snappy
Kan gå gjennom hullen på Egersund å si hva jeg tenker. Så kanskje du er enig i litt av det.
Hull 1: Greit hull, mye reward, men liten risk. Spiller man ut med et lavt jern har man en eller anne wedge igjen. Slår man 3w eller driver er man rundt greenen. Burde vært flere bunkere i bak kant slik at man får litt straff om man ikke blir liggende på green. Dette hullet er et soleklart birdie hull uansett hvordan man spiller det.
Hull 2: Ser helt greit ut fra tee. Jeg gikk ut med 3 jern en dag, og Driver den andre dagen. Begge deler funket sånn passe. Problemet begynner etter utslaget. Da har man mange valg, men ingen åpenbarer seg for å være det rette. Jeg gikk begge gangene med et lavt jern opp mot høyre side av fairway på toppen. Da hadde jeg en 53' wedge inn begge gangene. Det som slår meg nå er at uansett hvordan jeg slår denne ballen så sitter den ikke nært flagget. Greenen er for ondulert for disse forholdene vi har på vestlandet. Er det tørt og fint på fairway er det nok ikke noe problem å få stopp, men som regel er det litt subbete og vått på disse banen er omkring, og da er det nesten et umulig slag å sette nære.
Hull 3: Dette er et bra hull. Liker egentlig ikke hull som går så mye opp over, men dette er faktisk helt okay. Minner litt om et av de nye hullene på Haugaland GK.
Hull 4: Vakkert hull
Hull 5: Et bra hull, banens beste. Ser bra ut fra tee, og et spennende innspill med en sw eller lw. Kommer an på hvilke kølle jeg slår fra tee. Full sjerpings pga vannet på vestre siden.
Hull 6: Et vakkert par 3 hull. Ikke mye å si om dette.
Hull 7: Bra par fem. Jeg likte dette hullet. Ble veldig langt i motvind.
Hull 8: Bra par 3 igjen. Sikkert et billig hull å lage, her er det mye golf hull for pengene. Tips. Bunker til vestre for green mot veien, pluss en bunker forran som også dekker bunkeren jeg foreslo til vestre for green. Baller som er til venstre havner da i bunkere, og man slipper p vente i 5 min pga leting. Et bunker slag er nok straff på et såpass krevende par 3.
Hull 9: Et bra par 4. Ikke det beste på banen, men kommer mye høyere opp en hull 1.
Mangler hull 10-18. Det er ikke optimalt. Hadde man bygget banen i et området som passer seg bedre for golf ville man nok fått 18 hull av samme kvalitet.
Du skriver:
Give most architects budgets like Bro Hoff and we can create pretty damn great courses. The maintenance at that course is out of this world and I wonder if it is sustainable.
Ja, det er sant. Men se på Larvik GK. Dette er garantert en av norges beste golfbaner. Den ligger på et jorde. Den er vakker, man har god kvalitet, man bruker alle golfkøllene i baggen. Kanskje man bør finne et område som er lettere å bygge golf bane på, når budsjettet er lavt.
På Egesund bruker jeg disse køllene:
Driver: 2, 5, 7, 9.
3 jern: 7, 8
6 Jern: Hull 1 & 2
9 jern: 3
SW: 1,2,4,5,6,9
Dette vil jeg ikke si er veldig varierende køller å bruke. Forstå meg rett, men det er ikke veldig spennende.