Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Costa Brava, Barcelona

Kristian

over 21 år siden

Kristian

Noen som har spilt baner i Katalonia de siste par årene og kan anbefale eller fraråde noe?

Frode Ander

over 21 år siden

Frode Ander

Spilte Pals og Emporda, begge er nydelige baner. Emporda er 27 hull, byggingen av de siste 9 var igang. 9 av hullene var typisk links, mens resten var skogsbane. Pals er en flott gammel parkbane med stor trær mellom fairwayene. Banene er like i nærheten av hverandre nord for Barcelona, ca 1,5 times kjøring nordover langs kysten.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Jeg har spillt Emporda, Pals, Mas Nou D' Aro, Costa Brave og Peralada. MEN det er noen år siden (1999).

Bilder og omtale finner du på hjemmesiden min www.golfomania.com (klikk på reiser og så spania).

Men Frode, hvis du mener at 9 av hullene hadde "links preg" så er det riktig. "Robert Von Hagge´s design has dunes and lakes on the first course, similar to a British links. Off the fairways there are roughs of different heights turning into high grass on the hills." Men det er altså ingen linksbane.

Joje

over 21 år siden

Joje

Beste banen i området er PGA Catalunya. Den er ikke akkurat lett, men en fantastisk bane.

Frode Ander

over 21 år siden

Frode Ander

Runar, du har jo rett i det, banen ligger jo et stykke fra sjøen, så det er vel ingen "ekte" links.

Den mest linksaktige banen jeg har spilt lå også langt fra sjøen, men The Links i SA er veldig links.. men du verden for en bane!
Links benevnelsen brukes vel i dag mer som en beskrivelse av banedesign / topografi / gresstyper etc.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Det stemmer nok sikkert, men pass på at du ikke nevner no slikt til en skotte, da blir de sikkert fornærmet.... ;-)

Tror jeg har hørt at det finnes bare 200 ekte links baner i verden, og de fleste ligger i på de britiske øyer. MEN det var Costa Brava og baner vi skulle snakke om i denne tråden, så da setter jeg "strek" her: -----

Har også hørt mange positive omtaler om PGA Catalunya.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her