Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Status på Holtsmark pr 1 august

veggiss

over 16 år siden

veggiss

Tee: OK
Fairway: Spillbart med ballplassering
Bunkere: Veldig bra
Rough: Finfin
Greener: Katastrofe

Veldig vått på banen i dag, så at den er langhåret forstår jeg. Greenene er derimot fremdeles håpløse å putte.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Putter du greener? Jeg putter baller jeg :p
Helt sykt så morsom jeg er!!

Solskinnsgolferen

over 15 år siden

Solskinnsgolferen

JM rapporterer om jevne men trege greener, så får man tro på den man ønsker å tro på.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

GREIT jevne sa jeg ;)

Holt

over 15 år siden

Holt

spilte 31. juli. vet ikke hvilken standard du er vant til veggis men katastrofe er langt fra det jeg vil beskrive det.

hadde hørt at den skulle være i dårlig forfatning. greenene var trege, men synes langt ifra de var katastrofe. Sammenligner med de fleste banene rundt Oslo, med unntak av de dyreste (Miklagaard, oslo gk). spilt på bedre, spilt på langt verre også!

har kun spilt et par sesonger og kanskje på et annet nivå enn deg, men synes holtsmark ga meg en flott golfopplevelse, greenene ødela heller ikke, selv om de kunne vært bedre.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Greener er rare greier. Og tydeligvis veldig individuelt hvordan de oppleves.

Jeg spilte forleden på to baner i Spania, Rio Real og Los Naranjos. Begge var i fin stand, men jeg fikk ikke ballen til å rulle rett på noen av greenene. Veldig ofte stakk ballen ut rett før hullet, og flere ganger gikk ballen motsatt vei av hva jeg leste.

Men greenene så jo pene ut. Grønne og jevne. Og selv om jeg syntes de var ræva, så var det andre som syntes de var gode.

Jajamen...

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Gunnar Bull

Det var hyggelig med en rapport fra Los Naranjos GK i Marbella.
Hadde en herlig golfopplevelse der for straks to år siden. Et kjempeanlegg spør du meg, og en herlig avslutning med hull 18 opp mot klubbhuset, med det flotte fjellet i bakgrunnen.

Det morsomste for meg der var likevel ankomsten hvor en svært overivrig tjener/parkeringsvakt tok baggen til kompisen før han skjønte noe som helst og forsvant rundt hjørnet. Var tilbake etter to strakser og tok baggen min fra meg og ilte av gårde. Vi hadde strengt tatt ikke en sjanse til å holde følge med han.
Kult var det jo, og selvfølgelig fikk han rundhåndet med tips for den korte 100 meteren han bar utstyret.
I følge sigende var dette den eneste måten han livnærte seg på, men det fikk vi først vite etterpå, av svensken i baren som driver stedet.

Beklager, men der tok nostalgien tak i meg, og jeg var sjanseløs.

Regner med at du skrev deg opp når du putta så jævla dårlig forresten.
Skulle gjerne vært med.... (;\)

Utover det så synes jeg Holtsmark er en jævla flott bane og klager omtrent som gjenomsnittet de ganger jeg ikke mestrer trillen på greenene, før jeg bommer putten på siste hullet også.

utover det så synes jeg hullene på green skulle vært omtrent halvparten av hva de er, slik at jeg også kunne nærme meg normalen når det gjelder antall putter på en runde.

(Jada, jada, ble tatt av den dere jævla nostalgien igjen.....tror jeg!)

Gunnar:
Tror forresten han fyren som bærer og bærer må ha bøyd puttern din på en eller annen måte når han slang fra seg baggen din....?

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

blei rimelig forvirra av fyren jeg også, kom inn på parkeringsplassen og der var den fyr som dirigerte noe voldsomt, skulle nesten tro det var en jumbo jeg skulle parkere og ikke en budget Opel Astra, straks jeg dro baggen ut av bilen var han der, grabba baggen og løp som bare pokker mot klubbhuset.

