Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Marianne Skarpnor

Avisleser

over 16 år siden

Avisleser

Leste i VG idag at du løp rett inn i shoppen og kjøpte deg en ny putter pga gyps!
Det er ikke sikkert det er noe i veien med putteren, det kan jo være ballen. Bare et lite tips til deg.

!

over 16 år siden

!

yips.... og hva i alle har ballen å gjøre med ufrivillige rykninger i arm/kropp/hånd? Skal hun prøve lengre ball, urund eller bare tull-ball?

Besser Wisser

over 16 år siden

Besser Wisser

Yips er ofte en forklaring når apparatet rundt, og spilleren selv ikke har peiling på hva som skjer og hva de driver med.

Besser Wisser

over 16 år siden

Besser Wisser

Yips er en teknikkfeil, ikke en køllefeil LOL

Tilskuer i Evian

over 16 år siden

Tilskuer i Evian

Hei, jeg har vært her nede å sett på Marianne spille disse dagene, og for det første så skal dere ikke tro på alt dere leser. Marianne har ikke kjøpt seg noe putter i noe shop, hun har brukt den samme hele uken. Hun har heller ikke yips som dere kaller det. Hun har slitt litt med puttingen ja, men yips er noe helt annet, det er snakk om at man misser halvmeters putter gang på gang fordi man ikke klarer å ta hender og armer ut av puttingstroket. Så da vet dere det, hun har hverken yips eller ny putter...

VG leser

over 16 år siden

VG leser

Kanskje du bør få tak i gårdagens VG før du uttaler deg så brennsikkert...

Tilskuer i Evian

over 16 år siden

Tilskuer i Evian

Trenger ikke gårsdagens VG for å uttale meg sikkert. Jeg har sett det med mine egne øyne, hva en eller annen VG journalist skriver skal du ikke stole på. Men hvis du er en av de som leser VG hver dag og tror på alt som står der så skjønner jeg at du ikke er så smart, så da kan du jo igrunn tro hva du vil...

VG leser

over 16 år siden

VG leser

Det var visst Mariannes ord, og ikke journalistens......

Jeg tror ikke alt jeg leser, men dersom du har fulgt med Marianne, så vet du godt at hun knapt klarer sette metersputter!!!

Komikveld

over 16 år siden

Komikveld

Ser at " putte satsingen til NGF begynner å vise frukter ". Nå har vel de norske herre og damespillerne snart et snitt på 35 putter per runde. Stå på!

Molboeland

over 16 år siden

Molboeland

Marianne og Suzann sliter med putter på 30 cm!
På greenen på Scandinavian Masters i Sverige står et par norske karer og hjelper Peter Hedblom mellom runde en og to. Fra + 5 til -1 og fra 31 putter til 27 putter. I tillegg hjelper de Jean Van Velde og Brett Rumford.
Til de observante som fulgte den svenske Viasat sendingene og så intrevjuet med Joakim Haegmann som uhemmet roste et nytt norskt superlett compact puttegrep som han og Henrik Stenson hadde fått hjelp med.
Intervjueren selv Göran Zachrisson fortalte om deres suksess på dameturen og hans sönn Peter hadde også fått hjelp av nordmennene.
Det er bare i norge man ikke trenger hjelp, det takket en imbisil leder av Toppgolf norge og hoffet rundt han.
Det er som om Stargate ikke skulle kunne delta i Idol på grunn av manglende ferdigheter.
Nå kommer vel alle hatsvarene fra det idiotiske hoffet som knapt er grönt kort spillere.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Tja.
Kanskje det kan skyldes at kommunikasjonen er for dårlig og tonen er for dårlig her i Norge?
Litt ydmykhet fra begge leire kunne kanskje bli en win-win situasjon.

Ikke videre smart å kalle nøkkelperson for imbisil, med mindre man ønsker å opprettholde avstand istedet for å få noe til.

Imbisilius

over 16 år siden

Imbisilius

Alle som kjenner imbisilen vet at den kun dikterer. Samarbeid er ikke noe imbisilen er kjent for, hvilket hans avskjedsmeritter taler for.

