Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Thorp -8

mikkelrev

over 15 år siden

mikkelrev

knallstart på kvalet !

Adam

over 15 år siden

Adam

Tre runder igjen...

Sture Serviettnegl

over 15 år siden

Sture Serviettnegl

Thorp er for dårlig. Han burde vært snekker så kunne han snekret seg rundt i åser og berg. Den dagen Thorp kvalifiserer seg skal jeg kjøpe en pakke med bleier. Jeg skal sette den i skapet, men aldri åpne den. Tenk så sykt irriterende.
Nå må jeg gå ut for å kjøpe blyantspisser.

Zin

over 15 år siden

Zin

Jeg er så lei av sånne oppgulp om norske spillere.. Hvorfor gleder man seg ikke over gode runder av våre norske spillere??

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Det er vel pga misunnelse vil jeg anta. Velkjent greie i Norge.

Zin

over 15 år siden

Zin

Men det er liksom sånn f.eks: Jeg er JAL fan, men jeg unner ikke Thorp, kristiansen osv en god turnering. Jeg forstår at alle har sin favoritt, men jeg føler det er viktig å støtte alle de norske spillerne. Bjørnstad er ikke min favoritt, men jeg krysser alt som er for at han lykkes og kvaller i US.. Synes bare innstillingen til debatanter her er merkelig..

Jeg håper Thorp fortsetter bra og at Aronsen, Kristiansen, Nilbrink og de andre i aksjon spiller seg opp.. Vi trenger mange gode spillere i Norge, det vil gjøre det lettere for yngre spillere å se de eldre til en viss grad lykkes...

snappy

over 15 år siden

snappy

Thorp er ikke yndlingspilleren min, det er HB.

Men det er svært gøy når Thorp spiler bra og lykkes. Jeg håper alle klarer det, men klarer noen av de som er med kvallet. Ja da blir jeg glad.

Jeg husker gleden jeg hadde da Thorp spilte fletta av mange av de kjente navnene i The Open.

Good luck alle sammen

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Norges soleklart beste golfspiller, Henrik Bjørnstad er min favoritt. Å "holde" med noen annen blir som å holde med et lag i 4-5 divisjon når man kan holde med et lag fra Eliteserien.....

Men jeg håper alle norske gjør det bra i kvalikken. Men det er stor forskjell på PGA og Europatouren...langt fra samma status. Bjørnstad følger jeg nesten hvert eneste slag, men Tage og JAL og de andre på Europatouren sjekker jeg etter spilt runde

herrtommy

over 15 år siden

herrtommy

Nå ble jeg flau...

Spilleren jeg holder med er ikke topp 35 på verdens-rankingen engang! Han er faktisk langt nede på 38.plass! Tenke seg til, her holder jeg med Jimenéz når jeg kunne holdt med Tiger. Stor bommert av meg, jeg skal bytte favorittspiller sporenstreks og ikke falle i samme fella igjen.

Jeg viste ikke at man måtte holde med lag i elitedivisjonen... Sorry kompis som spiller i 5. divisjon, men jeg kan ikke heie på laget ditt lenger.

Zin

over 15 år siden

Zin

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke holder med Norges golfere! Det er viktig for Bjørnstad også at han ikke på sikt er alene.. Man ser jo hvor mange ganger han har sluttet!!

snappy

over 15 år siden

snappy

herrtommy:

Vel, du trenger vel ikke være flau av det. Men det var nok ikke slik Kubein mente det. Her er det vel snakk om å holde med en som spiller Gataway tour fremfor en på PGA tour.

Jeg er i samme situasjon som Kubein. Min favoritt er HB, og sjekker hvert slag han slår. Mens med JAL og Tage er det etter spilt runde, eller på fredagskvelden der jeg håper at de har klart Cutten.

