Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grønt kort kurs spørsmål

Newby

over 16 år siden

Newby

Hei
Har lyst til å ta grønt kort. Hva skal til for å klare dette? Jeg har fått denne informasjonen, det som skaltil er altså teorikurs, nærspill, langspill, 4 hulls trenings runde og deretter 4 hulls runde med "sensor".
Det jeg lurer på er, holder det å melde seg på et grønt kort kurs uten å ha noen forkunskaper til golf?
Jeg er under den oppfattning av at teorikurset utføres under kurset, men blir langskudd/nærspill testen også utført eller gjennomføres den samtidig som 4 hulls prøven. Vil man i såfall da ha den nødvendige erfaringen for å takle denne testen uten å ha trent noe før kurse.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Teorikurset klarer alle... Den praktiske prøven kan være litt værre dersom du aldri har spilt golf før. Du bør slå noen baller før du tar den praktiske prøven... Anbefaler en protime og et par timer på rangen før tar den praktiske prøven.

Tin`

over 16 år siden

Tin`

Hvor i landet bor du hen. Vet det er noen klubber som tilbyr gr.kort kun ved å gjennomføre ett kurs. (ingen krav til ferdigheter.)
Losby er en av disse. . .

Newby

over 16 år siden

Newby

Takk for svarene! Bor i sandefjord. Er den praktiske prøven 4hull + nær/langspill øvelsene eller tas de sistnevnte under selve kurs helgen.

Tin`

over 16 år siden

Tin`

Det er vanlig at man tar oppspillet når man selv er klar for det. Teorikurset tas først. Sjekk opp med en klubb nær deg, så kan de helt sikkert gi deg innformasjon om kurs osv. Det er litt forsjellig praksis i de ulike klubbene.
Lykke til.

Newby

over 16 år siden

Newby

Ok, takk for hjelpen.

Jokke

over 16 år siden

Jokke

Tok GK kurs på hauger med en som het Joakim tror jeg (?)..

Det funka som bare det. fikk masse tid sammen med han.. Både på green, innspill fra sand og rough og driving rangen.

teori er en lek, får jo ha med boka.

Praktiske prøven min var som følger.

1. "langskudd" som du kaller det.. hehe.. driving range. pælma en 10-15 baller fremover. de skulle gå et visst antall meter og ikke for mye ut til siden. Lengden var null stress.

2. putting. 5 nære putter. 1 poeng for hver som datt i hullet. 5 putter fra lenger avstand. 1 poeng for hver putt som stoppet en meter fra hullet.

3. innspill fra rough. samme som lange putter. 1 poeng for hver av de som kom innenfor en viss avstand fra hullet.

4. innspill fra sand. 1 poeng for hver som traff greenen (eller en viss avstand fra hullet, men ganske grei der)

5. banespill. 3 hull. måtte greie poeng på minst to av dem ut. fikk to tilleggslag på hvert hull. måtte greie ett hull innenfor de to tilleggslagene og ett hull som jeg kunne gå ett mer enn de to tildelte slagene.

Han strøk noen og fulgte modellen han satte opp i forkant, men de tok det heller ikke så seriøst tror jeg. møtte sent til "treningene" og fulgte ikke alltid med. Droppa noen treninger og.

jeg møtte på alle treningene og slo litt (bare litt) utenom og. Klarte prøven med glans.

innhent priser på dine nærmeste klubber og følg rådene fra proen!

Om Hauger er nærme nok kan jeg anbefale de lett!

Newby

over 16 år siden

Newby

Takk for svaret. Når gjorde du disse prøvene? Tar man dem under grønt kort kurset (nybegynner kurset, week-end kurset) som mange klubber tilbyr, eller tas det senere (eventuellt samtidig med bane prøven). Om det variere, på hvilket tidspunkt tok du prøvene?

Takk

Stig Erik Semmingsen

over 16 år siden

Stig Erik Semmingsen

På Hauger var alt inkl. mener å huske det var 2.500 for hele kursen med oppspill..

Vi hadde vel 6 møter, inklusiv oppspill. Dette foregikk fra første trening til oppspillet gikk det vel 10-12 dager tror jeg. ser det er noen klubber som gjør det mer intensivt og.

Jeg tok dette i fjor høst.

Newby

over 16 år siden

Newby

Takk for svaret.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her