De inkompetente kaster penger i ei høl som ikke viser seg være annet enn et høl, og ikke noen forbedringsanstalt. De klarer ikke engang lese tallenes tale, det er kanskje det verste, for da viser de sin inkompetens utad.

Enkelte ting er lett å måle, men de har nok ikke engang målt det vi alle kan se på statistikkene, nettopp at ingen av de norske spillerne har forbedret sin putting.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Tull, surr og sutring!

Spillerne velger da selv hvem de vil lære av og samarbeide med, de er ikke nikkedukker, golf er levebrødet deres.

Imbisilius

over 16 år siden

Imbisilius

Ja, og de som satser mest og følger NGFs opplegg på det konkurstruede senteret i hagen, viser til de dårligste statistikkene.

A

over 16 år siden

A

Apropos.
Og hva sier det om spillerne og deres kvalitetssikring av "hjelperne" sine?

Og hva sier det om de som styrer suppa og står ansvarlig for satsingen?
Er de overhodet ikke ansvarlig for resultatene, eller mangel på dem?
Eller er det total mangle på måling av slikt, så de kan alle stå med bind for øynene og klappe hverandre på skuldrene og del ut penger til hverandre!

Apropos

over 16 år siden

Apropos

At folk tar ansvar for egen utviling synes jeg er det minste man kan forvente.

Regner med at toppgolferne prøver ut diverse teknikker, puttere og lengder, og finner det som er best egna for seg.

A

over 16 år siden

A

Synes du de virker ansvarlige og kompetente, spillerne altså LOL

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Ja, men andre aktører innen golfen kan gi et annet inntrykk.

A

over 16 år siden

A

Helt enig.
De folkene i hagen er jo helt waste of time.
Men så lenge de får penger fra Topgolf/NGF og ingen ser på statistikken og resultater, så er det vel liv laga for guttekluben.

Men hvem mener så du er ansvarlig når det brukes ressurser på et prosjekt, men ingen framgang måles ?

Leste en tid tilbake om Kaensche, som etter 37 eller 38 putter måtte skynde seg tilbake til det stedet han hadde fått hjelp de siste 2-3 årene.
Synes du det høres kompetent ut, når man søker tilbake til det stedet som ikke har forbedret han det spøtt?

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Tror ikke vi blir enige her gitt.

Jeg mener spillerne har ansvaret, og golf er golf, til stadighet endringer.
Du er tilsynelatende bitter på et eller annet.

A

over 16 år siden

A

Ikke bitter, nei.
Bare overrasket over at denne satsingen ikke kan vise til resultater.
Er det ikke samme opplegget som tok knekken på vårt største talent???

For meg handler det om et sterk ønske at våre flotte norske spillere skal få maks utbytte av sin innsats, og den hjelp de trenger fra forbundet. Enkelte vil nok påstå de har dett tilbudet, men hva når dette tilbudet ikke har noe som helst resultater og vise til???

Det er lov og feile, men når menigmann som meg kan lese antall putter de norske bruker, og se at det som regel ligger på 30-tallet, så undrer jeg hvorfor det er slik.

Er det ikke slik at når en satser på et bestemt område, med kapasitet som personell og ressurser, at man kan forvente en eller annen form for kvalitetssikring og måling av resultater. Er det ikke det som hadde vært ansvarlig av forbundet, som styrer pengene, jeg bare spør.

Skal ingen stille spørsmål, skal ingen måle resultatene, skal ingen stilles til rette, eller skal man dure ivei som før......hva mener du Apropos?

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Med fare for å gjenta meg selv så mener jeg spillerne selv har ansvaret for egen utvikling. Også når det gjelder å finne riktig putteteknikk og putter.

Sikkert mange satsinger og prosjekt også i golf-Norge som ikke gir ønskede resultat, men der vet jeg for lite.

Landis

over 16 år siden

Landis

Til Molboeland: hva slags superlett compact puttegrep snakker vi om? Er det relatert til en viss putterutvikler?

A

over 16 år siden

A

Apropos.
Jeg mener at et forbund bør sitte på kompetanse og organisering slik at spillerne tilbys hjelp som hjelper. Dersom hjelpen ikke hjelper, så får man prøve annen tilnærming, samme hva det måtte være.