Fikk på meg skoa, og rusla mot klubbhuset, da kom fyren og jeg takket pent med noen euro. Etter runden fikk jeg også opplyst at det ikke var noen ansatt, men en som levde av tips for bæringa.

Enig at det 18nde er ett fint hull, men mitt beste minne er allikevel fra hull 4, kom opp på tee og så en gjeng som vinka fælt for at jeg skulle spille igjennom (mulig at det var en viss sammenheng at jeg slo ut muligens noe tidlig på hull 2 og 3) , nappa opp 5er jernet og klappa til, var litt overskyet så mista ballen litt, men så ut som den var en meter eller så til venstre for green og bitte litt kort. Kom frem til hullet og fikk en skyllebøtte av dimensjoner fra tre noe opphissede irer og en tysker, jeg bomma på fyren som sto til venstre med en meter eller så, jaha, vel det var dere som vinka tenkte jeg, kan jo være en god ide da å ikke stå ca en meter fra greenkanten da, slo en fin fin chip til 20cm fra hullet, tap in, jogga bort til neste tee, slo en (altfor sjelden) kongedrive midt i fairway, takket pent for at de lot meg spille igjennom og dro av gårde. Resten av runden sugde, men det var liksom my 15 minutes;)

innmari serriøs

over 15 år siden

innmari serriøs

Lawinth,
hva snakker du om egentlig? skriver du deg opp hver gang du putter dårlig?
Du vet at du ikke MÅ regulere handicap på selskapsrunder?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Innmari:
Jeg vet at jeg ikke MÅ; det hender til og med at jeg skriver meg ned en runde jeg putter dårlig, selv om jeg ikke MÅ.

For meg er det Happy Golfing som gjelder. Det skal være gøyalt å spille golf. Med min humor og selvironi på banen har jeg det gøy uansett hvor dårlig jeg spiller. Desverre går dette en gang i blandt ut over mine mer eller mindre "innmari serriøs"e medspillere.
Desuten er det sjelden jeg putter "innmari serriøst" dårlig.

innmari serriøs

over 15 år siden

innmari serriøs

det er jo bra Lawinth.
jeg tenkte bare på det du skrev at du regnet med at Gunnar Bull skrev seg ned når han puttet dårlig, men det var kanskje en spøk?

;)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmmm, jeg skrev meg verken opp eller ned.

Sitter og tenker på å lage en tråd om dagens hcp-system, men trenger litt tid og akkurat nå må jeg jobbe.

Kommer senere - på Scangolf :-)

innmari serriøs

over 15 år siden

innmari serriøs

Det kommer til å bli en interessant diskusjon Gunnar Bull :)

brucew

over 15 år siden

brucew

By the way, hvordan står det egentlig til ute på Holtsmark om dagen?

brucel

over 15 år siden

brucel

hvordan er det på Holtsmark om dagen folkens?

innbiller meg det er en bane som kanskje sliter litt med å ta unna alt nedbør som har kommet siste tiden?

brucew

over 15 år siden

brucew

Er det ingen som spiller denne banen?
Skal gå en rudne der i morgen. Artig og vite hvordan ståa er der akkurat nå?

kjekkas

over 15 år siden

kjekkas

banen er bra den, spilte den i går og nå er den helt på høyde med andre baner. Det spiller vel ingen rolle hva andre mener så lenge sutrekoppen veggis alltid skal gi sine "positive" tilbakemeldinger.
han kan jo alt så mye bedre enn alle, rart at ikke fyren jobber som greenkeeper

veggiss

over 15 år siden

veggiss

:D

Bolle Ruud

over 15 år siden

Bolle Ruud

For noe tull kjekkas....

veggiss har helt rett. Banen er helt spillbar, men den tåpelige påstanden om at banen er i "topp stand" viser hvilke ambisjoner klubben har for den flotte banen.

Den er elendig, og det er trist, men sant.
banen er ALDRI bedre enn greenkvaliteten, for det er der man virkelig trenger god kvalitet.
ballplassering løser det meste i fairway, og havner du i dritten, så er det dritt uansett hvilken stand banen er i, men greener kan man aldri kødde med!

