siden

c

Yngve Her er det visst ingen som ser annet enn sort / hvitt. Enten er man nesegrus beundrer av alt som foregå eller så er man visst i mot alt som foregår.

Det er visst ikke tillatt å ha egne meninger sog å se saken fra ett annet synspunkt enn den store saueflokken.

Jeg regner med at HB gjør sitt uten å ta hensyn til det som diskuteres her på forumet så jeg tror vi kan snakke relativt fritt mht konsekvenser for HB. Det virker faktisk som om enkelte blir fornærmet på HB sine vegner og tror HB sitter og tar beslutninger ut fra det som skrives her på forumet og derfor skal drepe alle motargumenter. Regn med at det gjør han ikke så diskuter sak og slutt med å være fornærmet.

Nedandertal er vel når dere går til personangrep som du driver på med - skal vi kalle det fjortisnivå heller - det er kanskje me treffende

lloyd

over 15 år siden

lloyd

ingen spillere spiller turneringer sammenhengende hver uke i 3 måneder (som avslutningsprogrammet til NW er..)... det er ikke c oppegående nok til å forstå..

Henrik har tydeligvis planlagt å ta seg fri den uken det er minst penger i potten, slik at utslagene totalt blir minst mulig på sammenlagten.. det viser at han er erfaren og vet hva han driver med.

De eneste som har erfaring og peiling på hvordan ting skal gjøres er spillerne selv.. forumdebattanter, golfforbund og andre har ikke snøring på proffgolf

c

over 15 år siden

c

Da har du ikke lest det som er skrevet, å slenge med påstander uten å evne å lese det som er skrevet blir jo litt dumt.

Jeg kan ikke helt se den store forskjellen - har du holdt ut 3 måneder så klarer du 3 og en halv måned for å sikre 100% hvis det er nødvendig - tar jeg ikke feil så er det en turn. om 2 uker med samme premiepotten som denne helga...

...men har man ikke snøring så har man ikke snøring - regner med at det også gjelder IIoyd og da skjønner jeg ikke helt hvorfor du uttaler deg (du er ikke helproff du, er du?:-)

lloyd

over 15 år siden

lloyd

det vet du ingenting om ;)

poenget var at det er ingen som har holdt ut i 3 mnd... det er turneringer på Nationwide HVER uke fra slutten av juli til slutten av oktober.. ingen spiller alle sammen....

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

c mener at det er "idioti" (som han selv skriver) av Henrik Bjørnstad å stå over en turnering på Nationwide før kortet er 100 % sikkert.

Det er vel ikke så rart om noen oppfatter dette som "besserwisser" oppførsel. c mener implisitt at han er i bedre stand til å vurdere hvor sliten HB er, hvilke turneringer han bør spille osv enn HB selv.

Nei c, det er ikke saueflokk-mentalitet å tro at HB er i bedre stand enn deg til å vurdere hvordan han skal legge opp sitt eget løp for å lykkes med å kvale inn.

Den motsatte påstanden viser hvor håpløs uttalelsen til c er: "Jeg tror c vet bedre hvordan Henrik Bjørnstad skal legge opp sitt turneringsprogram, enn Henrik Bjørnstad gjør selv".

c er den nye Koll!

c

over 15 år siden

c

Res - ut av mange innlegg så klarer du å trekke ut ett ord som du driver harsellas med. Reaksjonene til alle med mangel på arumentasjon på sak sier bare en ting - at dere er redd for at det skal gå dritt i år igjen. Jeg håper ikke det.
Din siste kommentar kan jeg forstå kan komme dersom du er en liten drittsekk på 14- jeg trodde du var noe bedre.... så feil man kan ta...

En annen sak er spørsmålet om hvorfor det er så vanskelig å diskutere sak - er dere bare en gjeng med 14 åringer som ikke evner å ta en diskusjon med en som ikke er enig med dere uten at dere må komme med uttalelser som bare er ute på å lage en dårlig stemning. Hvis ikke alle er enige så skal dere på død og liv slenge dritt.
Hva er hensikten med det? Hvis ikke dere er enige så må det da være mulig å diskutere saken og ha en diskusjon om saken uten å oppføre seg som om dere skulle være fjortiser hele gjengen. trist synes jeg.....
Det burde være muig å være enigeom å være uenig og så ferdig med det - er det virkelig sånn at når man ikke er enig så er man idiot?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

c, det er vel strengt tatt du som bruker begrep som "skikkelig dumt" og "idioti" når du karakteriserer Bjørnstads valg om å stå over en turnering.

