Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Egensentrering hos norske golfere

Testo

over 16 år siden

Testo

Golfere og golfspillere bryr seg kun om seg selv. De forteller om seg selv og vil egentlig ikke høre om andre. Det gjelder hvertfall for 90 prosent av dem. De kommer bort for å fortelle om du står og trener. De stiller seg gjerne helt innpå deg, så du ikke får trent videre, i håp om å få 100prosent fokus.

Sitter man og spiser på banen, kan man ta seg gift på at folk kommer for å fortelle. Selvom du ikke kjenner dem nevneverdig. Noen stiller sågar ledende spørsmål, for å kunne fortelle om seg selv. Spørsmålene de stiller er kun for å virke høflig selvfølgelig. De vil jo ikke høre hva du har å si. De vil bare få muligheten til å fortelle. Skulle man være så frekk å skyte inn noe som ikke handler om den man snakker med, avfeier vedkommende det fort med fakta/løgn om seg og sin runde, før de spinner videre med seg og sitt. Så dagens spørsmål er følgende: er golfspillere virkelig så selvopptatte at de ikke bryr seg om andre?Eller syns man selv at man er så gode at resten av verden MÅ høre om det?Hva er poenget med å stille et spørsmål du egentlig ikke gidder å høre svaret på?Da kan man heller informere om at man ønsker å fortelle noe spennende om runden, eller at man bare har et ekstremt behov for å snakke om seg selv

Peder

over 16 år siden

Peder

Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av andre golfspillere flest. Jeg har spilt med mange, og har sjelden møtt den typen du beskriver heldigvis! Noen hederlige unntak er det, men ikke så mange får vi håpe.

Zalo

over 16 år siden

Zalo

Har spilt golf i ca 10 år og kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse. Har aldri opplevd det du forteller om.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Tullprat testo, men på seg selv kjenner man andre er det noe som heter.

Furu

over 16 år siden

Furu

For noe tull Testo. Og hvis det er slik, hva er da problemet? Jeg hører gjerne om andres opplevelser på golfbanen.

Fest en lapp med "Jeg er døv" på bagen din så slipper du at folk snakker med deg.

Har du vurdert om det rett og slett er noe med deg som gjør at de snakker til deg? Er du utrolig flink med nydelig sving? Ser du ut som BRad Pitt eller George Clooney? Har du et utseende som rett og slett vekker tillit og/eller varme følelser? Ta det som et kompliment. Folk snakker ikke med hvem som helst.

Morsomt...

over 16 år siden

Morsomt...

"Har aldri opplevd det...." klart du ikke får med deg det når du er fullstendig opptatt av deg og dine historier.vTipper de kraftige reaksjonene her kommer fra de folka som benytter enhver anledning til å snakke om seg selv ;). Det er klart ingen vil innrømme det, eller rettere sagt mangler selvinnsikt til å se det. Til deres forsvar (eller snarere golfens forsvar...) så finnes navlebeskuende mennesker uten selvinnsikt på de fleste av livets arenaer, tror ikke golfen er spesielt utsatt.

007

over 16 år siden

007

Jeg har flis i fingern og orker ikke å lese stort her ..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her