Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kommentator på Viasat

Mitsu

over 15 år siden

Mitsu

Det er morsomt å høre på forskjellen på amerikanske kommentatorer med peiling kontra våre egne norske tullebukker.

Tiger slår et slag inn på en åpenbart vanskelig green. Caddien sier: "pretty shot!". Kommentatorene sier at det var et lurt strategisk slag. Og den norske sier at han sliter med lengdekontroll. Letzig slår samme slaget og legger seg ved siden av Tiger. Den norske kommentatoren sier: "Mja. Han blir like lurt som Tiger der."

Festlig.

Utrolig

over 15 år siden

Utrolig

Hvem var det som kommenterte på viasat da?

Kjipt ikke de har råd til å ha flere på sending samtidig, en ekspert og en som kan kommentere. Da kunne det blitt bedre gitt. Men moro å se på golf da, nå som vinteren begynner til uka...

Mitsu

over 15 år siden

Mitsu

Mener det var han Fredrik-karen som kommenterte. Han burde jo ha peiling da :)

Jeg bruker å switche litt mellom norsk og engelsk for å få med meg litt mer. Blir til at jeg spoler litt fram og tilbake for å høre responsen på de ulike situasjonene. Det er slående hvor mange ganger de engelske kommentatorene sier at spillerne slår gode slag, når de norske synes det er dårlig fordi ballen ikke havner rett ved flagget. Det virker som om de ikke skjønner at golf handler om strategi og statistikk. Spillerne sikter ikke BARE etter flagget som Fredrik Kracht tror :)

Vel vel. Jeg er glad for at vi har norske kommentatorer da. Det er bare så festlig å høre på klagingen deres.

I Norge handler det bare om å komme først i mål (hence skirenn), også handler det om å bare slå ballen helt opp til flagget uansett hvordan greenen ser ut.

å så lei

over 15 år siden

å så lei

Å så dritt lei jeg er den sytinga på kommentarene på Viasat.
Gi meg ett eksempel på en annen idrett på TV som kommenteres av folk som har spilt på høyeste nivå på samme idretten. ( og da snakker jeg ikke om sidekommentatorer...)
Skal liksom være så flott å høre på de engelske eller amerikanske kommentatorene, jeg har hørt en god del på de amerikanske fordi jeg har bodd der borte, og jeg kan love det at hvis du sitter å hører på de 4 dager i strekk så kommer det en del tullball og fjas der også. Forskjellen er at de er flere som kan dele på å snakke, det er positivt.

Men la oss nå for guds skyld være glad for den kanalen vi har her i pottitt landet Norge og slutte å sutre.

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

Hjertens enig med trådstarter, bortsett fra at jeg ikke synes det er morsomt.

Til Mitsi

over 15 år siden

Til Mitsi

Patetisk av deg å være så negativ, du kan jo sitte i boksen selv og snakke i 5 timer i strekk.

Hver heller happy over at vi har golf på tv, og mennesker som formidller golf til våres hjem.

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

Skjønner ikke vitsen med å ha noen i en boks i Norge i det hele tatt. Jeg vil påstå at de fleste i Norge skjønner engelsk så godt at det er unødvendig.
Amerikanerne har ofte 2 i boksen som kommenterer sammen. 3 ute på banen som følger spillerne og snakker med de i boksen så TV-titterne hører samtalen. I tillegg gjerne to som intervjuer spillerne.

Hvordan kan noen synes at en person i et rom i Norge kan være like bra? Når de amerikanske i tillegg har spilt på touren sammen med gutta, kjenner og er en del av miljøet så blir det rett og slett mye, mye bedre. Synes nå jeg i hverfall.

Mute

over 15 år siden

Mute

På en stor andel av digitale boxer kan man sette på annen lyd. Gjelder de fleste satelitt tunere, og digitale boxer som for eksempel Get sine....

Bogietrailer

over 15 år siden

Bogietrailer

Haha kjøpte Viasat Golf i dag, første jeg reagerte på var han snåle kommentatoren som dreiv og babla om gråteknappen sin og at han merket at thai-maten boblet i magen når spilleren slo i vannet (??).

Woodsy

over 15 år siden

Woodsy

Velkommen til familien Bogiet. I går var det Haugsrud ved spakene, han er en legende og du har mye å glede deg til. Det ryktes om flere forlag som ønsker å gi ut 'Best of Per H's', (hehe). Ingen over, ingen ved siden. Kunnskap og humor er en uslåelig kombi.