Når du først skriver at en handling er "skikkelig dum" og "idioti" så vil jeg automatisk anta at du dermed mener at den motsatte/en annen handling er bedre. Altså at det beste for Bjørnstad hadde vært om han hadde gjort som du mener (eller noe i nærheten av det), og igjen at du dermed mener at du vet bedre enn bjørnstad hva som er best for bjørnstad. Du må gjerne påpeke hull i denne logikken hvis du mener det er det. Det kan til og med hende at du har rett, men jeg har likevel såpass respekt for bjørnstads evne til å vurdere sin egen tilstand og situasjon at jeg stoler på at han i større grad enn deg vet å treffe de rette valgene.

Videre følger du opp med å karakterisere meg som en drittsekk, og alle som er uenig med deg som fjortiser. I samme åndedrag etterlyser du evnen til å diskutere sak og ikke person. Ser du noen konflikt i denne type argumentasjon?

Jeg leser det du skriver, og jeg foreslår at det er på tide at du også leser det du selv skriver.

c

over 15 år siden

c

Jess jeg har en mening om HBs valg av pause og det tror jeg faktisk at jeg har lov til å ha. Det er det jeg har argumentert med og det har jeg begrunnet hvorfor jeg mener i flere innlegg. Du kan mene det motsatte så mye du vil. Vi kan være uenige og det bør også være helt greit. At HB gjør som han vil uavhengig av hva vi skriver her bør være en selvfølge.

Kanskje du skal forsøke å lese mer enn første linje før du kommenterer - det er litt avslørende når du bare klarer å lese første linje og ikke klarer mer enn det.

og
Nei jeg kaller ikke de som er enige med med som fjortiser - les om igjen hvis du evner det.

Det er jo tydelig at du tolker mitt utsagn til at siden du ikke anser deg selv som en fjortis så må du være en drittsekk og der ser det ut til at vi begynner å bli litt enige - makan til ordkløyveri du presterer skal ma lete lenge etter...

c

over 15 år siden

c

Det var uenig det skulle stått:
Heller ikke de som er uenige kaller jeg fjortiser - men de som kommer med diverse enlinjers Kubeinutsagn er jo ganske fjortis...

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Hvis ingen forstår det man skriver så kan det være en god idè å se på sine egne formuleringer:

Du skriver:
"Din siste kommentar kan jeg forstå kan komme dersom du er en liten drittsekk på 14- jeg trodde du var noe bedre.... så feil man kan ta..."

Les det du skriver her. Jeg skal "walk you through it". Du mener at min siste kommentar, altså den om at du er den nye koll, bare kan komme fra en drittsekk på 14. Altså for å kunne skrive kommentaren "c er den nye koll" så mener du at man må være en drittsekk på 14. OK?

Du trodde at jeg var noe bedre, mao. du trodde/antok at jeg var noe bedre enn en drittsekk på 14, men konkluderer rett etterpå med at du tok feil. Altså at du tok feil angående at jeg var noe bedre enn en drittsekk på 14. Din konklusjon er altså at jeg er en drittsekk på 14.

Så ja, jeg tolket feil fordi jeg trodde at jeg enten var fjortis eller drittsekk. Det viser seg at du har konkludert med at jeg faktisk er begge deler.

Synes du sånne utsagn er i tråd med din kritikk av personkarakteristikk, eller synes du det er paradoksalt at du betegner folk som drittsekk på 14 samtidig som du oppfordrer folk til å diskutere sak og ikke person?

Igjen, vis meg gjerne hvor jeg tolker dine utsagn feil. Sålangt har jeg ikke forstått det. Når du i tillegg igjen faktisk velger å antyde at jeg er en drittsekk så blir jeg ikke veldig imponert.

Når det gjelder saken, så er du i din fulle rett til å mene at HB burde spille alle turneringer. Jeg ville nok valgt å ikke betegne det som "idioti" og "skikkelig dumt". Hvis du likevel bruker disse karakteristikkene, så må du også tåle å bli tatt for det.

Naprapatimus

over 15 år siden

Naprapatimus

Hvorfor bråker vi over hva Henrik Bjørnstad gjør ? Det betemmer han vel selv.
Hvorfor gidder "c" å bry seg oppi om andre spiller golfturnering eller ikke?
Men kvalmeste kommentatoren her inne er Gunnar Bull(shit) som år etter år støtter opp under alle og enhver som sitter lit høye på greinene. Forsvarer HB, MT, ETJ, Miklagard og miserable Holtsmark uansett hvor elendig det står til. Lurer på hvordan Gunnar er på jobben? Slikker sikkert sjefene sine så mye i ræva at han har bæsj på tunga hele dagen.

