Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem blir Norgesmester?

Bergensgutt

over 16 år siden

Bergensgutt

Kun kort tid til Norgesmesterskapet på Meland.
Hvem tror dere vinner?

Mine favoritter er Anders K, Knut B og Espen K.
Kanskje litt kjedelige, men sånn er det.

Outsidere : Ørjan Larsen og Øystein Engevik

1Putt

over 16 år siden

1Putt

Satser på Marius hvis han er med.

Adam

over 16 år siden

Adam

Ser ut som det blir en regnfull affære. Trist.

Adam

over 16 år siden

Adam

Knut B eller Anders K.

bobo

over 16 år siden

bobo

Setter en 50 lapp på Stian Lund. Og jeg setter en 50 lapp på at jeg må slite med å klare cut;-(

kevin

over 16 år siden

kevin

Satser på Børsheim denne gangen. Noen som vet om det finnes noe deltagerliste sålangt? Har leita litt men kanskje ikke på de rette stedene

enjoy

over 16 år siden

enjoy

http://www.golfbox.no/livescoring/participants.asp?tour={2FD84B6F-3E11-478C-865F-AFECD2464F95}&grp=2

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Deltagerlister er i Golfbox, også via link på Melands nettsider (www.melandgolf.no), se under NM-linken øverst på forsiden.

kevin

over 16 år siden

kevin

Ok,takk. Titta kun på melands liste over turneringer i golfbox,den lå ikke der(http://www.golfbox.no/livescoring/tourlist.asp?co=NO&cl=82)

Kanskje Alexander Sundsten er en outsider,viste visst meget bra spill på Borre i helgen ved å knuse banerekorden med sin avsluttende 66 runde

Reni

over 16 år siden

Reni

Ørjan Larsen går jevnlig under par på Meland.
Spennende mann.

Adam

over 16 år siden

Adam

Stiller ikke Marius Thorp?

Golf

over 16 år siden

Golf

Marius Thorp stiller visst ikke.
Meland Golfklubb stiller med en meget bra NM-side på nettet.
www.golfnm2009.com

Pepper

over 16 år siden

Pepper

www.golfnm2009.com er et morsomt tiltak fra Melands side, veldig bra.

kongepokal

over 16 år siden

kongepokal

Norgesmester blir den som greier å få ballen i hullet på færrest slag.... -
Meland er vanskelig, så jeg tror på seier til en av "USA-gutta". De har det som trengs for å holde scoren sammen under alle slags spilleforhold.

Respekt

over 16 år siden

Respekt

Norgesmester på Meland blir den som vet hvor hvor ballen hans lander før han slår. Vanskeligere er det ikke.

Dilter

over 16 år siden

Dilter

Knut Børsheim burde vel være en av favorittene. Han har spilt brukbart i USA og som bergenser burde han vel kjenne Meland rimelig godt.

Daly

over 16 år siden

Daly

Tipper Erik Wettergreen vinner.Han slår usannsynlig langt og rett,putter sykt bra og er visst i sin livs golfform.

Daly?

over 16 år siden

Daly?

Da spiller vel han Europa-Tour den uken???

erik wettergreen

over 16 år siden

erik wettergreen

tror daly må roe ned.. har ikke spilt siden gg på miklagaard! så målet blir cutten hvis jeg finner svingen :-)

are

over 16 år siden

are

Husk å ha med nok rosakrem Erik :)

K.J Ekstad

over 16 år siden

K.J Ekstad

Den som vinner NM er den som er best på hva jeg liker å kalle en "riktig" golfbane. Jeg har diskutert meget om hva jeg synes er en bra bane, og Meland er en slik en! Jeg skal like å se at en "long hitter" som slår driver på hvert hull på Meland vinner...

Jeg er sikker på at den som treffer mest fairways og greener som vinner... Jeg har aldri tatt feil, og det VET jeg at jeg ikke har denne gangen heller!

K.J

705

over 16 år siden

705

Anders Kristiansen er i mine øyne et het kandidat, sammen med Are Friestad. Startfeltet er ikke akkurat det beste. Outsidere er A. Sundsten og J. Aslaksen som alltid må regnes helt i toppen på Meland.

Marve

over 16 år siden

Marve

For en fjott du er kjekstad. Du ville ha NM på en par 3-hullsbane. Har du spilt Meland? Fordel å ta med driveren der gitt. Forskjellen er at longhitterne(vet du egentlig hva det betyr????Det betyr at du slår langt. Da trenger du IKKE å bruke driver på alle hull. Du derimot må det)
Visste du forresten at de spiller NM fra hvit og ikke rød?Så da blir det liten fordel for longhitterne likevel da. Godt gjett mtp fw\greentreff. Jeg tar den enda litt lenger; jeg er sikker på at den som bruker færrest slag vinner, gitt at han ikke blir disket eller trekker seg

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

hvem tror du er "fjott" Marve ?
om jeg antar rett er K J Ekstad en av de som virkelig har trøkk i kula og garantert kommer til å være med i toppen....