Spill Holtsmark, den er verdt besøket, men den er så langt unna tipp topp som den kan få blitt..

kompakt

over 15 år siden

kompakt

Holtsmark er kongebane og er den beste i Norge uten tvil.
Spiller heller Holtsmark 10 ganger med litt variert kvalitet enn mange av de andre skogsbaner som ikke er i nærheten på layaut.

Her snakker vi om å kjøre en fet sportsbil med litt fuskete forgassere kontra å hompe rundt i en tradisjonell skoda eller golf.

Holtsmark blir uansett den stor vinneren når kvaliteten blir topp, og det gjør den. Baner med det beste designet er og blir de beste baner !!!!

Designelsker

veggiss

over 15 år siden

veggiss

haha

kevin

over 15 år siden

kevin

@veggis: du har virkelig fått deg "venner" på Holtsmark:-) De liker tydeligvis ikke din direkte "stil"...du får ikke problemer når du bestiller tid der eller når du skal spille? Eller har du lagt deg i hardtrening på Mikla sammen med Gunder,foran årets viktigste turnering?:)

Gunder

over 15 år siden

Gunder

Jeg kan røpe at veggisen har vært med oss endel på Mikla i år. Pass dere! Veggern er farlig i år på årets scangolfturnering :)

veggis: sorry at jeg tystet!

kjekkas

over 15 år siden

kjekkas

du kan jo ikke regne med å få så veldig mange venner i din egen klubb når agendaen din hele tiden er å spre mest mulig møkk om banen. det er vel ikke bare kevin som regarer på dette.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

ja huff...fælt det der.

kevin

over 15 år siden

kevin

Jeg reagerte ikke på det i det hele tatt,synes det er bra at noen tør å si ifra. Bare lurte på om det fører med seg noen onde "blikk" eller om det er bare anonyme på nett som tar til motmæle.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

kjekkas,
veggiss har lagt inn realistiske vurderinger av tilstanden på Holtsmark (dessverre) i forskjellige tråder. Alle som er medlem, eller liker å spille HM skulle selvsagt ønske at man hadde sluppet unna så fryktelige vinterskader, men, når det har vært så dårlig som det har vært, bør det vel heller være verdsatt at noen gidder å kalle en spade for en spade. Er noe drøyt da å påstå at man "spre mest mulig møkk om banen".
Ville du heller ha tatt turen og kommet til en bane nesten uten gress på greenene og blitt kjettingskuffa?

Når det er sagt, sist jeg spilte min hjemmebane 9/8 hadde den kommet seg fantastisk, mye hardt og godt arbeid som har blitt lagt inn. Fairway var ok og greenene var ok, fremdeles ikke der en bane med så bra design skal være, men greit nok.

Forsvaret

over 15 år siden

Forsvaret

kjekkas er bare overbeskyttende på samme måte som Golfdilla/Lars Hjorth. Det er klart det er kjipt å få kritikk av produktet sitt men denne kritikken er absolut berettighet.

kjekkas jobber vel også på banen tenker jeg siden det er gjengs oppfatning blant medarbeidere der at Holtsmark er i like bra stand som baner i nabolaget. Kremt!

Den får være så fint designet og planlagt den bare vil, men en bane uten gode greener suger uansett

innmari serriøs

over 15 år siden

innmari serriøs

hear hear....
en bane uten gode greener er bare slitsomt.
det er ikke verdt penger, for det er på greenene golf blir spilt.

kjekkas

over 15 år siden

kjekkas

hei forsvar

jeg har ingen ting med Holtsmark å gjøre men jeg har tatt grønt kort i 2008 og blant annet spilt Holtsmark som imponerte meg. Det som imidlertid skremmer meg er hvordan enkelte på dette fora alltid rakker ned på de samme baner og samtidig kan alt om alt når det gjelder banestell etc. For min del er jeg ikke bortskjemt hva banekvalitet angår men du er vel kansje også av dem som hater oss grønt kort spillere og helst ikke vil se oss på banen. Sannheten er vel at dere ikke kan noen ting men liker å synse og provesere.

