Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Visat golf må bytte ut Per Haugsrud

Frustrellen

over 15 år siden

Frustrellen

Kan Viasat golf slette Per Haugsrud fra sin lønningsliste. Han er en elendig kommentator, uavhengig av det dere der ute måtte mene. Karen har så mange idiotiske kommentarer fra "selvopplevde" hendelser fra sin "supre karriære", at man kan jo ikke ta denne personen seriøst. At han kanskje er en av de som har profilert seg best i dette lille golf putte landet.... så gjør det han ikke til noen ekspert som tv kommentator. Uansett så ødelegger Per Haugsrud sendingene med sine flåsete kommentarer. Lytt til svenske/engelske kommentatorer. De holder seg til fakta og hverken spekulerer seg bort... sukker og stønner... kommenterer spilleres skjeggvekst og skilsmisse sladder... hva slags biler de har osv. Tot uintressant!! Han repiterer seg mange ganger og lever på "gamle dager"... "da jeg og min kompis Parnevik osv...Thank god for at han ikke kommenterte Omega European Masters., så slapp jeg å få høy puls og vondt i hodet.....

Sven Tumba

over 15 år siden

Sven Tumba

frustrellen!

Du er helt Out Of Bounds!!!!!

Ruud Pershaug

over 15 år siden

Ruud Pershaug

Straffeslag til deg.
Per H. er halve grunnen til at jeg har Viasat Golf, det hadde blitt rimelig kjedelig å høre på det intetsigende pjattet til amerikanerne. Også de andre norske kommentatorene hinter ofte til hvor poengløse de synes de tvungne innslagene fra USA er.

Frustrellen

over 15 år siden

Frustrellen

Det er ikke nødvendigvis amerikanske jeg tenker. Lytt til Jøran Zachrisson (Svensk Viasat golf) og man kan bli lyrisk av mindre. Bare et tips.... og jeg er inne på greenen uten straffeslag :-)

Hører nettop på han og han snakker om "Bjørne gutten" og nesten scampis på Stricker og synd det var søndag for shampis passer bedre på lørdager...... det er akkurat hva jeg mener med viss vass komm.

Skulle likt å høre Ketil Andre Aamodt snakke slik under alpin sendinger.... om sine tideligere treningspass osv.

Men det er lov å være uenig..... :-)

Petter S

over 15 år siden

Petter S

Per Haugsrud er norgeshistoriens suverent beste golf-kommentator!

R8

over 15 år siden

R8

Stakars deg Frusteller,du er nok alene om å mene dette.

Stakkars

over 15 år siden

Stakkars

deg, frustrerte Ellen.

WTF??

over 15 år siden

WTF??

Hvorfor i all verden bytter du ikke bare kommentarspråk da, i stedet for å sitte og irritere deg?

Og intetsigende amerikanere?? Det er jo bare vissvass, må i såfall være fordi du/dere trenger et språkkurs. Det er jo helt suverene, med folk ute på banen og generelt meget god oversikt og greie på det de snakker om. Synes de er noe av det beste og mest kompetente innen sportskommentering generelt, både hva gjelder kunnskap, relevante kommentarer og formidlingsevne.

Per i Skop

over 15 år siden

Per i Skop

Mrs Strellen.
You must not be so frustrated.

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Hiver meg på.
PH ruler!

Stakkars frustrerte Ellen, så alene

Vest er best

over 15 år siden

Vest er best

Faktisk litt underholdene å lese om de samme personene her inne som diskuterer kommentatorene IGJEN!! skjønner ikke hvorfor dere gidder å bruke energi på å klage, bruk den heller på kona!

Jeg er sikker på at Ola Nordmann hjemme i stua er veldig fornøyd, og Viaset gir blanke i hva dere synes. Jeg velger å være patriotisk og høre på de norske kommentatorene, tross svenskene er meget dyktige.

Tilføyer meg noe enig i kritikken, men våre norske har vokst med oppgaven. Ønsker gutta i boksen fortsatt lykketil, og er meget happy for at vi i det heletatt har en golfkanal :)

^^

hæææ

over 15 år siden

hæææ

skal vi klage på kona her inne???? nå får du gi deg lit :)

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Vest er best,...
De samme??
Det er faktisk bare 1 personsom klager....

Per i Skop

over 15 år siden

Per i Skop

8 debattanter som støtter Per H.
Og 1 som disser PH.
Håper du er bedre med å summere scorekort Rett Vest

spike

over 15 år siden

spike

helt enig. hvem bryr seg om hvilke spillere han kjente for 15år siden, og hvordan de trente sammen osv. man ser på golf for golfen sin skyld, ikke for alt sladdere og høre på en eks golf spiller sine historier.