Marve

over 15 år siden

Marve

Takk res! Godt å se at det er flere enn meg som reagerer på C`s håpløse argumentasjonstenikk. Skal skyte med grovskyts selv, men sier noen noe som helst til han, dukker fjortis og drittsekk opp. Selvinnsikt var det noe som het. Det kunne vært fint å lære om....

Apropos saken: jeg tror - min personlige mening, ingen fasit - at Henrik er den av oss som er best skikket til å ta en avgjørelse. Litt fordi han har etstøtteapparat rundt seg som plukker opp Henrks signaler bedre enn oss, men mest fordi han kjenner kroppen sin bedre enn det vi gjør. At han trolig er sikret kortet allerede gjør meg enda sikrere i at han velger rett denne gangen. Slik jeg ser det, viser Henrik modenhet og selvsikkerhet når han tar et slikt valg.

Så kan pessimistene med skylapper fortsette å mene det er feil. Regner med en uttalelse i gaten: "beklager, jeg tok feil" fra C når kortet er sikret. Samtidig virker det ganske fjernt å se noen beklagelse fra en som mener han kan skrive hva han vil - uten å få høre noe tilbake....

BTW C: jeg byttet nick fordi jeg har passordreservert mitt gamle nick og kommer ikke på passordet. Ikke er jeg inne her ofte nok til å finne ut av passordet heller.

marve

over 15 år siden

marve

Skulle selvfølgelig være skikket til å ta en riktig avgjørelse....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Naprapatimus: Den skjønte jeg ikke.

Men for sikkerhets skyld så kan jeg godt innrømme at alt er min feil.

brucew

over 15 år siden

brucew

For en opphenting, må si dagens runde står i sterk kontrast til hva som ble presentert i går.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Gratulerer Henrik!DU er kongen

Hacker

over 15 år siden

Hacker

C er en taper, det er alt jeg gidder å si om det.

Bjørnstad derimot herjer, for en annenrunde med kniven på strupen!
Utrolig bra, gratulerer med kortet!

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

C,

personangrep er noe som kommer fra en person/anonym til en person(ikke anonym).

Når du skriver som C, så kan du også skrive som hvem som helst, og for alt jeg vet, kan du være alle nickene som deltar i denne debatten, utenom meg selv.

At du tar deg nær av at folk synes du er en kranglefant og en påståelig gjøk fordi du ikke evner å se at folk trenger hvile i et turneringsprogram er jo ditt problem.
det er ingen andre her som har påstått noe så bastant som deg i denne saken, og hvis du da mener du bør gå fri for uttalelsen din, og ikke mener den behøver å kommenteres, så skjønner jeg i grunn ikke hvorfor du gidder å skrive på et forum hvor ting diskuteres og både sak og nicks er i sentrum for diskusjonene.

Hvis du seriøst svarer at du ikke trodde dette ville medføre kommentarer, som igjen medfører denne latterlige krangelen basert på ditt latterlige utspill om at folk ikke blir slitne av å reise USA rundt og spille 4 dager på rad over en periode på 3 måneder, ja da konkluderer jeg bare med at du er et troll.
Da er du et troll som enten ljuger for å få sympati, eller som skriver for å skape mørk stemning og høy temperatur, noe som forsåvidt hadde vært greit om det lå noe fornuftig bak påstandene dine.

Men, på den annen side, så kan jo jeg også være det, for uten dette innlegget så ville det jo ikke kommet respons heller......

skjønner du?

c

over 15 år siden

c

Litt adspredelse på jobben er jo bare gøy. Her har jo selveste Yngve latt seg rive med - ikke det at det er noe nytt ---

By the way - når sa jeg at man ikke blir litt trett av å reise 3 måneder på tour?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Jeg vil forøvrig beklage at jeg sammenlignet "c" med "koll". Det var ufint gjort av meg. Håper den ekte koll kan tilgi meg for den grove fornærmelsen han ble utsatt for.

Marve

over 15 år siden

Marve

C sa vel egentlig at ingen blir SÅ trett at de ikke orker èn helg til. Det har han lov til å mene og er ikke det samme som å mene at man ikke blir sliten:) Det er vel heller omtalen om folk som er uenige med han som er håpløs og C har sikkert tatt det til etterretning og kommer styrket ut av det:) Hans siste innlegg viser jo at han ikke sparker i alle retninger og han skriver vel nesten at det er litt humor på jobb:)

Henrik er klar for pga nå. Ikke at han ikke var det før helgen, men nå er det i boks:)

R8

over 15 år siden

R8

C er jo bannlyst på golfsiden.no.Kan du ikke bare ta han vekk herfa også Gunder ??

c

over 15 år siden

c

Basert på hvilket innlegg R8? Si hvilket innlegg som er over streken? Litt uenig med en del ja men...

