Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grinete gubber...

1-hcp

over 16 år siden

1-hcp

Jeg sto på treningsfeltet på min hjemmeklubb her om dagen og trente bunkerslag til green.
Inn kommer en GUBBE jeg aldri har sett før og begynner trene putter rett ved hullene jeg spiller bunkerslag mot.
So far so good....
MEN-> Denne GUBBEN har nerver nok til å be meg holde opp trene bunkerslag fordi det er farlig for han, at han er redd for å bli truffet av mine baller.
Jeg forklarer denne lovende grønkortspilleren på snart 60 år at han kanskje kan benytte puttingområdet litt lenger bort på green, i tillegg til å skilte med mitt ekstremt lave hcp, men ble ikke hørt; Her var det snakk om "age before beauty" eller noe, og jeg fikk ikke trent mer bunker i.o.m at denne GUBBEN gikk i veien med vilje hele tiden etter denne episoden.

Så kom igjen, la oss få en håndsopprekning: Hvor mange GUBBER finnes egentlig på norske golfbaner? Og hvorfor står dere i veien med deres 3x3putt fra 2 meter for oss unge aspirerende "tour-spillere" som prøver gjøre det beste ut av den korte sesongen her i landet?

Pølsa

over 16 år siden

Pølsa

dust... han kan jo flytte rævva si når du står og skal slå mot greenen som TILHØRER bunkeren OG det finnes en puttinggreen trolig en halv sadwedge unna...

har en del gretne gamle guber også på min hjemmeklubb, og de syter over hvorfor juniorene får alle pengene og ikke de. Meld dere på turneringer, prester og ha kapasitet til å bli tourspillere av god kvalitet, så kan dere få akkurat så mye støtte dere trenger.

c

over 16 år siden

c

Det du sier er at
- alle med HC 1 er noen kjempekarer som er så flinke og snille og gode og.....

- og alle på 60+ er noen grinete game gubber som egentlig (hvis ikke det var for pengene) kunne holdt seg borte fra banen siden de likevel er på vei mot gamleheimen for ikke å si noe verre.

Din form for utrykksmåte og måte å sette personer i bås på sier meg at dette ikke er er korrekt fremstilling av saken, men tilpasset din lille verden. Du får ha lykke til når du skal be den gamle dr....sekken om penger til videre satsning.....

snappy

over 16 år siden

snappy

C: Det var vel ikke akkurat de han sier, men situasjonen forklarer at nettopp denne gubben er helt idiot i hode sitt. Jeg hadde blitt så provosert at jeg hadde gått inn til proen og sagt at han måtte ta turen ut å prate med fyren.

Det handler mer om respekt for andre som trener en 1 hcp og 60 +.

C: Du er et levende bevis på at enkelte personer leser kun den man vil lese, og med høyst verst tenkelige hensikter.

Lost ball

over 16 år siden

Lost ball

Dette må da bare være tøv?

"...i tillegg til å skilte med mitt ekstremt lave hcp..."

"...hvorfor står dere i veien med deres 3x3putt fra 2 meter for oss unge aspirerende "tour-spillere" som prøver gjøre det beste ut av den korte sesongen..."

Hvis det IKKE er tøv, så har både "gubben" og "1-hcp" akutt behov for å få sjekket toppetasjen.

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Ironi og humor er ikke vanlig kost her skjønner jeg... :-)?

Rune.

over 16 år siden

Rune.

Joda, noen skjønner ironien, andre ikke :)

haha

over 16 år siden

haha

Ma være en "snørrunge" denne sytete 1 hcp'en. Når ble vel en 60 åring gammel?
Godt voksen, og antatt en som sponser jyplingen...

Huhei

over 16 år siden

Huhei

Akk. Et godt eksempel på hvordan man kan ødelegge en god sak ved mangel på sosial intelligens.

1 hcp hadde selvfølgelig et poeng; en treningsbunker skal forbeholdes bunkertrening. Å dømme etter de flåsete bemerkningene i innlegget ser jeg ikke bort fra at denne modne herremannen kanskje er blitt dyktig provosert av måten han har blitt bedt om å flytte seg på. Kanskje han hadde flyttet seg uten mer kluss hvis han hadde blitt bedt om det på en sivilisert måte?