Hacker

over 15 år siden

Hacker

PH er best, unntatt når han går opp i fistel. Flatland kan dessverre lite golf, men han tredje karen er også ok.

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

<3 P.H

Sjur

over 15 år siden

Sjur

Jeg er heller ikke spesielt overbegeistret for PH. Han kan være morsom ja, men han følger ofte for dårlig med på hva som skjer på banen. Det er ofte at jeg får med meg ting, bare gjennom å følge med på tv-sendingen, som han fortsatt sitter og lurer på 5 min senere. Det er ingenting som irriterer meg mer enn en sportskommentator som ikke får med seg hendelsene i konkurransen.

Han har rimelig gode golfkunnskaper men det er sjelden han briljerer med noe som man ikke selv hadde funnet på internett ved å være bittelittegrann forberedt.

Som andre også sier så er de fleste kommentarene hans stort sett basert på egne opplevelser, mens det er lite informasjon om historiske hendelser.

Jeg kan ikke akkurat si at jeg nærer et intenst hat mot PH, men at det må finnes bedre golfkommentatorer i Norge er jeg ikke i tvil om.

For øvrig er GZ den beste, ingen over ingen ved siden.

Megaslice

over 15 år siden

Megaslice

Sjur (og andre); Du er klar over at han sitter i et studio mutters alene og kommenterer time etter time? For de av dere som kritiserer PH (eller andre kommentatorer) så kan dere jo selv forsøke dere som kommentatorer, og jeg er rimelig sikker på at dere har pratet dere knusktørre etter en times tid......

Og dersom en sammenligner med Göran Zachrisson så kan en jo lese her; http://no.wikiquote.org/wiki/G%C3%B6ran_Zachrisson

Selv om han er "legendarisk" så er det måte på hvor mye rør en skal stå ut med. Kan bare tenke meg hvilken oppstandelse det hadde blitt hvis Haugsrud hadde sagt bare en av "tåpelighetene" til Zache.

Klarer fint å høre på Haugsrud, og gir han kred for å holde ut i traileren!

Sjur

over 15 år siden

Sjur

Hahaha, hvis jeg skulle kommentert golf så ville det blitt oppstandelse tenker jeg. Det skal jeg love deg at jeg ikke kan, og det har jeg heller ingen ambisjoner om. Men jeg må vel få lov å si min mening for det ;)

Black Max

over 15 år siden

Black Max

Stusser litt over kommentaren om amerikanske kommentatorer. Bor for tiden i Canada og vi får da de amerikanske golfsendingene. Uten unntak er dette et team av kommentatorer - som regel 2 - 3 i studio, samt et team ute på banen. Sammen gjør disse at sendingene faktisk blir meget bra med tanke på informasjonsoverføring. Folkene i studio er gjerne en proff TV mann sammen med et par gamle storspillere ala Johnny Miller og Nick Faldo. Ute på banen har de folk som da kan se puttelinje, hvordan ballen ligger i røffen, osv. Det som er problemet med de amerikanske sendingene er de stadige avbrekkene for reklame.

Har lite forutsetninger for å vurdere PH, men dersom det hele tiden skal være "kjekke historier" fra en karriere som middelhavsfarer på ET så blir vel det litt i overkant. Kanksje man da burde teame PH sammen med en annen så kanskje det ble litt bedre balanse i kommenteringen.

Og til slutt som også mange andre sier, det er jo en utfordring å holde liv i en golfsending i timesvis. Det skjer ikke noe alltid for å si det slik.

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

BLack Max: de du refererer til som proff TV-menn er også gamle PGAtour spillere, bare noe mer ukjent for oss nordmenn. Hele panelet er proppfull av kunnskap, erfaring.
Det blir også her fortalt morsomme historier fra "gamledager", men ikke for å fremheve seg selv, eller skryte av at man kjenner de som spiller.
At man i det hele tatt kan påstå at det blir bedre med en nordmann i bua i Norge, enn gjengen med "Miller, Flado, Pepper osv." direkte på åstedet er meg et under.
At noen likevel foretrekker å høre norsk, kan jeg selvsagt forstå.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Takk for linken Megaslice!
GZ er super men jeg vet mange som ikke tåler stilen hans, humor er en vanskelig greie.

PH er i mine øyne den beste norske kommentatoren, og det er begrensa hvor mange "egne" historier han forteller, og jeg synes de er bra, historiene handler sjelden om hans eget spill.

