Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oppgitt

Møkkete regntøy

over 16 år siden

Møkkete regntøy

Hei. Hadde en golfrunde i sprutregn på torsdagen, og regnbuksa ble svært gjørmete. Jeg sliter med å få den til å se bra ut igjen. Er det noen som har noen gode råd for hvordan man kan få vekk gjørme? Jeg har dusjet buksen, samt forsøkt med klut uten noen særig suksess...

Flekken

over 16 år siden

Flekken

Har du forsøkt med såpe? :-)
Kjøp en flaske med Vanish flekkfjerner og ta på dette på de møkkete områdene en liten stund før du putter den i vaskemaskinen. Det gjør nok susen. Buksen har sikkert godt av litt impregnering også.

?

over 16 år siden

?

på tide i investere i en ny regnbukse snart når møkka ikke går bort i vask kanskje?

Møkkete regntøy

over 16 år siden

Møkkete regntøy

Sikkert en god ide å kjøpe ny, men skal nå forsøke en runde i vaskemaskin og ny runde med impregnering.

kvalitet

over 16 år siden

kvalitet

Kjøp Galvin Green "Pack Lite"-regntøy. Koster penger, men er garantert vanntett, veier nesten ingenting, tar lite plass og lar seg enkelt rengjøre med våt klut . Garantert en "vinner". Brukes av landslaget og lovprises av disse spillerene. Brukes også av "oss vanlige", som setter pris på å holde oss tørre i løpet av våte golfrunder.

Furu

over 16 år siden

Furu

Paclite er en variant av Gore-tex. Tynt og fint, passer godt til golf der man trenger god bevegelighet. Dette materialet finne man hos veldig mange merker - bl.a. Hagløfs, Norrøna og Nike. XXL hadde nylig en Paclite golfbukse på salg til 1.000,-. Man kan få samme materialet og sikkert også like god passform uten å kjøpe dyrt fra Galvin Green. Skal man først legge ut mye penger på det så sjekk også Peak Performance sine bukser.

Når det gjelder skitt og vasking så blir Paclite like skittent og må vaskes. Bruk skånsomt vaskemiddel, Omo Color er ikke bra for membranen.

Husk også at alt regntøy må impregneres etter en tids bruk. Det slites og kan lekke. Uansett hvor dyrt og fint det er.

Møkkete regntøy

over 16 år siden

Møkkete regntøy

Hei. Takk for veldig gode innspill!
Jeg bør nok investere i ny regnbukse (den er tre år nå), og den ble ikke bra etter vask i vaskemaskinen dessverre.

Jeg kommer til å se etter paclite golfbukse på XXL i dag. Igjen; takk for hjelpen!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her