Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Følger HB med kryssede fingre igjen....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Vel hjemme fra jobb og nesten rett inn på NW for å se om HB spiller og har startet for helgen.
Der var han godt i gang etter start på hull 10. Han var bokført etter 6 hull med 4 par, bogey og en dobbel på de sist spilte, og som den gode tilhenger av HB tenkte jeg SHIT, men dette retter han opp slik at han minst klarer kutten.
15 min senere var sistnevnte dobbel korrigert til par og han var derfor kun en over par så langt.
Trøster meg med at det kun er 10 stk som er under par av ca 60 startede og regner med at HB rydder vei og leverer en ny topp 10 denne uke også

Om jeg ikke tar helt feil har han vært topp 10, 4 av de siste 5 turneringer, eller er det bare tre?

Der smatt det akuratt inn en fugl på hull 16, HB's 7 for dagen og han er på rett vei...
HB har vist han er i slag for tiden og har vel aldri spilt bedre og vært jevnere en de siste uker så nå kruser han vel inn til spill på PGA neste sesong

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Var på +2 men henter seg opp igjen med to strake birdies og er på par etter 16. Rimelig høye scorer, så par er grei åpning

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-1 og T8 etter første dag.. Bra åpning, selv om mange ennå ikke har startet

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Har rykket opp til 6 plass. bare som en kuriositet:-)

Babby Brasileria

over 15 år siden

Babby Brasileria

Er mange som ikke er ferdig ennå, men ser ut til å være en vanskelig bane så det blir nok høy plassering

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da kan vi kanskje enes om at HB har levert en rimelig grei runde ut fra de forhold det må ha vært.
Mange har fortsatt ikke startet og det er foreløpig vanskeligå si om det er en fordel eller ulempe å ha startet tidlig i dag.

tilhenger

over 15 år siden

tilhenger

Se Nationwide Tour Weekly på pgatour.com, de har øynene rette mot én person. Tre topp-10 de siste 4 starter og 9 cuts på rad gjør Bjørnstad til favoritt sier de, så får bare håpe han lever opp til det:D

Skoda Favorit

over 15 år siden

Skoda Favorit

Favoritter (bortsett fra TW) vinner ikke i golf.

tilhenger

over 15 år siden

tilhenger

mulig det pessimisten, men er jo artig at han hvertfall har gjort seg fortjent til stempelet da....knøl

Buck Cherry

over 15 år siden

Buck Cherry

Jeg tror Henrik klarer det.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Eagle på Henrik!! -3 for dagen... Dette lukter PGA

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

-4 og det er utrolig herlig å se han levere. Han må ha hatt en utrolig personlig utvikling og vokst mye på økt selvtilitt.

Da krysses fingre for at han holder helt inn i dag og at han klatrer yterligere et par tre fugler før runden er over.

T11 nå er vel ikke nok til å trygge plassen, men det nærmer seg...

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Ligger an til 12-14000 dollar inn på konto...vil da bare trenge en topp 15 plassering til på de siste turneringene...dette klarer han!

Tilhenger

over 15 år siden

Tilhenger

Eagle på siste, og 66 slag idag. Blir nok T9, så da er det ytteligere klatring på pengelisten!

Kjempeavslutning!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det var en syk avslurtning.......
Eagle og til -9 for helgen med en foreløpig T9 plassering.
Ser ikke bort fra at det kan bli noe justeringer, men neppe lavere en T10.
Må jo være posistiv; ikke sant.

Er det noen som vet hvor en finner nøkkelen som viser hva den enkelte plassering gir i % av premiepotten?
1. blir tildelt 18% har jeg regnet ut, noe som stemmer for de aller fleste turneringer.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

10 plassen i fjor ga litt over 16000 dollar. Tipper han får rundt 17000 for 9 plass...Han vil da avansere til 13-14 plass på pengelisten. Tipper han da trenger en topp 20 plass for å klare å kvalifisere seg.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Hva skjer??? Nå har de fjernet bogeyen til Bjørnstad og han er inne på -7 og 6 plass....Dette er jo helt fantastisk

Koll Laps

over 15 år siden

Koll Laps

Jo, jo, han har vel spillt relativt stabilt hittil denne helgen, men, som alltid med Hr.Bjørnstad kommer snart helgens sedvanlige kollaps-runde.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Ingen som biter på tullpratet ditt Koll..du har ikke peiling.

Henrik er så og si klar for PGA!! Deilig

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Heh? Siste runde er unnagjort på 65! Ingen bedre såvidt jeg kan se.

For en flott dag! Først vinner jeg internkvaliken til Les Gnomes, så har Henrik gjort en kjempeavslutning og som om ikke det var nok så ser det jaggu ut til at Suzann får årets første seier også.

2 eagler på Henrik!!! What a day :-)

adundas

over 15 år siden

adundas

En annen på -8 for dagen, men utrolig sterkt av HB uansett!

Severin Suveren

over 15 år siden

Severin Suveren

Helt suverent.
65-runde, T7, og nå er jammen plassen til neste års PGA-tour sikret. Dette kan ikke gå i dass lenger nå.
Gratulerer.

kurt

over 15 år siden

kurt

ser ut som han får ca 19' dollars for denne turneringen.. da har han 194'. rykker opp til en 13 plass på pengelisten!! det er KONGE!!

Koll Laps

over 15 år siden

Koll Laps

Holder ikke med 65 runde når resten går lavere, skikkelig kollaps mener nå jeg, skjønner ikke hvorfor dere tror at Hr. Bjørnstad har noe som helst å gjøre på PGA touren!

Bobby Peru

over 15 år siden

Bobby Peru

Grattis Henrik!