Bedre med en kommentator som har erfaring som spiller, trener etc enn en "vanlig" golfspiller som HF til dømes.

frustrellen

over 15 år siden

frustrellen

Lenge siden jeg har vært inne og noen er sikkert glad for det.
Scandigger, Black Max, Sjur, Spike dere har gode innlegg og ja jeg vet at man ikke har noen mulighet for å påvirke Viasat Golf vedr dette tema. Noen synes PH er en guuuuuud og det må dere jo få lov til, men jeg holder fortsatt ved det jeg mener. Prøv å forestill dere stilen til PH på andre idrettsarrangementer og da håper jeg dere våkner opp og ser hvor tullete det hele er. Hadde jeg kunnet bytte han ut med amerikanske på disse direkte sendingene vil jeg gjerne at noen tipser meg hvordan jeg kan overstyre "mannen i bua".... og høre på andre kommentatorer. Så langt er den eneste løsningen å skru ned lyden og det har jeg nå valgt å gjøre......

PH er sikkert en dyktig golfer men som tidligere sagt er det nødvendigvis ikke dermed at mann er proff i bua....
Og de internasjonale har en ro og proffhet som ikke PH har som stønner seg gjennom anne hver putt......

F

Zack

over 15 år siden

Zack

Vi har fattet poenget ditt frustrellen.
Hva er hensikten med å begynne å gnåle på det igjen.

Skjerp deg

over 15 år siden

Skjerp deg

frustrellen 12:46. Du har vel oppdaget at du er ganske alene om dine meninger, og derfor virker det som om du ev. har en "høne og plukke" med PH vedr. andre ting. Er du forsmådd? Er du derimot seriøs bør du gå ut med ditt fulle navn, eller ringe PH personlig. Selv har jeg jobbet som journalist (skrivende) i snart 15 år og er meget imponert over PH's profesjonelle kommentering time etter time, dag etter dag, uke etter uke.

705

over 15 år siden

705

PH er profesjonell og har en behagelig stemme og klarer å fylle tomrommene på en meget god måte. Skjønner ikke noe av kritikken fra frustrellen. Endelig en som klarte å fylle gamle Ramnefjell sine sko.

Frustrellen

over 15 år siden

Frustrellen

Hadde tenkt å la det være men må svare "Skjerp deg".
Jeg er ikke alene om å mene dette og andre har tideligere ytret det samme på scangolf. Jeg har ingen høne å plukke med PH og er definitivt ikke forsmådd.... Og om du er så seriøs burde vel du stå under eget navn i dine kommentarer. Ingen her har sitt fulle navn men NICK.... skjerp deg.
Dessuten er min sambo, min golfpro og min daglig leder i min klubb og diverse andre golfere 200 % enig med meg om denne saken. Jeg ønsker bare ytre min mening som alle andre her på denne bloggen... Ytringsfrihet er vel noe du som journalist burde verdsette høyt?.... og da er det lov å være uenig.....

nick "faldo"

over 15 år siden

nick "faldo"

ær enig ,som svensk i norge(ja nu får jag kæft før det sikkert)så ær jag inte road av ph som kommenterer.. som om det vore i soffan sammen med guttegjengen der han forteller om sine "kule" opplevelser fra den bittelille sejouren han haft på "touren".Gøran Zachrisson fra sverige har sine feil han med men han kan engagera uansett vilken udda sport han en kommenterer,men visst det kan ju vara språkbarriærer som gør att jag syns det,dere er "oppvext" med ph og jeg med gz..men han er mer ikon i mine øron og holder sej litt mere till fakta...ja han gør faktiskt det.
Jag har vart fall slått av lyden da ph kommenterer..det er god valgfrihet det :-)

Zack

over 15 år siden

Zack

Jøss, en golfpro og daglig leder som er 200% enig.
Ja da har du sikkert rett.
Haugsrud må ut

Zack

over 15 år siden

Zack

Og for ikke å glemme din sambo

Frustrellen

over 15 år siden

Frustrellen

Herregud Zack...... dette blir latterlig. Jeg svarer på påstander om at jeg er alene om å mene dette..... Men ZACK og alle dere andre som ikke tåler meningsforskjeller og som elsker PH dere skal få lov til å fortsatt mene det...

Jeg er raus nok til å inrømme at gårsdagen livesending på viasat var PH betydelig mildere i sine tåpelige kommentarer (selvom han bla spekuleret i om Tiger Woods hadde egentlig ingen ekte venner/bare bekjente/kompiser... hva f... vet han om det???? og at han hadde "bomma" på antrekket.... )
Bare for å nevne noen....... men dere synes sikkert det er kule kommentarer og værsågod...