Circa 62

over 15 år siden

Circa 62

Per Haugsurd er konge i forhold til han Kratch (e.l) og Halvar Flatland. Haugsrud har spilt på touren (riktignok ikke over there), han kjenner mange av spillerne og han kan masse golf. I tillegg sitter han ikke å hører på hva de amerikanske kommentatorene sier og oversetter fortløpende (har mistanke om at Kratch og Flatis) gjør det. Når de gule strekene til amerikanerne kom i helga kommenterte Haugsrud med at dette er noe de amerikanske kommentatorene holder på med og at de har en mening om noe, uten at han gjentok. Passe selvironisk er han også - som da Harrington slo et godt slag, hvor på han sa: "Det er vel en grunn til at han har fått Clarret Jug to ganger, mens jeg sitter i en boks i Norge og kommenterer..."

Håper Per Haugsrud fortsetter i Viasat!!!!!

Lancaster

over 15 år siden

Lancaster

Korreksjon: Uttalelsen til PH kom da Cink ikke gikk for hull 16 (par 5) på to for å kunne ta igjen lederen , men la se opp. "Cink vant Claret jug,mens.." Klart selvironisk da PH var kjent for å sjanse i overkant..

Forøvrig enig i at PH har utviklet seg til å bli den beste golfkommentatoren vi har.

705

over 15 år siden

705

Forøvrig helt enig i Haugsrud analyse før Cink skulle slå inn. Han lå 3 slag bak og hadde slått en drive midt i fairway på 387 yards. Så velger han å slå et lite jern videre ned mot vannet. Jeg ble totalt overrasket selv når jeg så det. Gutta på dette nivået "safer" ikke, ihvertfall ikke når det finnes en mulighet til å kjempe om tittelen. Når du i tillegg ligger helt perfekt, var jeg hjertens enig med Haugsrud, og han kom rett og slett ikke over dette. Om man kommer på 3 plass alene eller må dele den med en til, spiller ingen rolle. for en person som kjemper for å få kortet å bli blandt de 125 på slutten, så stiller det seg anderledes.
En annen kommentator uten den samme erfaring som PH hadde muligens ikke fulgt opp saken like bra. Derfor har vi eksperter. Greit at PH var kjent for å gi jernet, men han vet hva han snakker om.

hackz

over 15 år siden

hackz

Cink la seg opp med en wedge, hadde vel 225yards til green.
Morsomt at Cink snudde seg mot kameraet etter slaget og sa " I`m a woss".

Charlotte

over 15 år siden

Charlotte

Hvorfor kan de ikke holde munn et sekund. Det ødelegger hele opplevelsen. bla bla bla og peiling har de ikke.
Slår over på Svensk det er mitt råd.

Laser

over 15 år siden

Laser

Hvordan får man switched over på svensk eller amerikansk sending på Viasats Golf

Puttis

over 15 år siden

Puttis

Ryktes om at Svabø skal debutere snart...

Laz0rbits

over 15 år siden

Laz0rbits

Hvis jeg har på svensk eller amerikansk kommentator sovner jeg..
Jeg digger blandingen av personlige kommentator og noen fleiper fra Haugsrud, veldig glad vi har en slik kommentator.
Med KUN sportslige kommentarer fra kjedelige kommentatorer sovner jeg ved en 4 timers sending.

John Wayne

over 15 år siden

John Wayne

Er det mulig å være så sytete... Hver heller glad for en liten golfnasjon som Norge har en egen golfkanal. Det er faktisk mye bedre å sitte 4 timer foran skjermen med norske kommentatoer, enn å høre på sippingen deres. Dere kan jo sende en klagemail til viasat og ta på dere jobben selv..

over 15 år siden

Nei, det er jo poenget dust. Hvorfor skal man prøve å gjøre jobben til noen som er på stedet, som har info, som har kvalitet, som har evner og som kan jobben sin?
Så sant man kan et minimum av engelsk, så finnes det faktisk ikke alternativ.

John Wayne

over 15 år siden

John Wayne

Dust selv..!!