Jeg er mest oppmerksom på de spillerne som er best, og spiller best. I år har det vært HB. Men min overall favoritt er Lee Westwood. Men det er Tiger Woods jeg liker best å se på, og jeg håper alltid at han vinner dersom ikke HB eller Lee Westwood kan vinne.

Flaut

over 15 år siden

Flaut

Mulig det er mye ironi her , men generelt er det flaut å lese det som mange skriver her inne, hva er det som er så vanskelig med en saklig formulering rundt den enkelte tråd. Det at folk er uenig er jo det som skaper en god debatt, men når det bare er tull og tøys og sure oppgulp blir det rett og slett flaut.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Leder fortsatt etter nok en god runde...har vel 7 slag å gå på, så dette bør han klare...

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

tja tja 74 i dag, ikke overraskende. Thorp kan gjøre gode runder, men mangler stabiliteten.
Samtidig er han (eller har vært) en overlegen snørrunge, som delvis fortjener smellen han har gått på.

Sier ikke dette fordi jeg er en sjalu golfer. Jeg har aldri hatt ambisjoner om å satse på golf og begynte å spille sent i livet. Man maler sin egen mølle!

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Sikkert ikke grunnet sjalusi, pinlig er det uansett.

Marius er så godt som klar for neste steg, nå blir det vanskeligere.

Stian L

over 15 år siden

Stian L

Liker at Golfer 1 kaller Marius en snørrunge? Kjenner du Marius kanskje??
Kult når folk som ikke kjenner en person uttaler seg i et debattforum!
Marius klarer det nå:=) 74 idag var helt ok, tøffe forhold utifra hva jeg har forstått.. I delt ledelse og lederball i morgen:=) Jævlig bra Marius!!!! Du tar dem i morra:D

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Snart er det din tur Stian....

:)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg blir ganske matt når anonyme debattanter slenger ut påstander om at Marius er "en overlegen snørrunge, som delvis fortjener smellen han har gått på."

Nå kjenner Stian garantert Marius bedre enn meg, men de gangene jeg har møtt Marius har han definitivt ikke fremstått som en overlegen snørrunge.

TM

over 15 år siden

TM

Marius er en godgutt! Opplest og vedtatt! De som sier noe annet kan ikke ha vært i nærheten av ham.

Zin

over 15 år siden

Zin

Slenger meg på den.. knallgutt.. Man må kunne sette høye krav til seg selv for å lykkes..

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Thorp på 2 plass og soleklart videre til neste steg

berge

over 15 år siden

berge

følte eg måtte bare sei någe for alle dåkk så bare hive ut ting så dåkk ikke kan så mye om!

har spelt med marius utallige ganger på alt fra juniorturneringen til nm og herreturneringer!

marius er en fin og god gutt, men de runden jeg har spilt med han har han vært veldig overlegen i personlighet og ekstremt sutrete! det vet jeg at det faktisk er mange andre som synes og som kjenner han kansje bedre enn meg også!

Pølse med brød

over 15 år siden

Pølse med brød

Jeg har også fulgt han tett i perioder og det du kaller overlegenhet på banene vil jeg kalle selvtillit. I perioden han spilte meget bra hadde han veldig høy selvtillit og dette er en veldig stor del av golf som spilles mye med hue.

Sutringen som jeg også kan bekrefte kommer neppe av at han er en søplegutt, men at han ikke er moden nok på banen. Fremgangen gikk for fort og han fikk for sent motgang. Når han fikk det var det uventet for han og han har ikke lært seg å takle dette enda. Når han lærer seg å takle dette bedre, oppføre seg som en proff vil han levere bedre også.

Særlig iriterende synes jeg det er når han sutrer over misses putt gang på gang, og han veldig godt vet at det er tekniske feil som ligger bak. Slutt å fokuserer på greenen og dagsformen og alt annet bulls...og gjør noe med teknikken!

berge

over 15 år siden

berge

det jeg vil si er ikke at han er en søppelgutt men sånn som du sier at han er veldig umoden til tider! og dette gjør slikt at han fort får mennesker mot han.

jeg unner thorp alt god men når han har oppført seg sånn så har han fått som han har fortjent synes jeg!