Zack

over 15 år siden

Zack

Sa han virkelig det?
Har du hørt på makan.
Det går bare ikke an.
Tenk å si noe sånt
Nei, Haugsrud må ut .

c

over 15 år siden

c

Er enig med fustrellen - men jeg har mulighet til å sette på både svensk og dansk tale og begge er helt ok for meg. Har aldri norsk tale på. De snakker seg tomme i løpet av noen minutter og derfra er det tåkeprat, gjentakelser og vas resten. PH og Krackt eller hvodan det staves er de beste på norsk. De andre, Flatland og for ikke å snakke om pengepratet til Ramnefjell (borte nå takk og lov) har ikke vært på lenge i det hele tatt...

Bytter mellom ørlite norsk, mest dansk og så litt svensk krydder innimellom når humøret er sånn (og når det er svensker på topp)..

Danskene er bra - litt historier, litt teknikk, litt regler og samstemte stort sett....

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Merkelig debatt-teknikk, Frustrellen.
Sitat: "Han er en elendig kommentator, uavhengig av det dere der ute måtte mene."
Hvis 40% mener han er en glimrende kommentator, 50 % mener han er en OK kommentator, og 10 % mener han er en elendig kommentator -hvordan kan en person av de 10 % prosentene gjøre krav på å sitte med det riktige svaret?. NB! prosentverdiene er bare et eksempel for å illustrere et poeng.
Jeg prøver å lære ungene at det er forskjell på: "maten var ikke god" og - "jeg likte ikke denne maten".

c

over 15 år siden

c

Litt igjen å lære når det gjelder debattekninkk du også - tilskuer - selv om ikke ditt lille sleivspark var helt oppe i dagen....

- selv de 10 %ene (som ikke er dokumentert) har lov til å ha en mening og her er det meninger som diskuteres og meninger er det vel kanskje ikke noen som har enerettighet på å inneha. Hadde alle likt alle så hadde det forsåvidt kanskje vært litt ok en stund men over tid tror jeg det hadde blitt kjedelig.

Det er vel kanskje heller ikke helt rett å ha en avstmming om å like en person - han er det 60 % som like personen - det er flertall og derfor skal alle like vedkommede enten de liker ham eller ikke. Man kan stemme om hvor mange som like personen og avgjøre om han skal være kommentator på grunn av flertallsmeningen - det er ok, men ikke alle må like vedkommede for det.

Circa 62

over 15 år siden

Circa 62

Zacke - snakker ikke han seg bort????? Har da hørt han legge ut om fulgesorter i det vide og brede etter å sett en fugl i skjermen - totalt uinteressant i en golfsending.

mike

over 15 år siden

mike

ett glimrande golfvæder idag..ut på banan med er istællet

nick "faldo"

over 15 år siden

nick "faldo"

ok "Circa 62",vad er da forskjellen da ph igår sier noe om att den sommerfuglen som passerte tiger på fairway , skulle svelges av tigern ..och att det ikke skulle påvirke tiger nemnvert i maven hans i form av uro,så disse kommentatorer,.. er nok ganska så like på vad di kommenterer av faunan vår vid sidan av golfen.Og ph;s utsvevninger om maten i klubbhusen ,og hvem som er venn med hvem,og vad man bør ha med sej i bagen på en runde av nutrition ,og hur han kan spåre ur om irrelevante ting ner det er spenning runt green og da begynne snakke om sine egne opplevelser på banan mitt i us-open..british open ..,uansett turnering..er bedre man kan hålla fokus på spillet som kommentator,

foooooooooore

nf kl 11.00

over 15 år siden

nf kl 11.00

du er 'out of bounds'. kommentaren fra Haugsrud var overlegen vedr sommerfuglen!! 'eneste måten Tiger kan bli nervøs og få sommerfugler i magen, er om han svelget den som fløy forbi og forstyrret' (noe ala det). Herlig humor!! PH er kongen, som også blir nevnt i annen tråd:-))) ...og hvorfor kommentere alt som skjer på skjermen, det bør vel kunne registreres av oss serere likevel? Tiger og Harrington i ledergruppa i kveld, får sommerfugler av tanken...;-))

Ragge

over 15 år siden

Ragge

Ingen som har fått med seg Fredrik Caspar Kracht? Uten tvil den beste Norske golfkommentatoren.