Gubbe-stulken

over 16 år siden

Gubbe-stulken

He he.
Det finnes nok mange gubber rundt omkring ja.
Noen må stå like ved et hull når de skal putte til et annet på treningsgreenen. Hvis man spør om de evnt kan stå lenger unna det hullet de putter fra for å frigi ett hull/kun bruke det hullet de putter på så får man ofte sure blikk og spydigheter.
Jeg er gammel nok til å være gubbe selv, men jeg skal prøve å la være å bli så gubbete som enkelte er.
Uansett så har 1-hcp et poeng, selv om han sikkert kunne vært mer smart i måten han sa fra på. ;-)

Plumbo

over 16 år siden

Plumbo

Du kunne garantert trent videre. Jeg hadde i hvertfall fortsatt som han ikke hadde vært der.

De fleste gamle gubber med nyervervet grønt kort er så tjukke i hue at han ikke hadde merket om du traff ham.

Men, han hadde sikkert stjålet golfballene dine.

snappy

over 16 år siden

snappy

Gubbe:stulken: Det du sier med å stå ved ett hull, og putte mot ett annet er så midt i smørøye.... Det skjer hver gang jeg trener. Blir frustrert.

Tviler på at 1 hcp har sagt det på den måte han beskriver. Kan vel si jeg kjenner de fleste med hcp 1 i norge. Og ingen er så frekke som det.

c

over 16 år siden

c

Hm, hvis en del ikke er sant - så kan kanskje det andre også være litt overdrevet, Snappy......

Ex-spiller

over 16 år siden

Ex-spiller

Kjenner til denne typen "gubber", både på 60+ og 14-. En av grunnene til at jeg ikke fant meg helt til rette på golfbanen var alle disse blærete typene som stiller seg på puttelinja på treningsgreenen, begynner å putte eller chippe mot samme hull som jeg selv allerede har puttet en eller to baller mot, spiller sakte og nekter plent å slippe andre forbi, osv.
Disse hovne typene utgjør et bittelite mindretall på banene, men gjør seg likevel ekstremt bemerket (det er vel det som er hensikten deres, å "bli sett"). En blære ødelegger lett humøret til 10 andre. har heldigvis funnet andre aktiviteter med et mye hyggeligere og sammensveiset miljø enn på golfbanen. Er nok ikke uten grunn at mange andre golfspillere også har sluttet.

Til Ex-spiller

over 16 år siden

Til Ex-spiller

Derfor du fortsatt henger på et golfforum?..

jonag

over 16 år siden

jonag

Gubben så sikkert ikke at du slo slag. Da han så deg trodde han sikkert at du hadde kommet etter ham og da var jo dette hans hull. For disse unge tar seg jo til rette og han må passe på å stå på krava sånn at han ikke blir utnyttet.

Det er ikke så lett vettu...;-)

medfølelse, det er masse eldre folk som har surnet inn i sin egen verdensforståelse. Man får passe på å ikke havne der selv...

jess

over 16 år siden

jess

Jeg har surnet inn i min egen verdensforståelse for lenge siden - og jeg er ung : /

putter'n

over 16 år siden

putter'n

Selv har jeg opplevd det motsatte FLERE ganger. har stått i bunkeren eller 5 - 25 meter fra greenen på nærspill området og trent og plutselig oppdaget at en unge aspirerende "tour-spiller" har stilt seg opp bak meg en 75 - 100 meter fra greenen og begynt å trene innspill, guttene er flinke de men man bør skjønne at det ikke er lett å konsentrere seg når du har baller flygende over deg. Og slutt å klag på alle grøntkort spiller der ute det er fa.. meg de som dekker brorparten av utgiftene til golfbanene vi spiller på.

Marve

over 16 år siden

Marve

C: nei, TS sier OVERHODET IKKE at alle 1hcp`ere er hyggelige gutter. Hvor får du det fra? Feilaktige konklusjoner som vanlig?Eller prøver du bare å tillegge ham meninger du selv har?

Angående gubber på 60 pluss. Se punkt over.

Hva gjelder båssetting: lyden av glass som knuser?Tenk så deilig å kunne komme inn her ên gang uten at du skal leke ordenspoliti. Makan til sheriff skal man leke lenge etter.

Og nei, jeg sier ikke at alle som er uenig med trådstarter er sheriffer eller at alle som diskuterer båssetting er noen retarderte gamlinger uten peiling på noe som helst, det gjør jeg ikke. Men jeg sier at du fremstår som det. Ikke bare i denne tråden, men hver evig eneste tråd.

SKJERP DEG!

c

over 16 år siden

c

Jo jeg er enig i at du trekker litt feilaktige slutninger marve. Hvorfor har du skitet nick forresten?

MHT skjerping kan nok den snus 180 grader.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her