Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

TaylorMade R9 Driver

putter'n

over 15 år siden

putter'n

Ser at G-Sport har tilbud på TaylorMade R9 Driver. Er det noen som kan gi noen råd om dette er en driver for en høy handikapper (21.2)

Tja

over 15 år siden

Tja

Hvor mange grader er det, hva slags skaft er det, hvilken svinghastighet har du, hvor langt er det fra armene dine og ned til bakken... Det er vanskelig å si noe som helst fornuftig om uten å ha sett deg svinge dessverre. Anbefaler deg heller å kjøpe køller i samråd med en pro

Taylor

over 15 år siden

Taylor

Til hvilken pris er den hos G-sport?

putter'n

over 15 år siden

putter'n

Prisen på G-sport er 2800,-

Man kan velge mellom R og S skaft / 9.5 og 10.5
Selv har jeg sett meg ut en kølle med R skaft og 10.5 grader. Har en sving hastighet på 100 +/-

Jeg er enig i at det beste er å kjøpe i pro shopen men det er samtidig fristende å spare 1200 - 1500,- ved å slå til på dette tilbudet.

Noen jeg har pratet med sier at R9 driveren er for krevende for høy hcp mens andre sier at den ikke er det, har ikke hatt muligheten til å prøve køllen selv. Der for ville jeg ha noen flere råd før jeg muligens går til innkjøp.

javel

over 15 år siden

javel

Driveren du sikter til koster 3200,- i din proshop. Du sparer altså 500,-

javel igjen...

over 15 år siden

javel igjen...

Skrev jeg 3200? Jeg mente jo 3300...

putter'n

over 15 år siden

putter'n

Da skal jeg hilse proen fra deg imorgen og be han prise om driveren, det sto 3995,- på den jeg så på idag.

Furu

over 15 år siden

Furu

Husk å skille mellom R9 460 og R9. Hvilken er det snakk om her?

R9 460 er billigere. Ligger på rundt 3.000,-. R9 koster 3.800,- +.

Har 21.1 i hcp og spiller med R9 460 med Aldila skaft regular flex. Ikke den lengste driveren jeg har hatt men definitivt den som jeg har truffet flest fairways med.

460-versjonen er vesentlig bedre for oss med høyt hcp. Skal være mye mer tilgivende.

Det er artig å leke litt med innstillingene på hodet. Ser klare forskjeller og fant den som passet meg best.

På forrige runde brukte jeg den åtte ganger og traff fairway på syv, siste 7-8 meter ut i rough. Anbefaler R9 460 på det varmeste.

Jeg støttet ikke min lokale pro eller butikk når jeg kjøpte den (selv om jeg faktisk kjøper en god del lokalt for tiden). Du får R9 460 på ebay fra the putterman for $199 + $35-50 frakt og moms.

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Furu, hvordan er din oppfatning av the putterman?
Jeg lurte på å handle litt fra han, for han har gode pris på et jernsett jeg har lyst på?

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Jeg har handlet av ham flere ganger og er godt fornøyd med leveringshastighet og kvalitet!

Taylor

over 15 år siden

Taylor

Har sett at du kan få pengene tilbake dersom du ikke er fornøyd med R9 etter 4 uker. Så da burde det være tid nok til å prøve den. Men da må den selvsagt kjøpes i butikk i Norge.

Furu

over 15 år siden

Furu

The putterman er 100% pålitelig og har garantert ekte varer. Sender veldig kjapt også. Velger du UPS som vanligvis ligger på $50 så tar det ikke mange dager. Har kjøpt fra ham fem ganger, alle uten problemer.

putter'n

over 15 år siden

putter'n

Kan noen hjelpe en ebay nybegynner å finne The putterman på ebay. Har søkt på TaylorMade R9 460 Driver på ebay og finner en god del men ingen selger ved navn The putterman.

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Hei putter'n.
Du må søke på timtheputterman.
Google det så finner du han

Furu

over 15 år siden

Furu

http://stores.shop.ebay.com/The-Putterman__W0QQ_armrsZ1

Han har ingen R9 drivere for øyeblikket. Utvalget i butikken varierer veldig. Ser ut til han tar inn partier fra f.eks. konkurser og demoer.

Med den prisen han hadde på R9 460 så er det ikke rart han er utsolgt.

Har R9 wood til $155 og TM 2009 rescue til $112.......

Ping pong

over 15 år siden

Ping pong

Jeg dro på Golfsenteret på Sandaker og tok en drivertest. Vi fant frem til 6 drivere som vi trodde kunne passe, og så slo jeg 5 slag med hver kølle, og gjentok dette slik at det ble en serie på 3. Dette er på simulator slik at man kan sammenlikne resultatene etterpå. Både lengde, spredning og spinn.
Det var ganske store forskjeller mellom de forskjellige driverene, men resultatet stod i stil til hvilke drivere jeg følte jeg slo bra med.
Det stod mellom TM R9 og Ping Rapture V2 tilslutt (hadde Ping G5 fra før). Det ble Ping Rapture V2, da denne hadde noe mer korrekt spinntall enn R9'en, og det var også den jeg følte det gikk best med.

Har fått brukt den på 2 runder nå, og i forhold til den gamle Pingen har jeg noe bedre lengde, samt mindre spredning. I tillegg så er det den mentale delen. Jeg føler meg mer sikker med en ny driver, og det er jo en mental idrett vi driver med :)

Når jeg fikk meg driver for første gang så var jeg hos Pro. Da målte vi bare svinghastighet og fant en driver som da skulle passe meg. Ble ikke testet mange, så føler jeg fikk mer ut av denne drivertesten.
Så kan anbefales.
I tillegg er prisene på Golfsenteret konkurransedyktige med norske priser.

eBay

over 15 år siden

eBay

Kjøpte nettopp en R9 460 for kr. 1500,- inkl. frakt herfra - http://shop.ebay.com/forgedgolf/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=. Har bare gode erfaringer med Forged Golf. De er kjappe med shipping også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her