Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

hvorfor så vanskelig?

frustrert

over 16 år siden

frustrert

I helgen er det turnering på bogstad! Sikkert flere her som skal spille og kanskje enda flere som har meldt seg på men ikke kom med.

Jeg er en av dem! som ikke er god nok til å være med i det selskapet.

"heldig" som jeg er så var det et alternativt til denne turnering. Oslo Greater. Et samarbeid mellom Miklagard og tyrifjor GK. Veldig bra initiativ til en singelturnering for spillere med hcp bedre en 8

ser på listen at flere av de som ikke kom med på bogstad stiller her.

Det som for meg er litt merkelig er følgende.

Vi som ikke er gode nok til å spille Bogstad fra 60 (nest bakerst) vi skal spille miklagard fra 68 (helt bakerst)!!!

Gikk en runde der fra 68 i dag. Våte fairwayer, raske greener og usansynlig tykk røff.

Stiller meg spørsmålet. Hva er poenget med å spille fra 68 i en slik turnering med det startfeltet.?

Selv ikke på bogstad (som er en kortere/lettere bane) hvor snitt hcp er under 4 spilles det fra helt bakerst...

innmari serriøs

over 16 år siden

innmari serriøs

Kjenner jeg Miklagardledelsen rett, så er det bare fordi de på død og liv skal kjøre macho-golf fra back-tee.
Fatter ikke hva sort tee har med amatørgolf å gjøre overhode.
til og med KM kjøres fra sort på Miklagard.
Enig med frustrert, og det er delvis årsak til at jeg selv ikke melder meg på, siden jeg ikke har noe erfaring med å spille fra sort, og noen av hullene på Mikla krever mer enn en 8 handicapper kan prestere fra sort.

Idiotisk er ordet.

Fanthomas

over 16 år siden

Fanthomas

Er ikke sort tee typisk tee som benyttes når man arrangerer CT, ET, PGA, etc?
Noen bør gi sportslig ledelse i Miklagard noen føringer.....
Egogolf innbyr ikke til påmelding, og det ser vi jo på startlisten som har under 30 deltakere....
Både Miklagard og Tyrifjord er i kanonstand nå, og dette hadde vært et høydepunkt om det ikke var for dette tullet.
Kan ikke noen av medlemmene som er påmeldt snakke med ledelsen på Miklagard? Det må jo gå an å endre på dette.... eller tror de at det er proffer som kommer og spiller? Eller ønsker de bare å ydmyke deltakerne så de aldri vil delta i turneringer der igjen?

Jeg bare spør.... kritisk..

ikke bra

over 16 år siden

ikke bra

for damer og spille fra 59 heller!!

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Kan sikkert endres, men banen spilles vel likt for alle uansett?
Den smarteste og beste vinner?

!

over 16 år siden

!

Jo, men er det ikke kjedelig når snittet i morgen blir 90? Jeg kødder ikke, det er minimum. Med den roughen, litt vann, og vind kanskje... johoo...
Hvorfor skal man gjøre det slik? Er vel ingen som synes det er morsomt å "hække" seg rundt en golfbane, og prøve å reddet bogey på 50% av hullene??

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Kan jo være greit at allmuen ser forkjellen på topp golf og amatørgolf også?

Husker første gang jeg spilte hjemmebanen med superkjappe greener og tøffe flaggplasseringer, morsomt med utfordringer!

Måtte den beste vinne.

Medlem

over 16 år siden

Medlem

Jeg er helt enig i frustrasjonene til trådstarter.

Til aprospos: Joda det er likt for alle men dette oppsettet favoriserer de 2-3 spillerne med scratchhandicap noe helt vanvittig. De får null konkurranse fra 4-5+ handicapperne. Det blir ikke en morsom turnering heller for de aller fleste, og dette er bare helt dustete. Machotestosteronet blomstrer som alltid på miklagard.

Hvis noen i det hele tatt bryter 80-grensa i morgen blir det christian løvstad (pro på miklagard), eller Rune Kristiansen som har pluss-handicap. Med mindre de har en dårlig dag de også.

6800 meter er forsåvidt nesten US Open-lengde. Og hvis ledelsen mener at amatørgolfere skal spille US Open-baner så skjønner jeg hvorfor mange ikke melder seg på.

De beste vinner alltid. Men det er høfligere å gi flere en sjans til å prestere enn bare å spille bogeygolf.

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Enig i at feltet og været totalt sett hadde gjort seg bedre fra 63, men det får da være grenser for surving! Dette blir gøy!

Tolle

over 16 år siden

Tolle

Jada, Miklagard er tøff fra 68... Dette var ment som en turnering for de som ønsker en utfordring. Banen var i tillegg våt, som da ikke gjorde det noe lettere. Men selv om dere surver, så var det faktisk en del som ville prøve seg fra backtee, og det har de nå gjort i dag. Med litt vekslende scorer...
Ut fra snittscorene skulle det vel ha blitt spilt fra tee 59, men det er vel ikke noe morsomt?
Forøvrig kan dere kutte ut macho-debatten om ledelsen, dette er satt opp sammen med Tyrifjord Golfklubb.

Bolle

over 16 år siden

Bolle

Hvorfor er det ikke gøy å spille 59?
Hva har det med machodiskusjonen å gjøre om det er satt opp sammen med Tyrifjord Golfklubb?
Tviler på at noen i Tyrifjord Golfklubb, som kun har rød og gul tee, har forlangt at det skal spilles fra sort.

Medlem

over 16 år siden

Medlem

Machofaktoren på Miklagard er ikke akkurat noe nyhet. Jeg kjenner litt til gjengen på Tyrifjorden og jeg vet hva de synes om amatører på tee 68. Det ER dumt å sette opp slike turneringer fra 68. Vi amatører er ikke gode nok og det viste vi i dag.
Det man ikke forstår er at hovedmassen av spillerne kommer til å spille flere slag over handicappet enn de få lavhandicapperne. Noe som gjør at lavhandicaperne ikke får noe konkurranse; som de KUNNE fått hvis tee-valget hadde vært fornuftig.
Men det var jo gøy å spille bogeygolf i dag. Not :)

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Lykke til alle sammen på Tyrifjord i morgen da.

May the greens be with you...

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Takk Yngve!

Gleder meg til morgendagen, og koste meg stort sett med dagen i dag!

Brum-Brum

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her