King Ping

over 15 år siden

King Ping

Bra Kjekkas!! Støtter deg.....

Marve

over 15 år siden

Marve

Til kjekkas. Da jeg tok GK, syns jeg hjemmebanen min var helt kung. Maken til strøkent teppe på greenene osv. Tenkte ikke over det da jeg gjestespilte andre baner engang. Etterhvert begynner du å forstå hvor stor forskjell det er på dårlige og middels/bra greener, ettersom du blir bedre til å putte og får litt mer erfaring.

Samtlige jeg har snakket med, som har vært på Holtsmark, sier at banen er i dårlig stand. Jeg nekter å tro at de forteller meg det fordi de ikke unner Holtsmark 400kr. Ei heller for å provosere.

Det handler vel i bunn og grunn om hva man krever. Er du singelhcp`er, eller bare god til å putte, blir gode greener viktigere. Er du høyhcp`er/hacker(det skrev jeg for å provosere:p), er det mindre viktig.

Slik lyder det fra en lavhcp`er med Holtsmark som top 5 bane i landet- gitt at forholdene er bra:)

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Meget interessant debatteknikk.

Argument:
"Det er klart det er kjipt å få kritikk av produktet sitt men denne kritikken er absolut berettighet."

Motargument:
"du er vel kansje også av dem som hater oss grønt kort spillere og helst ikke vil se oss på banen"

Skille snørr og bart?

kjekkas

over 15 år siden

kjekkas

nå er det vel snart leggetid yorkie

Jensen

over 15 år siden

Jensen

Nok om all denne synsingen rundt Holtsmark.

Hadde vært fint med en oppriktig banestatus fra anlegget. Hvor er Golfdilla når vi trenger'n??

kjekkas

over 15 år siden

kjekkas

Banen er super !!

Jensen

over 15 år siden

Jensen

Takk skal du ha Lars!

Vi gleder oss til å prøve banen. Forresten, hvordan går det med fotball/golfbanen på Ulven?

veggiss

over 15 år siden

veggiss

spilte i dag. at banen er super er vel å ta i, men den er vel nå så bra som den kan bli i år med tanke på de forholdene som har vært. greenene er helt ok, noen humper her og der men all sanden gjør at det hvertfall har jevnet seg ut litt. banen var søkkvåt etter regnet som kom natt til i går, men alikevel forholdsvis kortklipt. bunkrene på holtsmark er som vanlig fantastisk bra.

eneste som var kjipern i dag var spilletiden...5 timer brukte vi, og selv om holtsmark er en treg bane å spille synes jeg det er litt i overkant.

let the flaming begin

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

hallo, er det banens feil nå at du speller dritseint?!?!?!? At det går ann, makan til sutrekopp;)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

hihi

Hmmm

over 15 år siden

Hmmm

Hælvette!

Ikke krangle sånn da!
Makan altså...

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

lol.... så når noen som har genuin interesse, uavhengig av kompetansenivå, ikke liker at hjemmebanen deres er dårlig så betyr det at man ikke vil at Grøntkortspillere skal være der...

årets beste konklusjon....

:)

Hcp 12

over 15 år siden

Hcp 12

Og hvordan er holtsmark nå om dagen da, er det verdt å bruke 500 spenn på den? Eller skal jeg spille gratis på hauger hvor greenene bare blir dårligere og dårligere ettersom sesongen går. Men som jeg har spilt en haug ganger før i år mens det i tilfelle blir årsdebut på holtsmark.

holtsmark medlem

over 15 år siden

holtsmark medlem

Fine forhold på Holtsmark

frustrellen

over 15 år siden

frustrellen

Holtsmark er helt super nå og verdt pengene. Banen er litt mettet av regn, men uansett så er det supre forhold etter en litt begredelig og trist forsesong med gressbrann.