B.O.G. Stad

over 16 år siden

B.O.G. Stad

Jeg tror at K.J.Ekstad er en like slu rev som mikkelrev. Og jeg tror mikkelrev er så god at han kan servere "fugl" når det gjelder. "Best når det gjelder" gir gevinst i NM.

Dominator

over 16 år siden

Dominator

Jeg setter pengene mine på disse som topp-5:

K.Børsheim
J.Mikkelsen
A.Friestad
E.Kofstad
A.Kristiansen

Dette er ikke rekkefølgen det nødvendigvis blir, men er ganske så sikker på at disse vil være de fem beste!

Mine to outsidere som kan komme høyt opp er Bergan og S.Hansen!

Måtte den beste vinne på Meland, og vinnerscoren blir nok på 3-5 under par etter 72 hull..

Dominator

over 16 år siden

Dominator

På damesiden vil det bli mellom Martens, Eckbo og Engzelius!

Litt mer usikker på vinnerscore her, men 5-6 over par er mitt lyntips!

Hadde Daffinrud stilt ville hun vært på topp, men det får bli neste år..

705

over 16 år siden

705

Børsheim kan nok gjøre sine saker bra. Ellers så tror jeg de mer rutinerte spillerne vil prege toppen sammen med AK og Friestad. Gutta som har spilt gjentatte ganger her i P4 touren gjennom mange år og har rutinen. Dominator sine tips har ikke akkurat den store snittalderen totalt sett. Alle er bra spillere, men det gjenstår å se tilslutt. Det forundrer meg at ikke årets til nå suverene Galvin Green OM leder stiller opp - Ofeigur Johann Gudjohnson? Noen som vet hvorfor?

K.L

over 16 år siden

K.L

Eckbo?? Røyka ell!? Hakke brutt 77 siden krigen.....
Marita eller Cath Aasheim

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Eckbo kan nok vinne på en god dag, men jeg tviler allikevel på om hun når helt opp. Catharina Aasheim stiller visstnok bare kanskje opp. Engzelius må man regne med, og hvis Karinn Dickinson har beholdt formen fra Lag NM er hun en kandidat til gullet. Som Caroline Martens er hun også tidligere junior NM vinner.

Forøvrig er det nokså i kvinneklassen også, både fjorårets vinner Lene Krogh, Benedikte Grøtvedt og Amalie Valle er i USA. Juniorjentene er klare etter NM i Kongsvinger denne helgen, men det spørs om de mestrer Meland godt nok.

nm-supporter

over 16 år siden

nm-supporter

Dominator treffer blink med sitt bet: Vinneren er garantert en av de han satser på.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg vet hvem som blir Norgesmester. Den som bruker færrest slag, vel. Ha.

Sveinung

over 16 år siden

Sveinung

Kristoffer Ree vinner NM!

Navarasete

over 16 år siden

Navarasete

Feil Sam. Det er ikke den som bruker færrest slag. Etter gårsdagens episode er det den som får flest fordeler av dommerne som vinner. Ikke den med færrest slag, slik det burde være

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Tullprat, Liv Signe. Det er dommeren/TD som dømmer - eller er det ikke sånn i golf? Blir som å si at Tyskland vant fotball VM i 1966....altså tull og tøys.

navarasete

over 16 år siden

navarasete

I golf skal ikke dommeren avgjøre. Ikke i fotball heller forsåvidt, men det blir annerledes enn den aktuelle saken her. Det går raskere i fotball og derfor kan man ikke treffe riktig beslutning hver gang. Har man derimot flere timer på seg, bør det være mulig å se urettferdigheten\feilen her.
Om en politimann kommer bort og sier at du får bot for å kjøre for fort, når det ikke har skjedd. Godtar du da boten uten å mukke?Jeg gjør ikke det.
På samme måte reagerer jeg på grov urettferdighet, selv når det ikke treffer meg

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

I golf skal ikke dommeren avgjøre ? Nehei? hvem skal da gjøre det ?

Når politimannen gjør det du oppfatter som urettferdig eller galt - så havner du i retten - der er det en dommer som avgjør.....

ulven

over 16 år siden

ulven

herrenes lederball ser ut til spille sent. Mon tro om de er satt på klokken? :)

Navarasete

over 16 år siden

Navarasete

Ettersom jeg blir bokstavfortolket, får jeg prøve å presisere, så også du kan forstå det; dommeren skal ikke avgjøre utfallet av en turnering. Det tror jeg også du forsto at jeg mente, men du ønsker vel bare å kverulere på sedvanlig vis.

Nå er det over og Børsheim vant fortjent. Grattis Knut. Jeg klarer likevel ikke å slippe tanken om at ting skulle vært annerledes. Uansett hva du som høyhcp`er mener. Jeg mener at det var feil. Du mener det var rett. Fair enough. Heldgivis har flere sendt inn skriftlig klage. Vi får håpe at det kommer en redegjørelse for tidenes minst rimelige dommeravgjørelse innen idrett.

PS: Jeg kaller ikke deg sperma. Så vennligst ikke kall meg Liv. Hadde du vært nogenlunde oppegående, ville du sett at det ikke er hennes etternavn jeg bruker.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her