Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ufin oppførsel...

Tommy Nergård

over 21 år siden

Tommy Nergård

Sist mandag (9.8.04) spilte jeg Vestfold GK bane i Stokke og hadde en litt ufin opplevelse som jeg gjerne deler med dere andre.
Vi var 4 i flighten og slo ut kl 1640 (pga. 10 min forsinkelse??? uvisst av hvilken grunn). Det ante meg da at dette kunne ta tid, noe jeg også fikk rett i. Av en eller annen grunn fløt det svært dårlig uten at jeg registrerte andre grunner enn at flere fairwayer ble klippet.

Uansett; vi hadde brukt 2,5 timer på f9. Da hadde vi sluppet gjennom en flight pga. at vi mistet kontakt med flight foran da vi måtte lete etter et par baller. Dette skjedde på hull 9. Vi holdt etter dette kontakten med flight foran hele tiden og foran der igjen var det også kontakt.

På hull 10 fikk vi ny flight opp i ryggen. De begynte umiddelbart å plystre og gjøre tegn til å ville slippe gjennom. Man tar ikke en diskusjon om dette når man er 200m mellom hverandre, så vi gikk videre. På hull 12 (par 3) treffer vi flighten bak da vi går ut fra tee-stedet, mens de er på tur inn. De krever å få gå gjennom. Vi forklarer at vi har kontakt med flight foran og at det er ingen ledige hull foran så langt vi kan se og har oversikt over. Av en eller annen grunn, benekter de dette og hevder at flighten bak dem igjen sier at det er ledig foran oss. Det blir en nokså opphetet og ufin dialog til å være på en golfbane, og det ender med at vi gir etter for kravet deres og slipper de gjennom.

På hull 13 skjer det som selvfølgelig måtte skje; når vi kommer til utslagsstedet, står de å venter på å slå ut og dette gjentar seg på de resterende hullene. Idet de passerer oss på tur ned fra utslagsstedet kommer det passe slukøret og med blikket i bakken: "Det var visst fullt foran allikevel."

Hva i himmelens navn er det som får voksne folk til å oppføre seg som barslige små drittunger??? Jeg har ikke opplevd maken til slett utførelse av golfens etikette og håper at jeg ikke får se slikt igjen. Noen av dere andre som har vært med på lignene??

Høflighet

over 21 år siden

Høflighet

Klart mange har opplevde noe slikt. Slikt handler om alminnelig høflighet, og man trenger ikke en egen "etikette" for å slå fast at det var både tåpelig og frekt.
Med titusenvis av golfspillere vil det av og til dukke opp slike situasjoner, men mitt forslag er at man forsøker å se stort på det og ikke la det ødelegge dagen. Glem det og tenk på spillet videre, og nyt dagen! Å være for opptatt av slikt går bare utover en selv. Det vil alltid finnes noen som knabber parkeringsplassen rett foran nesa på deg, som jukser seg forbi køen gjennom kollektivfeltet eller som er frekk og freidig på annet vis.
Hev deg over det neste gang, så har du til og med glemt det hele før du rekker å dele ergrelsen med andre!

Stanislav Vroklav

over 21 år siden

Stanislav Vroklav

Her bør du kanskje ta litt selvkritikk Tommy. Vi er enige i at flighten bak deg var idioter, hvis virkeligheten er slik du beskriver. (plystre osv gjør du ikke hvis ikke du er en tulling uansett). Men hadde du Tommy tatt ansvar og vist litt myndighet og ikke sluppet igjennom hadde gutta bak kanskje lært noe ? Når de da hadde kommet bak deg til neste par 3 hull og sett at du også ventet.

Jeg har selv tatt ansvar mange ganger og fortalt tullinger som de du beskriver at de må skjerpe seg og roe seg ned.

for øvrig ville jeg når jeg støtte på flighten foran igjen ha gått foran til min opprinnelige plass og sagt " nå ser dere hvordan flyten er, nå kan dere kanskje slappe av å finne plassen deres bak meg ???"

