Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Artig turnering på Kongsberg.

Pål

over 16 år siden

Pål

Ser Kongsberg har turnering hvor du kan vinne fritt spill neste sesong. Artig turnering spør du meg, men kan du ta imot dette som amatør? Hvor går grensen for hva du kan motta?

Vegard-

over 16 år siden

Vegard-

Hei!

Jada, dette er innenfor reglene for Amatørstatus.

"En amatør kan ikke motta premier (bortsett fra premier av symbolsk verdi) eller gavekort som har salgsverdi som overstiger NOK 6.000 eller tilsvarende i annen valuta."

Lykke til! :)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

*påmeldt*

Sverre

over 16 år siden

Sverre

Dere kan bare holde dere unna da jeg enkelt skal spille gratis på Kongsberg neste år :-)

Tja

over 16 år siden

Tja

Spiller du i klasse 1 er det vel håp for der er det ikke så mange påmeldte enda, men det er jo snart 60 totalt så.

marve

over 16 år siden

marve

Når er turneringen?

veggiss

over 16 år siden

veggiss

19 sept

Paal

over 16 år siden

Paal

Det er jo kun 400 kr i avgift. Hvis dette er hele avgiften aå er det jo det samme som greenfee. Noen som vet om greenfee er i tillegg? Da kan man vel ta en tur, for kanskje man kan slå Sverre på en god dag :-)

Vegard-

over 16 år siden

Vegard-

400 er inkl. greenfee.

c

over 16 år siden

c

---- oooo - ufint å vinne denne turneringen dersom du ikke har mulighet til å benytte premien fullt ut - en gang ukentlig for eks....

Fantastisk - ikke

over 16 år siden

Fantastisk - ikke

Kan ved første øyekast se ut som fantastisk premie, men dette tjener likevel Kongsberg grovt på. Dersom vinneren bor et stykke unna er premien lite verdt. Bedre om Kongsberg hadde betalt ut et beløp tilsvarende fritt spill så kan man selv velge om man vil spille der eller andre steder. Med den yoyo-kvaliteten de har på banen i Kongsberg er det ikke sikkert noen gidder å spille der neste sesong.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

av og til skulle jeg ønsker det var iq-sperre på pc-er...

snappy

over 16 år siden

snappy

Kult... skulle ønske andre også tenkte slik.

Sverre

over 16 år siden

Sverre

Ja tenk om de tjener penger på en turnering. Hvis bor et stykke unna og spiller, ja la oss si 5 runder i løpet av året, så sparer man likevel penger eller? Det er nesten 3 uker til turneringen og det er 73 påmeldt ser jeg så det er vel mange som syns dette er en artig turnering. Det koster heller ikke mer enn en vanlig greenfee runde, så hva er tapet for hver enkelt? Det er moro at noe gidder å arrangere turneringer som ikke er helt A4. Du har vært mye på Kongsberg i år hvis du mener det har vært jojo forhold der i år tror jeg? Har spilt der noen ganger i år og syns banen er meget bra nå. Dette er antagelig den turneringen med høyest premieverdi for amatører i år, men her inne finnes det selvfølgelig noen drit negative sjeler. Hvis du bor så langt unna Fantastisk-ikke så tror jeg ikke det gjør noe om du ikke stiller....

c

over 16 år siden

c

Kjempebra turnering og premiering - ikke vær så nærtagende da, Sverre. Her er vi med på å holde oppe linken helt på toppen av forumet over lang tid - og bedre reklame får de ikke.

Tenk den Drøbakkingen som reiser til Kongsberg og vinner premien og kan ta en tur eller 3 neste år for å spille gratis - og snyte alle lokale helter for en for dem fin premie - bedre lykke skal man vel lete lenge etter...

(hvis Kongsberg ønsker å trekke enda flere "langtbortespillere" så kunne de lagt inn et alternativ med 10 spesial frikort på navn til vinner, for eksempel som kan brukes over 2 år....)

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Jeg synes dette var en herlig ide som garantert trekker flere spillere til turneringen. Jeg antar at det ikke nødvendigvis er spillere fra andre deler av landet som er "målgruppen" for klubben, og hvis en ikke er interessert i premien kan en enten la være å stille eller la være å ta imot premien. Men amatører har derimot ikke anledning til å spille om kontante pengepremier i turneringer.

Hva hvis

over 16 år siden

Hva hvis

Hva hvis en hjemmespiller vinner, slipper han da å betale årsavgift neste år ?? Det tror jeg neppe.

Hvis hva

over 16 år siden

Hvis hva

Hvorfor tror du ikke det? Selvsagt vil han slippe det!

Sverre

over 16 år siden

Sverre

Selvfølgelig vil de slippe det. Ser det også skal være Longest Drive konkurranse der også samme dagen. Muligheter for å snappe noen ut i roughen der da :-)

Stian

over 16 år siden

Stian

Tilskuer : Amatører kan vel motta pengepremier opp til et viss beløp ?

c

over 16 år siden

c

Stian - amatører kan ikke motta pengepremier
Fra amatørreglene:
En amatør kan ikke spille golf om pengepremier eller tilsvarende likvide verdier, i en match, turnering eller oppvisning.

Note: En amatør kan delta i et arrangement der pengepremier eller tilsvarende er tilbudt, forutsatt at han/hun før deltagelsen frafaller retten til å motta slike premier

Sverre

over 16 år siden

Sverre

Er det ikke noen under 8 i hcp som vil være med eller?? Ser ikke ut til å bli 15 stk i denne klassen...

Raska på

over 16 år siden

Raska på

Kun 15 plasser igjen på Kongsberg.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

jaja, da var det overstått. ut i andre ball i tåkehelvete. startet på hull 10, bildet er fra hull 12. laseren ga ingen respons, og du så ikke hvor ballen ble av. fikk beskjed om at startet skulle utsettes hvis ikke tåka letta, men den gang ei, bravo!! heldigvis letta tåka etter ca 4 hull, men det var en klar fordel å starte senere. ser også ut som om de ikke helt vet hvordan klipperne virker der oppe, de to bildene fra "fairway" er på hull 12 og 16 (og ja, det er fra fairway). greenene var også skrekkelig trege, men det er vanlig kost på kongsberg.

bra tiltak var det uansett, og med tanke på antall deltakere tror jeg dette var en aldri så liten genistrek av dem...hvem vil vel ikke prøve å få gratis spill hele neste år??? håper de gjør dette til en årlig event :)

bildene:
http://s428.photobucket.com/albums/qq4/veggiss/kongsberg/

Lurer

over 16 år siden

Lurer

Hvem vant?
Ble det en Kongsberg medlem?

streik blant banemannskapet?

over 16 år siden

streik blant banemannskapet?

Har aldri sett maken til dårlig fairway. Hvis dette er "fairway" så er det jo værre enn semi-rough til vanlig. Dette ser ut som vanlig tjukk rough spør du meg. Ikke lett å få kontakt med ballen fra det der nei.

Tja

over 16 år siden

Tja

Klasse A av en fra Randsfjorden
Klasse B av en fra Bærum
Klasse C av en fra Kongsberg

Slik blir det på fairways i innlandet når det er mange kuldegrader om natten. Burde vært ballplassering vel.
Neste år blir turneringen tidligere vil jeg tro. Arrangementet var meget bra med putting og driving-konkurranse også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her