:-)

Sjur

over 15 år siden

Sjur

Sist lørdag spilte jeg på Holtsmark for første gang og la meg bare si med en gang at det må være en av Norges flotteste golfbaner. Jeg forelsket meg med en gang og gleder meg til å komme tilbake når forholdene er bra igjen.

MEN! Kvalitetsmessig holder banen pr dags dato ikke mål. Greenene var håpløse, faktisk det verste jeg har vært borti i år (etter å ha spilt 14 forskjellige baner på østlandsområdet, pluss noen sørover). Fairways var heller ikke bra, med mange områder med lite gressvekst.

Når banen i tillegg er sørpevåt så bidrar det ikke akkurat til å bedre inntrykket, men det er det jo ikke så mye å gjøre med. Alikevel synes jeg at det virket som at dreneringen fungerer bra på stort sett hele banen. Det var ihvertfall ingen områder hvor det var nødvendig med badebukse eller snorkel.

Må bare legge til at jeg faktisk spilte veldig bra denne runden, så mine kommentarer er ikke farget av å ha hatt en generelt dårlig dag.

Håper Holtsmark kommer sterkere tilbake til neste år!

Leire og gjørme

over 15 år siden

Leire og gjørme

Med den fantastiske arkitekten Holtsmark skryter av å ha hatt er det merkelig at jordsmonnet er så dårlig.
Mulig Trent Jones har bidratt med noen tegninger i en tidlig fase, men selve byggverket holder langt fra Trent Jones standard. Dette er en billigbane i dyr emballasje. Den blir ALDRI bedre. Det gikk som pessimistene spådde for 2-3 år siden, den kom til å bli dårlig driftet og bli en lavkvalitetsbane. Men annet er vel ikke å forvente av en postkasseklubb.

Med dårlig kvalitet og krøkkete beliggenhet skal den komme til å slite veldig med å overleve de neste årene. Spiller heller Tyrifjorden eller Skoger i stedet for å skli rundt på en halvnaken åker. Er jo verre enn fjorårets utgave av Kongsberg.

Lancaster

over 15 år siden

Lancaster

Layouten er jo meget bra og tjener RTJ jr. til ære.
Jordsmonnet har ikke han ansvaret for. Banen gikk også konkurs i byggeperioden og halvparten(?) av hullene ble ferdigstilt etter lengre tid. Økonomien satte nok begrensninger for banekvalitet.

Medlem

over 15 år siden

Medlem

Sakset fra hjemmesiden, bra tiltak:

Spill gratis på Holtsmark !

Spill gratis på Holtsmark alle hverdager i september før 13.00.

Som medlem av Holtsmark Golf kan du nå spille gratis på begge baner før kl. 13.00 alle hverdager.

I forbindelse med at vi hadde lite tilfredstillende forhold på våre baner i mai og juni ønsker vi nå å gi noe ekstra tilbake til våre medlemmer.

I tillegg tilbyr vi alle greenfee gjester å spille på medlemspris i samme tidsrom på hovedbanen (200,-).

Alle nye medlemmer fra 7. sept. slipper årsavgift og spiller gratis i samme tidsperiode som eksisterende medlemmer.

Vi håper så mange som mulig benytter seg av det flotte tilbudet og ser frem til å se dere på Holtsmark.

kevin

over 15 år siden

kevin

Sjur: har dere vært på 2 forskjellige baner?:)
http://www.golfsiden.com/Holtsmarkesok080909.html
Kanskje ikke så rart at det skrives positivt der,men men.

En bekjent var og spillte der i helgen,og var ikke imponert over greenene han heller. Har holdt meg HM i år mye pga forholdene,finnes så utrolig mange andre bra baner å bruke penger på. Men hadde håpet at den skulle være skikkelig bra nå

Sjur

over 15 år siden

Sjur

Det kan nesten virke sånn ja, jeg er ihvertfall ganske uenig i denne beskrivelsen (sakset fra artikkelen):