Rudolf er rød på månen

over 15 år siden

Rudolf er rød på månen

100% enig med Ragge!!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Må bsre få sagt at jeg er svært fornøyd med den variasjon som finnes bland de kommentatorer vi har.

En komentator er for meg en som skal ha en stor posrjon golfkunnskap, gjerne også personlig erfaring og gjerne kjenne noen av spillerne, men må og skal også ha en stor porsjon humor.
Alle ovennevnte + H.Flatland gjør for meg det de skal og leverer i tillegg nok ironi og humor til at de holder sendinger på et et godt og underholdende nivå.

De som ikke orker å høre på den enkelte komentator har jo valgmuligheten mellom å skru helt av tv'n eller bytte til et annet språk.
Så hva problemet egentlig er, har jeg noe vanskelig for å forstå.

Frustrellen

over 15 år siden

Frustrellen

Jeg synes både Kratch og Flatland er å foretrekke og har det bra med de to. De holder stort sett fokus på det som skjer på banen.

Takker for meningsytringer og PH har skjerpet seg endel fra de første sendingene jeg så hvor han kommenterte. Så kanskje det er flere som har sagt ifra... og jeg hater ikke ph :-)

Og en liten spark til "tilskuer" uten sammenligning forøvrig så betyr det ikke alltid at flertallet har rett... (og hvor du får prosentene dine fra er jeg spent på om du kan dokumentere)
Det finnes en definert sannhet for kommunister og kapitalister. Hadde flertallet fått bestemme for 100 år siden, den definerte sannhet at kvinnen ikke skulle bry hodet sitt med tanker og stemmerett og lyde mannen ..... så hadde vel jeg ikke kunnet ytre meg her i dette mannsdominerte fora.... satt veldig metaforisk på spissen og for å illustrere et poeng.

Uansett så kan vi være enige om å være uenige og enige om at vi ikke blir enig.
Ikke noe galt med det...

nick "faldo"

over 15 år siden

nick "faldo"

jaja så det var en kvinnokamp tross alt?det er ju ganske gott jeg vet vem du er da med ditt lave handicap, så er du ju en flink spillere det vet jag ju nå.(takk før siste runden med deg)..men nå har ju dette nått nye dimensioner så vi får bare prøve og få "rattet" inn rett frekvense før di utenlandske kommentatorerne..så får vi alle nyte god golf..såg att du går i samme boll som meg i morgen..da ska jeg knuuuuse deg..

tsebeht

over 15 år siden

tsebeht

utrolig trist og ikke ha Haugsrud ved mic`en denne helgen. Kracht er grusom, nesten like ille som AR og Flatland, håper Kracht følger disse og finner noe annet å gjøre.

Til tsebeht

over 15 år siden

Til tsebeht

Hva er galt med Kracht? Du bruker ordet "grusom"..!?!

Flyer

over 15 år siden

Flyer

Kan kun glede over at jeg ikke betaler for ViasatGolf- Ser opptak på Eurosport med Asbjørn Ramnefjell påonsdager.
CNBC sender også opptak lør. og søn. fra 14-16- Det er det tidvis Jim Nantz.
Da har vi de to beste - spør du meg.

Hacker

over 15 år siden

Hacker

Gled deg med opptakene dine du, mens vi gleder oss med glimrende live-sendinger med Per Haugsrud. Norges beste golfspiller gjennom tidene(kanskje ved siden av HB), og norges beste golfkommentator!

M05

over 15 år siden

M05

Jeg kommer aldri til å forstå de som liker/likte AR.
Flyer, please enlighten us...!

osso

over 15 år siden

osso

Skal du kommentere noe på TV må du ha noe å si utenom det du ser i bildet. Det har du dersom du er godt oppdatert og har forberedt deg skikkelig eller om du har så mye kunnskap at du på helen kan ta ting som folk vil høre. Det er det bare PH som er i stand til å gjøre i Norge. Zachrisson gjør det i Sverige.

snappy

over 15 år siden

snappy

Enig med Sjur her... PH er inegn stjerne. GZ er helt konge. Følger med, prater behaglig, stønner aldri, synser ikke så mye, har gode historier og området rundt der hvor turneringen spilles, elsker ikke tiger woods slik som PH, syter og klager ikke på avgjørelser 10 min etter at slaget er utført osv.

Det værste var nok The Open i år. Da måtte vi sitte i to dager å høre på hva om, viss om atte Tiger hadde klart kutten osv. Helt idioti.

Hvorfor ikke bruke de svenske som er så mye bedre, eller enklest, beholde de amerikanske og Faldo

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her