Mitsu

over 15 år siden

Mitsu

Det var da voldsomt til tenåringstendenser her. Det må da være lov å kritisere noe enn å måtte ta jobben selv? Hvis du er misfornøyd med Norges innsats innen miljøvern, betyr det at du må bli miljøvernminister for å kunne uttale deg? I så fall ville vi hatt ganske mange statsministere i dette landet.

Voks opp og bli med i debatten John Wayne. Er du ikke interessert i debatten så er jeg sikker på at det finnes en bok du kan lese, eller male litt hjemme hos besteforeldrene dine.

FekinCnut

over 15 år siden

FekinCnut

Enig med Mitso, utrolig at en med nick John Wayne kan ha en sånn lua-i-hånda holdning. Vi her på berget skal være glad for at noen vil sende bilder fra golfturneringer til oss? Jeg betaler for dette, regner med at det er normen her....

Skift enten nick eller mening, samme for meg hva du velger JW....

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Skjønner ikke hvorfor en del her er så kritiske til Per H. Vil dere ikke heller høre på en lystig nordmann, enn en døll svenske?

!

over 15 år siden

!

Vil høre på original-kommentatorene, så sant de er engelsk-språklige!
De har ekspert-team, folk på banen, intervjuer og inside-info, som man ikke får tilgang til i et bitte-lite knøtte-bu med en liten monitor, på Bjerke, med tildels ubrukelige folk, som ikke følger med når det skjer ting med lyd og bilde!

utropstegn

over 15 år siden

utropstegn

helt enig med !

Og jeg er ingen ekspert i matematikk, men jeg vil vel tro Viasat Golf kan bli billigere for oss dersom man fjerner lønnskostnadene til en kommentator ingen vil høre på uansett

????????

over 15 år siden

????????

Golfer1 (26.08.09 kl. 14:01), du kan ikke ha lest riktig. Haugsrud får skryt 99/100 ganger, ganske bra statestikk må jeg si da vi vet hvor kritiske gjerne anonyme innsendere kan være, husker du mobbingen7kritikken av T Nilsen (som for det meste var berettiget)?? Haugsrud er morsom (feks: 'sex er vel og bra det, bare ikke på scorekortet') og har en kunnskap og innsikt ingen her til lands kan måle seg med. Fruen og jeg gleder oss til hver kveld Per H er i boksen;-)

snappy

over 15 år siden

snappy

Føler ingen av de kommentatorene vi har i Norge er bra... Blir for mye samme tingene hele tiden. Per H er okay han, men ikke i boksen. Mye bedre med de amerikanske eller svenske. Jeg har skiftet til Svemsk på Altibox'en min. Herlig. Fredrik er vel den beste føler jeg da. Asbjørn av morsom om man tok han for den han er. Morsom type.

Terkel

over 15 år siden

Terkel

Enig med Snappy, Fredrik er den beste kommentatoren. Behagelig å lytte til, samt mye kunnskap. Men for all del, smak og behag..!! Det viktigste for meg, er at jeg er fornøyd, og er tillfreds med det jeg betaler for. Overlater suttringen til dere andre :)

Lolol

over 15 år siden

Lolol

Hehehe... nå har Per H sittet litt for lenge alene i bua igjen, noen som hørte imitasjonen av Fredrik Jacobson :D ?

Toffa

over 15 år siden

Toffa

Haugsrud er og blir den beste vi noen sinne har hatt. stories og uslåelig kunnskap fra 10-15 år (?) på touren kan ingen matche. At han har herlig humor og er behagelig å høre på er et "tilleggstalent". De andre norske har vel knapt spilt klubbmesterskap engang, men jeg syns både Crakt og Flatland fungerer ok. Håper for guds skyld at Via klarer å beholde Per H, han sørger for vårt abonnement på kanalen i hvert fall:-))))

Terkel

over 15 år siden

Terkel

Jøss! Det er hvertfall ikke tvil om hvem som er det store forbildet til Toffa. Men For all del, Per H er dyktig, men Kracht er fortsatt min favoritt. Unasett dette kan vi sikkert diskutere til herfra til evigheten. Folk her inne på debatt forum har forskjellig smak og, den ene liker den andre. Så hvorfor snakker folk om å sparke hele gjengen når flesteparten er tillfreds. Om 20 sytepaver her inne klager, og 1000 er fornøyd. Så tipper jeg Viasat gir blanke i hva dere mener.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her