Koll Laps, du er en morsom fyr :-D

Koll Laps

over 15 år siden

Koll Laps

Forrige innlegg er ikke fra meg, noen har rappa nicket mitt.
Men Henrik trenger ennå 40-50 000 penger for å være sikret PGA-spill.
Kommer det en formsvikt (som det ofte gjør etter en formtopp) så blir det spennende på slutten.
Men jeg tror han greier det dersom han spiller alle turneringene som gjenstår.

tilhenger

over 15 år siden

tilhenger

skjønner at du vil provosere/være morsom her Koll Laps, men ser bare en som har lavere runde enn Bjørnstad.
Når de klassifiserer resten som én, er du hverken provoserende eller morsom, du er bare latterlig. Har Bjørnstad hatt seg med dama di eller no?

Koll Laps

over 15 år siden

Koll Laps

Hvilken av damene mine skulle det være. Har så mange at jeg har råd til å dele. Hahahahaha.

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Utrolig avslutning av HB. Måtte dobbeltsjekke den siste eaglen 8D.

Mer eller mindre garantert at han får kortet til PGAtour 2010 nå. Skal bli meget deilig å få sett Henrik på viasat golf fremover =).

Stats

over 15 år siden

Stats

PUTTING AVERAGE: T81 Henrik Bjornstad 30.05

Tenk om dennne mannen forbedrer sin putting.

Jeg tror HB med et bedre snitt kan vinne på PGA tour.

Håper han bruker senhøsten til å forbedre det han burde forbedre.

Stats

over 15 år siden

Stats

Det er så og si samme snitt som nummer 191 på PGA Tour !!! 30.04

Malik

over 15 år siden

Malik

Here we go again.
Noen fantasihjerner hiver på litt hvis/om/dersom/ og tror han kan vinne på PGA-tour.
Trøst dere med at Henrik IKKE vinner på PGA-tour neste år.
Han kommer neppe til å beholde kortet engang.
Klarer han én topp 10 må vi si oss strålende fornøyt.
Slutt å skru forventningene til himmels.
Hen er ennå ikke kvalifisert.
Se også på at Henrik har flere turneringer enn de fleste andre. Dvs at de som ligger i hælene på Bjørnstad har et bedre snitt enn han, og hvis vinden blåser feil vei ryker Henrik ut av topp 25. Ser at svenske Grönberg har like mye penger på 4 turneringer som Henrik har på 21.
Nivåmessig sett tipper jeg 13-plassen på NW hører hjemme rundt 150-plassen på PGA, så her bør dere holde beina godt plantet i bakken.

Malik er gått ut på dato

over 15 år siden

Malik er gått ut på dato

Der tar du helt feil Malik..Viser hvor lite du egentlig kan om dette....
Snittscoren på Pga er 71,03. Henriks score så langt er 69,92. Det er ingen forskjell på banene de spiller. De er like vanskelige for Pga og for Nationwide.
Har selv vært en del i Usa og snakket med mange som følger Pga sirkuset og alle bekrefter dette.

Dette viser at det er utrolig mange gode spillere som spiller Pga og Nationwide. Det er utrolig jevnt og nåløyet som Henrik er på vei igjennom er veldig lite.
Istedet for å komme surmaga kommentarer så synes jeg vi kan gratulere han med prestasjonen.

Det er selvsagt liten sjanse for at han vinner en turnering på Pga touren. Men jeg mener helt klart at Henrik har kapasitet til topp 60-70 totalt på Pga touren neste år.

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Vil bekrefte det "Malik har gått ut på dato" nettopp skrev.

Nivået på PGATouren og Nationwide er likere enn det en skulle tro. Ta også en titt på hvor mange det faktisk er på NW som prøver å kvalifisere seg inn til pga. At HB ligger på 13 er meget bra. Skulle HB fortsette det å spille som han gjør nå + forbrede putting litt. Vil han ha muligheten til å virkelig prestere på pga neste år.

snappy

over 15 år siden

snappy

Alle er enige om at man tar bort de fem øverste navnenen på pengelisten på European tour har NW tour et høyere nivå en European tour.

Topp ti på European Tour kan fint vinne en turnering på PGA Tour'en. Slik er det.

Om vi se på utviklingen på Henrik de siste årene, så har han forbedret seg med over ett slag. Det er utrolig bra.

At Grönberg har mye penger på fire turneringer ligger jo i at han vant en turnering. Henrik har vært 1-2 slag bak vinnere mange ganger. Så her er det små ting som må bli bedre for å vinne. Grönberg er en formspiller. Det vet alle som kjenner han.

Malik

over 15 år siden

Malik

Hallo besservissere. La oss ta denne diskusjonen utpå høsten neste år.
Stadig vekk smører dere opp innlegg om hvor godt det kommer til å gå med Henrik, men dere tar feil hver eneste gang. Snittscore og sannsynlighetsregning fungerer ikke i dette tilfellet. Det er resultatene som teller. Hvis dere mener NW har et like høyt nivå som PGA sier det litt om hva dere har i nøtta.

Burgerhue

over 15 år siden

Burgerhue

Malik skriver:
"Hallo besservissere. La oss ta denne diskusjonen utpå høsten neste år.
Stadig vekk smører dere opp innlegg om hvor godt det kommer til å gå med Henrik, men dere tar feil hver eneste gang. Snittscore og sannsynlighetsregning fungerer ikke i dette tilfellet. Det er resultatene som teller. Hvis dere mener NW har et like høyt nivå som PGA sier det litt om hva dere har i nøtta."

Jeg svarer: DUST

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her