Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Meland - for lett?

Golfern

over 16 år siden

Golfern

Meland er en flott og tøff bane, men ikke i nærheten av så vannskelig som for ti år siden. Da var banen nesten ti slag vanskeligere.

Bommet man fairway i gode gamle dager var det lostball. Da var det en bragd å breake 80.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Hvis man bommer fairway og de er lost ball er det vel pr definisjon ikke noe bra bane :) så hvis du syns den er for lett hvis man finner ballen utenfor fairway burde du kanskje spille golf midt i Amazonas heller.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Hvorfor er målet å ha norges mest monstrøse golfbane, heller enn å ha en bane man kan være stolt av og vise frem og ta med gjester på og kose seg og spille golf på?

Jeg har lyst til å spille Meland, men bare fordi folk jeg har tiltro til som har vært der sier den er verdt å spille.

alle disse innleggene om Meland som monsterbane, eller Langeland og Færevågs tirader om verdenstoppen på Meland, så har det blitt dempet til at jeg spiller Meland om jeg er i Bergen......

Gunder, når skal vi til Bergen?

Lynet

over 16 år siden

Lynet

Nå vil jeg ikke si at Meland er så Monstrøs som endel vil ha det til. Der er i mine øyne en golfbane av høy kvalitet med mange hull der strategien spiller inn (risk and reward). Prøver du og feiler så må du betale for det men spiller du safe så er den ikke verre en andre baner. Har selv spillt meg ned flere ganger på Meland...

respekt

over 16 år siden

respekt

Helt enig med lynets karakteristikk bortsett fra dette med å spille seg ned. Det har selvsagt ingenting med banen å gjøre, kun med et tall noen mer eller mindre kyndige har satt på vanskelighetsgraden (slope) Meland er generøst slopet i forhold til de første årene. For de som gidder å spille stableford-turn er vinnerscoren nå ofte på 40-tallet. Det sier selvsagt ingenting om banen er vanskelig eller ikke.

Jeg har skrevet at du trenger ikke spille fantomgodt for å gå fire under på de første fem og like etter var det noen som gjorde det. Problemet er på backnine, men det er godt mulig å gå under der og. Problemet er at det er for få gode spillere som spiller Meland. men det kommer, det kommer. Vi ser at de gutta som er der i helgen kan skremme banen godt. Aksel Kristoffer Olsen seks under etter 10 i går. Han er 17 år.
Yngve - det er ikke noe mål å ha Norges verste bane.
De som bygde banen bestilte en mestreskapsbane som kunne teste de beste skandinaviske spillerne og det har det vist seg at de har fått.
Golfern: Det er helt riktig at Meland var tøffere før. Det er ryddet godt opp og mens den før spiste baller er det relativt enkelt å gå rundt på samme ballen nå. Mange gjør det. Selv de som slår langt.

"Golfern"

over 16 år siden

"Golfern"

Seriøst golfern???? Kødder du!!!?
Jeg er her selv og spiller NM i dette øyeblikk, spilte også P4 her i 2006.
10 slag vanskligere??? Da må jeg nesten sette ned foten!
Jeg har selv ikke spilt meland under perfekte forhold men 10 slag lettere, den ser jeg ikke! Unner ikke mange i fremtiden å spille under di forholdene vi spiller under nå..

respekt

over 16 år siden

respekt

Helt fram til 15. juli var Meland så knusktørr at det måtte pøses på en halv million liter hver kveld for at den ikke skulle tørke ut. Da var banen minst 5-6 slag lettere enn den er nå under NM. Det betyr ikke at de som har gått på 70 ville gått på 64, men de som har gått på 90 - kommet i trøbbel - ville gått på 85. Det som har vært konstant hele tiden er kvaliteten på greenene. Kommer du deg dit får du en putt som ruller og en putt som går der du setter den.
I dag ser det helt forferdelig ut værmessig. Helt klart det verste været på alle fire dagene. Fryktelig synd for ildsjelene som har jobbet i et år for å få dette til.

Melankolia

over 16 år siden

Melankolia

Ifølge yr skulle det komme to timer med litt regn, eller opphold på Meland...:s Er det virkelig så ille?Tpper uansett de avlyser om det går dårlig for de i toppen...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her