- c er for øvrig ikke bannlyst på Golfsiden - lang i fra - han blir rediget litt og tuklet med, men ikke noe annet......

Sitter fast i myra...

over 15 år siden

Sitter fast i myra...

Det er bare sååå gøy å se at enkelte blir sååå provosert over andre sine innlegg.
Jeg prøvde å være seriøs her for 5-6 år siden, men det nyttet ikke, og jeg gidder ikke engasjere meg i intetsigende debatter med folk hvis meninger han null betydning utenfor denne lille scangolf-familien.
Siste årene har jeg klikket meg inn ca 1 gang i måneden bare for å riste på hodet over at de samme få personene fortsatt krangler om de samme meningsløse tingene.
Er det ikke på tide for Yngve, GunnarB, C, og dere andre tenåringer i langt oppi årene kommer dere videre i livet.
La kranglinga ligge. Det skal ikke så mye til for å skjønne at sånne som koll og C bare er ute etter å erte sånne som Yngve og GB, men de to sistnevnte har tydeligvis hodene sine så langt inni tåka at de ikke lukter lunta og smeller ivei hver gang.
Get a life.
Hilsen .

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hvis jeg syntes det var såååå gøy, så ville jeg jaggu gått inn her oftere enn en gang i måneden :-)

snappy

over 15 år siden

snappy

Liker å bli litt provosert jeg. Jeg liker å provosere litt også, og jeg liker å høre andre sin mening på ting selv om de fleste setter ting helt på spissen. De samme gjør jeg.

Dette er bra underholdning

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig snappy. Så lenge vi liker det, er det selvfølgelig god underholdning.

Og bare et pluss å bli "analysert" av folk som kun har sine egne rammer som referanse, og ikke skjønner at de bare analyserer seg selv.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Personlig blir jeg nok ikke så grådig provosert, men synes det er interessant å se at en del mennesker blir provosert av at det diskuteres ting som i deres øyne er meningsløse.

Det sier vel litt om han som sitter fast i myra når han leser og tråler seg gjennom tråder hver måned bare for å ha noe å riste på hodet for.....

når det gjelder den gode c, så lurer jeg litt på hva som plager deg når du i det ene øyeblikket påstår at du blir utsatt for personangrep, mens i det neste øyeblikk, så skriver du dette:
"c (03.10.09 kl. 11:12)
Litt adspredelse på jobben er jo bare gøy. Her har jo selveste Yngve latt seg rive med - ikke det at det er noe nytt ---"

Hva er hensikten bak dette innlegget egentlig? Ser du så opp til meg at du kaller meg selveste?
Det var jo helt på kanten av rørende faktisk...

c

over 15 år siden

c

En gang i denne linken har jeg definert innlegg som "personangrep" - nemlig IIoyd og Kubeinet sine innlegg den 28.

Etter det var det tid for Yngve sin inntreden --- litt over klokka 07 den 29 du er enten er en svært morragretten type eller ganske langsint og trekker med deg mye gammelt grums fra tidligere diskusjoner. Det er jo en total avsporing du utfører, kanskje du skulle forsøke å ikke trekke med deg så mye gammalt grums og heller prøve å komme over dine nedturer. Det er jo bare ett forum Jeg ser ikke opp til deg nei langt fra synes heller litt synd på deg stakkar.
Jeg har ikke sjekket svært nøye, men har du i det hele tatt nevnt saken om det var lurt eller ikke å utsette sikringen av PGA spill neste år? Og du snakker om MYR???!

Når det gjelder ressen har heller ikke du utmerket deg mht sak etter ditt innlegg den 28 kl 2248 - ensidig angrep, dritt og ordkløveri....... jeg hadde nok en liten sleiv til han i forbindelse med koll- kommentaren hans - når jeg ser reaksjonen satt den visst godt - og den er fortsatt like fortjent spesiellt slik dette har utviklet seg.. Du kommer nok over det en dag...

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Bjørnstad -2 etter 5. Looking good.. PGA kortet er i boks

Nielspiels

over 15 år siden

Nielspiels

Aagolf reinkarnert? c er possessed?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

c, det du kaller "ensidig angrep, dritt og ordkløyveri" fra min side, er vel bedre kjent som "modus ponens" innenfor logikk.

