Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

"Nye" Bogstad

Schni Schna

over 16 år siden

Schni Schna

Bogstad har gjennomgått en oppgradering for 60 millioner, og blitt en moderne bane når det gjelder greener, drenering og spilleoverflate.

Noen hadde høye forventninger til de forandringene som skulle skje også med tanke på layout. Derfor hadde det vært moro å høre hva de som nå har spilt Bogstad mener.

Her er noen uttalelser og forventninger fra en som i hvert fall spilte Trophyen, og det kan være interessant med en kommentar om det stod til forventningene etter 4 runder på Bogstad.

"Ser at det er Arthur Hills som skal bygge om Oslo GK... Nice.. Da blir det nok ingen tvil om hvilke bane som blir den beste i Norge." (Snappy)

"Ååååå jeg gleder meg til den står ferdig..." (Snappy)

"Hele banen vil forandre seg der oppe.. Bar vent å se.. Arthur Hills ville aldri satt navne sitt på en bane som han ikke får bygge som han vil... Dette tror jeg blir sykt bra" (Snappy)

"Jeg kan love deg at Bogstad blir Norges desidert beste bane. Arthur Hills er fantastisk. Gleder meg som en ulv til å spille den når den er ferdig. Jippi" (Snappy)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hvordan definerer man egentlig "norges beste bane"?

Snakker vi design?
Snakker vi gresskvalitet?
Snakker vi om selve banen, eller inkl. klubbhus og treningsområder?

For mitt vedkommende så synes jeg oppgraderingen av Bogstad har vært verd pengene.

Selve designet er mye bedre, men fortsatt et hakk under Miklagard.
Kvaliteten på spilleflatene er meget god (forutenom endel problemer i roughområdene), og bedre enn Miklagard i år. Dette vil uansett variere fra år til år.
Totalinntrykket? Bogstad ligger vakkert til og fremstår som vakrere enn Miklagard. Men treningsområdene er vesentlig dårligere. Klubbhuset er fint og ligger flott plassert på begge banene.

Kun min mening.

Det finnes selvfølgelig mange andre baner i Norge som vil være med i diskusjonen. De jeg har spilt (Evje, Nøtterøy, Holtsmark, Byneset, Losby, Larvik, Atlungstad) ligger etter min mening et hakk under av forskjellige grunner.

De er selvfølgelig likevel flotte baner :-)

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Jeg har alltid likt meg på Bogstad, og nå som den har fått en bra spilleflate så er det enda morsommere å spille banen.

Personlig opplever jeg layouten som en forbedret men lite annerledes versjon av den gamle banen. Hadde nok kanskje håpet på litt spenstigere endringer når man først skulle gjøre noe, men det er klart det begrenser seg også pga plassen.

Greenene, bunkere og fairwayer er veldig bra, og ingen hull har blitt dårligere etter forandringen.

@lle Fugler

over 16 år siden

@lle Fugler

Har ikke spilt banen før i sommer! Har kun vært publikum under LET turnering for noen år siden. Ser at gresskvalitteten og "shapingen" av områdene er forbedret vesentlig siden jeg gikk der som publikum!
Når fairways er godt etablert og blir klippet for turnering vil de bli fine og flotte!
Personlig vurdering: Sitter igjen med inntrykk av en bane som har brukt stooore ressurser på å få svært høy kvalitet inn på en begrenset flate! Opplever banen som trang og at en bør være obs på blindsoner hvor det kan være golfere og fotturister. Hadde banen ligget et annet sted ville svært få ha besøkt banen. Tror historien rundt Bogstad og beliggenheten er det som skiller banen fra andre middels gode golfbaner. Personlig er jeg ikke så glad i greener som en ikke vet hvor flagget står plassert (øvre eller nedre platå). Dersom det hadde vært min hjemmebane og lært hvor en bør ligge osv tror jeg banen hadde vært morsom og utfordrende. Fler gode golfhull. Men som en tilfeldig gjestespiller er det mange feller å gå i...uten og egentlig vite det før en kommer frem!
Gresskvaliteten på fairways, teesteder og greener har nå fått beste utgangspunkt for å kunne holde en høy kvalitet! Så er det bare å håpe på god innvintring og overvintring slik at tunrappen holder seg vekk i mange år!

007

over 16 år siden

007

@lle fugler:
Du skriver masse om en bane du har besøkt flere ganger.
Bl.a. "Hadde banen ligget et annet sted ville svært få ha besøkt banen."
Hva mener du med den setningen?

spiderboy

over 16 år siden

spiderboy

Mr Bond:
Tror vel han svarer på spørsmålet ditt i sin påfølgende setning.
sitat "Tror historien rundt Bogstad og beliggenheten er det som skiller banen fra andre middels gode golfbaner." sitat slutt.

007

over 16 år siden

007

@lle fugler må da mene:
Historien til Bogstad er god.
Beliggenheten til Bogstad er god.
Bogstad er en middels god bane.
+
Middels gode baner er det svært få som besøker.
(Pøl...)

Min erfaring er helt annerledes!
Når folk har spilt banen der så kunne de meget gjerne ha tenkt seg å bli medlem!

Moderator

over 16 år siden

Moderator

marve: ta hintet snart kanskje? Du har skjønt poenget og trenger ikke terpe på dette mer ok?

Marve

over 16 år siden

Marve

Fair enough. Syns bare det virket merkelig. But you`re the boss osv:)

007

over 16 år siden

007

Fiffig conversationkilling - feil tråd eller ie.

007

over 16 år siden

007

Hva er det som gjør at historien til Bogstad er så god?
Har vi hørt det samme, tro.

@lle Fugler

over 16 år siden

@lle Fugler

Selv om vi skulle ha hørt samme historie, skal du ikke se bort fra at vi kunne fått ulik oppfatning ang. hva vi ville ha vektlagt ;)

007

over 16 år siden

007

Bumerang-slicen fra utslaget på hull 2. Ballen traff pumpehuset på hull 16. ?
.. nei, kanskje ikke ..;)

Solskinnsgolferen

over 16 år siden

Solskinnsgolferen

Dyrt, men bra. Dreneringen var imponerende.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her