"Det har vært arbeidet hardt på banen. I høst fremstår banen i meget god stand på det ferske og nye gresset. Grønt gress over alt! Golfsiden var på besøk 7. september. Riktig nok var greenene ikke klippet fordi de lar dem hvile på mandager slik som på svært mange baner i utlandet. Teesteder og greener var tette og fine stort sett over alt. Bunkrene var imponerende bra. Fairwayene er blitt bra, men de skal resås en gang til i høst slik at de ligger fine og klare til våren. "

1. Hvis grønt gress er et kriterie for at en golfbane skal bedømmes som bra så må jeg bare le :)

2. Teestedene var ok, men langt ifra tette.

3. Greenene var OVERHODET IKKE tette. Jeg ønsker ikke å svartmale her, de var ok, men greenene er ikke bra. De var veldig ujevne og gresset var veldig glissent. (Hvordan man kan si at det var tett skjønner jeg rett og slett ikke).

4. Bunkrene v ar utmerkede, ihvertfall de 4-5 jeg testet :D

5. Fairwayene er ok. Dvs det er gress der, og det er grønt. De er ganske tette i det store og det hele, men det er fortsatt mange og til tider store arealer som er dårlig bevokste.

Jeg må bare understreke at jeg ikke er ute etter å disse Holtsmark, jeg likte virkelig banen. Det er bare synd at de tydeligvis har hatt så uflaks med banen i år.

Det tiltaket som "Medlem" skriver over er jo intet mindre enn genialt og da er et besøk på Holtsmark absolutt verdt pengene!

Sjur

over 15 år siden

Sjur

Gresset på Hakadal er godt ja, men etter det voldsomme regnet for en måned siden så tapte banen seg kraftig desverre.

Ellers synes jeg Hakadal er en morsom bane å spille og det sosiale miljøet virker å være veldig inkluderende. Det er en ujålete bane, og det har jo sine fordeler når det kommer til rekruttering.

Sjur

over 15 år siden

Sjur

Men nå var det Holtsmark vi snakket om, så tilbake til tema. Det blir jo litt dumt at de skriver på den måten hvis de har eierinteresser i klubben (hvis jeg forstår deg riktig).

Tror jeg skal ta meg en tur til til Holtsmark helt mot slutten av sesongen hvis det ikke blir for vått, kan hende gresset vokser en siste krampetrekning når solen titter frem.

Håper virkelig at de klarer å fikse kvaliteten på banen til neste år, da kan det bli en morsom opplevelse, eller underholdende - alt etter dagsformen.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jeg er veldig spent på hva som kan komme ut av Holtsmark-eventyret må jeg innrømme.
nå er det jo planer om å bygge hotell der også.
For at det skal være attraktivt med Hotell på sylling, så MÅ jo hele infrastrukturen der forbedres.
Hva skal folk gjøre i Sylling utenom å spille golf liksom?

Banen må ganske enkelt også få en lengre sesong, så jeg vil vel tro at en evt. hotellutbygging vil medføre en kvalitetsheving av banen også.

Megaslice

over 15 år siden

Megaslice

Det virker som det er en lang vei frem til et eventuelt hotell kan stå ferdig, og jeg stiller meg tvilende til den økonomiske siden.

Ettersom det ikke er kommunalt vann og avløp i området må dette sannsynligvis bekostes av utbygger, iflg http://www.lier.kommune.no/templates/Page.aspx?id=3187

Selv om Norge mangler bra golf-resorter med overnattingsmuligheter på banen, så er jeg redd for at sesongen er for kort i Sylling til at det blir økonomi i prosjektet.

piccolo

over 15 år siden

piccolo

Hei Megaslice

Det er viktig at du får med deg hele teksten i høringsutkastet:

Lier kommune har ønske om å forbedre avløpssituasjonen på Tronstad. Det er avsatt midler for et forprosjekt i 2010-2011. Dette vil ta opp avløpssituasjonen i området på bredere basis. Forprosjektet vil videre danne grunnlag for eventuelt nye prioriteringer innenfor arbeidet med rullering av hovedplanen og tiltaksplanen for avløp.

Megaslice

over 15 år siden

Megaslice

Leste det, men likevel står det at utbygger sannsynligvis må bekoste det!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her