Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilke baner tåler regnet best?

Spinseeker

over 16 år siden

Spinseeker

Har planer om noen runder i og rundt Oslo den nærmeste uken, men lurer på hvilke baner jeg bør satse på nå med alt regnet som har kommet den siste tiden? Håper jeg kan få noen tips så jeg slipper unna de største vanndammene.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

Bogstad

merckoll

over 16 år siden

merckoll

Hauger tåler mye vann

Kjell249

over 16 år siden

Kjell249

Kragerø, utenom på 2 hull. Eneste bane som kommer i nærheten er Bogstad etter ombyggingen.

Daly

over 16 år siden

Daly

Når ble Kragerø i og rundt Oslo?

Hækkeren

over 16 år siden

Hækkeren

Evje (Moss og RYgge) har imponert meg mtp dreneringen i år! Ja jeg er medlem. Men jeg vet at banen tørker fort opp! En uke med plaskregn, 1 dag med tørke, og de kan vanne igjen...

Skal spille i morgen og kan komme med tilbakemelding

larvik

over 16 år siden

larvik

Larvik er etter min mening opå toppen

hak

over 16 år siden

hak

hakadal

Oppegård

over 16 år siden

Oppegård

tåler ikke vann. der bør man være forsiktig med hvor man spytter.

Spinseeker

over 16 år siden

Spinseeker

takker for svar så langt, får håpe det ikke blir så lenge til det tørker litt igjen.
Synes nok Larvik er litt i lengste laget også, men er vel heller en sterk kandidat i forbindelse med sesongstart neste år for min del.

Noen som forresten vet hvordan der er på Atlungstad for tiden? Skal kjøre nordover om noen uker, så vurderer å teste ut den banen. Eller bør man heller satse på Mjøsen eller Kvitfell?

Øyvind

over 16 år siden

Øyvind

Grønmo!

Banen tåler utrolig mye vann, ligger jo tross alt på en gammel dynge. Kun 9 hull så klart, men de er tørre 5 min etter at regner roer seg noe!

Atlungstad var utrolig bra da jeg spilte den i juni/juli, men det har kommet mye regn siden da. Spilte banen i fjor også, og så store forbedringer på kun 1 år.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg har også hørt at Atlungstad er meget bra i år.

Bogstad drenerer utrolig bra etter ombyggingen.

Østerdøl

over 16 år siden

Østerdøl

Spinseeker:
Atlungstad har potensial til å bli en meget bra bane, bl.a mange flotte hull på siste ni ned mot Mjøsa. Men etter å ha spilt den i slutten av juni og på nytt for en uke siden, så må det være lov å si at de ikke har vært heldige med greenene i år. Samtlige første ni er kort og godt de dårligste greenene jeg har puttet på i år, og det gjelder ved begge tilfellene. På siste ni er det stort sett bra, men ikke helt topp. Fairwayer helt OK.

Men for en bane det forhåpentligvis vil bli.... Hedmark og Opplands beste vil jeg tro.

Mjøsen er faktisk ganske bra i år, mye bedre enn fjorårets semre greener, dog har det blitt litt vått i det siste. Kvitfjell var strålende i fjor, har hørt de har slitt mer i år uten at jeg har testet selv.

Skal du så langt nord at Rv3 gjennom Østerdalen er en alternativ rute, ville jeg lagt inn en runde på Sorknes. Er nok ikke langt unna at forholdene i år er all-time-high for den banen. I tillegg drenerer sandgrunnen der oppe veldig bra, bare elva ikke går over sine bredder.

Usikker

over 16 år siden

Usikker

Jeg vil tro Elverum og Sorknes er de banene som tåler mest regn ettersom de ligger på morenejord. Kanskje også Kongsvinger.

East

over 16 år siden

East

Drøbak er aldri våt

Hækkeren

over 16 år siden

Hækkeren

Vært ute å spiltevje nå, og det er tørket veldig godt opp!! Det har jo blåst "litt" i dag, så i morgen er den helt tørr! Var ikke tilfeldig vann noe sted i fairway... Anbefales

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her