Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Viasat golf - Kort

snappy

over 14 år siden

snappy

I Sverige får de som har visat golf et kort på dette som gir opptil 50% på greenfee på enkelte baner.

Hvorfor har ikke vi samme avtale. Vi burde i alle fall fått et kort som fungerer for oss i sverige. Forstår at golfklubber i Norge ikke vil gi rabatter. De vil heller litt på få personer, en å tjene fem ganger så mye på mange personer.

Greenfees i Norge er ikke blitt priset korrekt. Fatter ikke at man ikke kan ha normale priser. F.eks sam arbeid mellom nabo klubber osv. Vet det er noe samarbeid der uten, men mye for lite.

Tenk om to klubber har 1000 medlemmer hver. 20 av disse spiller golf på nabo klubben hver dag i høysesong. Dette gir mye inntekter for begge klubbene, og presset på banen forblir det samme.


Spilte en bane i Sverige for noen år siden. Spilte sammen med noen som satt i styre. De hadde 12 mill i greenfee inntekter hver år. Det er mye det. Dette anlegget har to baner, men likevel. La oss si inntekter på rundt 6 mill i året. Det er medlemskap for ca. 1000 pers det.

Jeg er sikker på at 50 % av alle golfere ville spilt mer greenfees hos nabo klubben om prisene var bedre. Kanskje de får venner på den banen også.. Da er det gjort.

Dette er bare noen tanker. Fint om andre også har noen tanker..

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Mange klubber på østlandet samarbeider ift rabatt på NOK 100 pr runde. I tillegg har noen klubber ekstra samarbeid ift "årsgebyr" som gir fritt spill på klubb-2.

Klubber vet nok om slikt til evnt å tilby det til medlemmer, men regnestykkene er nok ikke alltid 2+2.

Det er vel ellers heller ikke ulovlig for medlemmer å foreslå slikt i egen klubb.

snappy

over 14 år siden

snappy

Sant det Fooooore, men 100 NOK er ikke nok føler jeg. I Sverige får man rundt 50 % rabatter om man kan vise frem medlemskap i en av naboklubbene.

Klubbene velger selvsagt å danne samarbeid med de klubber de ønsker, men det blir fort slik at klubbene ikke ønsker å gjøre seg vanskelige ettersom da mister de både medlemmer og gjester.

I Stavanger området betaler juniorer 30NOK for greenfee dersom de er medlem av en nabo klubb, og i tillegg medlem av en turnerings/elite gruppe.


Dette gjelder alla klubbene i området. Dette er meget bra.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Tja, 50% i Sverige er vel røfflig NOK 100. men det er en avsporing.

I "min" klubb vil jeg anta at minst halvparten av medlemmene i liten grad er interessert i å spille andre baner, klubben prøver å motivere ved å bruke greenfee-billetter som premier i konkurranser, bra!

De "aktive" gruppene i klubben er flinke til å engasjere de aktive medlemmene til å delta i turneringer/matcher internt&eksternt. Jeg tror dette blir et komite-ansvar sammen med klubben. Klubbene rundtom har ikke et lass med årsverk, og dermed redusert kapasitet.

Regnestykker, regnestykker, regnestykker, og fokus på trivsel, spilleferdigheter(økes med spill andre baner i mine øyne) og kapasitet på banen. Mange elementer.

spiderboy

over 14 år siden

spiderboy

I trondheim har Trondheim golfklubb og Stjørdal golfklubb gått sammen om å gi 50% rabatt på greenfee, akurat slik du skisserer snappy. Jeg har nok så langt i år spilt 14 runder på stjørdal. I fjor (før tilbudet) spilte jeg 3 runder. Dvs at Stjørdal har mer enn doblet sine inntekter på meg så langt i år ved å halvere prisen.
Hadde faktisk ikke tenkt over det før denne tråden. Jeg vet at også mange av de jeg spiller med har spilt mye på Stjørdal i år. Så at dette fungerer er helt sikkert.

snappy

over 14 år siden

snappy

Takker for svar. Dette bygger opp om det jeg tror og mener.

Flott at dere har fått til dette i Trondheim.

Tourturisten

over 14 år siden

Tourturisten

Oppegård og Grønmo har en avtale der vi som medlemmer av klubbene spiller fritt på hverandres bane mot å betale 750.- i året
( i tillegg til vanlig årsavgift ). Enelt regnestykke 100 medlemmer fra hver klubb = 75000 inn til begge klubbene uten mye ekstra jobb for klubbsekretær.

Så det er noen klubber som tenker "nytt"

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Kjekstad har gjensidig avtale med Asker og Drammen.
Som medlem; betal 1500 kr ekstra og fritt spill på én av de andre banene. 3000 og fritt på begge de andre.

I tillegg 100 kr i rabatt pr runde på mange klubber.

Viasatfan

over 14 år siden

Viasatfan

Det har kommet meg for øret at det jobbes med samme konsept i Norge fra neste år...
Den som venter får se =)

ScanDigger

over 14 år siden

ScanDigger

Borre GK, Nøtterøy GK og Vestfold GK har sammarbeid og medlemmer betaler 50% av greenfee. Klart det blir mer spill på naboklubbene av det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her