Jeg synes dog at å få hjelp fra de svenske damene, som bad Tutta lukke øynene når hun puttet, er å gå vel langt. Da er vel snåsamannen bedre tror jeg. Eller kanskje kan man be den beryktede redaktøren om hjelp, som i sine råd ber spilleren "tenke" ballen i hullet LOL

Jeg synes det er merkelig dersom det Molboland skriver er tilfelle, hvorfor man ikke ber disse karene om hjelp, så kan man måle resultatene opp mot hverandre. Dersom det er de norske karene fra nord, så tenker jeg de ikke gidder hjelpe de norske når de er opptatt med større kanoner, men det gjenstår jo og se.

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som hjelper hvem sålenge vi får de norske talentene opp og fram!

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Da har vi tilsynelatende samme ønske.

Men å gjøre narr av alle andre er i mine øyne ikke riktig vei å gå.

Molboeland

over 16 år siden

Molboeland

Til Landis. Fikk bare med meg det som ble sagt på TV. Forørig kan det vel ikke være tvil om hvem som trenger hvem her.
Tror neppe disse folkene gråter over at de norske ikke trenger deres hjelp!

A

over 16 år siden

A

Apropos.

Å stille spørsmålstegn ved mangel på resultater og resultatmåling, er vel ikke å gjøre narr av noen.

Å Mene at forbundet burde sitte på bedre kompetanse enn spilleren er vel ikke for drøyt, selv om tonen kanskje var litt nedlatende og latterliggjørende. Hensikten er å få fokus og se om noen tar ansvar.

Spillerne tør jo ikke si ifra at den hjelp de får ikke er tilfredsstillende, når det er samme gjengen, indirekte, som deler ut penger !

Det er slik suppe jeg ikke liker, dersom det viser seg være annen kompetanse i dette landet som kan hjelpe til og forbedre putingen til spillerne.

Min erfaring er at de som er flinke på svinganalyse og instruksjon, ikke nødvendigvis er spesielt kompetente på puttingen, hvilket dette tilfellet egentlig bekrefter.

Men ditt argument at spillerne er proffer og vet ogta ansvar for sit spill og trening er jeg ikke enig i, pga koplingen med penger, støtte fra forbundet, og de som samarbeider med forbundet, i regi av forbundet osv...

Siden ingen av disse tema berøres i golfmedia, så kan en undre om det i det hele tatt undres fra forbundes side, elelr om det bare handler om å dele penger og dele ut penger.
Unnskyldningen om at slik er golfen osv. kjøper jeg ikke. Jeg ser de norske spillernes statistikker, og kan ikke se antydning av forbedring, og er skuffet over at de som regel ligger over 30 putter.
Jeg tør påstå at det prosjektet og bidraget som forbundet driver gjennom opplegget i hagen, er noe mange andre nasjoner ikke har, og da blir det desto mer å undre seg over, når vi med dette opplegget ikke klarer ha forbedring på dette området.

Skal man så si at det handler om det mentale, så spyr jeg, for å sette metersputter av profesjonelle spillere skal ikke koste krefter, men være en formalitet. Det er noe som skurrer og enda mer som mangler.

Jeg har fulgt med en stund, og ser det er en urolighet når de norska skal putte, ordet bingo liger nær i min beskrivelse av disse. Mulig jeg er subjektiv, og følger med de norske med for stort hjerte, men jeg hører kommentarer rundt green som viser at flere enn meg oppfater det slik.

Når vi har slikt et opplegg, hvorfor skjer ikke noe, ikke debatt, ikke sammenlikning av date og diskusjon om slikt. Forbundet er totalt fraværende oss dødelige som heier på de norske.

Deres valg av sportssjefer viser at det virker som de prøver holde kompetente folk utenfor systemet, men heller satse på folk som ikke kan golf, slik at de nyansate ikke skal sete fokus på interne greier og den mangel på kompetanser som det er ndt for å være i NGF.

