Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ekspertene har troen på HB...har dere?

M05

over 16 år siden

M05

De sier blant annet:

Power Rankings: Utah Championship presented by Utah Sports Commission
#1 Henrik BJORNSTAD
Still seeking his first win, Bjornstad has climbed to 13th in "THE 25" off the strength of six top-10s this season. He has only made one start here, which was a missed cut, but he's playing too well to go that route.

Expert Picks: Utah Championship
Crampton's picks:
Henrik Bjornstad. Bjornstad leads the Power Rankings this week, and I really regret leaving him on the table for my partner in crime last week. Simply put, he is more than due for that first win, and no one has been more consistent that Henrik, who hasn't missed a cut since early June.

Jeg tror han klarer topp 10 igjen.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Artig å lese!

"no one has been more consistent than Henrik...."
Det er forskjell fra tidligere sesonger. Utrolig artig å følge han om dagen. Tror ikke det blir seier men en ny topp 10 bør være innen rekkevidde. På de siste turneringene så dukker det alltid opp overraskelser. Spillere som ligger langt bak som satser alt i hvert eneste slag..de har ingenting å tape. Mens de som ligger topp 25 spiller konsentrert og prøver å unngå bogeys og det som verre er.

Nei dette blir spennende. Gleder meg til å se at han spikrer PGA comebacket i helgen.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Nå er det på tide at han vinner, så vi får sitte i ring, holde hender og sende alle våre overnaturlige krefter over til Utah i helgen :D

hummmmmmmm......... hummmmmmmmmmmm.....

Golfer1

over 16 år siden

Golfer1

Ny spennende golfhelg med HB <3

Megaslice

over 16 år siden

Megaslice

Har klokketro på at Henrik klarer å kvalifisere seg til PGA-touren, men enhver topp-10 plassering på Nationwide er absolutt godkjent! Tror ikke vi må undervurdere kvaliteten på de spillerene som spiller på Nationwide - det er flere som er kapable til å gå langt ned på 60-tallet, og banene er ofte like krevende som på PGA-touren.

Gleder meg til helgens batalje!

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Det er vel ingen grunn til ikke tro han skal klare det!
Som han leverer nå må viser han vel en selvtilit som ville beholdt kortet på PGAtouren også.
Med -3 så langt i dag ligger han foreløpig på en T6 plassering og er i gang med de siste 5 hull hvor leder Alistair Presnell med -6 har laget 3 fugler.
Om det skyldes godt spill eller at det er de lettere hullene på banen får vil vel se fra HB i den neste timen.
En topp 10 er vel snart noe vi alle forventer uansett med det drivet han har lagt vist de siste ukene.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-3 og fin start på turneringen

PGA

over 16 år siden

PGA

Føler meg GANSKE trygg på at han, etter denne helgen, har kortet i lomma. Tipper han mangler max 10.000 på å være sikker, og dersom han spiller inn 5-6.000,- denne uka + at han er sikret deltagelse i NW Tour Championchip som garantert gir penger (ingen cut), ja da er vi der.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Hva er kriteriene for å kvale til NW Tour Championchip?
Er det kun pengelista som avgjør?

Regner med en T10 denne uka også og det gir vel fort 15 - 30.000 om ikke mer, og da er vel diskusjonen om kval til PGA ferdig diskutert, eller?

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Topp 60 på pengelista er automatisk kvalifisert til NW Tour Championship.
En sisteplass gir litt over 3000$, en 20 plass gir rundt 11000$

PGA

over 16 år siden

PGA

Tror nok ikke en topp 10 gir så mye som 30.000. I fjor ga T8 ca. 14.000 og T14 ca. 9.000, men uansett en OK plassering her gir sammen med pengene fra Tour Championship, GARANTERT nok penger til kortet.

Vekkeklokka

over 16 år siden

Vekkeklokka

Hvis han er topp 25, må han i tillegg levere inn noe papriarbeid for å få kortet neste år?

I så fall er jeg i tvil om det blir levert i tide.

Time will show

hp

over 16 år siden

hp

Trenger ikke levere noe papirer vist han blir topp 25.Han havnet utenfor topp 25 det året det skjedde,men det var for og spille Q-school.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

PGA
Du skriver at T8 ga 14.000 i fjor. Når jeg skrev T10 mente jeg selvsagt innenfor T10 og da er det antagelig fort å levere f.eks topp 3 - 5 som kanskje alle gir godt over mine nevnte 30.000.

Etter starten til HB i går ser jeg det som usansynlig at han ikke klarer kutten denne helgen og tror det fort kan bli innenfor T10 plassering.

Uansett er det kjempegøy å ha fulgt HB i høst og samtidig oppleve at alle neggere stadig tar feil.

M05

over 16 år siden

M05

En ting jeg har vanskelig for å forstå er at media i Norge opererer med 200.000 som den magiske grensen for å være inne blant top 25 for HB.
I fjor hadde top 25 $218,902, og 200.000 ville ikke gitt mer enn en 29.plass.
Jeg ville ikke følt meg trygg før 250.000 var på bok...

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Nesten alle andre år utenom i fjor så ville 200.000 holdt til PGA plass. I tillegg så har Michael Sim dratt med mange 1 premier og dermed blir det mindre penger på resten av feltet. Er 99% sikker på at 200.000 holder i år. Klarer han cuten i dag så har han klart det, i og med at han får minimum 3000 dollar i NW Championship

kevin

over 16 år siden

kevin

Henrik føler nok at han har kontroll på dette nå,at han vil klare det. For ikke lenge sia sa han at han skulle spille alle turneringene framover,mens han nå har bestemt seg for å droppe den i Texas om 2 uker,sikkert for å hvile seg litt før de store turneringene med store premier på slutten.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Ser tungt ut med tanke på cuten denne helgen, men fortsatt 13 hull å gjøre det på. Tror han har godt av en pause nå for å få formtopp mot NW championship..Får håpe at noen forran han på pengelista vinner

tertit

over 15 år siden

tertit

Er nå over grensa med -2 etter 10.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Veldig bra.. Håper det holder

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Yes!! Birdie og -3.. Det bør holde tror jeg

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Ble bogey på siste og da blir det nok første MC på laaang tid. :(

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Mange igjen som ikke har startet, så det skal nok holde hardt ja

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her