Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NM på Meland

Henke

over 16 år siden

Henke

Tar sjansen på å opprette en ny tråd, så vi kan følge utviklingen i NM.
Begynner å komme inn en del drøye scorer allerede - ikke så galt å være +26 etter 15 spilte.

Noen som vet historien bak DQ av Johannessen?

golfer

over 16 år siden

golfer

godt gjort å få 17 slag på et par 5 hull!! hahahaha

Navarasete

over 16 år siden

Navarasete

Har selv spilt Meland med en snaphook i baggen. Kan fort bli noen slag om man er skeiv fra tee....

Synd for Stian Hansen som var 4 under etter 6. 5 over tyder på en greit smell

diggen

over 16 år siden

diggen

Noen som vet om det går ann å bette på NM meland?

YngveB

over 16 år siden

YngveB

17 slag på hull 3 på Meland har skjedd for mange før. Den uoffisielle rekorden er 22 slag på en P4 tour, og det er mange historier om spillere som har brutt runden fordi de er tom for baller.
Førsteslaget er trangt, drit på begge sider hele veien inn, og landingsområdet hvis du prøver å gå inn på 2 slag er veldig lite.
Du som ler så godt burde prøve å spille banen en gang, har du over 8-10 i hcp kommer du nok inn over 100 slag første gangen du spiller den, og i hvertfall fra hvit tee.
Videosnutten med Knut B som går inn på 2 slag på hull 3 er nærmest eventyrlig

respekt

over 16 år siden

respekt

tror på banerekord i morgen (under 71) når Børsheim, kristiansen og Kofstad skal ut for å snuse på hverandre igjen. Nå vet kristiansen og Kofstad også hva banen går i. De har alle spill til å gå på 60-tallet med litt flyt og mye bruk av hodet.

Navarasete

over 16 år siden

Navarasete

Tja yngve, det vet jeg ikke. Hadde 9.7 i hcp da jeg besøkte Meland ifjor. 90 slag ble det i turneringen.

Hull 3 er ikke veldig skremmende om du er steady med driveren. Sinnsykt god plass å lande på om du har nogenlunde lengde med driveren. Selv fikk jeg par og bogey på hull 3. Kan ikke akkurat kalles monsterhull da...

Derimot er det noen av hullene på back jeg gjerne kunne hoppet over. DER er det vanskelig der.

tallteller

over 16 år siden

tallteller

Kun 27 spillere på 70 tallet, av 90. Dårlig nivå eller vanskelig bane?

Tja...

over 16 år siden

Tja...

Dårlig bane, høyt nivå vil nå heller jeg si

Diktatoren

over 16 år siden

Diktatoren

Den mye omtalte Redaktøren av en viss golfblogg mente hull 3 på Meland burde vært par 4!

JADDA

Bergensgutt

over 16 år siden

Bergensgutt

Mye vind, vanskelige pinneplasseringer og tykk rough har mye å si for scoren i dag.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Jeg har så lyst å spille den banen at jeg dauer!

R8

over 16 år siden

R8

59 gutten spilte ikke så bra i dag..

Trollet

over 16 år siden

Trollet

Hva tror Gunder at han hadde gått Meland på fra hvitt i slagturnering?

!

over 16 år siden

!

Vet ikke hva Gønder hadde spilt, men på den banen kommer alt ann på dagsform med driver/utslag. Selv ville jeg ha kunne gått alt ifra 80 til 96, ca.
Som sagt, alt avhengig av hook, not hook...

Snartedru

over 16 år siden

Snartedru

YngveB: Har du link til den videoen?

Snartedru

over 16 år siden

Snartedru

Henke: Fine mann. Hole in one!

spike

over 16 år siden

spike

Den ble jo kåret til en av de vanskelisgte banene i europa av digest for noen år tilbake. Så det tyder på en tung start for spillerne, men samtidig en utrolig vanskelig bane!! selv om de ikke spiller på europa touren, så trenger man ikke å undervurdere de ;)

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Trollet: Stygt redd for at det hadde blitt opp mot 85, og kanskje 90 også. På en god dag kanskje lavt på 80-tallet.

Høres i alle fall ut som en sånn bane

Lavida

over 16 år siden

Lavida

2345: http://golfnm2009.com/index.php/video
Klipp 2

Hm..

over 16 år siden

Hm..

Play suspended på Meland?

Regn

over 16 år siden

Regn

Ser slik ut, i helgen er det meldt MYE.

Men tilbake til trådstarter, noen som vet hvorfor Kalle Johannessen ble disket?

kevin

over 16 år siden

kevin

Forventet gjenopptagelse av Runde2-Pulje 1 er satt til kl. 12:30. Endelig beslutning om tidspunkt for gjenopptagelse er kl 11.50.

Forventet starttid for Runde2-Pulje 2 er klokken 15:00

are

over 16 år siden

are

ikke mange som stiller, for uten 5-6stk gode.....

ulven

over 16 år siden

ulven

hvis man ikke tør å stille kan man ikke være særlig god - all ære til dem som faktisk deltar i et NM

!

over 16 år siden

!

Hvis JEG hadde kvalet, så hadde jeg for pokker stilt opp, samme om jeg trodde jeg kunne gått på 80 eller 90... Det er jo konkurransen man er med for, og som sagt, har man kvalet, så har man kvalet! Det er nå mitt standpunkt. Og jeg er ikke særlig god...og derfor sitter jeg hjemme og skriver det her, og ser på super-gode spillere på pga-tour istedet!! :D

regn

over 16 år siden

regn

skummel værmelding, golferen.no melder at ikke mange i Bergen tror at NM blir ferdigavviklet på søndag. SYND - Kristiansen, Kofstad, Fristad og et par spillere til reiser mandag morgen til EM i Paris. Blir det spill på mandagen, så må disse trekke seg.

tallteller

over 16 år siden

tallteller

52 spillere på 70 tallet i dag. Selv om det var ballplassering i dag så er det gledelig å se. Det var også spillere som var både 5 og 6 under par i løpet av runden,uten at det holdt helt inn. Bra!!!

?

over 16 år siden

?

Er det stopp i spillet på Meland?

Golf

over 16 år siden

Golf

Jepp. Regn igjen. Ny info 1300.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Kalle ble disket fordi han hadde oppgitt feil score på et hull. Han hadde ikke fulgt godt nok med når markøren leste opp scoren hans etter runden og derfor levert og signert med et slag for lite. Det hjalp lite at han selv gikk og opplyste om feilen og viste dem sin egen markørscore med riktig score. Veldig synd for han hadde spilt bra.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her