Nytter ikke å sutre over dette, du må ta ansvar og si ifra Tommy ! Selv om kona er sjefen hjemme er du sjefen på golfbanen !!!

Do it the hard way

over 21 år siden

Do it the hard way

Hadde noen kommet og oppført seg slik mot meg i en slik situasjon hadde jeg sluppet dem imellom, pegget opp og sent en 2-3 knallharde driver i ryggen på de....

Spiller Vestfold regelmessig og kan tenkte meg en 3-4 personer der som kunne vært tilbørlig til slik oppførsel. Mye rart på Vestfold...gammel klubb, gammelt klientell som mener mye og rart om mangt....

Kjella

over 21 år siden

Kjella

Gi en pensjonist en golfklubbe og en regelbok, så har du den største pedanten i verden.

Tommy Nergård

over 21 år siden

Tommy Nergård

Takk for svarene på mitt innlegg. Heldigvis lar jeg sånne episoder ikke gå innpå meg (satte en 6-7m biride-putt på hull 12 etter at de hadde passert), så det stakk ikke veldig dypt. I og med at jeg ikke har opplevd dette før (selv om det sikkert forekommer ofte) var jeg faktisk litt usikker på hvordan jeg skulle håntere situasjonen. Er veldig enig med "Stanislav Vroklav" om hva jeg burde gjort, og er sikker på at jeg ikke slipper gjennom neste gang uten at det er grunnlag for det. Dernest få kontakt med flighten det gjelder og forsøke å få de til å forstå. En erfaring rikere har man iallefall blitt :)

Jonnis

over 21 år siden

Jonnis

"Slippe igjennom og deretter spille noen knallharde driver i ryggen på de..."

Hva er det for slags oppførsel ??? Da er'u jo enda dummere enn de tullingene som går og hoier og plysterer. Slike hevnaksjoner har alltid kun 1 - EN - taper: nemlig hevneren !!!!!!!!!

Enten må en gjøre som Tommy gjorde, slippe igjennom, og ikke bry seg noe mer om det eller stå imot og ikke slippe igjennom.

Tjotjim

over 21 år siden

Tjotjim

"Takk for svarene på mitt innlegg. Heldigvis lar jeg sånne episoder ikke gå innpå meg "

Tror at sirka 80-90 % av alle golfspillere, i Norge vel å merke, la slike situasjoner gå inn på seg, hvis du er en av de som ikke lar slike ting gå inn på ddeg, er det vel litt rart at du skaper et debattforum om dette temaet. :-)

Og til den som foreslo å slå noen knallharde driver i ryggen på de... Ja du har vel aldri sett noen blitt truffet av en ball i full fart da tenker jeg. Når du ser det for første gangen, så får du frysninger opp ryggen.

Til Jonnis

over 21 år siden

Til Jonnis

OMFG skjønte du virkelig ikke hva som ble skrevet, eller ville du ikke forstå? Ingen som driver baller etter folk vettø, mennesker dør av slikt...

Jonnis

over 21 år siden

Jonnis

Nemlig, ingen bør gjøre slikt. Mitt innlegg refererte til hva "do it the hard way" skrev. Han skrev:

"Hadde noen kommet og oppført seg slik mot meg i en slik situasjon hadde jeg sluppet dem imellom, pegget opp og sent en 2-3 knallharde driver i ryggen på de...."

... og dette blir vel for drøyt og det var det jeg ønsket og kommentere. Mulig det er varmt og jeg har misforstått helt, eller ...

Hallo Jonnis

over 21 år siden

Hallo Jonnis

Hei Jonnis - har du aldri vært med på, eller sett at man slår baller etter folk med den hensikt å treffe (helst for å skade)?

GA

over 21 år siden

GA

På korte par 3 hull er det morsomt å kaste en ball og hyle fore.. :>

F. Ore

over 21 år siden

F. Ore

Det er morro å hyle FORE uten at man kaster en ball også....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her