Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vel gjenomført Scangolfturnering 2009

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

DAGEN DER PÅ, og ettertanken siger inn i tåka bak bihullene som er mindre blodig og snørrfylte nå, en da alvoret var på sitt høyeste.

Hadde mange gode forsøk, som jeg var sikker på skulle drive ut de spede utslagene til Stian, men han hadde vinden på sin side når han slo, mens den altid snudde til verst tenkelig når det omsider ble min tur.

Å tape for Stian var egentlig helt greit, men at han ikke lot meg vinne honøren en eneste gang er det kanskje Gunder som må ta ansvaret for. (med sine fugler)
Uansett var det ufint av dem, men høflig som jeg er holdt jeg meg stort sett (u)rolig i bakgrunnen, til jeg fant det naturlig å gjøre entre for mitt utslag, noe som ofte ikke var like heldig. (Ref vinden nevnt tidligere)

RYKTER:
Det har kommet meg for øre at det var noen som brukte helt opp til 12 slag på et enkelt par fire hull.
Jeg vil selvsagt ikke gå videre med å avsløre hvem det kan ha vært. (Om vedkommendes navn skulle avdekkes vil det jo fort kunne gå ut over hans motivasjon om en videre karriere innen golfen)

Har også oppfattet det slik at noen har slått opptil flere baller i vannene rundt på banen og etter en kort samtale med klubbledelsen nå på morningen anmodes spillerne å hente sine baller i løpet av uken.
De anbefalte å bruke tørrdrakt da det fort blir kaldt når en skal opp av vannet etterpå. (Ref igjen til tidligere nevnte vind; bare kaldere vind da)

Har også hørt rykte om at noen har stått forsinkelsesmessig lenge, langt og godt og vel det på et av Tee stedene ute på banen (under turneringen) og slått ut et gjentagende og nærmest til det kjedsommelige et ukjent antall baller. (Tror det er snakk om golfballer)
Om dette innehar bar et snev av oppriktighet og om jeg hadde vært til stede, ville jeg ha henvist vedkommende til drivingrangen. (Hvor denne opptreden er mer på sin plass.

I denne settingen har jeg et par uskyldig spørsmål til deg Gunder:
Hvor mange golfballer er det lov å ha med i baggen på en runde?
Vil tro at 5 - 10 baller pr kølle i baggen burde være tilstrekkelig, men om ikke, er det da lov å ha med en egen ball-tralle i tillegg til sin golftralle eller bagg?

TAKK!
Jeg vil få lov å takke for et glimrende arrangement og den spenning som utspant seg i salongen under premieutdeling.
Ser ikke bort fra at jeg vil stille, om mulig enda bedre forberedt neste år.
Takk for glimrende arrangement!

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Lawinthen da. Det var ikke bare fuglene mine sin feil at du ikke fikk honnøren. Noen gang holdt det jo med dobbel og trippel også for å slå før deg :)

Svar: Et uendelig antall golfballer kan man ha med seg, og glad er jeg for at jeg hadde mye gammelt rask i baggen på hull 18 (les: Gunder slår 5 baller fra tee og ender opp med dobbel)

Balltralle er selvsagt lov. Det har jeg bestilt allerede.

Arrangementet nådde sin peak når jeg skulle fortelle Nettoscore til klasse 1 og fant ut at det bare stod stableford. Hoho. Forvirringen ble enda større når jeg fant enda et ark med spillere i klasse 2. Initielt skulle det bare være én klasse, og det hadde sveiset seg fast i hodet mitt.

Konklusjon: Gunder er et meget distré menneske som blir redd av å prate til mer enn 3 personer på samme tid.

kevin

over 16 år siden

kevin

Godt skrevet Lawinth!:) Tipset ditt om å varme opp i bilen trengte jeg ikke siden jeg hadde så god tid. Og det geniet som hadde stablet pyramider av balller for oss til å dunke ut på rangen,skal ha en stor takk. Det var nok baller slik at jeg fikk prøvd driver,wood og rescue...og med den kraftige sidevinden der oppe skjønte jeg raskt at disse køllene kunne gått fått la være å tilbringe 1t og 20m i bil denne morgen. 4`er jernet ble min gode venn denne dagen

Siden vi ikke hadde peiling på hvilke hull det skulle være ekstra konkurranser på,må jeg si at vi ble skremt av at noen hadde allerede vært nære hole in one på hull 5 så tidlig som i en av de to første flightene. Så når vi kom til hull 7 og vi så det skiltet stå utenfor greenen trodde vi kanskje det var en "closest to green" konkurranse,noen måtte jo ha truffet greenen vel?:) Ekstra godt å se 9`er jernet sette ballen så nærme her at det ble premie i form av baller.

