Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rangefantomet...

Megastolt

over 15 år siden

Megastolt

Da jeg var yngre, så ville jeg ikke se ut som en fjomp på drivingrangen, og slo derfor bare med køllen jeg viste jeg traff med 9/10 ganger... Jeg var flott å se på må vite, fin rund sving, og en herlig ballbane. Men så kommer jeg på banen, der driver og pitcher gikk hytt og pine, mine putter gikk ofte kort, eller langt, eller rett og slett ikke på linja i det hele tatt. Så da gikk jeg på rangen igjen, fortsatt redd for å se ut som nybegynneren jeg er, så slo jeg bare med kølla som satt, for å bygge confidence jeg kunne bryte ned raskt med en runde på banen.

Men nå... Nå har jeg blitt eldre (ett år eldre faktisk), og jeg er ikke lenger redd for å se ut som nybegynneren jeg er, på rangen :) Nå spiller jeg runder, og avdekker raskt hvor problemet i spillet er. La oss si det er woods fra fairway. Det jeg da gjør, er at jeg står på rangen og trener på wooder fra matta. Ballene går i hytt og pine, men jeg blir litt flinkere for hver dag som går.

Dette er bare en liten historie til alle som er redd for å trene ordentelig, fordi de er redd noen skal tro de er nybegynnere. Så det å begrave stoltheten når man er på rangen, tror jeg kan være lurt for videre fremgang.

Freddybobo

over 15 år siden

Freddybobo

Trivelig lesning. Min er erfaring er at oppsiktsvekkende mange spiller safe på rangen på samme måte som du beskriver. Har også observert at folks reaksjoner på dårlige slag varierer veldig på om noen ser de eller ikke.

Stian

over 15 år siden

Stian

Modern burde høre på deg, hun har blitt bitt av golfbasillen, men tør ikke stå på rangen med andre mennesker fordi hun tror alle ser på henne...Kul umulig å få det inn at de fleste ikke bryr seg om hvordan andre gjør det på rangen, utenom å la seg imponere litt av de som virkelig er dyktige

herrtommy

over 15 år siden

herrtommy

Modern din burde heller høre på meg ;)
Men seriøst, ja... For mye tid går bort på rangen bare for å slå de gode slagene, og heller spare de dårlige til runder på Losby.
Hva sier du Stian, skal vi bare trene på de dårlige slagene ut sesongen og heller stille med glitrende spill i Belek om en stund?

herrtommy

over 15 år siden

herrtommy

Ang Stolthet, så tror jeg kanskje jeg skal begrave min stolthet og heller kjøpe noen køller jeg faktisk kan slå. Det er kanskje vel ambisiøst å begynne med bladkøller når man har 25hcp... Men jeg gjorde nå det. Nå spiller jeg AP2, men vurderer G10/Rapture/G15 eller dets like

Stian

over 15 år siden

Stian

Høres ut som en plan.Fra nå av skal alle shankene/duffene/toppene/totale missene ut på rangen, slik at den gode kvota sitter igjen på banen! :)

Så lenge slagene sitter plantet i fw på Belek er jeg glad

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her