Berge

over 15 år siden

Berge

Mye har skjedd på 3 år.. Du har antakelig ikke sett noe til han de siste 3 årene. Hvem er ikke umoden som 17 åring? Å si at han får som fortjent blir helt tåplig.

berge

over 15 år siden

berge

forstår det blir litt tåpelig å si det men nå har jeg gjort det å star for det jeg sier.

Men uansett så er det mange andre veldig gode golf spillere i norge som ikke er så veldig hovmodne som thorp. kan ta et eksempel på Anders kristiansen, han er på ingen måte sånn som thorp er og kan faktisk oppføre seg på en golf bane. har spilt mye med han og må jo si at jeg unner han fremgangen mye mer enn jeg unner thorp den.

Berge

over 15 år siden

Berge

Folk som blir enere er ofte en spesiell rase og ikke veldig sjarmerende i konkurranse sammenheng.. (Jeg har ikke sagt at Thorp blir en ener).

Jeg kjenner andre idretter bedre enn golf, men enerne er ofte like uansett idrett og setter høye krav til seg selv og det er ofte lett å mislike disse...

Pølse med brød

over 15 år siden

Pølse med brød

Vinnerskaller er ofte rasshøl, slik er det bare.

Bogeybjarne

over 15 år siden

Bogeybjarne

Akkurat som de tjukke alltid er morsomme.

snappy

over 15 år siden

snappy

Tror faktisk Thorp hadde dårlig selvtillit jeg. Som 17 åring har man ofte det. Man er usikker på allt som skjer, og man begynner å bli voksen. Men på golf banen var thorp en ener. Der var han god. Meget god....

Jeg blir provosert når noen brøler etter ballen på hull 3 på Stavanger... FFFaaaaaeennn assa..... Pokkers pull. (Så lander balleen 1m fra hullet. Det blir liksom som å si.... Se dene tegningen jeg har laget, den er så stygg, og jeg er så elending til å tegne... (Men egentlig er man veldig veldig stolt over tegningen).

Broren Andreas gjorde jo ikke stmeningen rundt Thorp så mye bedre kan jeg vel si.

Men men... Ser ut til at ting bedrer seg for Thorp.

Ønsker han lykke til what so ever.

kallekanin

over 15 år siden

kallekanin

hvorfor diskuterer vi Marius Thorp?
Har ikke han sluttet med golf ??

Zin

over 15 år siden

Zin

Startet med -8.. Men sporer av som alle andre debatter på scangolf

snappy

over 15 år siden

snappy

Diskusjonen handler jo om Thorp'en, så jeg vil ikke si dette er avsporing.

Vil nok anbefale kallekanin å lese hva diskusjonene han klikker seg inn på har som emne.

Ellers er det ganske naturlig at det diskuteres litt på siden ettersom det ikke er kvall spill akkurat nå.

ok

over 15 år siden

ok

kallekanin virker som en type som kan mye om golf..
nei, Marius har ikke sluttet med golf.. spilt nordic league i år og har MANGE!!!! gode plaseringer, følg med før du utaler deg... kanin!!

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Jeg hadde en kommentar her der jeg rakket litt ned på Thorp, hvorfor ble den fjernet?

Golfer2

over 15 år siden

Golfer2

Golfer1: enig, det er triste greier at en ikke kan få rakke ned på våre toppspillere her inne uten at det fjernes....

Golfer3

over 15 år siden

Golfer3

Det er i det store og det hele veldig trist at vi som er negative til alt ikke kan få lov til å øse vår edder og galle som vi vil!

kan det ha noe med at dette ikke er en offentlig møteplass, men en privat drevetwebside som kan gjøre som de vil med kommentarer de ikke ønsker? Ja, det kan det kanskje ja....

selvinnsikt er en fin båt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her