Nå spillte jeg hele runden med samme ball overraskende nok,og fant et par i tillegg til premien så jeg gikk godt i overskudd på baller. Mens en av medspillerne slo bort ihvertfall 4 provisoriske baller,men spillte hele runden inn på den opprinnelige ballen.

Ellers må jeg si at jeg syntes synd på min markør som ikke hadde dagen på greenen. Han chippet fantastisk og spillte veldig bra,men det virket som om det var folie på hullet når han puttet,har knapt sett noen være så mye på hullkanten på en runde. Her gikk det minst 6-7 slag tapt,noen av de fra kort distanse også.

Men moro var det,veldig moro. Flott bane,hyggelige medspillere og god stemning. Alt i alt et topp arrangement. Spent på hvor neste års turnering går.

Gunder,du har jo erfaring med disse utdelingene nå så du burde ikke ha nerver

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Får vel henge meg på og takke Gunder for arrangeringen! Var litt sus over det når man kom på rangen og det var sånne fine pyramider med baller.

Banen var jo fabelaktig (selv om bunkerne variererte mellom betong og passe med sand) og jeg tror jeg må legge inn noen runder der litt oftere!

Neste år håper jeg ryggen er mer i vater sånn at scoren kanskje blir litt nærmere normalen. Høydepunktet for meg var hull 13, forfryktelig dårlig drive som ligger i kålen foran fw. Prøver å grave ballen ut på fairway med ett 9 jern, ballen kommer opp, kølla etter og treffer ballen enda en gang i gjennomsvingen. Regel 14-4 og vips så ble hullet enda lengre. Kanskje ikke rare høydepunktet, men har aldri klart det før:)

Freddybobo

over 16 år siden

Freddybobo

Nå skal det nevnes at det var godt ikke Yorkie havnet i kampen om premier. Han dopet seg før og under runden :p

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Voltarol er nok ikke på dopinglista;) Hjalp litt på ryggen etterhvert, så de tre siste hullene ble gjennomført med en sving som likna litt på normalsvingen min (ikke fryktelig pen akkurat, men sånn svinger jeg da) men selv ikke det var nok til å true teten, selv med ryggdop;)

Jens o

over 16 år siden

Jens o

Det er ikke uhøffelig å ikke la deg vinne honøren?
Det er det minste man griner over

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Nå har det seg slik at jeg under en golfrunde er svært seriøs når det gjelder spillet og fordeling av f.eks. honøren.
Når de jeg spiller i ball med ikke respekterer min holdning til dette har jeg lett for å surne underveis, (regner med at Stian og Gunder erfarte dette) noe som igjen går utover de ulike slag jeg har med i baggen.

Om du mener det ikke er uhøffelig å ikke la meg vinne honøren, så kan vi kanskje enes om at de hadde vørte høffelige om de lot meg vinne den en gang i blant? (Minst en gang)

Stian L

over 16 år siden

Stian L

HAHA Lawinth! Du tar kaka! Skal smelle en i skogen på hull 1 slik at du får en liten luke neste gang! Spørsmålet er om du håndterer det mentalt?

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Næmmen Stian da..?

Når det er sagt, må jeg si at det var en fornøyelse å spille i ball med deg, og samtidig en dag du hadde relativt godt driv, selv om mange putter var kant ut.

Du skrev neste gang..?
Kan jeg ta det som en invitasjon?
Da takker jeg helt klart ja; jeg spiller gjerne en ny runde i ball sammen med deg.
Og nei takk, ingen ball i skogen for meg! Neste gang er målet, honøren på minst to hull. (Kanskje litt lite det?)

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Du er storforlangende når du forventer at de som ikke har møtt deg skal ta humoren bak kravet ditt Lawinth..... ;)

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Humor...?

Jeg har vel ingen humor Yngve...

Det hender jeg prøver å fleipe litt forsiktig, men har intrykk av at ingen forstår meg.
Derimot når det gjelder golf da er det alvor hele veien fra utslag hull 1 til jeg finner ballen og er klar til neste slag, om jeg klarer å holde alvoret så lenge.

Stian L

over 16 år siden

Stian L

Der den slice kommer fra Lawinth! Alt dette alvoret, senk skuldrene og ballbanen retter seg ut av seg selv:=)

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Lars...... nå må du ta pillene dine!!!!!!

Buck Cherry

over 15 år siden

Buck Cherry

Honnør, hmm er ikke det en rabattording for eldre på buss og sånn?

Readygolf er lurest i dette landet med de veldig tidsforbrukende golferne. Livsfarlig og ikke finne ballen som gikk så langt inn i skogen at selv en bjørn ville vegret seg for å gå dit.

Men, regler er regler så det er vel best å vente til den som var best på forrige hull er ferdig med å få løs den tråden som sitter fast i glidelåsen til den lomma hvor kvikklunsjen ikke lå alikevel.

Enur

over 15 år siden

Enur

Kevin: You've got mail!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her