Det kan virke som du prøver å gi en beskrivelse av forum-verden der du sitter på toppen og fordeler dommer over hva folk kan skrive og ikke skrive, at alle blir fornærmet av dine velrettede spark, som du skriver for å more deg selv. Skulle du selv skrive noe som går under kategorien "personangrep" eller andre forbrytelser du har beskyldt andre for å begå, så gjør du selvfølgelig dette i fullt overlegg for å more deg over at vi alle går i fella og tar oss nær av det du sier fordi vi er dumme og lettlurte.

Jeg vet ikke jeg, men det KAN jo hende at verden ikke er helt sånn. Jeg regner forøvrig med at du ikke furter over Koll-sammenligningen, med tanke på at dette kun er litt morsom adspredelse.

c

over 15 år siden

c

Jeg har vel i grunnen hatt nok med å forsvare det jeg har sagt mot blandt annet dine surrete angrep og påstander.

Ufattelig at en med så mye kunnskap innen logikk (hvem har du hjelp av?) klarer å lire av seg så mye saksløst som det du klarer. Når kom det annet enn dritt ut av deg? Kan du eller noen andre finne siste innlegg du hadde som ikke gikk ut på "å ta C" eller å oppfordre til dette som "c er den nye Koll" - du er jo ett oppkomme.

Kanskje en som leser litt oppover i tråden med andre øyne enn dine ikke er helt enig med deg heller. Nå har du jo en flokk rundt deg som ikke helt teller i denne sammenhengen -----

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Du får finne noen uhildete personer som kan lese tråden du da vettu c, eller finn deg et nytt nick og vær enig med deg selv evt.

Jeg får si det som en annen litt lenger opp i tråden sa: "du kommer nok over det en dag"

Marve

over 15 år siden

Marve

Hahahaha. Den likte jeg res:D To gode poenger:D

Wasting words on lower cases and capitals...

c

over 15 år siden

c

Mer dritt fra res ----

R8

over 15 år siden

R8

Herlig. Bjørnstad rykket en plass opp !! Etter helgens turening.

c

over 15 år siden

c

Det er bra det går veien

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Kun 3 turneringer igjen. 2 vanlige og NW tour champ (kun 60 beste)..kan ikke forstå annet enn at Henrik er klar for Pga neste år. Kanon!

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Kval-grensa spratt opp med 10K denne helga, men tok bare inn 5K på Bjørnstad. Den må i snitt øke 20 K de siste tre turneringene for at HB skal være utenfor gitt at han kommer på siste plass i den siste turneringen.

Dette går veien, og snart er det bare å abonnere på Shot-tracker igjen! Glede seg, og farvel natte-søvn.

i15

over 15 år siden

i15

Ja nå er det ingen tvil. Henrik er på PGA neste år. Alt annet er like teoretisk som at fotballandslaget skal kvalifisere seg til VM.
Forøvrig er jeg MEKTIG IMPONERT av Jerod Turner som hoppet fra 150ende plass opp på plassen bak Bjørnstad og også sikret seg plass hovedsaklig vha en eneste turnering.

lk

over 15 år siden

lk

Har troen på at Henrik kan klare seg bra på PGA touren neste år hvis det stemmer det han sier om at han ikke lar seg stresse så lett lengre og ikke føler at han må være aggressiv hele tiden. Forventer så klart ikke like mange topplasseringer som i år, men vil tippe at han spiller steady og kommer greit innenfor de 125 som beholder kortet.

Gleder meg til å følge med på nettet og kanskje få et glimt av og til å Viasat Golf :)

(tar så klart forbehold om at han klarer kortet, men er nok mye som må gå galt hvis det ikke skal gå).

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Best thing Henrik ever did was getting himself a woman he loves and a kid to relax with when he is home.

The last time he was touring on the PGA he did not have that. With all the creche facilities etc for families on the PGA they should have a great couple of years. Great to read his blog this year compared to a couple of years ago when he seemed lonely.

Good luck to Norway's greatest golf player. To qualify for the PGA once is amazing to do it twice is unreal when you think where he learnt to play golf.

Good luck Henrik and Camilla....and the small one.

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Stort bilde av HB på pgatour.com/h

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Henrik Bjornstad. The pride of Norway has been my bread and butter this season, and I'm in serious need of a bounce-back week after three MCs last week (not to mention taunts from Mobley). Bjornstad is still holding strong after a red-hot August; he has missed just three cuts since the middle of April, and he has all but secured his TOUR card. Henrik did miss the cut here last season, but he tied for sixth in '07.

Artig å lese! Gleder meg til neste år

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Do you know the greatest thing about Henrik? Here is a guy that just not given up on his dream.

He refused to give up when many would have. The guy should be cheered just for the fact he puts his nose out there and refuses to die.

His example could be used in all Management books about "what doesn't kill you will just make you stronger."

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her