For meg handler det om å slute med å fortelle oss at svenskene ser til oss, slik de gjorde en tid tilbake. Det er da åpenbart at dette ikke kan stemme. Vi har mange talenter som forsvinner eller som totalt mister grepet for å si det slik. Slikt liker jeg ikke.

Heia Norge

Grip it and rip it

over 16 år siden

Grip it and rip it

Det er 2 idretter som ALLTID skylder på andre enn utøverne når det går dårlig, nemlig golf og fotball. Når noen får et dårligere resultat enn forventet så går UTENFROSTÅENDE løs på trenere og støtteapparat med en gang.
Det er kun en person som er ansvarlig for resultatene sine, nemlig utøveren selv. Og det er så vidt meg bekjent bare én kjent golfspiller som selv bestemmer hvordan svingen hans skal se ut og hvordan han skal trene og spille, nemlig Tiger Woods. Har dere hørt om han, folkens. Han topper tilfeldigvis verdensrankingen, og har gjort det de 10 siste årene.
Jeg er sikker på at hadde Tage, Marius, Anders, Jan Are og mange andre holdt seg langt unna suppa i NGF og konsentrert seg om å få ballen i hullet i stdet for å få riktige albuevinkler og mykere hoftesving så hadde alt gått så mye bedre.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Flott putting av Marianne i dag.

Smiley

over 16 år siden

Smiley

Accidents do happen:)

duffshank

over 16 år siden

duffshank

de fantastiske ydmyke karene fra nord klarer ikke holde seg unna som vanlig... skjønner ikke hvorfor de norske ikke vil ha noe med dem å gjøre?

Smiley

over 16 år siden

Smiley

1) Hvorfor skal de være ydmyke?

2) Hvorfor skal de hjelpe de norske, som er i et eget opplegg i regi av Forbundet?

3) Hva vet du om at de IKKE hjelper de norske?

4) Og hvem sier at det er karene fra nord som skriver her?

duffshank

over 16 år siden

duffshank

1) De lider av total mangel på å se egne svakheter

2) NGF har inget opplegg for våre proffer i noen deler av spillets faser, det gjelder også på puttinggreenen. De har kun diverse opplegg for juniorene.

3) Mer enn deg

4) Selvtenkende individer skjønner såpass

Smiley

over 16 år siden

Smiley

1) Hvorfor skal de holde fokus på sine svakheter. Er det ikke klokere for dem og bruke styrken deres?

2) Dette er tull. Marius, Marianne, Kaensche blant andre, har et opplegg med DWC akademiet, der puttedoktoren er involvert i den delen av spillet. Midler fra Toppgolf, via Forbundet, går til dette opplegget.

3) Ikke så saklig, men heller barnslig svar.

4) Det er ikke sikkert du har rett, og hva hvis det ikke er dem?

duffshank

over 16 år siden

duffshank

Midler fra toppgolf, går som du sier via ngf ... men de går til SPILLEREN. Noen av midlene er øremerket til trener, og de kan spillerne bruke på den eller de trenerne de selv ønsker å bruke..

Når hadde de du nevner sist en seanse med denne puttedoktoren (som vel forøvrig holder til i Vestfold...)? Kun 1 av de du nevner trener faktisk med DWC....

NGF har ingenting med hva våre proffer gjør... De kjører egne opplegg som de selvstendige menneskene de er...

og det er ikke "tull" som du kaller det...

Smiley

over 16 år siden

Smiley

Doktorn holder til på DWC sitt anlegg på Innesvingen og jobber med Marius, Marianne og Kaensche ++

duffshank

over 16 år siden

duffshank

get your facts straight..

Tullprat

over 16 år siden

Tullprat

Vet ikke med MT eller PK, men MS jobber hvertfall ikke med puttedoktoren som du kaller han. Vet ikke hvem du er smiley, men kan tenke meg det, og du driter deg ganske bra ut nå...

Smiley

over 16 år siden

Smiley

Marianne jobber med DWC.

Dilter

over 16 år siden

Dilter

De som er med i de forskjellige toppsatsingene har vel også tilgang til forskjellige ikke-golfspesifikke ressurser, som for eksempel Toppidrettssenteret. Det er vel støtte deg og.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her